خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

اخذ اقامت کار در ترکیه

پنجشنبه, ۲ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۲۱ ب.ظ


هر ساله بسیاری از ایرانیان اقدام به مهاجرت به کشورهای دیگر از جمله ترکیه می کنند. یکی از اهداف اصلی ایرانیان در سال های اخیر از سفر و اقامت ترکیه، یافتن شغل مناسب و زندگی در ترکیه است. کار در ترکیه می تواند مزایای زیادی داشته باشد از جمله امکان اخذ تابعیت پس از مدت کوتاهی کار. اما آیا زندگی در ترکیه می تواند گزینه مناسبی برای ایرانیان باشد؟ شرایط اشتغال و درآمد در این کشور چگونه است؟ در این مقاله از شرکت مهاجرتی قصد داریم شرایط اخذ اقامت این کشور را با کمک ویزای کار ارزیابی کرده و به این سوالات پاسخ دهیم.

شرایط کار در ترکیه

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، ترکیه همیشه یکی از مکان های زندگی و کار ایرانیان به حساب می آید. در مورد شرایط کار در ترکیه بد نیست بدانید که در این کشور میزان پول متناسب با میزان هزینه ها است و به همین دلیل افرادی که در ترکیه زندگی می کنند مشکل چندانی برای کسب و کار خود نخواهند داشت.

در ترکیه به محض شروع کار در این کشور و شروع کار در آن کشور می توانید اقامت موقت یک ساله را دریافت کنید. البته قبل از سفر به این کشور باید شغل مورد نظر خود را پیدا کرده باشید و در نتیجه از اقامت کاری در این کشور بهره مند شوید.

مزایای کار در ترکیه

یکی از مزیت های کار در ترکیه این است که لیر ترکیه بیشتر از ریال ایران ارزش دارد. بنابراین، اگر حقوق خود را به پول ایرانی تبدیل کنید، درآمد شما چندین برابر می شود. علاوه بر این بد نیست بدانید در ترکیه این امکان را دارید که خانواده خود را به این کشور بیاورید.

به زبان ساده یک نوع ویزا در ترکیه به نام ویزا با خانواده وجود دارد، اگر محل کار در ترکیه دارید می توانید اقدام کنید. ویزای همراه به خانواده اعم از همسر و فرزندان زیر 18 سال اجازه می دهد تا زمانی که کار خود را در ترکیه به پایان برسانید و به عنوان شهروند این کشور زندگی کنید، در کنار شما بمانند.

لازم به ذکر است که علاوه بر امکان تبدیل اقامت موقت به تابعیت انفرادی، خانواده دارای ویزای کار در ترکیه می توانند تابعیت ترکیه شوند. البته لازم به ذکر است که تبدیل ویزای کار موقت به تابعیت ترکیه به طور مرتب انجام می شود

بنابراین پس از اخذ ویزای کاری یک ساله ترکیه، باید به سفارت این کشور مراجعه و اقامت کاری 2 ساله دریافت کنید. پس از 5 سال اقامت موقت در این کشور، به شما و خانواده تان اقامت دائم این کشور اعطا می شود. پس از یک یا دو سال از اخذ اقامت دائم می توانید برای خود پاسپورت ترکیه بگیرید.

نرخ بیکاری در ترکیه

در سال 2021، نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی حدود 2 درصد و پس از آن ایالات متحده بود. نرخ بیکاری ترکیه در ژوئیه 2021 12 درصد بود که نشان دهنده فضای کاری نسبتاً خوب در این کشور است.

شما این فرصت را دارید که با توجه به شرایط خود در ترکیه شغل مورد نظر خود را پیدا کنید. توجه داشته باشید که هر شغل در ترکیه درجات متفاوتی دارد و بسته به شرایط شما در سطوح مختلفی قرار می گیرید.

حقوق برای مشاغل مختلف

بد نیست کمی به دستمزد مشاغل مختلف توجه کنید. در ترکیه بسته به شرایط مختلف مانند مدرک تحصیلی و سابقه کاری می توانید حقوق های متفاوتی دریافت کنید. در نظر داشته باشید که در ترکیه و سایر کشورهای دنیا، مشاغل دارای دستمزد متفاوتی هستند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

اگر بخواهیم درآمد این کشور را به لیر ایجاد کنیم، مدیر اجرایی می تواند سالانه حدود 105 هزار تومان از محل کار خود درآمد کسب کند. در حال حاضر در ترکیه به عنوان حسابدار یا مشاور مالی سالیانه حدود 75 هزار دلار درآمد خواهید داشت.

همچنین اقتصاددانان این کشور می توانند 63 هزار دلار درآمد داشته باشند. همچنین مدیران فروش و مدیران پروژه می توانند سالانه حدود 41 و 39 هزار دلار آمریکا درآمد داشته باشند. از پایین ترین نرخ های درآمدی در ترکیه می توان به متخصصان منابع انسانی اشاره کرد که تنها 15000 دلار در سال درآمد دارند.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار در ترکیه

برای اخذ اقامت کاری ترکیه و ویزای این کشور ارائه مدارک متعددی الزامی است. لطفا توجه داشته باشید که اولین مدارکی که در مرحله اول به آن نیاز خواهید داشت، مدارک هویتی از جمله گذرنامه و شناسنامه خواهد بود.

سپس باید دفترچه راهنما و اجازه اقامت را در صورت وجود به سفارت ترکیه نشان دهید. علاوه بر این، شما باید کد مالیاتی داشته باشید که دریافت آن به صورت آنلاین رایگان است. سپس این کد برای اخذ اقامت تجاری ترکیه باید به سفارت این کشور ارسال شود.

به یاد داشته باشید که باید فرم درخواست کار و پیشنهاد شغلی کارفرما را ارسال کنید. شما باید مدارک تحصیلی قبلی خود، حداقل مدرک دیپلم خود را به سفارت ترکیه بیاورید. سایر مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای کار یا ویزای شریک عبارتند از:

عکس شاهزاده جدید با پس زمینه سفید

مدارک تایید کننده پیشنهاد شغلی

مدل کسب و کار الکترونیک خانگی ترکیه

آدرس ایمیل شرکت و کارفرما

قوانین مالیاتی کارفرمای شرکت

گواهی پرداخت برای دریافت کارت اقامت ترکیه

فرم رسید بیمه سلامت خانواده

انحلال

شماره مالیات همه اعضای خانواده

چگونه در ترکیه کار پیدا کنیم

شما دو راه برای کار در ترکیه دارید. نوع اول کار آزاد است که به شما امکان می دهد کسب و کار خود را ایجاد کنید. نوع بعدی مربوط به کاریابی است. به یاد داشته باشید که شما نمی توانید اقامت کاری ترکیه را دریافت کنید مگر اینکه در این کشور شغلی داشته باشید. بنابراین، قبل از گرفتن مجوز کار ترکیه، راهی وجود دارد که می توانید کار پیدا کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۰۲
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی