خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۲ ثبت شده است


برند ایسوس یکی از مطرح ترین و محبوب ترین برندهای کامپیوتر، لپ تاپ و لوازم جانبی آن است. این شهرت جهانی دارد و در بین علاقه مندان به لپ تاپ و فناوری افراد بسیار کمی هستند که از آن اطلاعی نداشته باشند! با این حال، حقایق جالبی در مورد برند ایسوس وجود دارد که احتمالاً نمی دانید. اگر می خواهید درباره این غول فناوری جهانی بیشتر بدانید، با ما همراه باشید!

لپ تاپ های ایسوس در ایران بسیار معروف هستند و خرید لپ تاپ ایسوس یکی از کلمات پر جستجو در گوگل است اما در این مقاله به معرفی برند ایسوس و تمامی محصولات آن، معرفی محصولات ایسوس و تاریخچه تاسیس آن می پردازیم. ما هدف، محل مبدا و غیره را توضیح خواهیم داد. برند ایسوس

معرفی برند ایسوس

شما می توانید اطلاعات اولیه در مورد برند ایسوس را در زیر مشاهده کنید:

نام شرکت: ایسوس (ASUSTek Computer Inc)

فوندادورهو: تد هسو، ام تی لیائو، ون تسایا، تی ان تانگ، لوکا دی‌ام.

سال تاسیس: 2 آوریل 1989 میلادی

مناطق ارائه دهنده خدمات: داشتن بازار جهانی برای ارائه خدمات و کالاها

تعداد کارکنان: 14700 نفر در سال 2022

ایسوس یک شرکت سخت افزاری و لوازم الکترونیکی مصرفی مستقر در تایوان است که در سال 1989 تاسیس شد. برند ایسوس توانسته خود را به یکی از سه تولید کننده برتر رایانه ها، صندوق ها و منابع آنها تبدیل کند و نتایج شگفت انگیز و شگفت انگیزی را به همراه داشته باشد. لوگوی این برند معمولا به صورت لوگو با رنگ مشکی ارائه می شود.

ایسوس یک شرکت تایوانی سخت افزار کامپیوتر و لوازم الکترونیکی مصرفی است که در سال 1989 تاسیس شد. اختصاص داده شده به ایجاد محصولاتی برای زندگی هوشمند امروز و فردا، ایسوس برند شماره 1 مادربرد و بازی و همچنین یکی از پرفروش ترین لپ تاپ های جهان است.

در حالی که هوآوی در سال 2007 صنعت رایانه های شخصی را با Eee PC متحول کرد، ایسوس به طور فزاینده ای در آمریکای شمالی محبوب شد. امروزه، ایسوس با سری ZenFone ایسوس، در روند جدید موبایل پیشرو است. این کشور به سرعت در حال توسعه کالاهای مجازی، دستگاه های IoT و روباتیک است.

در سال های 2015 و 2016، مجله فورچون ایسوس را یکی از تحسین برانگیزترین برندهای جهان معرفی کرد. ایسوس جوایز زیادی را برای نوآوری و تعهد به کیفیت دریافت کرده است. این برند به عنوان بزرگترین تولید کننده مادربرد در جهان نیز شناخته می شود.

تاریخچه برند و شعار ایسوس ایسوس

عیسی نام خود را از پگاسوس (اسبی بالدار در اساطیر یونانی که نشان دهنده خرد و دانش است) گرفته است. در واقع این شرکت با قرار دادن چهار حرف آخر کلمه پگاسوس، خلوص و روح این موجود شگفت انگیز، اشتیاق خود را به خود توصیف می کند و با هر محصول جدیدی که ایجاد می کند، به اوج می رسد.
 

از سال 2003 تا 2009 شعار این شرکت "راک فروخته شد" بود. Touching Heart به معنای "قوی اما دلپذیر" است و از سال 2009 تا 2013 این شعار به "Innovation Continuous Perfection Inspiring" تغییر یافت و از سال 2013 تا کنون این شعار به "Incredible Quest" تغییر یافت.

ایسوس کجاست؟ محصولات برند ایسوس کجا ساخته می شوند؟

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، ایسوس یک تولید کننده کامپیوتر و سخت افزار مستقر در تایوان است. محصولات ایسوس در کشورهای مختلف تولید می شود. برند ایسوس در ابتدا محصولات خود را در ایالات متحده و چین به صورت موازی تولید می کرد، اما با گذشت زمان و پس از همه گیری ویروس کرونا، این شرکت کارخانه تولید خود را به آسیای جنوب شرقی منتقل کرد. محصولات ایسوس بیشتر در چین، مکزیک و استراوا تولید می شوند.

البته نکته مهمی که کاربران و علاقه مندان به لپ تاپ ایسوس باید به آن بپردازند این است که لپ تاپ ها یا تمامی محصولات ایسوس در هر کشوری تحت نظارت و استانداردهای شرکت مادر یعنی ایسوس تولید می شوند. این یک تصور اشتباه است که لپ تاپ های ایسوس ساخت چین ضعیف هستند یا محصولات ایسوس ساخت تایوان کیفیت بهتری دارند.

از سیر و پیاز، محصولات ایسوس

ایسوس محصولات زیادی را تولید و به بازار عرضه کرده است، از جمله:

لپ تاپ (مختلف ROG، TUF، VivoBook و غیره)

انواع تبلت

کامپیوترهای شخصی

گوشی های هوشمند

دستیار دیجیتال شخصی (PDA)

سرورها

صفحه نمایش کامپیوتر (ZenScreen، ProArt و غیره)

هیئت مدیره

کارت های گرافیک

کارت های صدا

پوکو در دی وی دی

دستگاه های شبکه کامپیوتری

کابینت کامپیوتر

قطعات و لوازم جانبی کامپیوتر

سیستم خنک کننده کامپیوتر

ببینید محصولات نمایندگی رسمی ایسوس بسیار گسترده هستند و دسته بندی های مختلفی را شامل می شوند که اگر بخواهیم تمام دسته ها و محصولات آنها را توضیح دهیم باید مقالات جامع زیادی در مورد ایسوس بنویسیم! در ادامه به معرفی مختصر هر یک از محصولات این برند می پردازیم.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۰۲ ، ۱۰:۵۵
ترش واش


از جمله مصارف سوله می توان به سوله های انباری ساختمان اشاره کرد. سطل های زباله ساخته شده و مورد استفاده برای نگهداری کالاها و محصولات. انبار سرمایه گذاری ارزشمندی است که هدف آن حفاظت از جمعیت، صنعت و اموال بنگاه ها در برابر شرایط جوی مختلف و عوامل خارجی، ذخیره و سازماندهی کالاها و محصولات است. لازم به ذکر است که کیفیت در استفاده از ظروف نگهداری تاثیر زیادی دارد.

مزایای ساخت انبار

علاوه بر نقش اصلی انبار یعنی سازماندهی کالا و دسترسی بهتر به کالا، انبارداری یکی از مهم ترین ویژگی های ساخت انبار است که فضای ملک با ارزش تر می شود. جلوگیری از دخالت مراجع نظارتی و نهادها و نهادهای مختلف در خصوص دخالت و توقیف.

هزینه ساخت انبار

در بحث قیمت اسکلت فلزی عوامل مختلفی از جمله متراژ و ارتفاع سوله، نوع متریال، قیمت روز آهن و فولاد، طراحی سازه و ... می تواند موثر باشد. با توجه به شرایط موجود در بحث ساخت سوله قیمت کانکس سبک و نیمه سنگین تقریباً همیشه حیاط محاسبه می شود اما سوله های سنگین اکثرا کیلویی به فروش می رسند که بدیهی است کار درستی نیست و می تواند زمینه سوء استفاده سودجویان را فراهم کند.

انباری سوله صنعتی

سوله انباری برای نگهداری محصولات در ساده ترین و کوچکترین شکل 500 متری که صرفاً به عنوان سوله تجهیزات، کالا و ماشین آلات عمل می کند، اما سوله انبارهای صنعتی بزرگ در خدمت راه اندازی خطوط تولید پیشرفته می باشد. برای نگهداری ماشین آلات صنعتی و...

انبارهای انبار را می توان تا 100000 متر مربع ساخت که در این صورت برای نگهداری غلات، انبار غلات و نگهداری در نظر گرفته شده است. و باید بتواند هزاران تن غلات را به تنهایی ذخیره کند. و هیچ طبقه اضافی ندارند. علاوه بر این در مقایسه با سایر سازه های فلزی، امکانات و تجهیزات این سیلوها از پیچیدگی و سادگی معمول برخوردار نیست. این سادگی باعث می‌شود که قاب فلزی در حین استفاده جمع‌آوری یا تغییر داده شود، زمانی که نیازی به ذخیره‌سازی نیست.

فروش سوله انباری

این شرکت علاوه بر تولید و اجاره انبار اسکلت سوله فلزی، در واحدهای برش و فروش انواع سقف اعم از ساندویچ پانل، ورق های گالوانیزه و رنگی با بهترین متریال و مرغوب تلاش کرده است. تا مناسب ترین قیمت را در اختیار مشتریان قرار دهد و سفارشات آنها را در کمترین زمان ممکن بپذیرد.

سوله پیش ساخته

انبارها به دلیل نگهداری کالاها و محصولات به انرژی زیادی نیاز دارند. همچنین، هزینه تاسیسات ذخیره سازی همیشه مورد توجه بود. بنابراین بهترین راه حل برای ساخت انبارها استفاده از انبارهای پیش ساخته و خارج از جعبه است. اسکلت فلزی ساختمانی در انبارها در اصفهان و سراسر ایران می تواند به صاحبان صنایع کمک کند تا محصولات خود را ذخیره کنند.

سوله های آماده تحویل این شرکت علاوه بر مقاومت سازه ای بالا می توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی به مرحله نصب و بهره برداری برسند. تولید پیش ساخته این سازه های فلزی منجر به تحویل این سقف ها به روش مدرن و در کمترین زمان ممکن شد. در واقع با رفع اختلالات معمول در فرآیند ساخت، تنوع زمان تحویل پناهگاه بسیار کاهش می یابد که برای اکثر مشتریان بسیار مطلوب است.

مجموعه سوله انباری

بانک سوله ایران با درک نیاز مشتریان خود اسکلت فلزی را برای مصارف انبار طراحی کرد. این شرکت با رعایت اصول ساخت و ساز، حفظ کیفیت بالای محصولات تولیدی، مقرون به صرفه بودن و کاهش هزینه برای مشتریان و تمرکز بر نیاز مشتریان در این زمینه، اقدام به ساخت انبار و نصب انبار در مشهد و سایر شهرهای ایران می کند. محصولات ما بلافاصله تحویل داده می شود و با استفاده از نصابان مجرب می توانیم پروژه شما را در کوتاه ترین زمان به اتمام برسانیم. با تسریع در فرآیند نصب و اجرای پروژه می توانید با بهره برداری در سریع ترین زمان ممکن از اتلاف وقت و سرمایه برای دستیابی به سود بیشتر جلوگیری کنید.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۰۲ ، ۲۰:۲۱
ترش واش


خرید ملک  در قبرس شمالی یورومای و مهاجرت به قبرس شمالی امروزه تقاضای زیادی دارد. شاید تا به حال به خرید ملک یا مهاجرت فکر کرده باشید و شرایط فعلی و برنامه ها و اهداف آینده خود را بررسی کرده باشید اما یکی از مهم ترین و حساس ترین تصمیمات زندگی است که قبل از هر اقدامی باید به آن توجه کرد. در نظر بگیرید و حتما با کارشناسان و افراد با تجربه در این زمینه مشورت کنید. مشاورین مجموعه علایی تمامی تجربیات و اطلاعات خود را برای تسهیل این سفر در اختیار شما قرار خواهند داد.

مزایای مهاجرت به قبرس شمالی

ما مهمترین مزایای مهاجرت به قبرس شمالی را برای شما فهرست کرده ایم، اما لطفا توجه داشته باشید که بهترین شرایط و مزایا برای هر فرد ممکن است بسته به فرهنگ و ترجیحات شخصی متفاوت باشد.

نیازی به صدور ویزا برای ایرانیان نیست

ارتباط قوی و سفر آسان با ترکیه

فاصله کوتاه و نزدیکی به ایران

هزینه های پایین زندگی، مسکن و تحصیل

آب و هوای معتدل مدیترانه ای در تمام فصول سال

یکی از توریستی ترین شهرهای جهان

بسیاری از مناطق تفریحی و طبیعی زیبا

از طریق آموزش، اقامت و کار راحت را دریافت کنید

با سرمایه گذاری و اقساط کم در این کشور اقامت بگیرید

روش های مختلف مهاجرت به قبرس شمالی

روش های مختلفی برای مهاجرت به قبرس با یورومای وجود دارد، انتخاب مقصد مهاجرت کار ساده ای نیست و در واقع نمی توان این مشکل را به طور کامل و جامع در یک مقاله حل کرد. قبل از اینکه اجازه دهید اطلاعات گیج کننده و نادرست هنگام انتخاب مسیر شما را به بیراهه بکشاند، توصیه می کنیم با کارشناسان مجرب گروه علایی تماس گرفته و مشاوره بخواهید.

متداول ترین روش های مهاجرت در دنیا عبارتند از: مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت از طریق ازدواج و مهاجرت با تولد فرزند، که هر یک از شرایط به قوانین و سیاست های هر کشور بستگی دارد.
 

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق کار

برای مهاجرت به هر کشوری ابتدا باید شرایط شغلی در آن کشور مانند درآمد سرانه و نرخ بیکاری را بررسی کنید، هر چه درآمد سرانه نسبت به سایر کشورها بیشتر باشد، شانس موفقیت و کسب درآمد بیشتر است. نرخ بیکاری نیز به شما نشان خواهد داد. چند درصد از جمعیت این کشور بیکار هستند و فرصت های شغلی خوبی وجود دارد یا خیر.

نرخ بیکاری در قبرس از 8.3 درصد در ماه قبل به 8 درصد کاهش یافت، در حالی که تعداد بیکاران با کاهش 2000 نفری به 39000 نفر رسید. در همین حال، نرخ بیکاری جوانان، که تعداد بیکاران زیر 25 سال را به عنوان درصدی از نیروی کار جوانان اندازه گیری می کند، بدون تغییر در 21.7 درصد باقی مانده است. در مقایسه با سپتامبر 2021، افزایش 10000 نفری نرخ کلی بیکاری را از 6.2 درصد به 1.8 درصد افزایش داد.

مهاجرت به قبرس شمالی از طریق تحصیل

مهاجرت تحصیلی راه دیگری برای مهاجرت به قبرس شمالی است. ادامه تحصیل در خارج از کشور و کسب دانش تکمیلی یکی از اولویت های اول دانشجویان ایرانی است، هر کشوری شرایط و موقعیت های تحصیلی متفاوتی برای دانشجویان مهاجر دارد که با توجه به دیدگاه و سیاست های هر جامعه متفاوت است، اولین قدم برای مهاجرت تحصیلی رفتن است. به دانشگاه های این کشور برای رفتن به قبرس شمالی و باید رتبه آنها را در بین بهترین دانشگاه های جهان بدانید.

بهترین دانشگاه های قبرس شمالی:

دانشگاه قبرس

دانشگاه فردریک

دانشگاه اروپایی لفکه

دانشگاه بین المللی قبرس

دانشگاه اروپایی قبرس

دانشگاه مدیترانه شرقی

دانشگاه گیرنه

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ مرداد ۰۲ ، ۱۵:۰۰
ترش واش


موم زنبور عسل محصولی است که از شانه زنبور عسل و سایر کندوها تهیه می شود.واکس بیزووکس برای کلسترول بالا استفاده می شود. عفونت قارچی پوست زخم معده و بسیاری از مشکلات دیگر اما تحقیقات علمی خوبی برای حمایت از آنها وجود ندارد.

موم زنبور عسل در ابتدا سفید است، اما مخلوط کردن روغن گرده با موم آن را زرد یا قهوه ای می کند.

موم خالص و سفید شده در تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و دارو استفاده می شود. سه نوع اصلی موم وجود دارد، موم زرد، سفید و موم کامل. موم زرد محصول خامی است که از موم زنبور عسل به‌دست می‌آید، موم سفید فیلتر شده یا زرد رنگ می‌شود و موم کامل موم زردی است که با الکل تصفیه شده و به عنوان پوشش پنیر استفاده می‌شود.

از نظر شیمیایی، موم زنبور عسل عمدتاً از استرهای اسیدهای چرب و انواع مختلفی از الکل های با زنجیره بلند تشکیل شده است.

از نظر تاریخی، موم زنبور عسل از دوران ماقبل تاریخ به عنوان یک ماده پلاستیکی اولیه، روان کننده و ضد آب، در ریخته گری فلز و شیشه، به عنوان پولیش چوب و چرم و در ساخت شمع استفاده می شده است.

همچنین برای تزئین و به عنوان یک تکنیک هنری در نقاشی برجسته استفاده می شود.

موم بیزووکس ایمن برای مواد غذایی است و سمیت ناچیزی مشابه موم های گیاهی دارد و برای استفاده در مواد غذایی در بسیاری از کشورها و اتحادیه اروپا تایید شده است.

Tikanga hanga waki Bizowax

این موم توسط زنبورهای کارگر ترشح می شود. و اندازه غدد مولد موم به سن زنبورهای کارگر بستگی دارد. و معمولا در طول پروازهای روزانه این غدد آتروفی شده و ترشحات کاهش می یابد.

موم تازه در ابتدا بی رنگ و شفاف است، اما پس از جویدن و مخلوط شدن با گرده های خورده شده توسط زنبور، به تدریج زرد یا قهوه ای می شود.

زنبورهای کارگر از موم برای ساخت سلول های لانه زنبوری استفاده می کنند برای کندوهای زنبور عسل دمای کندو باید 33-36 درجه سانتیگراد باشد.

خواص فیزیکی موم بیسوکس

رنگ این موم به رنگ دانه های گرد و غبار و ناخالصی های موجود در آنها بستگی دارد. این ماده طعم ندارد، اما بوی مطبوعی از عسل متصاعد می کند.

چگالی نسبی این ترکیب از 0.956 تا 0.970 متغیر است و هر چه بیشتر باشد، کیفیت موم بهتر است. محتوای آب حدود 0.14٪ تا 0.57٪، تا 5٪ است. موم بیزوواکس سبکتر از آب است، در آب و گلیسیرین نامحلول و در الکل نامحلول است.

موم فقط در حلال های آلی، روغن، بنزن، کلروفرم، سقز و غیره محلول است. این ماده در دمای اتاق بسیار مقاوم است و می توان آن را برای صدها سال بدون تغییر خواص آن نگهداری کرد.

بافت این ماده بسیار سفت است و با شعله روشن می سوزد. نقطه ذوب بسته به ترکیب حدود 62-72 درجه سانتیگراد است و با حرارت آهسته تبدیل به مایع نرم شده و در دمای 63-65 درجه سانتیگراد کاملاً مایع می شود. البته هر چه دمای ذوب بالاتر باشد کیفیت بالاتری دارد.
 

خواص شیمیایی موم بیزووکس

موم بیزووکس یک ماده پیچیده است که بیش از 300 ماده مختلف را در خود جای داده است. عناصر شیمیایی اصلی در این ماده شامل کربن (73.3%)، هیدروژن (13.2%) و اکسیژن (5.5%) است.

ترکیب شیمیایی موم زنبور عسل بسیار پیچیده است. این ماده حاوی حدود 15 ترکیب مختلف است و به سه گروه اسیدهای چرب آزاد (15.5-13.5 درصد)، استرها (70.4-74.7 درصد) و هیدروکربن های اشباع (12.5-15.5 درصد) تقسیم می شود. علاوه بر این، ترکیب موم زنبور عسل حاوی مقادیر کمی رنگ و اسانس است که رنگ و عطر آن را تعیین می کند.

استفاده از واکس بیزووکس

این ماده اغلب در شمع سازی استفاده می شود، شمع های موم زنبور عسل بهتر از سایر شمع ها هستند زیرا روشن تر می سوزند و ماندگاری بیشتری دارند، خم نمی شوند و تمیز نمی سوزند.

موم بیسوکس تصفیه شده نقش موثری در ساخت ابزارهای هنری به عنوان چسب رنگ های مومی و تثبیت کننده رنگ های روغنی مورد استفاده در بدنه ابزار دارد.

این موم جزئی از موم جراحی است که در حین جراحی برای کنترل خونریزی از سطح استخوان استفاده می شود. در واکس کفش و براق کننده مبلمان، این ماده در ترکیب با سقز یا روغن بزرک استفاده می شود.

موم مدلسازی همچنین می تواند از موم زنبور عسل به عنوان یک ماده استفاده کند. از موم خالص زنبور عسل نیز می توان به عنوان موم ارگانیک استفاده کرد.

موم زنبور عسل مخلوط با چوب کاج برای اپیلاسیون استفاده می شود و می توان از آن به عنوان چسب برای چسباندن قسمت های داخلی آلات موسیقی استفاده کرد.

در گذشته از این ماده برای ساخت سیلندرهای گرامافون استفاده می شد. هنوز هم می توان از آن برای مهر و موم کردن قضاوت های رسمی یا واقعی و دانشگاهی استفاده کرد.

موم Bizowax به عنوان افزودنی غذایی E901 در مقیاس کوچک به عنوان نور برای جلوگیری از هدر رفتن آب استفاده می شود. این ماده برای محافظت از سطح برخی میوه ها استفاده می شود. کپسول ها و قرص های ژلاتین نرم نیز ممکن است از E901 استفاده کنند.

موم زنبور عسل نیز جزء اصلی آدامس های طبیعی است. مونومرهای موم بیزوواکس در انسان و سایر پستانداران ضعیف تجزیه می شوند، بنابراین ارزش غذایی کمی دارد.

در حال حاضر، استفاده از موم زنبور عسل در محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی در حال افزایش است، زیرا تحقیقات نشان می دهد که این ترکیب موثرتر از کرم های مشابه ساخته شده از روغن معدنی یا ترکیبات نفتی است.

موم زنبور عسل در بالم لب، برق لب، کرم های دست و صورت و مرطوب کننده ها استفاده می شود. از این ماده در لوازم آرایشی مانند سایه چشم، رژگونه، سایه چشم و محصولات زیبایی مو مانند ژل مو استفاده می شود.

ایمنی و عوارض جانبی واکس بیزووکس

این ترکیب برای استفاده خوراکی یا به عنوان دارو بی خطر در نظر گرفته می شود، اگرچه در موارد نادر ممکن است برخی افراد به موم حساسیت داشته باشند.

موم زنبور عسل احتمالاً برای اکثر افرادی که آن را مستقیماً روی پوست قرار می دهند بی خطر است. اما برخی از افراد ممکن است پس از استفاده از موم زنبور عسل دچار حساسیت پوستی شوند.

از این ماده در دوران بارداری و شیردهی استفاده نکنید، زیرا اطلاعات موثقی در مورد این ماده وجود ندارد.
 

لینک مقاله: https://exirchemi.com/product/beeswax-white-yellow/ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۰۲ ، ۱۵:۳۱
ترش واش


کورما سبزی یک غذای خوشمزه با مواد سبزی تازه است

سبزی سیاه یکی از غذاهای سنتی و محبوب فرهنگ غذایی ایرانیان است. این غذا با ترکیب سبزیجات تازه و اغلب گوشت قرمز یا مرغ تهیه می شود. در قورما سبزی سبزیجات معمولاً شامل تره خرد شده، جعفری، گشنیز، شنبلیله و نعناع است که با گوشت و ادویه استفاده می شود.

کیک هویج علاوه بر طعم شیرین و لذیذی که دارد دارای خواص سبزیجات از جمله غنی بودن از ویتامین ها و مواد مغذی، افزایش سطح آنتی اکسیدان ها و فیبر غذایی است. این غذا معمولا با برنج یا نان سفید سرو می شود و می توانید با افزودن رب گوجه فرنگی یا آب لیمو طعم و رنگ آن را تغییر دهید.

از آنجایی که پختن غذای گیاهی زمان می برد، می توانید آن را در فریزر باز نگه دارید تا در صورت نیاز آماده سرو شود.

تاریخچه قورمه سبزی - آغاز و رشد آش در پی می آید.

کورمه سبزی یکی از غذاهای سنتی ایرانی معروف و محبوب است. تاریخچه این غذا قرن ها قدمت دارد و از قدیم الایام در جوامع روستایی و شهری وجود داشته است.

کورما سبزی در طول زمان تغییرات و تغییراتی را تجربه کرده است. این غذا در ابتدا فقط با سبزیجات تازه و گوشت تهیه می شد. اما با گذشت زمان و تأثیرات گوناگون فرهنگی، دستور پخت و تنوع قورمه سبزی افزایش یافت. به عنوان مثال افزودن مواد افزودنی مانند لیمو عمانی و ادویه های مختلف به طعم و عطر این غذا می افزاید.

قورمه سبزی امروزه به عنوان یک غذای پرطرفدار و پرکاربرد در رستوران ها و منازل سراسر ایران و حتی خارج از کشور شناخته می شود. این غذا نمادی از فرهنگ و غذاهای ایرانی محسوب می شود و در جشن ها، جشن ها و مناسبت های خاص نیز سرو می شود.

طرز تهیه سوپ سبزیجات

در این قسمت از آشپزی نمناک با شما هستیم در مورد طرز تهیه قورمه سبزی لذیذ و یا قورمه سبزی خوشمزه و ریشه دار.

مواد لازم برای سوپ سبزیجات مواد لازم مقدار مورد نیاز

گوشت سرد نیم کیلو

1 عدد پیاز بزرگ

250 گرم تخم مرغ

5-6 عدد لیمو عمانی

نیم لیتر لوبیا قرمز

خورش سبزی 1 کیلوگرم

زردچوبه به میزان لازم

نمک در صورت درخواست

فلفل به میزان لازم

 

نکته اول: سبزیجات خورشتی شامل تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و نعناع است.

نکات دیگر: برای تهیه کاری سبزیجات از گوشت سرد و بدون استخوان استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ سبزیجات

برای تهیه کورمه سبزی ابتدا لوبیاها را یک شب در ظرف مناسبی خیس کنید و آب آن را چند بار عوض کنید تا باقالی نرم و چاق شود و نفخ آن برطرف شود.

سپس ظرف سبزی را آماده کرده و گوشت را تمیز کرده و داخل خورش برش دهید. پیازهای درشت را پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید.

ابتدا پیاز و روغن را در روغن تفت دهید سپس گوشت را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

در مرحله بعد زردچوبه و فلفل سیاه را به گوشت و پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا ادویه ها کاملا جذب گوشت و پیاز شوند.

سپس لوبیا قرمز را خشک کرده و دو بار بشویید و به گوشت و پیاز اضافه کنید.

به این مواد آب اضافه کنید و حرارت دهید. این آتش را تا نیم پز شدن گوشت ادامه می دهیم.

حالا برای تهیه سوپ سبزی باید سبزی ها را که شامل پیاز، جعفری، گشنیز، شنبلیله و چند برگ نعناع می باشد، تمیز کرده، سپس آب آن را بشویید و آب آن را بگیرید. سبزیجات تیره و برشته هستند.

حالا وقت آن است که سبزیجات پخته شده را به قابلمه آب سبزیجات اضافه کنید.

طرز تهیه قورمه سبزی سبزی در این مرحله باید ادویه های خود را مانند سایر خورش های ایرانی مانند خورش قیمه، خورش کرفس و غیره به کرم سبزی اضافه کنید. فلفل و نمک برای کرم سبزی کافی است اما با توجه به تجربه می توانید از آن استفاده کنید. از سایر ادویه ها استفاده کنید. بعد از چند بار پختن خورش، وقت آن است که لیمو عمانی را به غذا اضافه کنید و حتماً چند سوراخ کوچک در لیمو عمانی ایجاد کنید تا غذا پخش شود.

توجه داشته باشید که اگر لیمو عمانی شما تلخ است، طعم سوپ سبزیجات شما تلخ می شود، بنابراین اگر از کیفیت لیمو عمانی مطمئن نیستید، از پودر لیمو استفاده کنید. می توانید یک سوم لیوان آب هم به خورش اضافه کنید، البته سلیقه ای است

این ارتباط مستقیمی با فضای غذا دارد. حالا صبر می کنیم تا غذا آماده شود. می دانیم که غذا زمانی پخته می شود که سطحی از روغن روی غذا باشد.
 

بگذارید یک ساعت تا یک ساعت و نیم بپزد و وقتی از جا افتادن سبزی مطمئن شدید از روی حرارت بردارید و با برنج سرو کنید.

سوپ سبزیجات

از رب گوجه فرنگی استفاده کنید

یکی از راه های کمتر تلخ شدن خورش قورمه سبزی استفاده از یک قاشق سس کچاپ در خورش است. لازم به ذکر است که اگر گوجه فرنگی را زیاد اضافه کنید، خورش طعم خود را از دست می دهد.

از آنجایی که در گرمه سبزی از حبوبات استفاده می شود، این غذا می تواند نفاخ باشد. اما برای جلوگیری از این مشکل می توانید حبوبات را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا تورم حبوبات کاملا برطرف شود.

سلیقه شما در انتخاب لوبیا چه قرمز و چه لوبیا چیتی نقش دارد، زیرا برخی افراد لوبیا سبز و لوبیا قرمز و برخی لوبیا چیتی را دوست دارند.

در انتخاب نوع گوشت گوسفندی یا گوساله بهتر است از گوشت گوسفندی با کمی چربی استفاده شود تا خوش طعم تر شود.

سعی کنید از روغن کمتری برای سرخ کردن و سرخ کردن استفاده کنید.

برای تهیه سوپ سبزیجات می توانید از روغن حیوانی استفاده کنید.

اگر شروع به خوردن کردید، ببینید که غذا خوب قرار نگرفته و سطح روغن به آن دست نزده است، لطفاً قبل از برداشتن سوپ، 3 یا 4 تکه یخ را قبل از 10 دقیقه قبل از برداشتن سوپ اضافه کنید، این عمل باعث می شود چربی سوپ پاک شود. . خورشت. و به داخل خورش برویم

در مورد سبزیجات، شما می توانید با توجه به سلیقه یا تجربه خود؛ جوشاندن سبزیجات قبل از افزودن آنها به غذا یک دستور بسیار خوشمزه است.

همچنین می‌توانید از عصاره کاج برای خوشمزه‌تر یا چرب‌تر کردن سوپ سبزیجاتتان استفاده کنید.

سبزیجات باید خوب سرخ شوند. قهوه ای زیبا. آن را خیلی سیاه نکنید وگرنه تلخ می شود.

غذاهای اصلی شامل کورما سبزی، تهین مرغ و کلم خرد شده است.
 

برداشت شده از: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-خورش-قورمه-سبزی-جا-افتاده/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۰۲ ، ۱۵:۱۱
ترش واش

 

خاص بودن اندیشه فولادوند را می‌توان از کلام و نقش آفرینی‌های او متوجه شد. این بازیگر هنرمند و با احساس این روزها در سریال طنز دراکولا ساخته مهران مدیری ایفای نقش میکند. در این مطلب با اندیشه فولادوند بیشتر آشنا می‌شویم.جوان ایرانی (irjavan.com)

اندیشه فولادوند در سریال دراکولا ساخته مهران مدیری
اندیشه فولادوند در سریال دراکولا ساخته مهران مدیری
 اندیشه فولادوند بازیگر سینما و تلویزیون و تئاتر متولد 7 مهر 1362 در تهران می‌باشد. فولادوند دارای مدرک کارشناسی فلسفه و کلام اسلامی است. علاوه بر بازیگری او شاعر و موسیقی دان می‌باشد. کتاب‌های شعر منتشر شده از او « عطسه‌های نحس» و « شلیک کن رفیق» نام دارند. همچنین او با خواننده محبوب رضا یزدانی در ساخت برخی از آهنگ‌هایش همکاری داشته است.

 

کپشن عکس در اینستاگرام اندیشه فولادوند: دیدار با اسطوره ..دیدار با ابر انسانو ناگهان اجرای ترانه ی سلول شخصی روی صحنه و ناگهان پروفسور مجید سمیعی …ترانه ی “سلول شخصی”را تقدیمی به پروفسور سمیعی نوشته بودم ولی هیچ گاه خیال هم نمیکردم روزی من باشم ……پروفسور سمیعی اسطوره ی به جای مانده از نوجوانی ام هم باشد و رضا هم روی صحنه به سمتمان به زیبایی فریاد بزند
ازدواج و مادر شدن اندیشه فولادوند
با وجود شایعات بسیار در مورد ازدواج اندیشه فولادوند با محسن تنابده باید گفت که او مجرد است و تاکنون خبری رسمی بابت ازدواج او دیده نشده است.

اندیشه فولادوند در خصوص مادر شدن گفته است: من نه هم اکنون بلکه از نوجوانی مطمئن بودم علاقه ای ندارم فرد دیگری را به این دشت مشوش اضافه بکنم. اما اگر روزی و روزگاری این کمبود را در مسئولیت پذیری احساس بکنم ترجیح می‌دهم که از بین این همه بچه‌هایی که متعلق به دیگران بودند اما امروز در شرایط سخت و بدی دارند رشد می‌کنند، فرزندی را قبول کنم و بعید هم می دانم فرقی با فرزندی که خود به دنیا آورده باشم، بکند. من در واقع هیچ وقت تصمیم نداشته‌ام خودم را ادامه بدهم.

فعالیت سینمایی اندیشه فولادوند
 او برای نقش آفرینی در فیلم سینمایی «سنگ اول» اثر ابراهیم فروزش برندهٔ نخل زرین بهترین بازیگر نقش اصلی زن از سومین جشنوارهٔ فیلم جام جم شد. 

شعرخوانی اندیشه فولادوند در برنامه دورهمی
اندیشه فولادوند با حضورش در برنامه دورهمی باعث شد مردم آشنایی بیشتری با روحیات او پیدا کنند. این حضور باعث انتخاب او توسط مهران مدیری در سریال جدیدش دراکولا هم بود. اندیشه فولادوند با بیان طرز تفکرش در مورد فروپاشی فرهنگی و همچنین شعرخوانی خاصش به شدت مورد توجه قرار گرفت.

مهران مدیری در برنامه دورهمی درباره شعرخوانی پرحاشیه اندیشه فولادوند پرسید و او گفت : من و دوستان شاعرم از اوایل دهه 80 با سیاق تازه‌ای شعر می‌نوشتیم و بسیاری از ناشرها و مطبوعات در این خصوص همیشه با ما صحبت میکردند و با انتقادهای زیادی روبرو بودیم. به مرور این سبک به غزل پست مدرن مشهور شد. من از کسی که این شوخی (بع بع) را با شعر ما کرد خیلی ممنونم چرا که باعث شد مردم بیشتر با این سبک آشنا شوند و این اتفاق مبارکی برای من بود. عده زیادی نظراتشان را دادند و من اصلا بد نمی‌بینم و آن شعر از کتاب آخر من بود که هنوز چاپ نشده است.

این روزها اندیشه فولادوند در سریال دراکولا ساخت مهران مدیری نقش همسر دوم، که زنی مملو از احساس است را به شکل طنزگونه بازی میکند. دراکولا عنوان فصل دوم مجموعهٔ نمایش خانگی هیولا است که پخش آن از ۳ فروردین ۱۴۰۰ آغاز شد.

بیوگرافی اندیشه فولادوند وایفای نقش در سریال «دراکولا» ساخته مهران مدیری

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۰۲ ، ۱۱:۲۲
ترش واش


پادکست ها یا فایل های صوتی بر موضوعات و مسائل خاص تمرکز دارند. ایجاد یک پادکست می تواند راهی وقت گیر اما پر ارزش برای جذب مخاطب باشد.

پادکست چیست؟

پادکست ها مجموعه ای اپیزودیک از فایل های صوتی دیجیتالی هستند که شنوندگان آن ها را دانلود و به صورت آنلاین پخش می کنند. در حالی که پادکست ها در قالب های مختلفی ارائه می شوند، اکثر آنها به صورت گفتاری و تمرکز بر یک موضوع یا محتوای خاص هستند. شرکت ها، سازمان ها و افراد برای افزایش آگاهی از برند، به اشتراک گذاری اطلاعات و ارتباط با مخاطبان پادکست تولید می کنند.

برای شروع یک پادکست به چه تجهیزاتی نیاز دارید؟

پادکست روشی در دسترس است که به حداقل تجهیزات نیاز دارد. ابزارهای مورد نیاز برای شروع پادکست عبارتند از:

1- رایانه: از لپ تاپ یا رایانه رومیزی برای تحقیق در مورد موضوع خود، ضبط پادکست و تبدیل فایل های ضبط شده به فایل های صوتی قابل اشتراک گذاری استفاده کنید.

2- میکروفون: اگرچه می توانید از تلفن همراه یا کامپیوتر برای ضبط صدا استفاده کنید، اما یک میکروفون پادکست حرفه ای کیفیت صدا را بهبود می بخشد. میکروفون های USB مستقیماً یا از طریق کانکتور BC به رایانه متصل می شوند، در حالی که میکروفون های XLR از طریق یک اتصال صوتی جداگانه به رایانه متصل می شوند.

3- فیلتر پاپ: یکی از ابزارهای بسیار مفید برای ضبط صدا، فیلترهای پاپ یا صفحات توری کوچک هستند که معمولاً از نایلون یا فلز ساخته می شوند و برای کاهش یا از بین بردن صداهای انفجاری صامت های خشن استفاده می شوند. آنها همچنین صدای سوت عبور هوا از دندان ها را هنگام تلفظ صامت هایی مانند S و Z کاهش می دهند. در اینجا انواع و قیمت ها آورده شده است

4- هدفون: برای بررسی کیفیت صدا در حین ضبط و گوش دادن به کیفیت صدا در حین ویرایش از هدفون استفاده کنید.

5- نرم افزار ویرایش صدا: پادکست خود را با نرم افزار ضبط صدا که به عنوان ایستگاه کاری صوتی دیجیتال نیز شناخته می شود، ضبط و ویرایش کنید. نمونه هایی از نرم افزارهای رایگان ویرایش پادکست  زهرا شراحمدی عبارتند از: Audacity و Adobe Audition (آموزش رایگان) و GarageBand برای کاربران مک. بهترین و محبوب ترین آنها تست است که می توانید در لینک مطالعه رایگان آن را بیابید.
 

چگونه یک پادکست بسازیم؟

ایجاد، ضبط، ویرایش و پخش یک پادکست با کیفیت زمان می برد. مراحل کلی ساخت پادکست به شرح زیر است:

1- موضوع و هدف خود را مشخص کنید. موضوعی را برای پادکست خود انتخاب کنید که با علایق و مهارت های شما مطابقت داشته باشد. اهداف خود را برای ایجاد پادکست بنویسید. پادکست ها به دلایل مختلفی مانند معرفی برندها، تعامل با مخاطبان و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد موضوعات تولید می شوند.

2- به پادکست های دیگر مرتبط با موضوع خود گوش دهید. بهترین پادکست ها را در مورد موضوع خود پیدا کنید. به قسمت‌های مختلف گوش دهید، نظرات را بخوانید، طول متوسط ​​را ببینید و در مورد انواع محتوایی که برای مخاطبان شما مفید است بیشتر بدانید.

3- قالب خود را برچسب بزنید. چندین قالب پادکست برای انتخاب وجود دارد، به عنوان مثال. ب- مصاحبه، مونولوگ، داستان و روایت غیرداستانی. تعیین کنید که می‌خواهید فصل اول چند قسمت باشد و تقریباً طول هر قسمت چقدر باشد. پادکست خود را به صورت جداگانه میزبانی کنید یا آن را با میزبان دیگری به اشتراک بگذارید.

4- نام انتخاب کنید. پس از تعیین فرمت، عنوان پادکست را انتخاب کنید. سعی کنید ساده و سرراست باشید. کلمات کلیدی اساسی را درج کنید که برای سئو رتبه بهتری دارند و به شنوندگان جدید کمک می‌کنند سریع‌تر و راحت‌تر شما را پیدا کنند.

5- یادداشت یا طرح کلی بنویسید. بسته به قالب پادکست خود، چند سناریو را یادداشت کنید. حتی اگر پادکست شما قالب مصاحبه باز داشته باشد، داشتن طرح کلی از نکات گفتگو می تواند گفتگو را ادامه دهد. حتماً مقدمه ای بنویسید که مخاطبان را در برنامه استقبال کند و نتیجه ای همراه با فراخوان برای اقدام داشته باشد.

6- قسمت ضبط را آماده کنید. تجهیزات ضبط پادکست خود را در یک منطقه آرام و خلوت از خانه خود قرار دهید. اتاق هایی با بالش، پرده و فرش، صدا را جذب می کنند و کیفیت صدا را کاهش می دهند.

7- پادکست خود را ضبط کنید شروع به ضبط فاز اول با استفاده از اسکریپتی که نوشتید ادامه دهید! برای عادت کردن به پشت میکروفون زمان می برد. یک لیوان آب در دسترس داشته باشید و در صورت نیاز استراحت کنید

8- صدای خود را ویرایش کنید. با حذف محتوای غیر ضروری شروع کنید. پادکست خود را با ویرایش قسمت های نامربوط بر روی موضوع متمرکز کنید. قسمت های مختلف را کنار هم قرار دهید تا موضوع روایی هر کدام تا حد امکان واضح باشد. اکنون زمان رفع یا رفع مشکلات کیفیت صدا است.
 

9- پادکست خود را برای پخش آماده کنید. توضیح کوتاهی از صفحه نمایش خود بنویسید که شامل کلمات کلیدی مفید برای سئو باشد. یک طرح جلد ساده ایجاد کنید یا یک طراح گرافیک را استخدام کنید تا به شما کمک کند. تصویر جلد خود را در اندازه فایل مناسب ذخیره کنید. کاورهای پادکست می توانند به اندازه 1400 در 1400 پیکسل و به اندازه 3000 در 3000 پیکسل باشند.

10- فایل های صوتی خود را در یک سرویس میزبانی پادکست آپلود کنید. پلتفرم‌های میزبانی پادکست فایل‌های صوتی شما را ذخیره می‌کنند و یک فید RSS در اختیار شما قرار می‌دهند که به پادکست شما پیوند می‌دهد. برخی از خدمات میزبانی پادکست محبوب عبارتند از Buzzsprout Castos و Anchor.

11: برنامه خود را به لیست پادکست اضافه کنید. Spotify، با استفاده از URL فید RSS پادکست جدید شما. پادکست های اپل؛ محتوای خود را به فهرست‌های پادکست مانند Google Podcasts و Stitcher ارسال کنید.

12- پادکست خود را بازاریابی کنید.  هزینه پادکست زهرا شیراحمدی یک وب سایت پادکست بسازید و در مورد آن در رسانه های اجتماعی پست کنید. گروه های آنلاین مرتبط با موضوع پادکست خود را پیدا کنید و با اعضا ارتباط برقرار کنید. از پادکسترهای دیگر با علایق مشابه برای میزبانی یک قسمت دعوت کنید. در نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان بالقوه خود خلاق باشید و به برنامه انتشار خود پایبند باشید. مهمتر از همه، روی آپلود مداوم قسمت های جدید تمرکز کنید تا مخاطبان خود را افزایش دهید.
 

5 نکته برای شروع یک پادکست

1- صدای خود را جداگانه ضبط کنید. ضبط صدای خود به طور جداگانه می تواند کیفیت صدا را بهبود بخشد و به شما امکان می دهد صداهای دیگر را بهتر ویرایش کنید.

2- موزیک اضافه کنید. موسیقی مقدماتی می تواند شنوندگان را جذب کند و کیفیت پادکست شما را بهبود بخشد. در کتابخانه‌های آنلاین موسیقی برای موسیقی رایگانی که با موسیقی متن برنامه شما مطابقت دارد، جستجو کنید.

3- قسمت تست را ضبط کنید. اگر در ضبط اولین پادکست خود مشکل دارید، ابتدا با ضبط چند قسمت آزمایشی، استرس را از آن دور کنید. آرام باشید، دکمه ضبط را بزنید و مثل همیشه صحبت کنید.

4- موضوع خود را با دقت انتخاب کنید. موضوعی را انتخاب کنید که در سال های آینده شنیده می شود. شما ساعت ها صرف تحقیق، نوشتن، ضبط و ویرایش پادکست می کنید. تمرکز روی موضوع به شما کمک می کند انگیزه خود را حفظ کنید.

5- صبور باشید! جذب افراد زمان می برد. یک برنامه اپیزود را دنبال کنید و روی بهبود مستمر پادکست خود تمرکز کنید. با گذشت زمان، این امکان برای شما وجود خواهد داشت که مستقیماً از شنوندگان پادکست خود از طریق حمایت مالی، تبلیغات یا کمک مالی کسب درآمد کنید.
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۰۲ ، ۱۷:۲۰
ترش واش


فرش دستبافت همواره در تاریخ فرهنگ ایران جایگاه ویژه ای داشته است. خانواده های ایرانی نه تنها به جنبه عملی بلکه به جنبه هنری نیز توجه دارند و می توان گفت ناخودآگاه به جنبه زیبایی شناختی هنر نگاه می کردند. اما امروزه با افزایش فرش ماشینی از یک سو و تورم و مشکلات اقتصادی از سوی دیگر، اکثر خانواده ها فرش ماشینی را به فرش دستباف ترجیح می دهند. تنها مزیتی که فرش ماشینی نسبت به فرش دستبافت دارد این است که قیمت کمتری دارد. اما به نظر می رسد که اکثر خریداران در مورد مزایای فرش دستباف اطلاعات کمی دارند یا اصلا چیزی نمی دانند. در زیر به بررسی هفت مزیت فرش دستباف می پردازیم که می تواند دلایل محکمی برای خرید فرش ماشینی باشد.

یک فرش دستباف بلند

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید هر محصولی باید به آن توجه کنیم دوام آن است. فرش دستبافت از آن دسته موادی است که گارانتی خاص خود را دارد و اگر نکاتی را برای مراقبت و استفاده از آن رعایت کنید، مطمئن باشید که می توانید سال ها بدون هیچ مشکلی از زیبایی و ماندگاری آن لذت ببرید. گره های فرش دستبافت محکم در تار و پود فرش جاسازی شده و به راحتی بیرون نمی آیند. حالا این نکته را با یک فرش مکانیکی مقایسه کنید که پشت آن چسب مخصوصی وجود دارد که گره ها را محکم می کند که به مرور زمان از استحکام آن کاسته شده و شسته می شود.

فیبر طبیعی خوب

از جمله نکات مهم فرش دستباف باید به الیاف طبیعی و سالم اشاره کرد. اگرچه این روزها تولیدکنندگان فرش ماشینی سعی در استفاده از الیاف بدون پرز و حساس دارند، اما بدون شک الیاف و رنگ های به کار رفته در پایه و پود فرش دستبافت برای سلامتی افراد به ویژه کودکان مضر نیست.

ایجاد صلح و آرامش

الیاف و پشم طبیعی به کار رفته در فرش دستباف، جاذب صدا بیشتر است که باعث کاهش صدا در خانه و محل کار می شود و فضای زندگی شما را آرام تر می کند. یک واقعیت جالب این است که حتی استودیوهای موسیقی نیز از فرش های دستباف برای ایجاد میزانسن در محیط های ضبط استفاده می کنند.

کمک به طبیعت

الیاف طبیعی مورد استفاده در فرش دستباف تماماً از پشم، پنبه و ابریشم ساخته شده است. حال به یاد داشته باشید که الیاف مصنوعی فرش ماشینی از مشتقات نفتی تهیه می شود. بازگشت این مواد به چرخه طبیعت به راحتی و در مدت زمان کوتاهی اتفاق نمی افتد. نباید فراموش کرد که پشم مورد نیاز فرش دستباف بدون آسیب به بزها تولید می شود و این عمل در فصل تابستان برای این حیوانات مفید و خوشایند است.

در تابستان سرد و در زمستان گرم

از دیگر رازهای فرش دستباف باید به این نکته اشاره کرد که الیاف طبیعی به کار رفته در آن قابلیت حفظ گرما و خنکی در فصول مختلف را دارد تا محیط راحت تری را برای افراد ایجاد کند. این ویژگی در الیاف مصنوعی وجود ندارد.

با گذشت زمان زیباتر و نرم تر می شود

برخلاف فرش ماشینی، هر چه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، انعطاف پذیری آن بیشتر می شود و رنگ های طبیعی به مرور زمان زیباتر به کار می روند.

فرش دستبافت همواره در تاریخ فرهنگی ایران جایگاه ویژه ای داشته است. خانواده های ایرانی فقط به جنبه عملی توجه ندارند، بلکه به جنبه هنری نیز توجه دارند و می توان گفت زیبایی شناسی هنر را درک نمی کنند. اما اکنون با گسترش فرش ماشینی از یک سو و نرخ تورم و مشکلات اقتصادی از سوی دیگر، بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند به جای فرش دستباف از فرش ماشینی استفاده کنند. تنها مزیت فرش ماشینی نسبت به فرش دستبافت قیمت پایین تر آن است. با این حال، به نظر می رسد اکثر خریداران از مزایای فرش دستباف بی اطلاع یا بی اطلاع هستند. در زیر به هفت مزیت فرش بافته می پردازیم که می تواند دلیل محکمی برای خرید آن به جای فرش ماشینی باشد.

فرش دستباف

ماندگاری بیشتر فرش دستباف

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید هر محصولی به آن توجه می کنیم ماندگاری محصول است. فرش دستباف از آن دسته محصولاتی است که با ضمانت خود عرضه می شود و با رعایت چند نکته در نگهداری و استفاده از آن می توانید مطمئن باشید که تا سال ها بدون هیچ مشکلی از زیبایی و ماندگاری آن لذت ببرید. گره های فرش دستباف به گونه ای است که به راحتی بیرون نمی آیند زیرا این گره ها در تار و پود فرش محکم فرو رفته اند. حال این نکته را با فرش ماشینی مقایسه کنید که از چسب مخصوصی در پشت خود برای محکم کردن گره ها استفاده می کند که باعث کاهش ماندگاری آن در طول زمان و شستشو می شود.

الیاف سالم و طبیعی

از نکات مهم فرش دستباف می توان به طبیعی بودن و سالم بودن الیاف آن اشاره کرد. اگرچه تولیدکنندگان فرش ماشینی این روزها سعی می کنند از الیاف بدون پنبه و حساس استفاده کنند، اما الیاف و رنگ های مورد استفاده در فرش دستباف در واقع برای سلامتی انسان به خصوص کودکان بی ضرر هستند.

یک بالکن درست کنید و استراحت کنید

الیاف و پشم طبیعی به کار رفته در فرش دستباف دارای قابلیت جذب صدای بالایی هستند که در نتیجه صدای کمتری در خانه و محیط کار و در نتیجه راحتی بیشتری در فضای زندگی شما ایجاد می شود. جالب اینجاست که حتی استودیوهای موسیقی نیز از فرش های دستبافت برای ایجاد فضای بیشتری در محیط ضبط استفاده می کنند.

کمک به محیط زیست

الیاف طبیعی مورد استفاده در فرش دستباف تماماً از پشم، پنبه و ابریشم ساخته شده است. اکنون به یاد داشته باشید که الیاف مصنوعی در تشک های اتومبیل از مشتقات نفتی ساخته شده است. بازگرداندن این مواد به چرخه طبیعت آسان و در مدت زمان کوتاهی نیست. نباید فراموش کرد که پشم مورد نیاز فرش دستباف بدون آسیب رساندن به گوسفندان تولید می شود و این عمل حتی در فصل تابستان برای این حیوانات مفید و خوشایند است.

در تابستان خنک و در زمستان گرم

از دیگر رازهای فرش دستباف باید به این نکته اشاره کرد که الیاف طبیعی به کار رفته در آن قابلیت حفظ گرما و خنکی در فصول مختلف را دارد تا محیط راحت تری را برای افراد ایجاد کند. این ویژگی در الیاف مصنوعی یافت نمی شود.

زیبایی و لطافت بی انتها هستند

برخلاف فرش های ماشینی، هر چه بیشتر استفاده شود نرم و لطیف تر می شود، رنگ های طبیعی به کار رفته در آن ها به مرور زمان زیباتر و جذاب تر می شوند.

ارزش را در طول زمان حفظ کند

یکی دیگر از مزایای فرش دستبافت این است که در صورت نگهداری مناسب، این فرش ها می توانند ظاهر بهتری داشته باشند و به مرور زمان ارزش آنها افزایش یابد. گاهی اوقات می توان فرش دستباف را به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت خرید فروخت و در نتیجه می توان روی آن مانند طلا سرمایه گذاری کرد. این در حالی است که فرش ماشینی کارکرده ارزش اقتصادی چندانی ندارد و فروش نوع کارکرده آن بسیار مشکل است.

اینها برخی از مزایایی است که به آن اشاره کردیم. اگر تجربه بیشتری در مورد ارزش فرش دستباف دارید، لطفاً آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.
 

 

مرجع مقاله:  https://ghalikhane.com/brand/negin-carpet

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۰۲ ، ۱۱:۴۸
ترش واش