خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

جوراب واریس چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۵۵ ب.ظ


جوراب های واریس محصولی است که استفاده از آن در دوران بارداری به بسیاری از خانم ها توصیه می شود در این مقاله  کلینیک فیزیوتراپی زنجان استفاده از این جوراب ها و فواید پوشیدن جوراب واریس را توضیح داده و شما را برای خرید بهترین جوراب واریس راهنمایی می کنیم.

جوراب واریس چیست؟

درد پاشنه یا پا، تورم مچ پا و واریس نیز از ناراحتی های رایج بسیاری از زنان در دوران بارداری هستند. در بیشتر موارد، تورم پا در اواخر بارداری ظاهر می شود و یک بیماری شایع است. تحقیقات نشان می دهد که حدود 75 درصد از زنان ورم پا را تجربه می کنند که معمولاً بین هفته 22 و 27 بارداری است.

بسیاری از پزشکان برای حل این مشکل رایج پوشیدن جوراب واریس را توصیه می کنند. این محصول نقش موثری در کاهش ورم پا دارد. کاربرد اصلی جوراب واریس در دوران بارداری، جلوگیری از تورم و حفظ سلامت پاها است.

کاربرد و فواید جوراب واریس

در دوران بارداری، حجم خون شما 50 درصد افزایش می یابد. این افزایش فشار خون باعث بزرگ شدن رگ ها و ایجاد تورم و واریس می شود. بسیاری از پزشکان استفاده از جوراب های واریس را در دوران بارداری برای کاهش تورم، تسکین درد و جلوگیری از واریس توصیه می کنند.

این محصول با اعمال فشار یکنواخت به ساق، تورم را کاهش داده و به بهبود جریان خون در وریدهای پا کمک می کند. این فشار یکنواخت باعث باریک شدن سیاهرگ ها می شود که توانایی رگ ها را برای بازگشت خون به قلب افزایش می دهد.

تحقیقات این را تایید می کند. یک مطالعه اخیر نشان داد که زنانی که در دوران بارداری جوراب واریس می پوشیدند نسبت به زنانی که در دوران بارداری از جوراب واریس استفاده نمی کردند، به میزان قابل توجهی تورم در پشت پاها یا مچ پاها کمتر بود. مطالعات دیگر نشان می‌دهد که جوراب‌ها می‌توانند دردهای رایج دوران بارداری، به‌ویژه درد ساق پا را تسکین دهند و به پیشگیری از واریس کمک کنند.

به گفته پزشکان متخصص، یکی دیگر از کاربردهای این محصول این است که می توان از آن برای جلوگیری از حالت تهوع و حتی سرگیجه هایی که زنان در دوران بارداری تجربه می کنند استفاده کرد. معمولا زنان در اوایل بارداری دچار تهوع و استفراغ می شوند و برخی مطالعات نشان می دهد که پوشیدن جوراب واریس می تواند به کاهش این علائم کمک کند.

زمان مراجعه به پزشک است

در برخی موارد استفاده از این فرآورده برای زنان در دوران بارداری مناسب نیست.

اگر پس از پوشیدن جوراب برای واریس، جایی روی ساق پا قرمز شد و احساس کردید دمای این محل افزایش یافته است یا متوجه تورم ناگهانی شدید، باید در اسرع وقت با پزشک مشورت کنید. پزشک می تواند شما را از نظر عوارض احتمالی مانند ترومبوز ورید عمقی (DVT) و پره اکلامپسی ارزیابی کند. اگر هر یک از این عوارض را تجربه کردید، نباید از جوراب های ضد واریس استفاده کنید.

علاوه بر این، پوشیدن جوراب های واریس برای کسانی که عفونت دارند یا به مواد این جوراب ها حساسیت دارند، توصیه نمی شود. قبل از پوشیدن هر نوع جوراب، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که این جوراب برای شما مناسب است.

