خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

آهک چیست؟

يكشنبه, ۱ مهر ۱۴۰۳، ۰۶:۵۹ ق.ظ


در این مقاله تصمیم داریم برای شما توضیح دهیم: لایم چیست؟ و بیایید یک تعریف کلی از آهک برای علاقه مندان ارائه کنیم، پس با ما همراه باشید. تعریف آهک به دوران باستانی برمی گردد که برای بشر شناخته شده است. از آهک در ساخت انواع ساختمان ها و برای چسباندن قطعات سنگ یا چوب به یکدیگر محکم تر استفاده می شود. دیرزمانی است که ایرانیان از ساروج ( ملات آهک و خاکستر )، شفته اخکی ( ملات آهک و خاک ) و ملات آهک آبی آگاهی کافی پیدا کرده و از آنها در ساختمان سازی استفاده می کنند. پس از جنگ جهانی دوم، شفت‌های سنگ آهک در کشورهای صنعتی برای تثبیت خاک، به‌ویژه برای پایه‌های جاده‌ها و جلوگیری از رشد گیاهان و نشت آب در بستر، شانه‌ها و شیب‌های جاده‌ها، مسیرهای پرواز و ایستگاه‌های هواپیما مورد استفاده قرار گرفت. و مهر و موم شفت سنگ آهک.

در ادامه این مقاله بررسی خواهیم کرد که آهک چیست و چه کاربردهایی دارد، با ما همراه باشید.

سنگ آهک

نوع آهک بازار (آهک سریع) به ترکیب آن بستگی دارد. اگر آهک بیش از 90 درصد وزن آن کربنات کلسیم باشد، آهک به دست آمده آهک خشک شده است. و زمانی که کربنات کلسیم کمتر از 75 درصد وزن آن باشد، آهکی که در نتیجه سوختن به دست می آید آهک زنده است.

انواع آهک

نام دیگر آهک یا اکسید کلسیم است که فرمول آن CaO است. انواع آهک شامل آهک زنده، آهک مرده، آبی، نیمه آبی، هیدراته، دولومیت، گریس و نیمه سریع است که هر کدام دارای ویژگی ها و کاربردهایی در صنایع مختلف می باشند.

آهک مرده و آبلیمو

ریختن آب روی اکسید کلسیم واکنشی ایجاد می کند که گرما ایجاد می کند و این گرمای آزاد شده باعث تبخیر بخشی از آب می شود. نتیجه این عمل این است که آهک در اثر جذب آب متورم می شود و در نهایت شکل آن سفید و گرد می شود که به آن آهک مرده می گویند، در واقع به این فرآیند شکوفه آهک نیز می گویند. هر گاه مقدار کمی آب به آهک خشک شده اضافه شود به شیر آهک تبدیل می شود که وقتی فیلتر شود محلول شفافی به دست می آید که در واقع محلول اشباع شده هیدروکسید کلسیم در آب به نام آب آهک است. آب آهک کاربردهای زیادی در صنایع شیمیایی دارد. به عنوان مثال، در تهیه هیدروکسید سدیم، آمونیاک، هیدروکسید فلز، پرکلرین و به ویژه در استخراج منیزیم از آب دریا استفاده می شود.

خواص آهک

آهک سفید پس از تکلیس سنگ آهک به دست می آید. دارای وزن مخصوص 3.08 تا 3.30 است که بسته به درجه حرارت آهک پخت افزایش می یابد و آهک سریع با آب به آرامی مخلوط می شود. در دمای بالای 1000 درجه کمی آهک جمع می شود و سطح بالایی آن کمی کاهش می یابد، به آرامی در آب حل می شود و انحلال آن به کندی انجام می شود. آهک در دمای 2580 تا 2750 درجه و تحت فشار یک بار (اتمسفر) ذوب می شود. گچ کریستالی به شکل دانه های بی رنگ با رنگ مایل به زرد است. سطح دشواری آن از 3 تا 4 است. آب به آرامی از سطح سنگ آهک کریستالی به داخل آن فرو می رود. اگر پودر کریستال آهک به آب اضافه شود، پس از چند دقیقه با حالت انفجاری مخلوط می شود. هنگامی که پودر آهک در دمای 1400 تا 1500 درجه حرارت داده می شود، دانه های آن به هم می چسبند و متبلور می شوند و دانه های متبلور به تدریج درشت می شوند.
قیمت آهک فله مشهد را از کارخانه آهک بپرسید.
فواید لیموترش

آهک در صنایع مختلف استفاده می شود و مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می توان به کاهش نفوذ رطوبت و سرعت خشک شدن مخلوط در اتاق های مرطوب، اصلاح خاک و تصفیه آب اشاره کرد. این ماده به دلیل ضدعفونی بالای آن در تصفیه خانه های فاضلاب استفاده می شود. به دلیل خاصیت ضد باکتریایی آن در پاک کننده های خانگی نیز استفاده می شود.

8 کاربرد جالب آهک (آهک چیست و چه کاربردهایی دارد؟)

آهک چیست و چه کاربردهایی دارد؟ به طور خلاصه، آهک در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و جدول مصرف آهک را می توان به آهک (که در صنایع غذایی به عنوان مثال برای تصفیه چغندر قند استفاده می شود)، آهک ساختمانی (که برای تولید سیمان استفاده می شود) تقسیم کرد. صنعت). خاصیت چسبندگی ملات که به آن اضافه می شود) از آهک برای تقویت خاک استفاده می شود.

گرما: هنگامی که آب به آهک زنده اضافه می شود، انرژی گرمایی در طول فرآیند هیدراتاسیون آزاد می شود.

نور: وقتی آهک تا 2400 درجه سانتیگراد گرم شود، نوعی درخشش ایجاد می کند. این تولید نور به نور آهک معروف است و قبل از اختراع برق مورد استفاده قرار می گرفت.

سیمان: اکسید کلسیم یکی از ضروری ترین اجزای تولید سیمان است.

بیودیزل: به عنوان یک قلیایی در تولید سوخت زیستی استفاده می شود.

صنعت پتروشیمی: ترکیبی از آهک و فنل فتالئین برای تعیین PH آب در تاسیسات ذخیره سازی آب مواد شیمیایی نفتی استفاده می شود.

کاغذ سازی: اکسید کلسیم در صنعت کاغذ سازی برای بازیابی هیدروکسید سدیم از کربنات سدیم استفاده می شود.

گچ: مردم ماقبل تاریخ از گچ پی های سنگ آهک برای ساختن پناهگاه استفاده می کردند و برخی از سازه های آن زمان هنوز پس از قرن نوزدهم پابرجا هستند.

صنایع شیمیایی و انرژی: اکسید کلسیم برای حذف دی اکسید گوگرد از گازهای خروجی در فرآیندی به نام گوگرد زدایی از گازهای دودکش استفاده می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۷/۰۱
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی