خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

۹ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۲ ثبت شده است


ارتوپدی یکی از شاخه های علم پزشکی است که به مشکلات و بیماری های سیستم اسکلتی عضلانی می پردازد. این رشته یک تخصص مهم است که به بیماران از نوزادان تا ورزشکاران جوان و سالمندان در درمان مشکلات استخوانی کمک می کند. در این مقاله می خواهیم این رشته و کارهایی که متخصصین ارتوپدی انجام می دهند را معرفی کنیم.

 


ارتوپدی چیست؟

ارتوپدی یکی از شاخه های علم پزشکی است که به مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی می پردازد. در واقع مشکلات مربوط به اعصاب، تاندون ها، استخوان ها، مفاصل، ماهیچه ها و رباط ها به حوزه تخصصی این گرایش تعلق دارند. به فردی که در این رشته تحصیل می کند، ارتوپد نیز گفته می شود.

 


متخصص ارتوپد

در این حرکت دو نوع تخصص جراحی و غیر جراحی وجود دارد. افرادی که در جراحی تخصص دارند، جراح ارتوپد نامیده می شوند. متخصصان غیرجراحی نیز در یکی از رشته های فیزیوتراپی، فیزیوتراپی و توانبخشی فعالیت می کنند.

بنابراین پزشک ارتوپد و جراح ارتوپد یکسان نیستند و در همه موارد پزشکان ارتوپد جراح نیستند. اما همه جراحان پزشک هستند. در واقع، هر دو گرایش توانایی تشخیص آسیب ها و مشکلات اسکلتی عضلانی را دارند. اما اگر جراحی لازم باشد، فقط جراح ارتوپد می تواند آن را انجام دهد.

کسانی که مایل به تحصیل در رشته ارتوپدی هستند باید ابتدا پزشکی عمومی را تکمیل کنند. تخصص های ارتوپدی به شرح زیر است:

ناحیه پا و مچ پا

ارتوپد کودکان

دست ها و اندام های فوقانی

جراحی تروماتولوژیک

جراحی تعویض مفصل

جراحی ستون فقرات

پزشکی ورزشی
ارتوپدی انکولوژی

 



جراح ارتوپد چه مهارت هایی را می آموزد؟

وقتی می دانید تخصص ارتوپدی چیست؟ این سوال پیش می آید که یک ارتوپد چه مهارت هایی باید داشته باشد؟ ارتوپد می تواند عملیات زیر را انجام دهد:

آرتروز

جراحی آرتروسکوپی یک جراحی غیر تهاجمی با استفاده از ابزاری به نام آرتروسکوپ است. این دستگاه یک دوربین بلند و باریک با اندازه بسیار کوچک است. جراح ارتوپد یک میکروسکوپ را در داخل مفصل قرار می دهد و به داخل مفصل نگاه می کند. این ابزار به تشخیص و رفع مشکل کمک می کند.

در این نوع جراحی فقط برش های بسیار کوچک ایجاد می شود و بیشتر روی زانوها استفاده می شود. البته این جراحی برای مچ پا، باسن، شانه و آرنج نیز رایج است.
 

 

 

جراحی پیوند استخوان

پیوند استخوان یکی از اعمالی است که توسط متخصصین ارتوپدی انجام می شود. این عمل زمانی ضروری است که بدن انسان نتواند استخوان های جدیدی تولید کند. در این صورت قسمتی از بدن را از استخوان سالم می گیرند و از آن برای بازسازی قسمت آسیب دیده استفاده می کنند.

اگر استخوان سالم طبیعی در بدن بیمار وجود نداشته باشد از استخوان مصنوعی استفاده می شود.

تعویض کامل مفصل

در طی این جراحی، پزشک فضاهای مفصلی آسیب دیده را ایزوله می کند و به جای آن از پروتز استفاده می کند. پروتز عملکرد مفاصل سالم را حفظ می کند. به همین دلیل بسیاری از بیماران پس از این جراحی می توانند به شرایط عادی برگردند.

جراحی ترمیم شکستگی

گاهی اوقات استخوان شکسته می شود و از ایمپلنت برای تثبیت استفاده می شود. اگر استخوان ها شکسته باشد بر قدرت عضلانی نیز تاثیر می گذارد، فرد در حرکت دچار مشکل می شود، لازم است با متخصص ارتوپدی مشورت شود.

 


همجوشی ستون فقرات

در این عمل، پزشک دو یا چند مهره از ستون فقرات را با هم ترکیب می کند. این جراحی برای درمان برخی از مشکلات کمر و گردن استفاده می شود.

 



جراح ارتوپد اطفال

جراحان ارتوپد کودکان در زمینه ارتوپدی برای درمان و حل مشکلات اسکلتی عضلانی کودکان تخصص دارند. متأسفانه بسیاری از کودکان از مشکلات ارتوپدی رنج می برند که بیشتر آنها مادرزادی هستند و باید برای درمان به متخصص ارتوپد کودکان مراجعه کنند.

 


روش های درمان غیر جراحی مشکلات اسکلتی عضلانی

علاوه بر روش های جراحی ارتوپدی، روش های دیگری نیز برای درمان برخی از مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی وجود دارد که عبارتند از:

طب سوزنی

آموزش در منزل

استفاده از داروها

فیزیوتراپی و توانبخشی

تزریقات

گجت های موبایل

تشخیص پاتولوژیک توسط متخصص ارتوپدی

پزشک متخصص با در نظر گرفتن مواردی مشکل فرد را تشخیص می دهد. به عنوان مثال، از بیمار سؤالاتی در مورد علائم آزاردهنده، وضعیت جسمانی و سابقه پزشکی می پرسد. در صورت لزوم معاینه فیزیکی ارتوپدی نیز انجام می دهد.

تصویربرداری از ناحیه آسیب دیده و چندین آزمایش از جمله موارد زیر می تواند نقش مهمی در تشخیص مشکل داشته باشد:

ام آر آی

سی تی اسکن

اسکن مستقیم

آزمایش خون

سونوگرافی

 

 



تحقیق در مورد سرعت هدایت عصبی

در بیشتر موارد، از ناحیه مورد نظر با استفاده از اشعه ایکس عکسبرداری می شود. این تصویر به تشخیص دقیق قسمت آسیب دیده کمک می کند. گاهی اوقات برخی از داروها برای کاهش التهاب تزریق می شود و سونوگرافی انجام می شود.

 


 

نکات مهم برای ارتوپدی

اکثر بیماران برای مشکلات اسکلتی عضلانی یا آرتریت و پوکی استخوان به ارتوپد مراجعه می کنند.

سالانه حدود 28.6 میلیون نفر از مشکلات سیستم اسکلتی عضلانی رنج می برند و بیش از نیمی از عمل های انجام شده در طول سال مربوط به این افراد است.

سالانه حدود 7.5 میلیون عمل جراحی توسط جراحان ارتوپد انجام می شود.

شایع ترین آسیب های اسکلتی عضلانی مربوط به ستون فقرات یا کمر است.

نیمی از مشکلات متخصصین ارتوپدی مربوط به شکستگی و دررفتگی است.

آمار ذکر شده در بالا آمار جهانی است.

مشکلات درمان شده توسط متخصصین ارتوپدی

 



متخصصین ارتوپد بسیاری از مشکلات و آسیب ها را درمان می کنند، از جمله:

رباط های رها شده

آرتریت یا پوکی استخوان

استخوان ها و شکستگی ها

آسیب در ناحیه تاندون

فشار عضلانی

بورسیت، فتق دیسک

مغز استخوان

سیاتیک و کمردرد

پاهای پرانتزی

دیستروفی عضلانی

ناهنجاری های رشدی

پاها خم شده اند و دو پا دارای طول های مختلف هستند

آسیب های بافت نرم

سندرم تونل کارپال

مافو یک اسکلت مادرزادی

درد و مشکلات شانه


اهمیت آموزش ارتوپدی

ارتوپدی یکی از مهم ترین رشته های پزشکی است. همانطور که وظیفه درمان و توانبخشی آسیب های اسکلتی عضلانی را بر عهده دارد. متخصص ارتوپدی به دقت روند درمان و پیشرفت بیمار را زیر نظر دارد و با سایر متخصصان و افرادی که در درمان فعالیت می کنند همکاری می کند. شامل:

پزشک پرستار

مربیان ورزشی

فیزیوتراپیست

متخصص پرستار
 

 

آموزش ارتوپدی

متخصص ارتوپدی باید حداقل 12 سال تحصیل و آموزش در زمینه تشخیص و درمان اختلالات اسکلتی- عضلانی را گذرانده باشد. در ایران کسانی که دوره پزشکی عمومی را گذرانده اند می توانند با گذراندن دوره چهار ساله در یکی از دانشگاه های علوم پزشکی، تخصص ارتوپدی را دریافت کنند.

این دوره چهار ساله به دوره رزیدنتی معروف است که فرد پس از گذراندن آن در آزمون مربوطه شرکت کرده و در صورت قبولی، بورد متخصصان ارتوپدی را دریافت خواهد کرد.

ارتوپدی یکی از گرایش های مهم در علم پزشکی است که به درمان مشکلات اسکلتی عضلانی کمک می کند. هر ساله افراد زیادی با مشکلات استخوانی و عضلانی به پزشک مراجعه می کنند. به همین دلیل دانش ارتوپدی بسیار مهم است.

در این مقاله در مورد معرفی ساختار استخوان، فرآیند و روش های درمانی مورد استفاده در آن صحبت کردیم. این تخصص هر دو بخش جراحی و جراحی را شامل می شود. جراح ارتوپد می تواند انواع جراحی های مربوط به مشکلات عصبی را انجام دهد.

در زمینه غیر جراحی، فیزیوتراپی، پزشکی ورزشی و توانبخشی وجود دارد. به طور کلی یک استئوپات باید حداقل 12 سال در این رشته تحصیل کند و مهارت های لازم را کسب کند. همچنین نیاز به گذراندن دوره پزشکی عمومی دارد.
 

 

ادامه مقاله: https://payju.ir/content/پزشکان-متخصص-ارتوپدی-در-شیراز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۱:۱۸
ترش واش

اجاره وثیقه یا بعبارتی اجاره سند به منظور تامین قرار وثیقه جهت ارائه به مراجع ، و یا ارائه به بانک ها برای دریافت وام استفاده میشوند .  وثیقه دارایی غیرمنقولی است که جهت ضمانت  نزد دادگاه یا بانک ها می‌گذارند ، در لغت وثیقه به معنای «استوار»، «آنچه بدان اعتماد شود» و «محکم کاری» است . از طرفی کاربرد وثیقه در مراجع قضایی بمنظور تامین قرار وثیقه برای زندانی یا متهم بوده و در این شرایط آزادی فرد متهم و بازداشت شده تنها با تأمین قرار وثیقه و یا سند میباشد . این کار باعث میشود که  متهم با تامین و تودیع وثیقه تا زمان تشکیل دادگاه در خارج از زندان و بازداشت بسر برد، اما در زمان تشکیل دادگاه متهم باید پاسخگوی اتهامات خود بوده و در صورت مجرم شناخته شدن و محکومیت خود را به مراجع قضایی معرفی نماید . شما میتوانید برای اطمینان از یک موسسه حقوقی معتبر برای اجاره سند کمک بگیرید .

این مجموعه قادر به اجاره وثیقه در تمامی استان ها و شهرستان های سطح کشور بوده بطوریکه شما بمنظور اجاره سند در اهواز ، اجاره وثیقه در تهران ، اجاره سند در اصفهان ، اجاره سند در کرمان ، اجاره سند در کرمانشاه ، اجاره سند در مشهد ، اجاره سند در خوزستان .... با این مجموعه تماس حاصل نمایید.

شرایط اجاره وثیقه و سند ملکی در سایر استان ها

اگر شخصی به مراجع قانونی و قضایی احضار شود ، از ابتدای شروع  بررسی پرونده آن شخص  تحت عنوان متهم نامیده می شود. در این مرحله بنابر ماهیت پرونده و تشخیص مرجع قضایی قرار وثیقه مناسب با شدت جرم و اتهام توسط مرجع قضایی برای متهم صادر میشود و متهم میتواند با ارائه وثیقه به دادگاه به قید ضمانت و موقتا آزاد شود. میزان مبلغ وثیقه به تصمیم مرجه قضایی و نوع پرونده بستگی دارد . در شرایطی که متهم وثیقه لازم برای تودیع به مرجع قضایی را نداشته باشد و در پرونده امکان استفاده از ضمانت یا وثیقه برای متهم فراهم شده باشد ، فرد می تواند اقدام به اجاره سند از سایر افراد کند. بنابر این  یکی از موارد استفاده از سند اجاره ای یا وثیقه اجاره ای برای ضمانت متهم در مراجع قضایی است. که با تامین آن می توان متهم را با شروط قانونی آزاد نمود. برخی دیگر از کاربردهای سند اجاره ای برای دریافت مجوز جهت گرفتن مرخصی از زندان است.

مراحل اجاره سند و وثیقه در سایر استان ها

اگر قصد تامین سند برای ارائه به بانک یا مراجع قضایی را دارید بهتر است مراحل آن را بطور دقیق طی نمایید تا بتوانید بدون مشکل این کار را انجام دهید انجام دهید :

گام اول) مشاوره اجاره وثیقه برای متهم:

در مرحاه اول میبایست وضعیت پرونده ، نوع اتهام و شدت جرم بررسی شود  و درصورتیکه امکان اجاره وثیقه فراهم باشد میتوان برای عقد قرارداد اجاره سند و وثیقه از طریق یک موسسه حقوقی معتبر اقدام نمود.

گام دوم) تنظیم و امضا قرارداد اجاره سند و وثیقه

بمنظور اجاره سند ملکی و یا وثیقه ملکی ، باید در گام بعدی نسبت به عقد قرارداد با یک موسسه حقوقی یا وثیقه گذار معتبراقدام نمایید ، در این قرارداد مواردی همچون مدت زمان اجاره سند و وثیقه ، مبلغ اجاره سالانه - تضامین مورد نیاز - نحوه انجام کار - نحوه تمدید وثیقه در صورت نیاز -موارد فورس ناژور و تعیین میشوند .

گام سوم) کارشناسی و بازداشت سند توسط اداره ثبت

در این گام مالک سند بهمراه اصل مدارک به شعبه دادسرا یا دادگاه و یا بانک مورد نظرتان مراجعه نموده و نامه کارشناسی و بازداشت سند در اداره ثبت املاک را از مقام قضایی یا مسئول مربوطه  دریافت میکند . معمولا این مرحله بین 1 تا 3 روزکاری زمانبر است.

گام چهارم) اخذ ضمانت های لازم برای اجاره سند ملک

وقتیکه سند آماده بازداشت شود ، قبل از بازداشت و تودیع آن ،میبایست کل هزینه اجاره برای مدت زمان یک سال کامل توسط اجاره کننده و توسط چک بانکی معتبر پرداخت شود همچنین تعدادی از افراد خانواده و آشنایان باید توسط چک و سفته و ..... ضمانت متهم را نزد مالک انجام شود. پس از انجام این مراحل میتوان نامه آزادی متهم را از مرجع قضایی دریافت نمود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۹:۵۶
ترش واش


اغلب اوقات، درختچه های برگریز و چند ساله دارای حفره های عمیق و باریکی هستند که تمیز کردن کانال را بسیار دشوار و گاهی غیرممکن می کند. از سوی دیگر، به دلیل عادت های دوران کودکی، اکثر کودکان تمایلی به مراقبت از تمیزی دهان و دندان های خود ندارند. برای جلوگیری از پوسیدگی لثه های فرزندتان چه کرده اید؟ در این مقاله با چند اقدام پیشگیرانه ساده و بدون درد آشنا می شویم که می تواند احتمال زنگ زدگی را تا حد زیادی کاهش دهد. با اسپلیت سیل دندان های کودک خود را سالم نگه دارید.

 


فیشور سیلانت چیست؟

کراک سیلر روشی بی خطر و بدون درد برای محافظت از دندان های دائمی کودک شما در برابر پوسیدگی است. سیلانت لایه نازکی است که در شیارهای عمیق سطح جویدنی دندان های عقب (آسیاب اول و دوم) قرار می گیرد. هنگامی که سیلانت به خوبی در شیارهای عمیق دندان قرار می گیرد، می تواند از سطح حساس دندان در برابر اسیدهایی که باعث ایجاد حفره می شوند محافظت کند و از پوسیدگی قابل توجه دندان جلوگیری کند.

با چه روشی نیازی به فیشورسیلنت برای دندان کودکانمان نداریم؟

اگر کودک و والدین از بهداشت دهان و دندان کودک آگاهی کامل داشته باشند

کودکان باید به خوبی تغذیه شوند

مصرف شیرینی و شکلات در کودکان باید کم باشد

معاینه کودک شش ماهه باید به دندانپزشک خوب مراجعه کند

در معاینه باید مشخص شود که دندان های کودک سالم است

 


 

مراحل درمان کاشی ترک خورده

ابتدا دندان‌پزشک سطح دندان‌های در حال رشد را می‌شوید، سپس چیزی در دندان‌ها می‌مالد، سطح دندان‌ها را با این ماده می‌مالد، پس از حدود پانزده تا بیست ثانیه دوباره دندان‌ها شسته می‌شوند. و شسته می شوند، در مرحله بعد روی دندان ها خشک می شود. پس از آن، دیگری به عنوان پس‌آب استفاده می‌شود.

در این مرحله از پرتو مخصوصی برای سفت شدن مایع موجود در دندان استفاده می شود، سپس فیشور سیلانت با سرنگ روی سطح دندان قرار می گیرد و در نهایت از پرتو مجددا استفاده می شود. عملکرد سلول های فیشور هر شش ماه یا یک سال بررسی می شود. اگر دوباره نیاز به تعمیر داشته باشد، تعمیر می شود

 



کرک سیلر برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه تمام دندان های آسیاب به طور طبیعی دارای حفره و حفره هستند، اما عمق حفره ها نیز برای این روش مهم است. گاهی اوقات شیارها خیلی عمیق نیستند و نیاز به درزگیر مانند موم دارند. دندانپزشک معاینه لازم را انجام می دهد و در صورت لزوم این روش پیشگیرانه را تجویز می کند.

هنگامی که دندان های دائمی کودک رشد کرد، دندان های آسیاب می توانند به هم جوش بخورند. سیلانت های دندانی معمولا برای کودکانی با شرایط زیر توصیه می شود:

دندان های شیری آنها پوسیدگی دارد.

اگر به نظر می رسد دندان ها در معرض خطر پوسیدگی بالایی هستند.
 

 

اغلب، تا زمانی که یک حفره دائمی ظاهر می شود، از سیلانت دندان استفاده می شود. این کار در سنین 6 تا 7 سالگی برای آکنه های کوچک و سپس تا 14 سالگی برای آکنه های بزرگ باقی مانده توصیه می شود. البته تا زمانی که دندان ها هنوز سالم هستند می توان از این روش استفاده کرد. اگر دندان پوسیدگی جزئی داشته باشد، باز هم می توان آن را خارج کرد. او دندان ها را پر می کند و سپس سایر نواحی آسیب پذیر دندان ها را از پوسیدگی با سیلانت محافظت می کند.

 



مزایای استفاده از درزگیر ترک

این یک راه آسان برای تمیز کردن بهتر شکاف های عمیق است.

71 تا 33 درصد از پوسیدگی جلوگیری می کند.

این منجر به معکوس شدن مراحل اولیه پوسیدگی می شود.

محافظت از دندان های دائمی کودکان

دیگر لازم نیست دندان های فرزندتان را پر کنید. این معمولا کودک را می ترساند.

به راحتی روی دندان ها قرار می گیرد.

فیشور سیلانت؛ از سلامت دندان کودکان محافظت می کند.

بهداشت دهان و دندان آسان است.
 

 

معایب ترک درزگیرها

از معایب سیلانت های رزینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در بیشتر مواقع، پرکردگی دندان ها فرسوده یا از بین می رود زیرا هنگام پرکردن دندان ها باید خشک و عاری از بزاق باشند و این امر به دلیل بزاق زیاد برای کودکان دشوار است.

50 درصد درزگیرها 5 سال عمر می کنند.

اگر سیلانت دندان را در جای خود نگه ندارد یا قسمتی از آن شکافته شود، دندان دچار پوسیدگی شده و قسمت زیادی پر می شود. هر 6 ماه در صورت افتادن باید تعویض شود.

برای انجام موفقیت آمیز فیشور سیلانت، دندان باید کاملاً عاری از بزاق باشد و این کار دشواری است زیرا این کودکان دندان های کوچک و بزاق زیادی دارند.

با برداشتن واشر، نخ به حالت اولیه خود باز می گردد و می توان واشر را تعویض کرد.



برای آب بندی ترک از چه موادی استفاده می شود؟

ماده ای که در سیلانت های دندانی استفاده می شود معمولا یک رزین پلاستیکی همرنگ دندان است. این ماده ممکن است دقیقاً با رنگ طبیعی دندان ها مطابقت نداشته باشد، اما همانطور که گفتیم این روش برای دندان های آسیاب استفاده می شود و در نتیجه این تفاوت رنگ معمولاً ناچیز است. از ترکیبات شیشه ای نیز می توان برای پوشاندن شیارها استفاده کرد، اما برخی مطالعات نشان داده اند که این ترکیبات نسبت به رزین مقاومت کمتری دارند.


 

تعمیر و نگهداری فیشورسیلانت

کودکان می توانند بلافاصله پس از فیشورسیلانت آب بخورند و بنوشند.

کودکان باید مراقب تمیزی دهان و دندان خود باشند و از آن غافل نشوند. (مسواک و خمیردندان را فراموش نکنید.)

منظم؛ به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید و معاینه شوید.

کودکان باید غذاهای سالم بخورند و از زیاده روی در مصرف شیرینی ها، تنقلات و امثال آن خودداری کنند.
 

رجوع به مقاله: https://drsheidaclinic.com/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۴:۴۷
ترش واش


سلامت نیوز : وظایف پرستار سالمند بسته به شرایط سالمندان می تواند متفاوت باشد و ممکن است خدمات مختلفی را ارائه دهد که شامل مراقبت های پزشکی و غیرپزشکی یا ترکیبی از هر دو می شود. گاهی اوقات بستگان سالمند مسئولیت نگهداری و مراقبت از او را بر عهده می گیرند، اما در شرایطی مانند محدودیت زمانی اطرافیان، دوری و نیاز سالمند به کمک ویژه، خانواده تصمیم به اجاره می گیرند. . یک پرستار مسن در این مقاله به بررسی وظایف اصلی یک پرستار ارشد واجد شرایط می پردازیم.

نقش و مسئولیت پرستار سالمند چیست؟ کمک به سالمندان برای انجام کار خود یکی از وظایف پرستار سالمند کمک به سالمندان برای انجام کارهای خود است. برخی از مسئولیت های اصلی ممکن است شامل حمام کردن، نظافت و لباس پوشیدن سالمندان باشد. ارائه کمک های مفید به سالمندان در تمام این شرایط برای یک پرستار سلامت مهم است. برخی از افراد مسن به دلیل درد یا سایر مشکلات جسمی دچار اختلالات حرکتی هستند که می تواند بر نحوه استفاده آنها از حمام تأثیر بگذارد. سالمندان با مشکلات حرکتی قبل و بعد از استفاده از حمام به کمک پرستار سالمند نیاز دارند. نظافت بدن سالمندان و نظافت لباس هنگام استفاده از توالت و حفظ تعادل سالمندان برای پرستار مهم است. در تمامی این فرآیندها، پرستار سالمند باید در حفظ حیثیت و حیثیت سالمندان کوشا باشد و نیازهای آنها را به طور جزئی برطرف کند. سالمندان ممکن است مشکل حرکتی نداشته باشند و در این گروه انجام فعالیت های روزانه مانند ورزش، دویدن و پیاده روی با سالمندان برای پرستار مهم است. این نوع کار نه تنها برای سلامتی سالمندان مفید است، بلکه فرصت مناسبی برای ورزش و آرامش پرستاران سالمند است. آشپزی فقط آشپزی نیست. در این اتاق کار پرستار سالمند بیشتر از آشپزی است. پرستار سالمند مسئولیت خرید و تهیه غذا را بر عهده دارد - آگاهی از مقدار هر غذا، اطلاع از سلامت و تازگی اقلام خریداری شده، شناخت غذای سالمندان و تهیه غذای مناسب بر اساس غذای سالمندان، شستن ظروف و رفع آن. آشپزخانه. .بگیر.


 

مراقبت های بهداشتی عمومی حفظ سلامت و سلامت کلی یک فرد سالمند بسیار مهم است. نقش پرستار سالمند در حفظ سلامت و بهداشت سالمندان بسیار مهم و موثر است. افراد مسن ممکن است مصرف داروهای خود را برای مشکلاتی مانند آلزایمر یا زوال عقل فراموش کنند که مسئولیت آن بر عهده پرستار سالمند است. همچنین یادآوری زمان های لازم برای ویزیت های دوره ای با پزشک معالج از وظایف پرستار ارشد می باشد. در واقع پرستار سالمند مسئولیت حفاظت و کنترل هر موردی که مربوط به سلامت جسمی و روانی سالمندان باشد را بر عهده دارد. شما همچنین مسئول نگه داشتن قرارهای پزشکی هستید. کمک به تحرک و حرکت سالمندان همه سالمندان به ویژه افرادی که مشکلات حرکتی جدی دارند تمایل به حرکت و حرکت دارند. معمولا سالمندان بیشتر به راه رفتن با دوستان و حضور در اجتماع علاقه دارند. در خانه ماندن و کم تحرکی به طرق مختلف باعث آسیب روحی و جسمی سالمندان می شود. یکی از وظایف مهم پرستار سالمند، همراهی و مراقبت از سالمندان در هنگام رفت و آمد به خانه و خارج از منزل است. گاهی اوقات سالمندان برای جابجایی نیاز به عصا، ویلچر و وسایل دیگر دارند و لازم است پرستار سالمند برای استفاده از این وسایل کمک و همراهی کند.



مشاهده رفتار سالمندان افراد سالمند معمولاً با افزایش سن مانند کودکان رفتار می کنند. این یک پدیده طبیعی است. گاهی پرستاران سالمند نیاز به وضع قوانین و کمک به سالمندان در امور شخصی دارند. به معنای امر و نهی از پدر نیست، بلکه به معنای راهنمایی او برای انجام کارها به نحو شایسته و پسندیده است. حمایت عاطفی و حمایت از سالمندان سالمندان به پرستاری نیاز دارند که بتواند در موقعیت های مختلف در کنار آنها بایستد، با آنها صحبت کند و احساسات مشترکی را با یکدیگر به اشتراک بگذارد. علیرغم مسئولیت پرستار سالمند در هماهنگی و رفع نیازهای روزانه خانه، پرستار باید ساعتی را برای گفتگو با سالمندان در نظر بگیرد. در این گفتگوها، سالمندان می توانند در مورد مسائل مختلف زندگی از جمله مشکلات سلامتی، مشکلات عاطفی، مشکلات جسمی یا مشکلات شخصی صحبت کنند. در این گفتگوها، یک پرستار ارشد واجد شرایط، نکات بسیاری را برای ایجاد راه‌های مؤثرتر برای برقراری ارتباط با سالمندان کشف می‌کند و از آنها برای بهبود عملکرد آنها استفاده می‌کند. درمان شرایط بحرانی یا فوریت‌های پزشکی یکی از بخش‌های حیاتی شغل پرستار سالمند است که نیاز به سالمندان برای فوریت‌های پزشکی دارد. پرستار واجد شرایط با تسلط و صلاحیت کامل اقدامات اولیه را برای حفظ زندگی سالمندان انجام می دهد و از مراکز فوریت های پزشکی درخواست کمک می کند و در صورت بروز بحران یا اورژانس پزشکی، پرستار باید به خانواده سالمند اطلاع دهد. به موقع، وضعیت خاص آنها. همانطور که گفته شد، یک پرستار ارشد واجد شرایط باید دارای ویژگی های خاصی باشد که به او امکان انجام این وظیفه را می دهد. انتخاب یک پرستار واجد شرایط برای مراقبت از سالمندان یکی از بزرگترین چالش های هر خانواده است.
 

 

وظایف و مسئولیت های یک پرستار ارشد چیست؟ کمک به سالمندان در انجام وظایف شخصی یکی از بزرگترین وظایف یک پرستار ارشد کمک به سالمندان در انجام وظایف شخصی است. برخی از کارهای شخصی برای سالمندان ممکن است شامل حمام کردن، نظافت و لباس پوشیدن سالمندان باشد. لازم است یک پرستار خوب در تمام این موارد کمک های لازم را به سالمندان ارائه دهد. برخی از سالمندان به دلیل بیماری یا سایر مشکلات جسمی ناتوانی حرکتی دارند و این بر نحوه استفاده آنها از حمام تأثیر می گذارد. سالمندان با مشکلات حرکتی معمولاً قبل و بعد از استفاده از توالت نیاز به کمک پرستار سالمند دارند. لازم است پرستاران پس از استفاده از توالت، بدن سالمندان را تمیز کرده و لباس ها را تمیز کنند و به سالمندان کمک کنند تا تعادل خود را حفظ کنند. در تمامی این مراحل پرستاران سالمند باید مراقب حفظ کرامت سالمندان و رفع نیازهای آنان با احترام باشند. سالمندان مشکل حرکتی ندارند و در این گروه لازم است پرستاران در فعالیت هایی مانند ورزش، پیاده روی و دویدن روزانه در کنار سالمندان حضور داشته باشند. این نوع فعالیت نه تنها برای سلامتی سالمندان مفید است، بلکه فرصت مناسبی برای ورزش و آرامش پرستاران سالمند است. آماده سازی غذا آماده سازی غذا به آشپزخانه محدود نمی شود. وظایف پرستاران ارشد در این زمینه فراتر از آشپزی است. پرستار سالمند مسئولیت خرید و دسته بندی مواد غذایی را بر عهده دارد - آگاهی از مقدار هر غذا، آگاهی از سلامت و تازگی مواد خریداری شده، شناخت رژیم غذایی سالمندان و تهیه وعده های غذایی مناسب بر اساس رژیم غذایی سالمندان، شستن و شستن ظروف. . تمیز کردن آشپزخانه. او دارد



مراقبت های بهداشتی عمومی حفاظت از سلامت و سلامت عمومی افراد مسن بسیار مهم است. نقش پرستاران سالمند در حفظ سلامت و تندرستی سالمندان بسیار مهم و موثر است. سالمندان ممکن است به دلیل مشکلاتی مانند آلزایمر یا زوال شناختی مصرف داروهای خود را فراموش کنند و این مسئولیت بر عهده پرستار سالمند است. همچنین یادآوری زمان مهم ویزیت منظم به پزشک معالج یکی از وظایف پرستار ارشد است. در واقع یک پرستار سالمند مسئول نظارت و مدیریت هر گونه بیماری مرتبط با سلامت جسمی یا روانی سالمندان است. شما همچنین مسئول نگه داشتن قرارهای پزشکی هستید. کمک به سالمندان در تحرک و تحرک همه سالمندان، به ویژه آنهایی که تحرک کم دارند، تمایل به حرکت و حرکت دارند. به طور کلی، سالمندان دوست دارند با دوستان خود بیرون بروند و اجتماعی باشند. در خانه ماندن و جابجایی نکردن می تواند از جهات مختلف برای سالمندان استرس زا باشد، هم از نظر روحی و هم جسمی. یکی از وظایف اصلی پرستار سالمند، همراهی و مراقبت از سالمندان در هنگام رفت و آمد به خانه و خارج از منزل است. گاهی اوقات سالمندان برای رفت و آمد به واکر، ویلچر و سایر وسایل کمکی نیاز دارند و پرستار سالمند باید برای استفاده از این وسایل به سالمندان کمک و همراهی کند.
 

 

کنترل رفتار سالمندان سالمندان اغلب پیر می شوند. این یک پدیده طبیعی است. گاهی اوقات یک پرستار ارشد نیاز به کمک به سالمندان برای مدیریت مشکلات شخصی خود دارد. امر و نهی از بزرگان نیست، بلکه هدایت او به کارهای خوب و نیک است. حمایت عاطفی و حمایت از سالمندان سالمندان به پرستاری نیاز دارند که در موقعیت های مختلف در کنار آنها باشد، با آنها صحبت کند و احساسات آنها را به اشتراک بگذارد. اگرچه حجم کار پرستار سالمند در سازماندهی و رسیدگی به نیازهای روزانه خانه زیاد است، اما پرستار حداقل یک ساعت را صرف صحبت با سالمندان می کند. در این مکالمات، سالمندان می توانند در مورد مسائل مختلف دنیای واقعی مانند مسائل سلامتی، مسائل روانی، مسائل جسمی، مسائل شخصی و غیره صحبت کنند. در این بحث‌ها، پرستاران سالمند با تجربه نکات بسیاری را برای ایجاد راه‌های مؤثرتر برای برقراری ارتباط با سالمندان و بهبود عملکرد آنها پیدا خواهند کرد. درمان شرایط جدی یا بیماری‌های غیرمنتظره یکی از مهمترین زمینه‌های کاری پرستار سالمند است و سالمندان اغلب بیماری‌های غیرمنتظره دارند. یک پرستار ماهر و با تجربه مراحل اولیه نجات زندگی سالمندان را انجام می دهد و مراقبت های پزشکی اورژانسی را ارائه می دهد. فقط زمان و منحصر به فرد بودن آن است. همانطور که قبلا ذکر شد، پرستار سالمند باید بتواند این کار را انجام دهد. انتخاب یک پرستار مجرب برای نگهداری از سالمندان یکی از مبرم ترین مسائل برای هر خانواده است.
 

مرجع مقاله:  https://avalsafiresalamat.com/پرستار-سالمند/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۱:۲۰
ترش واش


قبلا تمام تکنیک های آرایش زنانه موقتی بود، اما امروزه آرایش دائمی یا خدمات آرایشی دائمی رواج یافته است که نه تنها برای خانم ها، بلکه برای آقایان نیز قابل استفاده است. آرایش دائمی اولین بار برای پنهان کردن عیوب صورت مانند جای زخم، بخیه، سوختگی و ... مورد استفاده قرار گرفت، اما نتایج و تاثیرات آن توجه افرادی را به خود جلب کرد که روی صورت خود لک ندارند و تنها با آن به دنبال راه هایی برای افزایش زیبایی بودند. از چهره آنها علاوه بر این، سایر خدمات زیبایی دائمی مانند کاشت ناخن و لیزر موهای زائد نیز بسیار محبوب هستند.

خدمات سالن های زنانه

برخی از جدیدترین خدمات آرایشی در دسته خدمات زیبایی دائمی و یا با جلوه های دائمی مانند میکروبلیدینگ ابرو، اکستنشن ناخن و فیشال در قسمت های بعدی مورد بررسی قرار می گیرند.



میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

آیا می دانید میکروبلیدینگ ابرو چیست؟ همانطور که در بالا توضیح داده شد، میکروبلیدینگ ابرو یک روش آرایش دائمی ابرو است که امروزه طرفداران زیادی دارد و در سالن های زیبایی مردانه و زنانه نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این روش با مینیمال نانو سوزن انجام می شود که خطی شبیه به ابرو روی ابرو ایجاد می کند و با این روش میکروبلیدینگ که بدون بیهوشی انجام می شود تغییراتی در شکل و الگوی ابروها ایجاد می شود. . از عوامل موضعی نیز استفاده می شود.
 

اگرچه به این روش می گویند آرایش دائمی ابرو، اما باید بدانید که نتایج آن تا پایان عمر شما ماندگار نخواهد بود، اما می توانید از نتایج آن برای 1-3 سال استفاده کنید و پس از آن می توانید میکروبلیدینگ ابرو را ترمیم کنید. .


مزایای میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

میکروبلیدینگ چشم، محبوب ترین سرویس سالن های زیبایی، دارای مزایای زیر است:

. میکروبلیدینگ ابرو مخصوص دختران است

. میکروبلیدینگ ابرو طبیعی است

. نتایج آن برای مدت طولانی باقی می ماند

. زیبایی چهره را افزایش می دهد

. مدل ابروی مورد نظر ایجاد می شود

. هیچ محدودیت سنی و جنسیتی وجود ندارد.

. باعث درد، خونریزی یا بخیه نمی شود

. زخم ها، شکستگی ها، بخیه ها و سوختگی ها را می پوشاند

. من ...

از دیگر خدمات سالن زیبایی که در بین خانم ها محبوبیت دارد می توان به کاشت ناخن و اپیلاسیون اشاره کرد. امتیاز دهی و امتیازدهی یک تکنیک نیستند، اما تفاوت هایی بین این دو وجود دارد. به عبارت دیگر در کاشت ناخن از ناخن های مصنوعی استفاده می شود که طی یک عمل خاص به طور دائم به ناخن های طبیعی خانم ها چسبیده و بین 20 تا 30 روز روی ناخن ها باقی می مانند.


سالن آسوپو اکنا نی تماران گوهردشت

اما با کاشت ناخن با ژل به جای ناخن مصنوعی، مواد خمیری و انعطاف پذیری روی ناخن ها اعمال می شود که با توجه به اندازه، شکل و فرم ناخن های هر فرد به آن ها فرم می دهد. ژلیش احساس وزن کمتری روی ناخن ایجاد می کند و ظاهر طبیعی تری ایجاد می کند. همچنین ژل ناخن روش جدیدتری است و امروزه به عنوان جدیدترین روش اکستنشن ناخن شناخته می شود، نسبت به روش های قدیمی کاشت ناخن مزایای بیشتری دارد.



محبوب ترین انواع کاشت ناخن.

در زیر محبوب ترین انواع کاشت ناخن مورد استفاده در سالن های زیبایی زنانه آورده شده است:

. کاشت ناخن طبیعی

. کاشت ناخن کوتاه

. کاشت ناخن دخترانه

اهمیت و ترمیم ناخن

همه خانم هایی که مانیکور انجام می دهند باید بدانند که این روند باید معکوس شود.

به طور کلی نصب و مراقبت از ناخن بسیار مهم است، اگر قصد کاشت ناخن های بلند و دائمی را دارید، حتما باید در فواصل زمانی مشخص و در زمان مناسب این کار را انجام دهید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. آرایش نکنید. نگهداری از ناخن کاشته شده باید حداقل هر 20 تا 30 روز یکبار انجام شود تا ناخن طبیعی نشکند، آسیب نبیند، ناخن را عفونی نکند، قارچ را گرفته و ضعیف نکند.
 

اگرچه این روش به عنوان آرایش ثابت ابرو شناخته می شود، اما باید بدانید که نتایج آن تا آخر عمر باقی نمی ماند، اما می توانید یک تا سه سال از نتایج آن استفاده کنید، پس از آن می توانید با میکروبلیدینگ ابروهای خود را اصلاح کنید. .



مزایای میکروبلیدینگ ابرو چیست؟

یکی از محبوب ترین خدمات در سالن های زیبایی، میکروبلیدینگ ابرو دارای مزایای زیر است:

. ابروهای کوچک برای دختران هستند.

. ابروهای میکروبلیدینگ طبیعی هستند

. نتایج آن طولانی مدت است

. زیبایی چهره را افزایش می دهد

. مدل ابروی مورد نظر ایجاد می شود

. هیچ محدودیت سنی و جنسیتی وجود ندارد

. باعث درد، خونریزی یا بخیه نمی شود

. زخم ها، بریدگی ها، بخیه ها و سوختگی ها را می پوشاند

.و...



از جمله خدمات سالن زیبایی که در بین خانم ها بسیار رایج است کاشت ناخن و ژلیش می باشد. کاشت ناخن و ژلیش روش یکسانی نیستند، اما تفاوت هایی بین آنها وجود دارد. به عبارت دیگر در کاشت ناخن از ناخن های مصنوعی استفاده می شود و این ناخن ها طی یک عمل خاص به طور دائم به ناخن های طبیعی خانم ها می چسبند و بین 20 تا 30 روز روی ناخن ها باقی می مانند.
 

لینک مقاله:https://www.asianews.ir/fa/newsagency/14416/%d8%ae%d8%af%d9%85%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%84%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۵:۲۴
ترش واش

معرفی و انواع زمان های آبیاری گلدان ها و باغ ها

گل ها باید به طور منظم آبیاری شوند. اگر مرتب آبیاری شوند رشد خوبی خواهند داشت. برخی از روزهایی که در خانه یا مسافرت نیستیم، روند پخش گل ها مختل می شود. ممکن است بمیرند یا تغییر رنگ دهند. گل ها زیبایی و روح سبز خانه هستند. وقتی ناپدید می شوند همیشه غم انگیز است. اما تایمر آب خانگی مشکل شما را حل کرده است.

اکنون همه چیز هوشمند شده است و جهان حول محور محصولات هوشمند می چرخد. آبیاری هوشمند نیز مفید بوده است. حالا آبیاری باغ، گلدان و ... به صورت خودکار انجام می شود. به این ترتیب برنامه آبیاری گلدان ها و باغ ها را خواهید دانست. اطلاعات مهمی در مورد آبیاری به صورت خودکار دریافت خواهید کرد و می دانید چه زمانی باید خانه خود را آبیاری کنید تا بتوانید بهترین زمان را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.


تایمر آبیاری چیست؟

تایمر آبیاری وسیله ای است که گل ها، گیاهان و باغ ها را در زمان مشخص شده توسط کاربر آبیاری می کند. این بدان معنی است که شما می توانید تصمیم بگیرید که هر روز چند بار و چند دقیقه به گل یا گیاه خود آبیاری کنید. به این ترتیب می توانید برنامه آبیاری منظمی داشته باشید تا گل هایتان با مشکل کم آبی مواجه نشوند. هر تایمر آبیاری می تواند چندین باغ یا چندین منطقه را آبیاری کند و نیاز به خرید چندین تایمر را از بین ببرد. یک تایمر با تجهیزات متصل می تواند نیازهای شما را برآورده کند.

تایمر آبیاری خانگی نیز باعث صرفه جویی در مصرف آب می شود. هزینه های مصرف آب بالاست و قیمت آب منازل مسکونی در سال های اخیر افزایش یافته است. آبیاری دستی باعث از دست رفتن آب می شود و از آنجایی که تعیین میزان دقیق آب برای هر گل و گیاه به صورت دستی مشکل است، آب زیادی هدر می رود. تایمر آبیاری قطره ای به راحتی مدت و مقدار آب مصرفی برای هر گل و گیاه را تعیین می کند. آب صورت قطره قطره وارد گیاه می شود و حتی یک قطره هم هدر نمی رود. اکنون همه کشورها و حتی تمام دنیا با مشکل کم آبی مواجه هستند. استفاده از آبیاری خودکار می تواند راه حل خوبی برای بخش کشاورزی باشد. همچنین بخش قابل توجهی از آب در بخش کشاورزی و باغداری مصرف می شود و آبیاری غیرمجاز این میزان را افزایش داده است.

 

مراجعه به سایت:https://abniro.com/hose-faucet-timers/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۲:۴۴
ترش واش

یکی دیگر از بیماری‌های مقاربتی که بسیار شایع است، تریکومونیازیس یا تریک (Trichomoniasis) نام دارد‌. این بیماری بسیار مسری بوده ولی دقیقاً مانند سایر عفونت‌های مقاربتی اغلب فرد نمی‌داند که دچار آن شده و علائم ظاهری ندارد. ولی حدود ۳۰ درصد از افرادِ مبتلا نشانه‌های این بیماری را بروز می‌دهند. احتمال ابتلا به این عفونت در بین زنان بیشتر از مردان بوده، همچنین در زنان مسن‌تر نیز بیشتر از زنان جوان درگیری با این نوع انگل مقاربتی وجود دارد. در این مقاله از جوان ایرانی به بررسی این بیماری و هر آنچه باید در مورد آن بدانید ازجمله علائم، علت و درمان آن می‌پردازیم.

 

علائم بیماری تریکومونیازیس
علائم و نشانه‌های بیماری تریکومونیازیس در افراد مختلف متفاوت است. برخی از افراد بعد از ۵ تا ۲۸ روز پس‌ازاین که به این انگل مبتلا شدن علائم را بروز می‌دهد برخی دیگر مدت بیشتری طول می‌کشد تا در آن‌ها علائم ظاهر شود، اما عموماً ۷۰ درصد از افراد مبتلا هیچ علامت ظاهری ندارند.

علائم تریک در مردان
سوزش پس از ادرار یا انزال
ترشح نازک سفید از آلت تناسلی
تحریک، سوزش یا خارش داخل آلت تناسلی
نیاز به دفع ادرار مکرر
علائم تریک در زنان
ادرار به‌سختی و ناراحتی
مقاربت جنسی دردناک
خونریزی بعد از رابطه جنسی
سوزش و خارش واژن
احساس درد یا قرمز شدن در واژن
ترشحات واژن بدبو به رنگ سفید، خاکستری، زرد و یا سبز

 


عوارض تریکومونیازیس


توجه داشته باشید هر چه سریع‌تر این بیماری را درمان کنید، اگر بدون درمان باقی بماند، این انگل ماه‌ها و سال‌ها در بدن شما وجود دارد. افرادی که مبتلا به تریکومونیازیس هستند احتمال ابتلا به سایر بیماری‌های مقاربتی در آن‌ها بیشتر است به‌عنوان‌مثال یکی از عوارضی که این انگل ایجاد می‌کند این است که باعث التهاب دستگاه تناسلی می‌شود و همین التهاب باعث شده فرد زودتر به ویروس اچ آی وی مبتلا شود و حتی انتقال آن به شریک جنسی بسیار راحت‌تر صورت می‌گیرد.

 

 

علت ابتلا به تریکومونیازیس
♦ علت بیماری تریکومونیازیس یک انگل به نام تریکوموناس واژینالیس است. اگر با فردی که آلوده است رابطه جنسی داشته باشید، این انگل ممکن است از فرد آلوده به فرد سالم انتقال داده شود. درواقع این انگل از واژن به آلت تناسلی یا برعکس از آلت تناسلی به واژن منتقل می‌شود. همچنین اگر دو تا زن باهم رابطه جنسی داشته باشند، ممکن است از یک واژن به واژن دیگر نیز سرایت کند. ولی اینکه این انگل، دست‌ها، دهان یا مقعد را آلوده کند شایع نیست.جوان ایرانی (irjavan.com)

♦ حتی افرادی که ازنظر ظاهری هیچ علائمی ندارند خطر اینکه این ویروس را به شریک جنسی خود منتقل کند وجود دارد. همچنین دقت کنید حتی با تماس پوست با پوست ناحیه تناسلی بدون انزال نیز ممکن است تریک منتقل شود.

♦ در زنان بخش‌هایی از بدن که بسیار شایع است و درگیر این عفونت می‌شود شامل دستگاه تناسلی تحتانی مانند فرج، واژن و دهانه رحم یا مجاری ادراری است. اما در مردان بخش شایع بدن آن‌ها که درگیر این عفونت می‌شود، داخل آلت تناسلی یا مجاری ادراری است.

 

تشخیص عفونت تریکومونیازیس واژینالیس
برای تشخیص این بیماری مقاربتی اصلاً از روی علائم نمی‌توان آن را تشخیص داد و حتماً باید به پزشک مراجعه کرده تا آزمایش‌های لازم برای شما صورت گیرد‌.

همچنین پزشک ممکن است نمونه ادرار یا مایع از اندام تناسلی شما گرفته و در زیر میکروسکوپ بررسی کند که آیا حاوی انگل هست یا خیر و از این طریق می‌تواند تریک را تشخیص دهد. حتی گاهی برای چند روز نمونه را نگهداری می‌کند تا انگل کمی رشد کرده و راحت‌تر در زیر میکروسکوپ ظاهر شود.

همچنین تست‌های تقویت اسید نوکلئیک و آنتی ژن نیز مفید بوده و توانایی تشخیص انگل را دارد.

اگر با شریک جنسی خود به‌تازگی آشنا شده‌اید حتماً از او بخواهید تا آزمایش‌های لازم را انجام دهد، شما نیز آزمایش دهید و از نتایج آن، همدیگر را مطلع کنید.

گاهی پزشک برای شما آزمایش برای سایر بیماری‌های مقاربتی مانند اچ ای وی، سوزاک و کلامیدیا نیز تجویز می‌کند زیرا هنگامی‌که مبتلا به تریک می‌شوید، احتمال ابتلای شما به این عفونت‌ها نیز افزایش می‌یابد.

 

تریکومونیازیس و HIV
طبق تحقیقات مجله جوان ایرانی اگر بیماری مقاربتی مانند تریک داشته باشید احتمال ابتلا به HIV بسیار بالاست. همچنین اگر مبتلا به هر دو بیماری هستید باید بدانید که بار ویروسی شما افزایش‌یافته است‌. در این صورت حتی اگر تحت درمان باشید و داروهای اچ آی وی مصرف کنید به‌راحتی این ویروس از شما به شریک جنسی انتقال داده می‌شود. ولی هنوز مدرکی وجود ندارد که اگر بار ویروسی غیرقابل تشخیص داشته باشید بیماری تریک باعث افزایش انتقال HIV به شریک جنسی می‌شود یا خیر.

 

بیماری تریک و بارداری
شما عزیزان باید بدانید افرادی که مبتلا به این بیماری هستند زایمان زودرس در آن‌ها بسیار رایج است. مادران باردار فرزندان خود را زودتر از موعد مناسب به دنیا می‌آورند و همچنین اگر مادر در دوران بارداری آلوده به این انگل باشد ممکن است نوزاد او با وزن کم متولد شود. حتی ممکن است در هنگام زایمان عفونت را به نوزاد منتقل کنید. پس اگر به این انگل مبتلا هستید حتماً تحت نظر پزشک قرار بگیرید و هرچه سریعتر درمان را شروع کنید.

 

زمان مراجعه به پزشک در تریکومونیازیس
⇐ دقت کنید شما باید زمانی را برای معاینه و آزمایش اختصاص دهید که عادت ماهانه نباشید

⇐ همچنین قبل از معاینه، از ژل شستشوی معطر استفاده نکنید زیرا باعث کاهش بو و عدم‌تشخیص درست می‌شود.

⇐ در برخی از اوقات پزشک توصیه می‌کند تا ۲ روز قبل از معاینه، رابطه جنسی واژینال نداشته باشید و از تامپون نیز استفاده نکنید.

⇐ اگر احتمال می‌دهید با یک فرد آلوده رابطه جنسی داشته‌اید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

↵ همچنین در صورت مشاهده هرگونه از علائم زیر نزد پزشک بروید تا آزمایش‌های لازم صورت بگیرد:

ترشحات بدبو یا غیرمعمول از واژن و آلت تناسلی
خارش یا به‌طورکلی تحریک ناحیه تناسلی
درد یا تورم و همچنین قرمزی واژن
مقاربت بسیار دردناک

 


سؤالاتی که باید از پزشک بپرسید:

آیا پس از درمان مبتلا به این بیماری می‌شوم؟
بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری و سایر بیماری‌های مقاربتی چیست؟
اقدامات لازم برای محافظت از شریک جنسی در برابر بیماری‌های مقاربتی چیست؟
عوارض داروهایی که برای من تجویز می‌کنید کدام‌اند و چگونه می‌توان آن‌ها را به حداقل رساند.
به‌طورکلی بهترین درمان برای من چیست؟

 


روش‌های پیشگیری از تریک


طبق تحقیقات انجام‌شده تریکومونیازیس توسط در آغوش گرفتن یا بوسیدن، سنگ توالت و همچنین لیوان، کارد و چنگال مشترک منتقل نمی‌شود.

تنها راه مطمئن برای پیشگیری از بیماری تریکومونیازیس این است که رابطه جنسی دهانی، واژینال و مقعدی نداشته باشید

اگر تمایل به رابطه جنسی با توجه به فواید آن دارید به شما توصیه می‌کنیم:

حتماً کاندوم داشته باشید و روش صحیح استفاده از آن را یاد بگیرید.
تنها با یک نفر رابطه جنسی داشته باشید و او نیز با شما فقط در رابطه باشد.
قبل از انجام رابطه جنسی، آزمایش‌های مقاربتی را انجام دهید و اگر جواب آن منفی بود اقدام به رابطه کنید.
اگر در مورد بیماری‌های مقاربتی و یا روش‌های پیشگیری از آن سؤالی دارید از یک مشاور کمک بگیرید.

 

درمان عفونت تریکومونیازیس
خبر خوب برای شما این است که این بیماری قابل‌درمان است و از داروهای خوراکی برای درمان آن استفاده می‌شود. طی تحقیقات انجام‌شده توسط مجله جوان ایرانی، این داروها مادران باردار را تهدید نمی‌کند و خطری برای آن‌ها ندارد. بنابراین اگر در دوران بارداری هستید و مبتلا به این نوع انگل شده‌اید حتماً به پزشک مراجعه کنید و تحت درمان قرار بگیرید.

اما توجه کنید درمان به این معنا نیست که شما دیگر مبتلا به این بیماری نمی‌شوید. از هر ۵ نفر ۱ نفر درواقع حدود ۲۰ درصد در طی ۳ ماه ممکن است به این بیماری مبتلا شوند‌. بنابراین شما باید هر ۳ ماه یک‌بار به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که مجدداً به این بیماری مبتلا نیستید. همچنین شرکای جنسی نیز باید ازلحاظ بیماری تریک آزمایش بدهند تا اگر مبتلا شده‌اند آن‌ها نیز تحت درمان قرار بگیرند و تا بهبودی کامل از انجام هرگونه رابطه جنسی پرهیز کنید.

درمان رایج برای بیماری تریک تجویز مترونیدازول یا تینیدازول معمولاً روزی ۲بار و به مدت ۱ هفته است. تمام داروها را مصرف کرده و دوره درمان را کامل کنید.

دقت کنید حتماً این دارو باید طبق تجویز پزشک مصرف شود‌ و بین ۲ هفته تا ۳ ماه پس از شروع درمان، پزشک از شما آزمایشات مختلف می‌گیرد تا مطمئن شود مجدداً به این عفونت مبتلا نشده باشید. معمولاً در عرض ۱ هفته تا ۱۰ روز شما درمان خواهید شد.

 

عوارض احتمالی داروی تریک


دقت کنید ۲۴ ساعت پس از مصرف مترونیدازول و همچنین ۷۲ ساعت پس از اولین مصرف تینیدازول، به‌هیچ‌وجه الکل ننوشید زیرا ممکن است باعث اسهال و استفراغ و همچنین ضربان سریع قلب شود.

 

 

سایر عوارض جانبی داروها:

 

ایجاد طعم فلز در دهان
سوزش سر دل
عفونت‌های قارچی واژن
عوارض عدم درمان بیماری تریک
اگر زنان تحت درمان قرار نگیرند ممکن است مشکلات زیر را تجربه کنند:

مشکلات باروری: درواقع اگر این بیماری را درمان نکنید در باردارشدن دچار مشکل می‌شوید.
سرطان دهانه رحم: امکان ایجاد این نوع سرطان در افرادی که تحت درمان قرار نمی‌گیرند بیشتر است.
ابتلا به ویروس اچ آی وی: اگر با فرد آلوده به HIV رابطه جنسی محافظت نشده دارید، فوراً واگیر می‌کنید و یا اگر این بیماری را دارید سریع انتقال می‌دهید.

 


حال اگر مردان تحت درمان تریک قرار نگیرند چه مشکلاتی برای آن‌ها ایجاد می‌شود؟ در ادامه این مقاله از جوان ایرانی بررسی خواهیم کرد:

تورم و تحریک در پروستات، احتمال ابتلا به سرطان پروستات
تورم و تحریک در لوله‌های پشت بیضه
مشکلات باروری
دلیل ابتلا به تریک مجدد پس از درمان


چرا مجدداً مبتلا به تریک یا تریکومونیازیس می‌شوید:

دقت کنید حتی پس ازاینکه تحت درمان قرار گرفتید اگر با فردی ارتباط جنسی داشته باشید که این بیماری را داشته باشد ممکن است مجدداً شما هم درگیر شوید.
اگر بعدازاینکه اطمینان حاصل کردید تریکومونیازیس دارید تحت درمان قرار گرفتید ولی شریک جنسی شما برای درمان اقدام نکرد ممکن است مجدد مبتلا به تریک شوید.


نکته پایانی
آنچه اهمیت دارد این است که در صورت ابتلای شما به تریکومونیازیس نباید خجالت بکشید، زیرا افراد بسیاری درگیر این بیماری هستند و چون نمی‌دانند این بیماری مسری است و یا علائم خاصی در ظاهر ندارد، این عفونت را درمان نکرده و آن را به شریک جنسی خود منتقل می‌کنند.

شما عزیزان هرچه سریع‌تر باید درمان را شروع کرده و دستورالعمل‌های پزشکی را به‌طور دقیق رعایت کنید. همچنین فراموش نکنید برای تست‌های مجدد نیز به دکتر مراجعه کنید تا مطمئن شوید عفونت تریک شما برنگشته باشد.

ازآنجایی‌که بیماری‌های مقاربتی مانند کلامیدیا، سوزاک و تریک عموماً بدون علائم هستند، برای تشخیص آن حتماً باید آزمایش بدهید. اگر پس از آزمایش متوجه شدید که این‌گونه بیماری‌ها را دارید به شرکای جنسی نیز اطلاع دهید تا آن‌ها نیز آزمایش بدهند. درمان زودرس باعث پیشگیری از عوارض احتمالی و یا وخیم‌تر شدن اوضاع می‌شود.

 

علائم تریکومونیازیس + درمان: این بیماری مقاربتی را جدی بگیرید
 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۰:۲۴
ترش واش



همه ما حداقل یک بار وقتی جلوی آینه می ایستیم و به صورت خود نگاه می کنیم این سوال در سرمان شکل می گیرد که تا چه اندازه می توان عملکرد بینی را تغییر داد و چهره را زیباتر کرد؟ برای تشخیص این مشکل باید اطلاعاتی در مورد این فرآیند داشته باشید که در این مقاله هر آنچه را که باید بدانید در اختیار شما قرار داده ایم. رینوپلاستی یک عمل جراحی است که شکل بینی را تغییر می دهد. انگیزه جراحی بینی گاهی تغییر ظاهر، گاهی بهبود تنفس و در برخی موارد هر دو است. در این مقاله که توسط دکتر. ماریا مرادی بهترین جراح بینی در تهران با ما همراه است تا هر آنچه را که باید در مورد این جراحی بدانید. دفتر خانم دکتر واقع در شمال تهران، منطقه ونک. قسمت بالایی ساختار بینی از استخوان و قسمت پایینی از غضروف ساخته شده است. جراحی بینی می تواند استخوان، غضروف و پوست یا هر سه را تغییر دهد.
 

 

مزایای جراحی بینی

اگر قصد انجام جراحی زیبایی بینی در تهران را دارید، ممکن است مشکلات زیبایی مانند نوک بینی کج، کج شدن پل بینی یا انحراف تیغه بینی داشته باشید یا نقص های عملکردی در بینی خود که نیاز به درمان دارند. هنگامی که این مشکلات با موفقیت برطرف شوند، می توانید مزایای بالقوه بی شماری را از جراحی بینی مشاهده کنید، از جمله:

ظاهر متقارن و متعادل صورت

بینی جذاب تر از بقیه قسمت های صورت شما به نظر می رسد.

یک بینی کوچکتر و متناسب تر که با بقیه صورت متناسب باشد.

ظاهر خوبی دارد و در از بین بردن آکنه و سایر لک ها خوب است

تنفس آسان

بهبود کیفیت زندگی

با زیبایی چهره خود با عمل بینی اعتماد به نفس خود را افزایش دهید
 

 

بهترین کاندیدهای جراحی بینی چه کسانی هستند؟

کاندیدای ایده آل برای جراحی بینی افرادی هستند که به طور کلی سلامت و زیبایی خوبی دارند و انتظارات معقولی از نتایج درمان دارند. بهترین جراح بینی در تهران می تواند بیماران در گروه های سنی مختلف را درمان کند و حداقل سن برای جراحی بینی برای دختران 15 سال و برای پسران 18 سال است. همچنین نگه داشتن دست زیبا جو تا پایان رشد بینی، قبل از جراحی بینی ضروری است. زیرا انجام جراحی قبل از پایان روند رشد بینی و در سنین پایین می تواند نتایج جراحی را تغییر دهد. اگر قصد دارید به یک یا چند مورد از اثرات زیر بر روی بینی خود دست یابید، جراحی بینی راه حل شماست:

اندازه خداباوی، مرد اگر خبر برای شما باشد

ترمیم آسیب های عملکردی مانند سپتوم جدا شده

بهبود تنفس

نرم شدن قوز یا گودال در بینی

یک ظاهر متقارن ایجاد کنید.

بهبود ظاهر سوراخ های بینی
 

 

آماده سازی قبل از جراحی بینی

اگر می خواهید جراحی بینی انجام دهید اولین قدم مراجعه به یک جراح بینی خوب در شمال تهران است. قبل از عمل، به عکس های بیماران مختلف جراح منتخب نگاه کنید و به پزشک اطلاع دهید که در چه جهتی می خواهید شکل بینی را تغییر دهید.

در مورد سابقه پزشکی خود و داروهایی که در حال حاضر مصرف می کنید یا اخیرا مصرف کرده اید به پزشک خود اطلاع دهید. ناهنجاری های خونی یا سایر مشکلات پزشکی نیز باید ارزیابی شوند. یک پزشک خوب رینوپلاستی قبل از جراحی بینی با پزشکان دیگر صحبت می کند تا داروهای شما را تنظیم کند.

اگر از آپنه خواب رنج می برید، باید تست خواب بدهید. از آنجایی که هیچ دو بینی یکسان نیست، روش هر بیمار سفارشی و منحصر به فرد است.

بهترین پزشک جراحی بینی در تهران تصاویر دیجیتالی نرم افزار را برای ارزیابی نتایج جراحی بعد از بهبودی آماده می کند. توانایی دیدن تغییرات در صورت اعتماد به نتایج را افزایش می دهد و اجازه می دهد تا قبل از انجام جراحی بینی با هدف گرفتن بهترین نتیجه، تغییرات کوچکی ایجاد کنید.
 

روش جراحی بینی

بسته به میزان نیاز شما، جراح جراحی بینی باز یا بسته را انجام می دهد. رینوپلاستی باز شامل جراحی در داخل بینی با یک برش کوچک در زیر بینی بین دو سوراخ بینی است. این فرآیند اغلب برای موارد پیچیده تر استفاده می شود. در جراحی بینی بسته، برش ها به طور کامل در داخل بینی ایجاد می شود. در هر دو روش، جای زخم پس از تکمیل فرآیند بهبود قابل مشاهده نخواهد بود.

بهترین جراح تهران در طول مشاوره به شما کمک می کند تا با توجه به تغییرات مورد نظرتان، دلایل خاص جراحی بینی و ظاهر بینی بهترین نتیجه را انتخاب کنید که بیشترین ارزش را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک تغییر بزرگ در بینی خود ایجاد کنید یا اگر به دلیل آسیب یا ضربه به جراحی بینی نیاز دارید، جراح معمولاً جراحی بینی باز را توصیه می کند. این فرآیند به او اجازه می دهد تا تغییرات دقیقی در سیستم موجود ایجاد کند و بسیاری از مشکلات زیبایی شناختی و عملکردی را حل کند. از طرفی اگر بینی نیاز به تغییرات جزئی مانند اصلاح پل بینی داشته باشد، جراحی بینی بسته یک راه حل عالی است. رینوپلاستی در تهران جراحی بینی را با بیهوشی عمومی یا موضعی انجام می دهد تا در حین عمل احساس راحتی داشته باشید. در طی جراحی، بافت، غضروف و استخوان اضافی برداشته می‌شود و بینی برای رفع نیازهای شما تغییر شکل می‌دهد.


بسیاری از جراحان در گذشته از روش کاتر کوکی در جراحی بینی استفاده کرده اند. در این موفقیت، صرف نظر از ویژگی های ساختاری بینی، تمامی بینی ها به یک شکل عمل شد و در نتیجه در برخی از بینی هایی که ساختار استخوانی و غضروفی ضعیفی داشتند، به دلیل برداشتن غضروف و استخوان، اسکلت بینی به . شل می شود و نتیجه نامطلوبی از عملکرد بینی حاصل می شود. موفقیت جراحان امروزی با استفاده از دستاوردها در زمینه جراحی بینی تا حدودی با این روند متفاوت است. این جراح از دستاوردهای هنری و خلاقانه مبتنی بر حفظ ویژگی های منحصر به فرد بینی زیبای جو برای ایجاد بینی زیبایی برای او استفاده می کند.
 

 

متن کامل مقاله را بخوانید: https://cliniczibayi.com/عمل-بینی/عمل-بینی-شیراز-بهترین-جراح-بینی-شیراز

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۸:۱۵
ترش واش


در پاسخ به این سوال باید گفت که طول عمر این روکش ها تا حد زیادی به این بستگی دارد که تا چه حد توصیه های مراقبتی آنها را رعایت کرده و از آنها مراقبت می کنید. اگر به دقت و به درستی از آنها مراقبت شود، می توانید تا 20 سال آنها را روی دندان های خود نگه دارید و از زیبایی دندان های خود لذت ببرید، اما اگر به درستی از آنها مراقبت نشود، بیش از 10 سال ماندگاری دارند. ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که اگر روکش دندانم آسیب دید چه کار کنم؟ برای یافتن پاسخ این سوال شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می کنیم.


آیا روکش دندان در صورت آسیب یا افتادن قابل تعویض است؟

اگر لمینت از دندان جدا شده باشد یا لبه آن پر شده، سایش و پارگی داشته باشد، قابل تعویض است. این روش درمانی زیبایی برگشت ناپذیر است، زیرا دندانی که قبلاً لمینت شده است، به دلیل خراش های ناشی از نصب لمینت نمی تواند بدون روکش باقی بماند و در صورت افتادن لمینت، لمینت باید دوباره روی آن نصب شود. در قسمت بعدی راه هایی برای افزایش دوام لمینت های سرامیکی برای جلوگیری از این پدیده ها بیان می کنیم.



راه حلی برای افزایش طول عمر لمینت

راهکارهایی برای افزایش عمر لمینت ها

لمینت های سرامیکی به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارند به محبوب ترین روش در بین برخی از دندان های زیبایی تبدیل شده اند. دیدن.

رعایت بهداشت دهان و دندان

اولین و اساسی ترین قدم برای افزایش عمر پروتزها، رعایت بهداشت دهان و دندان است. مراقبت از این روکش ها نیاز به چیز خاصی ندارد و شما می توانید مانند دندان های طبیعی خود از آنها مراقبت کنید. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شستشوی دهان دو بار در روز باعث سلامت دندان ها، لثه ها و لثه ها می شود.



مصرف غذاهای رنگی، قلیایی و اسیدی را کاهش دهید

اگرچه لمینت ها در برابر جذب رنگ مقاوم هستند، اما مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی های قلیایی، اسیدی و رنگی مانند شکلات، میوه های رنگی، قهوه، چای و شراب قرمز، نوشابه های گازدار می توانند به مرور زمان باعث کم رنگ شدن رنگ آنها شوند. آثار و علل. رنگ و زرد لمینت ها. بنابراین توصیه می شود مصرف این مواد را محدود کنید و پس از مصرف، مسواک زدن را فراموش نکنید و اگر در شرایطی هستید که نمی توانید دندان های خود را مسواک بزنید، شستشوی دهان را با آب فراموش نکنید. .



اگر دندان قروچه دارید از محافظ شب استفاده کنید

عاداتی مانند دندان قروچه که در اثر اضطراب ایجاد می شود و باعث می شود فرد دندان های خود را به هم فشار دهد، یکی از اصلی ترین عواملی است که می تواند بر ماندگاری لمینت ها تأثیر بگذارد و باعث شکستگی آنها شود. در صورت داشتن این مشکل می توانید به دندانپزشک خود مراجعه کنید و برای جلوگیری از آسیب بیشتر به مینای دندان، یک محافظ شب مخصوص دندان های خود سفارش دهید.

سیگار نکش

سیگار و سایر محصولات تنباکو بر سلامت لمینت دندان تأثیر منفی می گذارد. این مواد علاوه بر تغییر رنگ لمینت ها باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شوند که طول عمر لمینت ها را کوتاه می کند. اگر ونیرهای دندانی انتخاب شما برای بهبود ظاهر دندان هایتان است، سیگار را ترک کنید.

از دندان به عنوان ابزار استفاده نکنید.

درست است که روکش های لمینت بسیار بادوام هستند، اما استفاده از دندان های لمینت شده به عنوان ابزار، مانند باز کردن درب بطری، برش کیسه های پلاستیکی یا چسب نیز می تواند به این روکش ها آسیب برساند و باعث پری و ترک خوردن لب ها شود.

غذای جامد نخورید

خوردن غذای سفت؛ شکستن آجیل و دانه؛ عاداتی مانند جویدن یخ؛ آسیب به لمینت ها به عنوان دشمنان طبیعی سلامت دندان از این رو، برای افزایش طول عمر سقف لمینت بهتر است چنین کارهایی انجام ندهید.

استفاده از محافظ دندان

توصیه می شود افرادی که به فعالیت های ورزشی که احتمال ضربه به صورت وجود دارد مانند بوکس و ورزش های رزمی از گارد دندانپزشکی استفاده کنند تا در صورت ضربه به صورت، روکش لمینت نشکند. آنها


انجام معاینه دندان 6 ماهه

برای اطمینان از سلامت دندان های طبیعی توصیه می شود هر 6 ماه یکبار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید، برای بررسی سلامت دندان های لمینت شده باید به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید تا آسیبی به دندان ها و یا لمینت ها وارد شود. در صورت قرار دادن، باید در اسرع وقت درمان شود تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

 



عوامل موثر بر دوام روکش های چینی

در ادامه شما را با این موارد آشنا می کنیم:

مواد لمینت شده

یکی از عواملی که بر ماندگاری دندان ها تأثیر می گذارد، مواد استفاده شده است اگر متریال لمینت از یک برند باکیفیت انتخاب شود، طول عمر کفپوش لمینت بیشتر می شود.



مهارت دندانپزشک در نصب آن

یکی از مهمترین مراحل پس از انتخاب این روش زیبایی دندان، دقت در انتخاب دندانپزشک زیبایی است. این کار باید بسیار ظریف و دقیق انجام شود تا دندان های لمینت شده شباهت زیادی به دندان های طبیعی داشته باشند. اگر دندانپزشک مهارت و دانش کافی نداشته باشد، نتیجه رضایت بخش نخواهد بود و ممکن است بیمار تمایل به نصب مجدد لمینت ها داشته باشد که در این صورت نیاز به زمان و هزینه های اضافی دارد. همچنین در صورت عدم نصب صحیح روکش ها، دندان ها به درستی تمیز نمی شوند و در نتیجه دندان ها و لثه ها دچار مشکل می شوند که بر سلامت دهان و دندان و سلامت لمینت تاثیر منفی می گذارد.

سن بیمار

با افزایش سن، بافت لثه عقب می نشیند و در نتیجه دندان ها بلندتر می شوند. این باعث ایجاد شکاف بین لثه و روکش دندان می شود. فاصله ایجاد شده بر ظاهر لمینت تاثیر منفی می گذارد و تا حدودی از زیبایی آن ها می کاهد.



عواقب عدم رعایت بهداشت دهان و دندان پس از لمینت

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند باعث بیماری لثه و پوسیدگی دندان شود. اگر لثه ها بیمار باشند، می توانند عقب بروند و این باعث ایجاد شکافی بین دندان ها و روکش ها می شود که ظاهری غیر زیبایی به نظر می رسد. علاوه بر این، فضای ایجاد شده بین دندان ها و لثه ها به محلی برای تجمع باکتری ها و پلاک تبدیل می شود که منجر به پوسیدگی دندان می شود. اگر دندان زیر لمینت پوسیده شود، دیگر قادر به حمایت از این روکش ها نخواهید بود و استحکام و دوام لمینت کاهش می یابد.


چگونه بفهمیم لمینت دندان ما نیاز به تعویض دارد؟

در صورت عدم رعایت توصیه ها و مراقبت های بعد از لمینت دندان، باید در زمان کوتاه تری لمینت را تعویض کنید. در هنگام تعویض لمینت سرامیکی تنها در صورت آسیب دیدن دندان زیر لمینت باید لاینینگ لازم را انجام داد و پوسیدگی را به طور کامل از بین برد، در غیر این صورت نیازی به لاینینگ نیست. در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا بیمار نیاز به تعویض لمینت دندان دارد:

آسیب لمینت

اگر لایه سرامیکی فرسوده، ترک خورده و بریدگی دارد، باید برای تعویض آن به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

پوسیدگی دندان

اگر دندان زیر لمینت پوسیده شده باشد باید لمینت را برداشته و ترک دندان را ترمیم کرد و سپس لمینت جدید گذاشت.

نارضایتی بیماران

اگر دندانپزشک زیبایی شما کار خود را به درستی انجام ندهد و لمینت را به درستی نصب نکند، نتیجه راضی کننده نخواهد بود و تمایل به تعویض آن خواهید داشت.
 

متن کامل مقاله را بخوانید: https://realtimedentist.com/1399/06/متخصص-لمینت-دندان-در-شیراز-بهترین-دندا/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲ ارديبهشت ۰۲ ، ۱۰:۵۴
ترش واش