انتخاب جوراب واریس مناسب

اگر پزشکتان به شما توصیه می کند که جوراب های فشاری بپوشید، می توانید بپرسید که چگونه از بین این محصولات مختلف مدل مناسب را انتخاب کنید؟

اول از همه به خاطر داشته باشید که جوراب ها باید بسیار راحت باشند، زیرا می خواهید 8 تا 10 ساعت در روز آن را بپوشید. معیارهای اساسی برای خرید جوراب واریس عبارتند از: اندازه مناسب، میزان فشار روی پاها و جنس جوراب. خرید این محصول از داروخانه به صورت حضوری یا اینترنتی توصیه می شود.

اندازه کامل

مانند هر لباس دیگری که در دوران بارداری می پوشید، جوراب واریس نیز نباید خیلی تنگ باشد. جوراب های واریس جوراب های خیلی تنگ می توانند باعث درد شوند و بر گردش خون تاثیر منفی بگذارند. اگرچه باید جورابی را انتخاب کنید که اندازه مناسبی داشته باشد، اما نباید به طرز آزاردهنده ای تنگ باشد و باعث به خواب رفتن پا یا انگشتان پا نشود. از طرف دیگر، اگر جوراب واریس خیلی شل باشد، فشار لازم برای کاهش تورم، بهبود گردش خون و تسکین درد را ایجاد نمی کند.

اکثر تولید کنندگان جوراب های واریس یک راهنمای سایز نیز همراه محصول دارند که بر اساس آن می توانید جوراب مناسب خود را انتخاب کنید. البته سایز به دور پا بستگی دارد که می تواند به شما در انتخاب جوراب مناسب و راحت برای واریس کمک کند و سایز با توجه به دور مچ پا یا سایز کفش چندان کاربردی نیست.

البته با مراجعه به داروخانه ها یا داروخانه ها می توانید با مشتریان با تجربه صحبت کرده و از آنها برای انتخاب واریس مناسب و راحت کمک بخواهید.

میزان فشار روی پا

میزان فشار ایجاد شده بر روی پاهای جوراب های مختلف واریس متفاوت است. از کمترین مقدار ممکن تا بالاترین مقدار ممکن. هنگام خرید جوراب برای واریس باید بدانید که این جوراب ها بر اساس فشاری که به پاها وارد می کنند طبقه بندی می شوند. جوراب واریس برای افراد عادی با فشار کلاس 1 (بین 15 تا 20 میلی متر جیوه) مناسب است. این مقدار فشار سبک برای درمان التهاب خفیف کافی است.

اگر سابقه بیماری هایی مانند نارسایی مزمن وریدی یا لنف ادم دارید، جوراب های واریس با فشار 2 (بین 20 تا 30 میلی متر جیوه) برای شما مناسب است. به خصوص اگر تورم قابل توجه باشد و با خواب شبانه از بین نرود، استفاده از جوراب های واریس کلاس 2 بسیار مهم است.

برای اکثر زنان در دوران بارداری، جوراب هایی که بین 20 تا 33 میلی متر جیوه به پا فشار وارد می کنند، ترجیح داده می شوند. وریدهای واریسی در این کلاس فشاری بدون نسخه رایج هستند. اما در برخی موارد، اگر التهاب شدید یا بیماری مزمن وجود داشته باشد، ممکن است پزشک استفاده از جوراب واریس فشار بالا را توصیه کند که نیاز به سفارش خرید دارد.

البته باید بدانید که در همه موارد پزشک می تواند بهترین و مناسب ترین کلاس فشار را برای جوراب راست شما توصیه کند.

نوع جوراب

تقریبا 80 درصد جوراب های واریس از مواد نایلونی ساخته شده اند. می توانید جوراب هایی را پیدا کنید که با الیاف طبیعی ساخته شده اند، اما برای تورم شدید توصیه نمی شوند. پارچه های نایلونی نسبت به پارچه های الیاف طبیعی مقاومت بیشتری دارند و فشار بیشتری به پا وارد می کنند. اگر از بیماری هایی مانند لنف ادم رنج می برید و بر اساس طبقه بندی پزشکی تورم، ورم خفیف تا متوسط ​​و نسبتا شدید دارید، پزشک معمولاً توصیه می کند جوراب های متورم را از پارچه نایلونی انتخاب کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۱۸
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی