خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

فرآیند کار دیزل ژنراتور

سه شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳، ۰۲:۲۹ ب.ظ


به طور کلی نحوه کار دیزل ژنراتور را می توان در مراحل زیر شرح داد:

مکش

در مرحله مکش، سوپاپ ورودی باز می شود و با حرکت پیستون در مرکز، هوا وارد سیلندر می شود. پس از ورود هوا با فشار کافی، دریچه مکش بسته می شود.

سوزش

در این مرحله، سوخت وارد هوای گرم و متراکم می شود و شروع به سوختن می کند تا زمانی که به مرکز بالایی می رسد، در این نقطه عرضه سوخت متوقف می شود.

تزریق سوخت تا زمانی که فاز مکش کامل شود و به نقطه حد برسد ادامه می یابد و در این مرحله دریچه های ورودی و خروجی بسته می شوند.

سپس گاز دوار به سیلندر متصل می شود و باعث می شود پیستون به سمت پایین حرکت کند.

تخلیه

در مرحله تخلیه، پیستون دوباره به سمت بالا حرکت می کند و باعث می شود که دریچه های تخلیه باز شوند و دریچه سوخت بسته شود.

از آنجایی که گازهای سوخت سوخته با حرکت پیستون به سمت بالا منبسط می شوند، از آن خارج می شوند و در نهایت گازهای باقی مانده با کمک دریچه اگزوز خارج می شوند.

با پایان یافتن این مرحله، دریچه های تخلیه بسته می شوند و این چرخه کامل می شود.

چگونه می توانم باتری دیزل ژنراتور را در صورت لزوم تعویض کنم؟

برای تعویض باتری دیزل ژنراتور مراحل زیر را دنبال کنید:

1. مطمئن شوید که ژنراتور خاموش است و هیچ گونه اتصال الکتریکی برقرار نیست. این امر ایمنی شما را تضمین می کند.

2. برق را قطع کنید: مطمئن شوید که ژنراتور وصل یا خاموش است تا جریان الکتریکی در دستگاه وجود نداشته باشد.

3. محل باتری: محل باتری در دیزل ژنراتور معمولاً در نزدیکی موتور یا پشت ژنراتور قرار دارد. باتری را پیدا کنید و بررسی کنید که در دسترس است.

4. حفاظت شخصی: قبل از انجام هر کاری، دستکش محافظ یا عینک ایمنی بپوشید تا از آسیب ناشی از اسید باتری محافظت کنید.

5. قطع: قبل از تعویض باتری، اتصالات الکتریکی را از آن جدا کنید. ابتدا ترمینال مثبت (+) را با استفاده از ابزار چین دار یا ابزار مشابه موجود باز کنید. بعد، قطب منفی (-) را بردارید. این امر باتری را از سیستم الکتریکی جدا می کند.

6. تعویض باتری: باتری قدیمی را با یک باتری جدید تعویض کنید. ابتدا باتری جدید را در جای خود قرار دهید، سپس ترمینال مثبت (-) را در جای خود بچسبانید. سپس قطب مثبت (+) را در جای خود بچسبانید. اطمینان حاصل کنید که اتصالات محکم و صحیح هستند.

7. وصل مجدد: پس از تعویض باتری، اتصال برق را دوباره وصل کنید. ابتدا قطب منفی (-) را به باتری وصل کنید و سپس قطب مثبت (+) را وصل کنید. مطمئن شوید که اتصال محکم است.

8. بررسی عملکرد: پس از تعویض باتری، ژنراتور را روشن کرده و عملکرد آن را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که برق به درستی تامین شده و ژنراتور به طور عادی کار می کند.

توجه: قبل از تعویض باتری دیزل ژنراتور، توصیه می شود دستورالعمل ها و توصیه های سازنده ژنراتور خود را مطالعه کنید زیرا ممکن است رویه های خاصی برای تعویض باتری دستگاه شما وجود داشته باشد. علاوه بر این، اگر تجربه یا دانش کافی در این زمینه ندارید، بهتر است تعویض باتری را به یک تکنسین یا متخصص با تجربه بسپارید.

نحوه تولید برق با دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور از موتوری تشکیل شده است که با سوخت دیزل کار می کند. در طی فرآیند احتراق، انرژی شیمیایی سوخت به انرژی مکانیکی تبدیل می‌شود و سپس انرژی مکانیکی حاصل به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود که در صورت قطع برق قابل استفاده است.

هنگام راه اندازی دیزل ژنراتور، موتور چهار فرآیند احتراق را طی می کند. این یعنی:

مکش، فشرده سازی، قدرت و اگزوز.

در نتیجه انرژی شیمیایی سوخت به انرژی مکانیکی تبدیل می شود که در خروجی محور موتور دریافت می کنیم.

این شفت دوار اکنون برای چرخاندن روتور ژنراتور استفاده می شود. روتور و استاتور یک دینام اجزایی هستند که نیرو تولید می کنند.

روتور که یک عنصر استوانه ای است که توسط آهنربا احاطه شده است، در داخل استاتور که دارای سیم های مسی ثابت است می چرخد. حرکت آهنرباها از طریق سیم کشی چیزی است که در نهایت الکتریسیته تولید می کند.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۱۸
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی