خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

با جاذبه های گردشگری ساری و اطراف آن آشنا شوید.

پنجشنبه, ۲ فروردين ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷ ب.ظ

در دل طبیعت و سرزمین شگفتی ها، جنگل و دریا، شهری به نام ساری قرار دارد که پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهر استان مازندران است. مرکز شهر در این منطقه همانطور که قبلا ذکر شد ساری مرکز استان مازندران در شمال ایران است که یکی از پرجمعیت ترین و بزرگ ترین شهرهای استان مازندران در شمال ایران است. مردم ساری را ساروی می نامند و قدمت این شهر طولانی است. بازگشت به 6 هزار سال پیش

این شهرستان از نظر جغرافیایی از شرق به میاندرود، از شمال به دریای مازندران، از غرب به کیم‌شهر و از جنوب به رشته کوه البرز محدود می‌شود. ساری از نظر آب و هوا تابستان‌های مرطوب و معتدل و زمستان‌های نسبتاً سرد و خشک دارد، در حالی که بخش‌های کوهستانی جنوبی دارای زمستان‌های بسیار سرد و طولانی است. از این رو می توان گفت ساری با مردمانی مهمان نواز و مهربان و غذاهای محلی لذیذ یکی از بهترین و سرسبزترین مقاصد گردشگری ایران است. در این مقاله از رسانه گردشگری گردشی تاپ جاذبه های شهر ساری را معرقی خواهیم کرد.

غذاهای معروف ساری

عادات غذایی اهالی هر شهر مناسب آن شهر است و برای تهیه آن از مواد خاصی استفاده می شود، بنابراین شهر ساری نیز از این امر مستثنی نیست - خاص بود. در بیشتر موارد غذاهای این شهر با رب انار، سبزیجات معطر محلی مانند ماهی شکم پر، سیر انار، مرغ ترش، نازخاتون، کدو تنبل، مرغ شکم پر و چاشنی ساکه تهیه می شود.

سوغات ساریشی; چه چیزی برای خرید در این شهر خوب است؟

سسیم بافته، قالیچه، قالیچه، قالی، مصنوعات چوبی، قالی، سرامیک و حس مالی از سوغاتی های این شهر است که می توان از بازارهای شهر مانند بازار بزرگ امام رضا و بازار ترکمن و مغازه ها خرید کرد. برای خرید ماهی به بزرگترین بازار ماهی شمال کشور یعنی بازار ماهی ساری بروید و تازه ترین ماهی را خریداری کنید.

ساری یکی از شهرهایی است که در کنار دریا واقع شده و دارای جنگل های رویایی و سرسبز است و طبیعت زیبای آن همواره محل سکونت حاکمان محلی بوده است، از این رو کاخ ها و کاخ های قدیمی این شهر از همه مهمتر است. این منطقه در این مقاله شما را با جاذبه های گردشگری این شهر زیبا و شگفت انگیز آشنا می کنیم.

جاذبه های توریستی ساری

در سال های گذشته خانه و موزه کلبادی معروف به عمارت کلبادی یکی از دیدنی ترین مکان های ساری به شمار می رفت. روزی که حدود 130 سال پیش به دستور فرمانده ارتش سردار جلیل در منطقه آب انبار جدید ساری ساخته شد و به نام پسرش، پسر بزرگ امیر نصرت ساخته شد. به دلیل فوت امیر نصرت در مدت کوتاهی، پسرش منوچهر کلبادی صاحب این خانه شد.

سبک معماری این بنا مسکونی، نمونه کشور و متاثر از دوره قاجار بوده است. همانطور که در قسمت چرخه مرطوب ذکر شد، در ساخت و ساز از مصالحی مانند آجر، چوب و سرامیک استفاده شده است. این بنا از دو قسمت داخلی و خارجی تشکیل شده است که هر کدام دارای برجسته ترین تزئینات مانند قاب پنجره، گچ و شیشه های رنگی است. این عمارت باشکوه از سال 2008 به موزه باستان شناسی و مردم شناسی تبدیل شده است.

اگر بازدید از شهر توریستی ساری را در برنامه سفر خود دارید، این عمارت زیبا و باستانی را در لیست مکان های دیدنی خود قرار دهید.

کاخ فضلی

از بناهای تاریخی ارزشمند ساری می توان به عمارت فضلی اشاره کرد که در بخش فرهنگی و تاریخی آب انبار نو واقع شده و ساری محسوب می شود. طبق تحقیقات انجام شده از مالک این بنا اطلاعی در دست نیست. با اینکه قصر است، اما گفته می شود معلم بوده است. این بنا از دو ساختمان مسکونی، یک طبقه زیرزمین و سه طبقه پایین تشکیل شده است. بهاوان غربی و طبقه دوم بهاوان شرقی در دوره پهلوی اضافه شد.

مفهوم پیرامون این بنا آجری است و سامان صفری می گوید که قسمت های مختلف آن آجری است، اهمیت این بنا از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار زیاد است و اکنون برای بازدید عموم باز است.

باداب سورت

در حد فاصل روستاهای مال حواس و اروست و در جنوب شهر ساری چشمه های خروشان باداب سورت قرار دارد که از شمال به ارتفاعات پوشش گیاهی و جنگلی و از غرب به اروست منتهی می شود. . باداب به معنی کف کردن آب است. و سوره به معنای شدت و تندی است. باداب سورت دو چشمه دارد که از نظر بو، مزه و کمیت آب بسیار متفاوت هستند. یکی ترش و نارنجی است. رنگ، اطراف آن رسوب آهن دارد، مشخص است، اما دیگری پر آب و دارای طعم شور و خواص درمانی است.

از آنجایی که آب رسوبی در دامنه این کوه جریان دارد، برکه ها و خاکی بی نظیر و بسیار زیبا با رنگ های قرمز، زرد، نارنجی تشکیل شده است که چشم انداز فوق العاده ای را در اختیار هر بیننده ای قرار می دهد.چشمه ها به عنوان دومین اثر طبیعی ملی کشور به ثبت رسیده اند. ایران در سازمان میراث فرهنگی.

پناهگاه حیات وحش دشت ناز

در ۲۹ کیلومتری شمال شهر ساری و جنگل، ذخیره‌گاه حیات وحشی به نام دشت ناز وجود دارد که ۵۶ هکتار وسعت دارد و از جذاب‌ترین و زیباترین مکان‌های شهرستان ساری به شمار می‌رود. گوزن قرمز از آهوهای کمیاب در این منطقه است. از دیگر جانوران مهم این منطقه می توان به گربه وحشی، مرال یا گوزن قرمز خزری، قرقاول و شوکا اشاره کرد. اهمیت ویژه دشت ناز به دلیل تنوع گونه های آن است. فلور به وضوح قابل مشاهده است و بیش از 447 گونه گیاهی وجود دارد. این منطقه در طول سال با مجوز سازمان محیط زیست قابل بازدید است. اطراف این منطقه حصار کشیده است و ورود به آنجا در فصل پرورش آهو ممنوع است، این مکان بسیار زیبا و شگفت انگیز است که مکانی رمانتیک و رویایی برای علاقه مندان است.

پناهگاه حیات وحش میانکا

این پناهگاه که به شبه جزیره میانکاله نیز معروف است در 12 کیلومتری شمال بهشهر قرار دارد و یکی از مکان های دیدنی ساری به شمار می رود و مساحتی در حدود 66000 هکتار دارد. جایگاه ویژه کشور در ساحل دریای خزر قرار دارد و از کرانه جنوبی دریای خزر تنها منطقه ای است که تا حد امکان بکر و دست نخورده باقی مانده و از تخریب و ویرانی در امان مانده است. از دست دادن انسانی

حفاظت از این منطقه و دوری آن از توسعه شهرها باعث شده است که انواع ماهی های دریای خزر به ویژه خاویار این مکان را به مکانی مناسب برای آنها تبدیل کند و این طبیعت کهن و زیبا نیاز به مقدار زیادی دارد. تلاش برای نجات و حفظ کنید.

استورمسکن شاه عباسی

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ساری مسجد جامع شاه عباس است که در 25 کیلومتری روستای فرح آباد قرار دارد.

تاریخ ساخت این مسجد به سال 1025 هجری قمری برمی گردد و یکی از زیباترین بناهای باقی مانده از دوران صفویه در استان مازندران محسوب می شود و این مجموعه تاریخی و باستانی در واقع شامل کاخ جهان نما، پل و مسجد می باشد. شاه عباس سلطنت خود را سپری کرد و این مسجد تنها مسجدی است که بین این سه بنا باقی مانده است. ساروج در ساخت این بنا از مصالحی مانند آجر و ساروج استفاده کرده است. جالب است بدانید این بنا از چهار ایوان تشکیل شده و دارای ورودی بسیار شیک و باشکوهی است.

یک صفحه ساعت زیبا

اگر از افرادی که تجربه سفر به ساری را دارند بپرسید، مکان های دیدنی در ساری کدامند؟ بدون شک در پاسخ شما را با مربع ساعت آشنا می کنند.

میدانی که از آن صحبت می کنیم در سال 1355 ساخته شده و در سال 1357 ساخته شده است. میدان ساعت که تا به امروز استحکام و زیبایی خود را حفظ کرده دارای برج سفید است. قسمت بالایی. این ساعت مجهز به زنگی است که بعد از ساعت با تعداد ارقام ساعت بازتاب می یابد. حتی اگر شب را در ساری بگذرانید، بعد از یک ساعت صدای گونگ می شنوید، حتی اگر شب را در ساری ساری بگذرانید. دورترین فاصله. جالب ترین موضوعی که وجود دارد و حتما با خواندن آن شگفت زده خواهید شد. برج ساعت با فصل ها نقاشی شده است. این رویداد نیز تغییر کرده است که جذابیت منحصر به فردی به آن بخشیده است. مربع، بنابراین توصیه می کنیم به هیچ وجه از این مکان دیدن نکنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۱/۰۲
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی