خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.


واریسوسل هنگامی رخ می دهد که رگهای موجود در بیضه ها بزرگ شوند. این شبکه ورید ، که به طور طبیعی در بیضه وجود دارد و دارای توابع است ، به عنوان پلکسوس pampiniform نامیده می شود. بین 15 تا 15 از هر 100 مرد واریسول دارند.

آیا از واریکوسل رنج می برید؟

واریسوسل هنگامی رخ می دهد که پلکسوس وریدی پامپین فرم موجود در اسکروتوم بزرگ شود. این رگه ها بسیار شبیه به رگهای واریس (رگهای پیچ خورده و متورم در پاها) هستند. واریکوسل ها می توانند در دوران بلوغ رشد کنند و با گذشت زمان بزرگتر و قابل توجه تر شوند. آنها بیشتر در سمت چپ اسکروتوم دیده می شوند زیرا آناتومی بدن نر از هر دو طرف یکسان نیست. بعضی اوقات واریسلها از هر دو طرف به طور همزمان اتفاق می افتند ، اما این اتفاق در موارد نادر رخ می دهد. از هر 100 پسر 10 تا 15 نفر واریکوسل دارند.

در بیشتر موارد، واریکوسل بی ضرر است، اما تعداد کمی از آنها باعث درد و ناباروری می شوند. همچنین گاهی اوقات یک بیضه به دلیل واریکوسل کوچکتر از حد طبیعی است

آیا واریکوسل به طور طبیعی ایجاد می شود؟

دستگاه تناسلی مرد وظیفه تولید، ذخیره و انتقال اسپرم را بر عهده دارد. کیسه بیضه لایه ای از پوست است که بیضه ها را خارج از بدن نگه می دارد. هورمون مردانه تستوسترون و اسپرم در بیضه ها تولید می شود. اسپرم زمانی بالغ می شود که به دریچه ای به نام اپیدیدیم که در پشت هر بیضه قرار دارد می رسد.

سپس اسپرم از مجرای اپیدیدیم از طریق کانال دیگری به نام مجرای انزالی به پروستات می رود. در هنگام انزال، اسپرم با مخلوطی که توسط پروستات تولید می شود مخلوط می شود. اسپرم از بیضه مرد خارج می شود.

برای تولید اسپرم بالغ و زنده، بیضه ها به دمایی کمتر از دمای داخلی بدن نیاز دارند. بنابراین، بیضه ها در خارج از بدن در کیسه بیضه قرار دارند، دمای داخلی آن 5 درجه کمتر از دمای لگن و شکم است.

شبکه وریدی پمپی شکل به عنوان یک مبدل حرارتی عمل می کند و خون را قبل از ورود به شریان های بیضه خنک می کند. هنگامی که این رگ های خونی به دلیل واریکوسل گشاد می شوند، دمای بیضه ها افزایش می یابد و تولید اسپرم کاهش می یابد و منجر به کاهش قدرت باروری فرد می شود. برای آشنایی با راه های درمان واریکوسل با دکتر کیوان آقامحمدپور تماس بگیرید.

علت بیماری واریکوسل

گاهی اوقات دریچه های رگ ها از کار می افتند یا به درستی کار نمی کنند که در این صورت حجم زیادی از خون وارد سیاهرگ ها می شود.

از طرف دیگر ، رگهای بزرگی که از بیضه ها به قلب می روند به روش های مختلف در سمت راست و چپ متصل می شوند. فشار در رگها در سمت چپ بیشتر است. اگر جریان خون به عقب یا استخرهای موجود در رگ های خونی حرکت کند ، باعث تورم در عروق می شود.

در موارد نادر، تورم غدد لنفاوی یا سایر ساختارهای پشت شکم باعث توقف جریان خون می شود که در نهایت باعث تورم رگ های خونی در ناحیه و ایجاد درد شدید می شود.

علائم واریکوسل

بیشتر مردان آسیب دیده علائم خاصی ندارند. اما واریکوسل به دلایل زیادی نگران کننده است. برخی از این موارد با ناباروری مردان و رشد آهسته بیضه چپ در دوران بلوغ خاتمه می یابد. واریکوسل باعث می شود از هر ده مردی که سعی در پدر شدن دارند، چهار نفر با مشکلات ناباروری مواجه شوند. علاوه بر این، از هر ده مردی که می خواهند برای بار دوم پدر شوند، هشت نفر از مشکلات ناباروری رنج می برند.

آیا بیماری عروق کرونر یک عارضه شایع است؟

از هر 100 مرد 15 نفر به این بیماری مبتلا هستند. پیش بینی اینکه چند نفر از این 15 نفر به دلیل واریکوسل مشکل باروری دارند کار آسانی نیست. با این حال، از هر 10 مردی که برای ناباروری آزمایش شدند، 4 نفر کاهش بسیار شدیدی در تحرک اسپرم داشتند. هیچ رابطه ای بین واریکوسل و نژاد، محل تولد یا قومیت وجود ندارد.

اگرچه واریکوسل اغلب در مردانی که برای مشکلات باروری آزمایش می‌شوند دیده می‌شود، از هر 10 مردی که به آن مبتلا هستند، 8 مرد با ناباروری مشکلی ندارند.

تشخیص وریدهای واریسی

واریکوسل را می توان در طی یک معاینه شخصی کیسه بیضه یا در طی یک معاینه معمول پزشکی یافت. واریکوسل به دلیل شکل و احساسی که ایجاد می کند به واریکوسل معروف است.

برای معاینه بیمار، پزشک از او می خواهد که بایستد. در مرحله بعد، پزشک از بیمار می خواهد که نفس عمیقی بکشد و سپس نفس خود را حبس کند تا پزشک بتواند کیسه بیضه و بیضه ها را معاینه کند. این روش مانور والسالوا نامیده می شود که به پزشک کمک می کند تا رگ های واریسی را پیدا کند.

برای تشخیص بهتر، سونوگرافی کیسه بیضه نیز انجام می شود. در سونوگرافی با کمک امواج صوتی تصویری از داخل بدن بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. علامت واریس در سونوگرافی سیاهرگ هایی با قطر بیش از 3 میلی متر است که در مانور والسالوا خون در جهت اشتباه جریان می یابد.

با کمک سونوگرافی اندازه بیضه ها مشخص می شود. اندازه بیضه ها پارامتری است که به پزشک کمک می کند تا بهترین درمان را برای نوجوانان انتخاب کند. اگر در معاینه بالینی مشکلی احساس نشد نیازی به انجام سونوگرافی نیست.

درمان واریکوسل

در بیشتر موارد، واریکوسل درمان نمی شود. اما در برخی موارد درمان نیز انجام می شود:

مشکلات باروری

درد

رشد آهسته بطن چپ

نتایج تجزیه و تحلیل اسپرم غیر طبیعی

هیچ درمان یا درمانی برای واریکوسل وجود ندارد. اما وقتی درد دارد، مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن و استامینوفن کمک می‌کنند.

در صورت لزوم درمان اصلی جراحی است. رایج ترین روش درمان غیر جراحی برای مقابله با این مشکل ترومبوز وریدی است.

روش جراحی واریکوسل

روش های مختلفی برای انجام جراحی واریکوسل وجود دارد. اساس همه این روش ها مسدود کردن جریان خون در شبکه وریدی دوزیست است.

جراحی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. دو عمل جراحی رایج برای درمان واریس وجود دارد:

واریکوسککتومی میکروسکوپی: در این روش جراح برشی حدود یک سانتی متر بالای کیسه بیضه ایجاد می کند و با استفاده از میکروسکوپ تمام سیاهرگ های کوچک را می بندد. این عمل دو تا سه ساعت طول می کشد و بیمار همان روز مرخص می شود.

واریکوسلتومی لاپاراسکوپی: در این روش جراح لوله باریکی را وارد شکم می کند و از آن برای بستن رگ های خونی استفاده می کند. از آنجایی که شناورهای بسیار کمی در این منطقه رهگیری می شوند، این فرآیند 30 تا 40 دقیقه طول می کشد. بیمار پس از جراحی ترخیص خواهد شد.

نتایج جراحی واریکوسل

از آنجایی که جراح برای انجام جراحی باز برش های کوچکی در عضله ایجاد می کند، دوره نقاهت و تسکین درد برای هر دو روش جراحی یک سال است. عوارض بعد از عمل در تعداد کمی از موارد رخ می دهد که برخی از آنها عبارتند از:

تداوم واریکوسل یا عود واریکوسل

تجمع و تشکیل مایع در اطراف بیضه (هیدروسل)

آسیب شریان بیضه

احتمال کمی وجود دارد که جراحی موفقیت آمیز نباشد. در موارد نادر، آسیب به شریان بیضه منجر به آسیب به این اندام می شود. در یکی از هر ده بیمار که تحت عمل جراحی واریکوسل قرار می گیرند، واریکوسل عود می کند یا از بین نمی رود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۰/۱۶
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی