خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

۸ مطلب در تیر ۱۴۰۲ ثبت شده است


رئالیتی شو نقطه مقابل بدعت سعید ابوطالب است که این روزها سر و صدای زیادی به پا کرده است. رئالیتی شو برعکس یک بازی نقش آفرینی مخفی کاری مبتنی بر استدلال و استنباط است و تفاوت آن با بازی مافیایی این است که روز و شب ندارد. جنبه واقعیت دیگر مانند سایر بازی های مافیایی و پدرخوانده بسیار جذاب و دیدنی خواهد بود.

نمایشی جذاب ضد واقعیت را ارائه می دهیم

Anti Series یک برنامه تلویزیونی واقعیت خانگی جدید است که شامل یک مسابقه، یک بازی ضد با اجرای مجید بهاسگانی و گروه های بازیگری محبوب است. سید ابوطالب که تجربه ساخت رئالیتی شوهای زیادی را دارد، پس از همکاری با پلتفرم های مختلف، این بار به سراغ «جد» آمد. بازی چطوره؟

«علیه» شامل مواردی مانند صحبت کردن، تیراندازی، درخواست حضانت، قرار ملاقات، درخواست اشتراک و خوابیدن است. سعید ابوطالب و تیم خلاقش تمام این جزئیات را به دقت برنامه ریزی کرده اند.

مانند اکثر بازی های مافیایی، در این بازی نیز با دو طرف روبرو خواهیم بود. البته یکی از بخش ها به چند بخش تقسیم می شود:

سمت سفید: مجرمان، گروگان ها و بازدیدکنندگان

سمت تاریک: جاسوسان

این بازی به سبک موقعیت روسی طراحی شده است و شبی وجود ندارد. بازیکنان وظیفه دارند در طول روز در هر منطقه ای که هستند دوستان خود را پیدا کنند.

ضد جاسوس ها

Antispies در واقع یک گروه سه نفره است که اعضای آن به شرح زیر است:

1 عالی

2 li-antispyware

ماموران مسلح هستند و همه اسلحه دارند.

گردشگران و گروگان ها

دو توریست و دو گروگان در منطقه بازی داریم. اینها قسمت سفید بازی در نظر گرفته می شوند، اما ربطی به ضد جاسوسی ندارند.

جاسوسی

جاسوسان یک تیم سه نفره هستند که ترکیب آنها به شرح زیر است:

1 سر

2 بد

همانطور که گفته شد بازی شب ندارد و آنها همدیگر را نمی شناسند! 2 جاسوس یک کلمه رمز بسیار مهم دارند و باید در روز ارائه همدیگر را با این کلمه پیدا کنند. در رابطه با جاسوسان باید به موارد زیر توجه شود:

رئیس جاسوس رمز عبور را نمی داند و نمی تواند به راحتی همکاران خود را پیدا کند.

سرگرد شهر کلمه رمز را می داند و می تواند از آن برای یافتن کلید جاسوسی استفاده کند.

همه سیاه پوستان مسلح هستند.

بازی فرآیندی

بازیکنان به نوبت صحبت می کنند و مدارک خود را ارائه می دهند. هر بازیکن می تواند یکی از چهار کار زیر را انجام دهد:

درخواست مصادره

ملاقات

تبادل

شلیک

یک نکته بسیار مهم: هر بازیکن برای هر یک از موارد فوق فقط یک کوپن دارد و باید در استفاده از کوپن خود بسیار دقت کند.

سوال وضعیت

در این سناریوی بازی، درخواست وضعیت تنها یک بار زمانی که زندان شهر پر است امکان پذیر است. این درخواست توسط اپراتور انجام خواهد شد.

capilnamasy را حفظ کنید

هر بازیکن می تواند یکی از بازیکنان بازی را انتخاب کند و مجوز خود را صادر کند. با این کار به بازیکن مشکوک اعلام موافقت می شود و در صورت کسب رای لازم روانه زندان می شود.

ملاقات

اگر کسی در زندان باشد، هرکسی می‌تواند از او درخواست ملاقات کند. در این بحث طرف زندانی توسط رهبر و دروغ آزاد در این جلسه گفته می شود.

تبادل

با انتخاب این گزینه بازیکن می تواند یکی از زندانیان را با یکی از بازیکنان دیگر بازی مبادله کند. این مبادله نکته بسیار مهمی دارد و برای این کار لازم است یکی از این دو نفر گروگان باشد.

کشیدن

اگر فردی اسلحه داشته باشد، می توانید به او بگویید که به شما شلیک خواهد کرد. تیراندازی دو کارکرد اصلی دارد.

ضربه باید به فردی که در سمت مقابل تیرانداز قرار دارد برخورد کند، در غیر این صورت نتیجه معکوس خواهد داشت و فرد باید بازی را ترک کند.
 

منبع مقاله: https://tmk.ir/series/102077 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۲ ، ۱۵:۲۲
ترش واش


شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به کفش علاقه دارند. افرادی که به راحتی از صفحه حراج کفش عبور نمی کنند. و چکمه های نظامی خود را نیز نگه داشت.

اما در مورد کفش مورد علاقه خود چه می دانید؟ آیا تاریخچه کفش های قرمز برند Louboutin را می دانید؟ آیا می دانید که کفش های شما بخشی از وضعیت شما هستند؟ به عبارت دیگر، اگر حقوق کمی دارید، احتمالا کفش های شما پاشنه بلندی ندارند.

در ادامه مقاله 11 حقیقت جالب در مورد کفش هایی که هر روز می پوشید را خواهید آموخت. این اطلاعات توسط تیم تولید محتوای فروشگاه اینترنتی نیازکو ارائه شده است.

11 حقیقت جالب در مورد کفش:

1. مردان اولین کسانی بودند که کفش پاشنه دار می پوشیدند.

به گفته اسلیت، مردان اسب سواری در قرن دهم به کفش های پاشنه بلند برای حفظ تعادل و ثبات در اسب نیاز داشتند. آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا چکمه های کابویی پاشنه دارند؟

از آنجایی که در آن روزگار داشتن اسب نشانه ی ثروت فرد بود، کفش های پاشنه بلند نیز نشان دهنده ی اشرافیت و موقعیت اجتماعی بالای فرد بود نه جنسیت او.

2. هنرمندان یونانی از کفش های ضخیم برای نشان دادن حرفه خود استفاده می کردند.

زمانی که بازیگران یونان باستان روی صحنه اجرا می کردند، لباس بازیگران برای همذات پنداری مخاطب با شخصیت ها بسیار مهم بود. یکی از مرکز کندی گفت که بازیگران فیلم‌های فاجعه‌بار، کفش‌های پاشنه بلند با لاستیک‌های ضخیم می‌پوشیدند. این کفش ها توسط بازیگران کمدی (که جوراب ساده می پوشیدند) برای به تصویر کشیدن یک صحنه تراژیک استفاده می کردند.

3. نام پوشنده کفش به خاطر رزینی است که روی پاهای آنها استفاده می شود این کفش ها هنگام راه رفتن صدا ایجاد نمی کنند.

در اواخر دهه 1800، مردم کفش های ورزشی را کفش ورزشی می نامیدند. زیرا این کفش ها فولادی از رزین داشتند و رزین از ایجاد صدا در هنگام راه رفتن جلوگیری می کرد. در زبان انگلیسی glimmer به معنای حرکت آهسته و یواشکی است.

4. کفش های Louboutin با کف قرمز از سبک نقاشی اندی وارهول الهام گرفته شده است.
 

به گفته وب سایت نیویورک، در سال 1993، لوبوتین قصد داشت کفشی با الهام از نقاشی گل وارهول بسازد، و زمانی که نمونه اولیه آن را ساخت، از دیدن کفش ها خوشحال شد، اما هنوز احساس می کرد که طرح به اندازه کافی خوب نیست. بنابراین او به اطراف نگاه کرد و دستیار نقاش را دید که ناخن ها را به رنگ قرمز روشن رنگ می کند. برس لاک دستیار را گرفت و تمام قسمت های مشکی کفش را قرمز کرد.

5. درآمد ماهانه شما می تواند تعیین کننده نوع کفشی باشد که سر کار می پوشید.

وب سایت Beso.com در سال 2013 نظرسنجی از 6750 زن انجام داد. بر اساس این نظرسنجی، 71 درصد از زنانی که کمتر از 40000 دلار در سال درآمد دارند، معتقد بودند که هرگز کفش پاشنه دار نپوشند. از سوی دیگر، 21 درصد از آنها حقوق سالانه 150000 دلار داشتند و گفتند که بیشتر روزهای کاری کفش پاشنه بلند می پوشند.

6. مردم بیشتر از اینکه بخواهند از روند مد روز پیروی کنند به خرید کفش تمایل دارند.

سوزان فریس، M.D.، Ph.D و سردبیر Footnote: On Shoes در سال 2010 با Cosmopolitan گفت که اعتیاد زنان به خرید کفش، مناطقی را در جلوی مغز ایجاد می کند که به آن نقاط جمع آوری می گویند و کفش ها این نقاط را در مغز ایجاد می کنند. برخی از زنان ممکن است از این موضوع آگاه نباشند. او گفت در این رابطه، بسیاری از زنان در سر خود چندین قفسه کفش را تصور می کنند.

7. آدری هپبورن برای آوردن کفش های راحت و مکمل به سبک های مختلف کفش به این سبک کفش ها اعتبار می دهد.

کفش‌های گاه به گاه که هپبورن آن‌ها را درست کرده است، به همان اندازه که برای مردان خوب است، برای زنان نیز خوب به نظر می‌رسد. وال استریت ژورنال بر این باور است که جوراب شلواری محبوبیت خود را افزایش داده است زیرا آدری هپبورن آنها را در فیلم "چهره بامزه" در سال 1957 پوشیده است. در این فیلم این بازیگر کفش مشکی فراگامو می پوشد و نقش یک کارمند کتابفروشی را بازی می کند که چندان اهل مد نیست.

8. دکتر مارتنز در ابتدا کفش هایی با بالشتک های بادی روی کفه آن به عنوان چکمه های کار برای کارگران طراحی کرد.

نمونه اصلی Dr.boots. مارتنز، مخترعان آلمانی دکتر. مارتنز و دوستش دکتر. توسعه یافته توسط Funk. کف این کفش ها دارای کیسه هوای کوچکی بود تا از پاها در برابر ضربه های خارجی محافظت کند. یک تولید کننده چکمه بریتانیایی این کفش را در سال 1960 عرضه کرد و آن را به عنوان یک کفش قابل اعتماد برای کارگران به بازار عرضه کرد. در نهایت، در دهه 1970 با جنبش ضد فرهنگ و موسیقی پانک بریتانیا محبوب شد.

9. سالواتوره فراگامو کفش گوه ای را زمانی اختراع کرد که ایتالیا تجارت با کشورهای دیگر را تحریم کرد.

کفش های گوه ای در دهه 1940 به دلیل نیاز به استفاده از مواد دیگر برای ساخت پاشنه اختراع شدند. به دلیل تحریم های اقتصادی علیه ایتالیا، فراگامو دیگر قادر به خرید فولاد برای پاشنه کفش های سنتی خود نبود. فراگامو در آن زمان گفت:

"من تکه های چوب پنبه ساردینیا را فشرده کردم، آنها را به هم چسباندم و آنها را کوتاه کردم و تمام فضای بین زیره بریده شده و پاشنه پا را بستم. ظاهراً چند هفته بعد، کفش گوه ای به یکی از محبوب ترین مدل های کفش آن زمان تبدیل شد."

10. Havaianas از کفش های ژاپنی الهام گرفته شده است.
 

به گزارش سایت برند Havianas، کفش های این برند کفی صاف ندارند زیرا آنها از اندوه الهام می گیرند; این برند سوری را اینگونه توصیف می کند: "کفش های معمولی ژاپنی که با توری های پارچه ای و زیره برنجی ساخته می شوند." به همین دلیل کفش هاویاناس دارای زیره برنزی شکل است

11. جفری کمبل یک شخص واقعی است. اگرچه به سختی می توان عکس های او را در فضای مجازی پیدا کرد.

از آنجایی که جفری کمبل یک چهره مرموز باقی می ماند، بسیاری معتقدند که او مردی خیالی است که برای نمایندگی برند شرکت خلق شده است. اما جفری کمبل یک شخص واقعی است که خط تولید کفش این برند را ایجاد کرده و هنوز هم یک خط موفق است.

در سال 2013، Buzzfeed می خواست با کمپبل صحبت کند. اما این درخواست برای ملاقات بارها توسط جفری کمبل رد شد. یکی از منابع داخلی شرکت گفت:

"شرکت ما ترجیح می دهد جزئیات محصولات خود را پنهان کند. ما می خواهیم کفش هایمان و دخترانی که آنها را می پوشند صدای ما باشند."

پس خود جفری و شرکتش صفحه ویکی پدیا ندارند!

 

مشاهده ادامه: https://www.alivitrine.ir/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ تیر ۰۲ ، ۱۲:۰۴
ترش واش


کرم تونال یکی از اجزای اصلی لوازم آرایشی است، بدون آرایش معنی زیادی ندارد. کرم پوز برای صاف کردن رنگ پوست و پنهان کردن ناهمواری آن استفاده می شود. کرم پودرها انواع مختلفی دارند، مایع، جامد، موس یا پودری. کرم پودر روی تمام صورت استفاده می شود تا رنگ پوست یکدست شود.

انواع کرم پودر

کرم پودرها بر اساس نوع ماسک طبقه بندی می شوند:

کرم های مرطوب کننده رنگی

که علاوه بر خواص آرایشی حاوی دانه های رنگی رنگی نیز می باشد که به پوست رنگ می دهد این کرم مناسب پوست های نازک و صاف می باشد.

نایک نیز مانند Liquid یک برند محبوب کرم پودر کاچای است

از آنجایی که استفاده از آن آسان است و پوششی طبیعی برای پوست ایجاد می کند، این کرم به طور کلی برای پوست های معمولی تا خشک مناسب است، افرادی که پوست چرب دارند باید از نسخه غیر چرب آن استفاده کنند.

کرم رنگ

این کرم‌ها بسیار مرطوب‌کننده و غنی هستند، برای پوست‌های خشک مناسب‌تر هستند و از آنجایی که محصول تقریباً سنگین است، باید اطمینان حاصل کنید که به خوبی جذب پوست می‌شود، برای این منظور از یک اسفنج مرطوب استفاده کنید.

انواع کرم پودر

خامه یا پودر پنکیک فشرده

این کرم پوشانندگی بیشتری دارد. معمولاً به صورت پودر فشرده می شود. و دارای هر دو نوع پوست چرب و خشک است و معمولا برای استفاده از این کرم از اسفنجی استفاده می شود که روی آن قرار می گیرد.

چوب قلم

این کرم پودر وزن زیادی دارد و برای پوشاندن عیوب پوست و قرمزی اطراف جای زخم مناسب است. این قسمت را برداشتیم و با اسفنج پاک کردیم.

متن کامل مقاله را بخوانید: https://moorashin.com

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ تیر ۰۲ ، ۱۱:۳۵
ترش واش


این روزها که خانه های ما کوچکتر می شوند، معمولاً به یک مبل جمع و جور نیاز داریم تا فضای کوچک دکوراسیون را پر کند. آل سوفا یکی از انواع مبل راحتی است که نه تنها برای خانه های کوچک مناسب است، بلکه ظاهری مدرن و جذاب دارد.

این نوع مبل با قرار دادن چند تکه مبل جدا از یکدیگر ساخته می شود و ممکن است قسمت های مختلف مبل تک دسته یا بدون دسته باشد. به طور کلی باید گفت مبلمان راحتی (مبل گوشه ای) گزینه مناسبی برای اتاق نشیمن است.

مبل ال برای چه نوع خانه ای مناسب است؟

مبلمان ال یکی از محبوب ترین برندهای مبل راحتی است که مورد استفاده بسیاری از افراد جامعه قرار می گیرد. این مبل به لطف طراحی خاص به راحتی با هر دکوری ترکیب می شود و برای هر خانه ای با اندازه های مختلف مناسب است.

به دلیل کمبود فضا در خانه های امروزی، طراحان صنعتی و طراحان داخلی مبل هایی متناسب با نیاز جامعه (آنچه دوست داریم مطابق سلیقه خودمان چیدمان کنیم، اما فضای کافی نداریم) طراحی می کنند.

به گفته کارشناسان طراحی و دکوراسیون داخلی، افراد باید مبلمان را بر اساس محیط و فضایی که دارند خریداری کنند و به سلیقه شخصی ارضا نشوند. البته انواع مبلمان نیز بر فضای خانه تاثیرگذار است.

البته باید به یاد داشته باشیم که این ترجیحات شخصی می تواند برای ما مشکلاتی ایجاد کند. زیرا قبل از خرید مبل باید محیط و فضای خانه خود را در نظر بگیرید. مثلا برخی از ما مبل های کلاسیک و سلطنتی را دوست داریم اما فضای کافی برای قرار دادن این مبل ها نداریم.

زیرا این مدل مبل ها به دلیل سایز بزرگ باید در خانه هایی با پذیرایی بزرگ و فضای باز قرار گیرند. حالا بیایید تصور کنیم که یک خانه کوچک داریم (امیدوارم همیشه بزرگترین و باشکوه ترین خانه ها را داشته باشید) و از این مبل استفاده کنید.
 

خوب حالا مشخص است که فضای زیادی در خانه اشغال می کند و از نظر زیبایی شناسی بهتر است اصلا در مورد آن صحبت نکنیم. به طور کلی اگر خانه کوچکی داریم بهتر است از مبل جمع و جورتری مانند مبل ال شکل استفاده کنیم که ساختاری مینیمال و کاربردی دارد. مبل ال توسی با هر دکوراسیونی مطابقت دارد.

مبل ال ای فضای کمتری را اشغال می کند

همانطور که در ابتدای این مقاله نیز اشاره کردیم، مبل های نوع L فضای کمی را اشغال می کند و افراد زیادی می توانند از آن استفاده کنند. اما این بدان معنا نیست که نمی توان از مبل ال برای یک اتاق بزرگ استفاده کرد. در زیر تصویری از یک مبل L کامپکت مناسب برای 5 نفر را مشاهده می کنیم.

اما این نوع مبل برای خانه های بزرگتر کاربرد بیشتری دارد. و ما می توانیم مبل را به روش های مختلف بچینیم، بنابراین اگر خانه بزرگی داریم و می خواهیم از مبل استفاده کنیم بهترین گزینه مبل L شکل است.

برای جداسازی قسمت های مختلف خانه و داشتن فضای مجزا

اگر بخواهیم فضای بیرونی را جایی برای تماشای تلویزیون بدهیم، باید گفت که ال سوفا دقیقا برای همین منظور است. زیرا علاوه بر راحتی، قسمت های مختلف خانه را از هم جدا می کند و در مراسم بسیار مفید است.

از طرفی ممکن است خانه خیلی بزرگی نداشته باشیم و بخواهیم از چند مبل استفاده کنیم. به همین دلیل استفاده از مبل L دقیقاً در اینجا استفاده می شود. مثلاً بخشی از اتاق نشیمن را به مبل و بخشی را به میز ناهارخوری اختصاص دهیم.

مدل مبل مناسب برای خواب و استراحت

ساختار مبل ال برای نشستن و نشستن غیررسمی طراحی شده است و برای افرادی که دوست دارند روی مبل بخوابند انتخاب بسیار جالبی است. چون دستگیره اضافی ندارد و می توانید به راحتی از مبل استفاده کنید.
 

امروزه داشتن اتاق نشیمن در خانه های کوچک بسیار سخت شده است. مبل تختخواب شو L شکل برای خانه هایی که اتاق نشیمن ندارند مناسب است. در این صورت می توانید از مبل ال به عنوان تخت مهمان استفاده کنید.

علاوه بر این، یک اتاق مهمان در هر خانه ضروری است. اما با مبلمان L شکل و مبل تختخواب شو می توانیم از این مدل مبل به عنوان تخت خواب استفاده کنیم.

ما لیست کرده ایم که مبل L برای کدام خانه ها مناسب است

هدف ما از نوشتن این مقاله این است که بگوییم مبلمان ال برای کدام خانه ها مناسب است، اما متوجه شدیم که جدا از ظاهر زیبا، این نوع مبل فضاهای کوچک را پر می کند. بنابراین اگر خانه ای جمع و جور دارید، خرید مبل بهترین گزینه است.

این مبل با تمام تزیینات چیده شده است و این قابلیت را به ما می دهد که با استفاده از آن اتاق های مختلف خانه را از یکدیگر جدا کنیم. همچنین برخی از مدل های مبل L قابلیت تبدیل شدن به تخت را دارند که برای استراحت و خوابیدن کاملا راحت و کاربردی است.
 

متن کامل مقاله را بخوانید: https://farazandefurniture.com/product-category/moble/مبل-ال/ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ تیر ۰۲ ، ۱۰:۳۰
ترش واش


نتایج چندین مطالعه انجام شده در دهه اخیر نشان می دهد که ماندن ساعت های طولانی زیر نور خورشید بدون محافظت مناسب از چشم، احتمال ابتلا به بیماری های چشمی را افزایش می دهد. در سال 1988، گروهی از چشم پزشکان 838 ماهیگیر خلیج چساپیک را که سال های زیادی را در آب گذرانده بودند، مورد مطالعه قرار دادند. احتمال ابتلا به ماهیگیرانی که محافظ چشمی ندارند 3 برابر بیشتر از کسانی است که از عینک یا کلاه ایمنی استفاده می کنند.

نتایج چندین مطالعه در ده سال اخیر نشان داده است که ساعات طولانی زیر نور خورشید بدون محافظت کافی از چشم، احتمال ابتلا به بیماری های چشمی را افزایش می دهد.

در سال 1988، گروهی از چشم پزشکان 838 ماهیگیر خلیج چساپیک را که چندین سال را روی آب گذرانده بودند، مورد مطالعه قرار دادند. ماهیگیرانی که محافظ چشم نداشتند 3 برابر بیشتر از کسانی که از عینک آفتابی یا کلاه نوک تیز استفاده می کردند، آب مروارید داشتند. آب مروارید در واقع کدر شدن عدسی طبیعی چشم است.

بر اساس این مطالعه و مطالعات دیگر، اکنون چشم‌پزشکان توصیه می‌کنند که وقتی چشم‌هایتان را در برابر نور خورشید می‌بندید، از عینک‌های آفتابی استفاده کنید که جلوی اشعه ماوراء بنفش را بگیرد، تا جایی که در صورت آفتاب‌سوختگی می‌توانید پوست خود را برنزه کنید، به‌ویژه اگر در بالا هستید. ارتفاعات یا در نزدیکی خط استوا زندگی می کنید.

استفاده از عینک برای محافظت از چشم در برابر نور شدید به خصوص در روزهای آفتابی تابستان و در برابر اشعه های نامرئی خورشید مانند اشعه ماوراء بنفش برای همه افراد بسیار ضروری است. در حالی که گروهی از مردم فکر می کنند عینک غیر ضروری و تزئینی است.

مهم ترین دلیل برای انتخاب عینک آفتابی زیباسازی صورت نیست، بلکه وظیفه اصلی عینک آفتابی محافظت از چشمان ما در برابر اشعه های مضر خورشید است. اگر می خواهید چشمان خود و فرزندانتان را از تابش نور خورشید که در آینده باعث آب مروارید می شود محافظت کنید، در انتخاب عینک آفتابی باید به دلایل دیگری غیر از زیبایی ظاهری نیز توجه کنید. اگرچه بدن انسان در جایگزینی سلول‌های آسیب‌دیده خوب عمل می‌کند، اما سلول‌های عدسی چشم در صورت آسیب دیدن جایگزین نمی‌شوند. آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش و به میزان کمتری توسط اشعه مادون قرمز به مرور زمان جمع می شود و باعث کدر شدن قرنیه می شود. با وجود آب مروارید، بینایی فرد دچار اختلال می شود و نیاز به جراحی است. تخریب لکه زرد، یکی دیگر از بیماری های چشمی ناشی از آسیب شبکیه، تأثیر مستقیم نور خورشید بر شبکیه را نیز تسریع می کند.

عینک آفتابی و بیشتر (1)

نور خورشید و آسیب چشم

نور منعکس شده از برف یا سطوح لغزنده مانند آب به چشم آسیب می رساند و بینایی انسان را مختل می کند. عدسی های عینک آفتابی با پخش و شکست نور، تمرکز و انعکاس نور خورشید را از سطوح صاف حذف می کنند و تابش خیره کننده را متعادل می کنند.

دکتر چشم پزشک مدرس زاده درباره تابش نور شدید به چشم اظهار می کند: در روزهای آفتابی به ویژه در تابستان میزان نوری که به چشم می رسد 50 برابر بیشتر از نور محیط است. این مقدار نور برای سلول های مخروطی دریافت کننده نور و سلول های تشکیل دهنده تصویر در شبکیه مضر است.

پرتوهای فرابنفش یا (UV) سه نوع طول موج دارند: UVA، UVB و UVC. اشعه UVC توسط لایه اوزون جذب می شود و به زمین نمی رسد و قسمت مضر چشم UVB است که باعث سوختگی پوست و اثرات مضر می شود روی چشم است.

مثلا وقتی UVB روی برف می تابد، می تواند باعث کوری شود و بین 12 تا 48 ساعت بینایی خود را از دست بدهید.

دانشمندان بر این باورند که قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه UVB می تواند باعث بیماری های مزمن مانند آب مروارید، آب مروارید و ناخنک شود.

اشعه UVA معمولا توسط عدسی چشم جذب می شود و هیچ مدرکی دال بر آسیب دیدگی چشم وجود ندارد. UVB یک اشعه ضروری برای محافظت از چشم است.

عینک باید حداقل 98 درصد اشعه UVA و UVB را جذب کند، زیرا عینک های بی کیفیت بسیار مضرتر از عینک های دیگر هستند، عینک آفتابی مردمک چشم را باز می کند و اگر اشعه UV را جذب نکند، همه اشعه های مضر از آن عبور می کنند. چشم

استفاده از لنزهای تماسی برای محافظت از سلامت چشم ضروری است. محافظت از چشم در برابر نور شدید خورشید و اشعه ماوراء بنفش بسیار مهم است. استفاده از عینک مناسب در زیر نور شدید خورشید، بینایی را بهبود می بخشد و از آسیب به عدسی و شبکیه جلوگیری می کند. استفاده از عینک مصنوعی نه تنها این ویژگی را دارد بلکه منجر به بسیاری از مشکلات چشمی مانند کاهش بینایی، آب مروارید و بیماری های شبکیه می شود.

در نور شدید، چشم احساس خستگی می کند و دید رنگ کاهش می یابد. اگر چشم ها برای ساعات طولانی بدون محافظت در معرض نور خورشید قرار بگیرند، خطر ابتلا به آب مروارید افزایش می یابد.
 

چشم پزشکی با عینک غیر استاندارد

چشم پزشکان بر این باورند که نور شدید خورشید به مدت طولانی باعث بسیاری از بیماری های چشمی با علائمی مانند سوزش، خارش و التهاب چشم ها و پلک ها می شود.

دکتر منصوری متخصص چشم در مورد بیماری های ناشی از تاثیر نور شدید آفتاب بر روی چشم می گوید ناخنک را می توان در این بیماری ها ذکر کرد. در این بیماری لکه سفیدی روی قرنیه فرد ایجاد می شود.

دکتر چشم پزشک منصوری می گوید نور زیاد و اشعه ماوراء بنفش می تواند رنگ شبکیه ماکولا را تغییر دهد. که باعث از دست دادن بینایی می شود و بالعکس نور زیاد باعث شب کوری شدید می شود. علاوه بر بیماری های فوق تبخیر اشک و خشکی چشم نیز از عوارض عدم محافظت از چشم در برابر نور است. عدم محافظت از چشم در فصل بهار منجر به ایجاد حساسیت بهاری در افراد می شود. خارش و سوزش در اطراف چشم و اطراف چشم نیز وجود خواهد داشت

برای انتخاب عینک آفتابی به مشاوره نیاز دارم

دکتر جعفرزاده پور متخصص بینایی سنجی در مورد انتخاب عینک مناسب می گوید: برای داشتن عینک آفتابی مناسب با دید و هیکل صورت خود نیاز به نسخه چشم پزشک یا اپتومتریست دارید و خرید خودسرانه عینک تنها بر اساس ظاهر آن می تواند باشد. برای سلامت چشم مضر باشد. هنگام تجویز عینک آفتابی باید نیازهای بینایی، ویژگی های چشمی و تشریحی و ابعاد صورت فرد را در نظر گرفت. برای مثال فردی که جراحی چشم انجام داده و می خواهد عینک مناسب برای رانندگی تهیه کند، نیاز به عینک هایی دارد که کاملاً با یک راننده معمولی متفاوت است.

وی خاطرنشان می کند: مهم ترین نکته در هنگام خرید عینک، محیطی است که می خواهیم از عینک استفاده کنیم، باید تمرکز کنیم که در کجا، چه زمانی و با عینک چه کار کنیم. بیایید توجه کنیم که طیف نور محیط چگونه به نظر می رسد و چشمان ما چگونه به آن واکنش نشان می دهند.

1- افرادی که در ارتفاعات اسکی و پیاده روی می کنند حتما از عینک آفتابی استفاده کنند. در چنین مواردی به عینک هایی نیاز است که تنها 8-12 درصد نور را از خود عبور دهند.

2- عینک های سبز و قهوه ای مضر هستند زیرا با طیف رنگ تداخل دارند. در واقع استفاده از عینک های قهوه ای برای کسانی که می خواهند برای مدت طولانی بدود توصیه می شود، زیرا این عینک ها نور آبی آسمان را کاهش می دهند و دید را افزایش می دهند، بنابراین استفاده از این رنگ برای استفاده روزمره توصیه نمی شود.

3- در صورت نشستن پشت فرمان، توصیه می شود از عینک آفتابی سبز استفاده نکنید، زیرا مانع تشخیص نور قرمز و زرد می شود و از این نظر مناسب نیست. به عنوان یک قاعده، بهترین رنگ برای عینک آفتابی ابتدا خاکستری و سپس قهوه ای است.

4- عینک آفتابی باید مقاومت کافی داشته باشد. پلی کربنات از همه مواد مقاوم تر است.

عینک آفتابی (1)

5- برای حفاظت کامل در این قسمت، قاب شیشه ای باید بزرگ باشد.

6. عینک آفتابی استاندارد عینکی است که با تکان دادن آن در مقابل صفحه طرحدار، صفحه مواج نباید تار و منحنی باشد.

۷- اگر می خواهید بدانید تیرگی عینک آفتابی شما مناسب است یا خیر، در اتاقی با نور معمولی به آینه با آینه نگاه کنید. اگر عینک آفتابی شما خوب باشد، نمی توانید چشمان خود را ببینید.

8- کودکانی که ساعات طولانی زیر نور آفتاب بازی می کنند باید عینک خود را داشته باشند.

9- اگر در محل کار در معرض تشعشعات زیاد هستید، عینک آفتابی گزینه مناسبی نیست، بنابراین توصیه می شود از عینک های مختلف و مخصوص استفاده کنید (مثلاً هنگام جوشکاری یا کار با دستگاه های تابش اشعه، عینک یا وسایل حفاظتی خاص. لازم است)

10- افرادی که تحت عمل جراحی آب مروارید یا عمل لیزیک یا لیزیک قرار گرفته اند هنگام نگاه به آفتاب از عینک آفتابی استفاده کنند.

12- عینک آفتابی با عدسی بازتابنده که روکش آینه ای دارد برای اسکی یا پیاده روی مناسب است.

13- با توجه به هزینه های مختلفی که هر روز متحمل می شوید، خرید یک عینک آفتابی استاندارد نه تنها اقدامی صحیح و مناسب، بلکه ضروری نیز می باشد. قیمت عینک تقلبی سلامت چشمان شما را به خطر می اندازد.

14- برای خرید عینک آفتابی بهتر است با چشم پزشک مشورت کنید یا از اپتومتریست کمک بگیرید. برای خرید به عینک فروشی های معتبر مراجعه کنید. می توانید به راحتی یک عینک خوب بخرید و سال ها از آن استفاده کنید.

15- اگر کم بینایی دارید و از عینک طبی استفاده می کنید در صورت تمایل می توانید از عینک مخصوصی که روی عینک طبی قرار می گیرد استفاده کنید و یا عینک طبی یا عینک های رنگی را سفارش دهید.
 

بدون استفاده از دستگاه "UV meter" برای تعیین وضعیت عینک آفتابی، تشخیص صحیح عینک آفتابی برای یک بینایی سنجی دشوار و غیرممکن است.

لازم به ذکر است این دستگاه باید شیشه های UV 98 درصد یا بیشتر را نشان دهد.

همه شیشه های گران قیمت را نمی توان عادی در نظر گرفت و همه باید با دستگاه UV متر آزمایش شوند.

تست تناسب عینک آفتابی

عینک آفتابی که هیچ مشخصاتی ندارد برای چشم مضر است و پدیده ای به نام ناراحتی نور ایجاد می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مردم خسته می شوند، قرمزی چشم ها تاری دید شما عوارض دیگری مانند چشم درد و سردرد را تجربه خواهید کرد. مشخصات فنی عینک آفتابی یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب یک عینک آفتابی استاندارد است. علاوه بر این، چشم پزشکان شغل مردم هستند، نوع خاصی از عینک آفتابی بر اساس زمان استفاده و پارامترهای شاخص OD (چگالی نوری) توصیه می شود. اولین روش شناسایی این است که یک تکه مقوای مشکی را زیر عدسی عینک فتوکرومیک قرار داده و عینک آفتابی را کاملاً روی شیشه قرار داده و به مدت حدود 30 ثانیه زیر نور خورشید قرار دهید. شیشه ای مشابه بعد از مدت مذکور در کنار آن قرار می گیرد. میزان تاریکی دو لیوان را در صورتی که تفاوتی بین آنها وجود ندارد مقایسه کنید. نتیجه می گیریم که عینک آفتابی اشعه UV را جذب نمی کند و نباید از آن استفاده کرد. تست دیگر این است که در عینک آفتابی اعوجاج تصویر وجود نداشته باشد. وجود چنین علائمی نشان دهنده کیفیت پایین لنزهای عینک آفتابی است. عینک آفتابی هم نزنید. بنابراین شما به اجسام موجود در لنز در فاصله 40 سانتی متری نگاه می کنید و در یک حرکت دایره ای تکان می دهید. چرخش در اشیاء؛ هنگامی که تغییر مکان یا تغییر شکل تشخیص داده شود. این نشان می دهد که لنزهای عینک آفتابی مناسب نیستند.
 

ویژگی پانل های شیشه ای بدون خش

امروزه بیشتر عینک ها و عینک ها به دلیل هزینه بالا از شیشه ساخته می شوند، اما جالب است بدانید که اگر شیشه بدون اعداد را جلوی چشمان خود قرار دهید، 98 درصد UV را جذب می کند. نکته مهم در انتخاب عینک این است که تمام چشم باید پوشیده باشد، بنابراین استفاده از عینک های کوچکی که بیشتر برای زیبایی و پوشش کمتر طراحی شده اند، توصیه نمی شود.
 

ماخذ مقاله:  https://sapticstore.ir/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ تیر ۰۲ ، ۱۱:۰۰
ترش واش

متن آهنگ دروغگو وحید مرادی

دلبر من ناشتمه کینه !♫!
وارش روز بیمه کیمه!♫!
ولی تو وی عقده ای دروغگوی حرفه ای !♫!
دلبر منی ساز نی ای از زندگی راضی مه !♫!
ولی تو مثل سنگی تو عاشقی دو رنگی !♫!
این همه دوست دارم عشقمی نفس گلم همه درو بیه !♫!
گتی هستمه تی عزیز نووشی دل اینه زیز همه درو ویه یار !♫!
بوردی غریبه ای ور بویی وی تک پر یار درو نیه یار !♫!

آهنگ مازندرانی وحید مرادی به نام دروغگو

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ تیر ۰۲ ، ۰۷:۱۵
ترش واش


بیماری زنان و زایمان چیست؟

متخصص زنان و زایمان پزشکی است که در دستگاه تناسلی زنان تخصص دارد. متخصصان زنان و زایمان اغلب در خط مقدم بحث های مربوط به سلامت و مراقبت های بهداشتی زنان هستند. اگرچه پزشک خانواده می‌تواند مشکلات جزئی سلامتی را در زنان تشخیص داده و درمان کند، اما برخی از جنبه‌های سلامت زنان کاملاً نیاز به نظر متخصص زنان دارد.

ارائه خدمات پزشکی مرتبط با بارداری یا زایمان. تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های زنان به‌ویژه بیماری‌هایی که بر دستگاه تناسلی تأثیر می‌گذارند. همچنین می تواند مراقبت های عمومی را برای زنان فراهم کند. او می تواند هر دو عمل پزشکی و زنان را انجام دهد.

پزشک چه می کند؟

پزشکان متخصص در زمینه سلامت زنان قرن هاست که وجود داشته اند و این متخصصان باستانی اجداد پزشکان و محققان زن امروزی هستند. امروزه، متخصصان زنان ممکن است مراقبت های پزشکی عمومی را برای زنان ارائه دهند، یا ممکن است در مسائل مربوط به قاعدگی، پیشگیری از بارداری، رابطه جنسی، یائسگی، باروری یا ناباروری تخصص داشته باشند. یک متخصص زنان در اتاق معاینه با یک بیمار صحبت می کند. متخصص زنان آزمایشات و معاینات مختلفی را با هدف سلامت زنان انجام می دهد. یکی از رایج ترین معاینات استاندارد در زنان مسن برای اطمینان از سلامت باروری است. در طول این معاینه، پزشک معاینه فیزیکی، پاپ اسمیر، تست STD، معاینه پستان و نظارت بر استفاده زن از روش های پیشگیری از بارداری را انجام می دهد. متخصصان زنان همچنین مشکلاتی را در اندام های تناسلی زنان مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک یا سرطان دهانه رحم تشخیص می دهند. آنها همچنین ممکن است عفونت های واژن و عفونت های دستگاه ادراری را در زنانی که از درد لگن یا درد جنسی شکایت دارند، بررسی کنند. متخصصان زنان نیز گاهی در زمینه مامایی گواهی می گیرند و سلامت مادر و نوزاد را در دوران بارداری نظارت می کنند. آنها همچنین اعمال جزئی را روی اندام تناسلی زنان انجام می دهند، مانند بستن لوله ها.

موقعیت ها

اطلاعات بیمار مانند تاریخچه پزشکی، گزارش ها یا نتایج آزمایش را جمع آوری، ثبت و نگهداری کنید.

مراقبت و درمان زنان در دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان.

درمان بیماری های اندام های زنانه

تجویز یا اجرای درمان ها، داروها یا سایر مراقبت های پزشکی تخصصی برای درمان یا پیشگیری از بیماری، بیماری یا آسیب

انجام عمل سزارین یا سایر عمل ها در صورت لزوم برای حفظ سلامتی بیمار و زایمان ایمن بیمار.
 

توابع اصلی

کمک و مراقبت از دیگران: ارائه کمک های شخصی، درمان، حمایت عاطفی یا سایر مراقبت های شخصی به دیگران، مانند همکاران، مشتریان یا بیماران.

به روز رسانی و به کارگیری دانش مرتبط: از نظر فنی به روز باشید و دانش جدید را در کار خود به کار ببرید

تصمیم گیری و حل مسئله: تجزیه و تحلیل داده ها و ارزیابی نتایج برای انتخاب بهترین راه حل و حل مشکلات

شناسایی اهداف، اقدامات و رویدادها: شناسایی اطلاعات از طریق طبقه بندی، پیش بینی، تشخیص تفاوت ها یا شباهت ها و شناخت تغییرات در شرایط یا رویدادها.

جمع آوری اطلاعات: مشاهده، جمع آوری و به دست آوردن اطلاعات

فعالیت های تفصیلی

اطلاعات بهداشتی را از بیماران، اعضای خانواده یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی جمع آوری کنید.

انجام تحقیقات برای افزایش دانش در مورد مسائل پزشکی.

پیشرفت یا پاسخ بیمار به درمان را ردیابی کنید

داده ها یا تصاویر آزمایش را برای تشخیص یا درمان مرور کنید.

توسعه برنامه های بهداشت عمومی یا کارکنان

ابزار متخصص زنان چیست؟

ادسون رنج می برد

آلیس را بگیر

شوک خودکار (AED)

فورسپس Babcock

ترازو نوزاد

متخصص زنان و زایمان چه چیزهایی را باید بداند؟

مهارتهای فنی

نرم افزار تقویم و برنامه ریزی: نرم افزار برنامه ریزی،

e-postprogram: e-postprogram

نرم افزار مرورگر اینترنت: نرم افزار مرورگر وب،

نرم افزار پزشکی: 🔥 نرم افزار MEDITECH، نرم افزار پزشکی Acrendo OB/Midwives EMR، Allscripts Professional EHR، Alteer Premier، AS Software AS-OBGYN، Bizmatics PrognoCIS EMR، ChartWare EMR، R4 ACERT Computer Systems Company، digiChart -C Gynecologyor, digiChart -C Gynecologyor و e- نرم افزار MDs، فناوری Greenway Medicine PrimeSUITE، MedcomSoft Record، نرم افزار برنامه نویسی روش های پزشکی، Partner Practice Total Partner Practice،

نرم افزار آفیس: 🔥 مایکروسافت آفیس،
 

تحصیلات

پزشکی و دندانپزشکی: آگاهی از اطلاعات و تکنیک های مورد نیاز برای تشخیص و درمان صدمات، بیماری ها و ناهنجاری های انسانی. این شامل علائم، گزینه های درمانی، خواص و تداخلات دارویی و اقدامات پیشگیرانه مراقبت های بهداشتی است.

انگلیسی: مقدمه ای بر ساختار و محتوای زبان انگلیسی، شامل معنی و املای کلمات، قواعد ترکیب و دستور زبان.

زیست شناسی: دانش گیاهان و جانوران زنده، بافت ها، سلول ها، عملکردها، وابستگی متقابل و تعامل با یکدیگر و محیط.

خدمات مشتری: اصول و فرآیندهای ارائه خدمات به مشتریان از جمله ارزیابی نیازهای مشتری، رعایت استانداردهای کیفیت خدمات و ارزیابی رضایت مشتری را تعریف کنید.

روانشناسی: درک رفتار و عملکرد انسان، تفاوت در توانایی ها، شخصیت و علایق، یادگیری و انگیزه، تحقیقات روانشناختی و تشخیص و درمان اختلالات رفتاری و عاطفی.

ویژگی های یک متخصص زنان چیست؟

مهارت

تفکر انتقادی: استفاده از منطق و استدلال برای شناسایی نقاط قوت و ضعف راه‌حل‌ها، نظریه‌ها یا رویکردهای جایگزین برای یک مشکل.

درک مطلب: درک جملات و پاراگراف های نوشته شده در اسناد مربوط به کار

گوش دادن فعال: توجه کامل به آنچه طرف مقابل می گوید، وقت گذاشتن برای درک آنچه گفته می شود، پرسیدن سؤالات مناسب و عدم قطع صحبت در زمان های نامناسب.

گفتگو: برای انتقال موثر اطلاعات با دیگران صحبت کنید

نوشتن: برقراری ارتباط مؤثر به صورت نوشتاری و بر اساس نیاز مخاطب

بیشتر نشان بده، اطلاعات بیشتر

مهارت ها

حساسیت به مشکل: توانایی تشخیص زمانی که چیزی اشتباه است یا احتمال دارد اشتباه پیش برود. این به معنای حل مشکل نیست، فقط به این معناست که مشکل وجود دارد.

استدلال استقرایی: توانایی ترکیب قطعات اطلاعات برای تشکیل قواعد یا نتایج کلی (از جمله یافتن روابط بین رویدادهای به ظاهر نامرتبط).

درک کلامی: توانایی گوش دادن و درک اطلاعات و ایده های ارائه شده در کلمات و جملات.

استدلال قیاسی: توانایی اعمال قواعد کلی برای مسائل خاص برای تولید پاسخ های منطقی.

بیان شفاهی: توانایی انتقال اطلاعات و ایده ها در گفتار به طوری که دیگران بتوانند آن را درک کنند.
 

موارد دلخواه

تحقیق: مشاغل تحقیقاتی اغلب شامل ایده ها و کار متفکرانه هستند. این مشاغل ممکن است شامل حقیقت یاب و مسائل مربوط به سلامت روان باشد.

اجتماعی: کار اجتماعی اغلب شامل افرادی است که کار می کنند، ارتباط برقرار می کنند و یاد می گیرند. این مشاغل اغلب شامل کمک یا ارائه خدمات به دیگران است.

واقعی: مشاغل واقعی اغلب شامل کارهای مرتبط با مهارت ها و مسائل عملی است. آنها اغلب با گیاهان، حیوانات و مواد واقعی مانند چوب، ابزار و ماشین آلات سر و کار دارند. اکثر مشاغل نیاز به کار در خارج از سازمان دارند و شامل کارهای اداری زیادی یا کار با دیگران نیستند.

سازمانی: کار سازمانی اغلب شامل برنامه ریزی و اجرای پروژه ها می شود. این وظایف ممکن است شامل رهبری افراد و تصمیم گیری های زیادی باشد. گاهی اوقات آنها نیاز به ریسک دارند و اغلب باید با تجارت مقابله کنند.

درآمد پزشک زنان

پزشکان زنان و زایمان ماهیانه 30 میلیون و 238 هزار تومان درآمد دارند.

حقوق ها معمولا از 13520000 تومان شروع و تا 46150000 یورو می رسد.

درآمد متخصص زنان و زایمان بر اساس سابقه کار:

90 درصد - درآمد متخصص زنان و زایمان از:

46,150,000 تومان در ماه

75 درصد - درآمد پزشکان ارشد زنان و زایمان:

ماهیانه 35230000 تومان

درصد 50 - درآمد متوسط ​​​​متخصص زنان و زایمان:

30,680,000 تومان در ماه

درصد 25 - درآمد سطح پایین متخصصین زنان و زایمان:

24,310,000 تومان در ماه

صدک دهم – سطح درآمد اولیه پزشکان زنان و زایمان:

13,520,000 تومان در ماه

بازار کار برای متخصصین زنان و زایمان

نام حوزه کاری پنجم: آموزش گسترده لازم است

تحصیل بیشتر این مشاغل نیاز به تحصیلات تکمیلی دارند. به عنوان مثال، آنها ممکن است نیاز به مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند، در حالی که برخی نیاز به مدرک دکترا، MD، یا JD (مدرک حقوق).

تجربه مرتبط، مهارت های گسترده، دانش و تجربه برای این مشاغل مورد نیاز است. بسیاری از آنها به بیش از پنج سال تجربه نیاز دارند. به عنوان مثال، جراحان برای تکمیل کار خود باید چهار سال کالج و پنج تا هفت سال آموزش پزشکی را بگذرانند.

آموزش حین کار کارکنان به آموزش در حین کار نیاز دارند، اما اکثر مشاغل فرض می‌کنند که فرد قبلاً مهارت‌ها، دانش، تجربه و/یا آموزش‌های مرتبط با شغل را دارد.

نمونه هایی از این وظایف اغلب شامل هماهنگی، آموزش، نظارت یا هدایت فعالیت های دیگران برای دستیابی به اهداف است. مهارت های ارتباطی و سازمانی بسیار توسعه یافته مورد نیاز است. به عنوان مثال می توان به داروسازان، وکلا، ستاره شناسان، زیست شناسان، کشیشان، متخصصان مغز و اعصاب و دامپزشکان اشاره کرد.

محدوده SVP (8.0 و بالاتر)

ماهیت کار متخصصان زنان و زایمان چیست؟

در تمام دنیا به متخصص زنان نیاز است و تقاضا برای پزشک در این حرفه در حال افزایش است. متخصصان زنان معمولاً پزشکان خوداشتغال هستند که در کنار سایر متخصصان زنان، مطب یا تمرین خاص خود را دارند. برخی از آنها توسط بیمارستان ها، سازمان های دولتی و خیریه ها استفاده می شود. دیگران در کالج ها و دانشگاه ها کار می کنند و در حال انجام تحقیقات هستند یا در برنامه های پزشکی دانشگاه استاد هستند. اکثر متخصصان زنان و زایمان می گویند که از کار خود لذت می برند، اما بسیاری می گویند کار آنها استرس زا است و زمان زیادی را از زندگی خانوادگی و اجتماعی می گیرد.

صداقت و راستگویی: این شغل مستلزم صداقت و اخلاق است.

قابلیت اطمینان: این شغل مستلزم قابلیت اطمینان، مسئولیت پذیری و تعهد است.

توجه به جزئیات: این شغل مستلزم توجه به جزئیات و کامل بودن وظایف شغلی است.

تاب آوری در برابر استرس: این شغل مستلزم پذیرش انتقاد و برخورد آرام و موثر با موقعیت های استرس زا است.

مراقبت از دیگران: این شغل مستلزم حساسیت به نیازها و احساسات دیگران، درک و کمک در کار است.
 

 

اطلاعات بیشتر: https://pezeshke-shahr.com/زنان-و-زایمان/پزشک-متخصص-زنان-و-زایمان-در-شیراز/ 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ تیر ۰۲ ، ۱۰:۲۰
ترش واش


ما می گوییم ریاضیات مطالعه اشکال و اعداد است. در ریاضیات اغلب به جای استفاده از کلمات و علائم نگارشی از اعداد و نمادها استفاده می شود. در مورد اینکه هندسه چیست مقاله مفصلی نوشته ایم و در این مقاله علم ریاضیات را توضیح خواهیم داد.

در گذشته، انسان های اولیه برای نوشتن اعداد روی چوب خطوطی می کشیدند که به آن حروف خطی می گفتند. در گذشته افراد این اعداد را در گروه های دو یا پنج نفره قرار می دادند و آنها را می کشیدند. در نهایت به این دسته ها نمادی به عنوان نام اختصاص یافت. به عنوان مثال، اعدادی مانند 2 و 5 را به عنوان نام های خاص برای خود در نظر گرفتند و به این ترتیب ماشین حساب متولد شد.

با گذشت زمان، ریاضیدانان به کلمات نمادهای خاصی مانند مساوی، بعلاوه و غیره می دادند. ریاضیدانان کلمات جدیدی برای مفاهیم ریاضی و نمایش آنها ایجاد کردند.

ریاضیات علم اعداد است. مردم قدیم، یعنی مردمی که تازه در شهر سکنی گزیده بودند، تعداد گاو و گوسفند و دام را با دست می دانستند. پس از مدت ها مردم برای شمردن به چوب یا درخت اشاره می کردند و از این طریق می توانستند هر چیزی را بشمارند. سپس از نمادها برای نشان دادن هر عددی که باید بشمارند استفاده می کنند.

به مطالعه اشکال مختلف و خواص آنها و همچنین روابط بین زوایا، اشکال و فواصل هندسه می گویند.

اگر بخواهیم علوم پایه به ویژه ریاضیات را که به عنوان مادر علم شناخته می شود معرفی کنیم، کار بسیار سختی در پیش داریم زیرا این علم کاربردی و روانی است. بنابراین در تعریف کلی آمار باید چیزی گفته شود که تمام ابعاد این اطلاعات را شامل شود.

مقدمه ای بر ریاضیات از دیدگاه بزرگ ترین ریاضیدانان جهان

ریاضیات به زبان ساده چیست؟

به گفته برخی از ریاضیدانان، مقدمه ریاضیات به شرح زیر است:

"علم ریاضیات قانونی کردن تجربیات طبیعی است که در گیاهان و سایر موجودات زنده می بینیم. ریاضیات این تجربیات را دسته بندی و قانونی کرده و در عین حال آنها را بهبود بخشیده است."

دیدگاه برخی دیگر از ریاضیدانان در مورد مقدمه ریاضیات به شرح زیر است.

"ریاضی الگویی از علم برای سایر علوم است. یعنی زبان رایج مفاهیم علمی در سایر علوم در واقع علم ریاضیات است. اگر علم را نتوان به زبان ریاضیات ارائه و توضیح داد، پس علم علم نیست."

ریاضیات دانش نظم است، به این معنی که ریاضیات نظم نهفته در موقعیت های به ظاهر پیچیده را می یابد و توصیف می کند. این علم دارای ابزارهای مبتنی بر اصول است که به ما امکان می دهد این نظم را توصیف کنیم.

برخی معتقدند که ریاضیات به معنای قواعد و فرمول هایی است که می توانیم آن ها را در همه جا اعمال و استفاده کنیم. در واقع ریاضی به این معناست که انسان مسئله را درست بفهمد و خوب و درست فکر کند تا به جواب درست برسد. این خود نوعی مهارت به حساب می آید که انسان برای رسیدن به این مهارت باید تلاش لازم را به خرج دهد و صبور باشد. زیرا ممکن است برای یافتن پاسخ یک مسئله و در نتیجه حل مسئله با استفاده از خلاقیت و روشی مناسب و حتی جدید، ساعت ها فکری لازم باشد.

با این توضیحات، آیا می خواهید بدانید چه کسی ریاضیات را کشف کرده است؟

روش های ریاضی

مقدمه ای بر ریاضیات

از زمان های بسیار قدیم، ریاضیات نقش برجسته ای در تلاش های علمی و فکری بشر داشته است. بابلی ها از 1800 قبل از میلاد. آنها از آن زمان تاکنون در حال بررسی ماهیت انتزاعی اعداد بوده اند. در گذشته، ریاضیات علاوه بر درک نظری، برای اندازه گیری مساحت زمین های آنها، ساختن ساختمان ها و سازه ها و جهت یابی در دریاها مورد استفاده قرار می گرفت.

ریاضیات نیز امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. در ریاضیات دو چیز وجود دارد (خلاصه و فعالیت) این دو را نمی توان از هم جدا کرد. نمی توانیم بگوییم ریاضیات محض فقط یک کار فکری است و کاربردی ندارد و برعکس ریاضیات کاربردی فقط در علوم مختلف به مطالعه ریاضیات می پردازد. باید بگوییم که این دیدگاه غیرقابل قبول است و نباید ریاضیات را دو افراطی دانست.

ریاضیدانان معتقدند که ریاضیات علمی تر و کاربردی تر از بسیاری از زمینه های ذهنی مانند نظریه اعداد و هندسه و منطق است.
 

 

ویژگی ها و توابع لازم برای دستیابی به موفقیت در ریاضیات

با توجه به اینکه ریاضی‌دانان سعی می‌کنند با ابزاری که در اختیار دارند، ناشناخته‌ها را کشف کنند، هرکسی که ریاضی می‌خواند باید جسارت و شهامت کشف مجهولات را داشته باشد، به عبارت دیگر، بسیار جسور و جسور باشد. همچنین داشتن ابتکار، نوآوری و خلاقیت در حل مسائل و اصول ریاضی مهم است. فردی که علاقه مند به تحصیل در رشته ریاضیات است باید بسیار صبور باشد.

ریاضیات و زندگی

علم همیشه از طبیعت می آید. ریاضیات دنیای واقعی است که در ذهن ما منعکس شده است. برخی معتقدند که ریاضیات بهترین زبان برای توصیف رابطه طبیعت و پدیده های طبیعی است. اگر به دقت نگاه کنیم، ریاضیات علمی است که به مطالعه شباهت بین تفاوت ها و تفاوت بین شباهت ها می پردازد. بخشی از زندگی است.

ریاضیات اساساً دانش گسترده ای است. اگر بخواهیم در مورد حقیقت ریاضی صحبت کنیم، می توانیم بدون کوچکترین خطایی از سختی آن صحبت کنیم. علاوه بر این، جدیت و روش های مختلف منطقی، خلاقیت و نوآوری، تفکر نامحدود، شجاعت و اشتیاق همه از واقعیت های زندگی و ریاضیات هستند.

اگر مشتاق کشف جنبه های زندگی باشیم، می توانیم نمادهای ریاضی مستقیم و غیرمستقیم را در زندگی پیدا کنیم. به عنوان مثال، دانشمندان کشف کرده اند که انواع حشراتی که در شاخه های درختان لانه می سازند، بر اساس الگوهای پیچیده ریاضی هستند. این یک واقعیت زیبا از ریاضیات در طبیعت و زندگی است. وقتی ما درگیر ریاضیات هستیم، تفکر ما به روش های مختلف باز می شود و تفکر و ذهن ما گسترش می یابد.

زیرا یادگیری ریاضی به افراد در تجزیه و تحلیل مسائل و سوالات کمک می کند. طبق آمار جهانی: خانواده هایی که یکی از همسران آنها تحصیلات ریاضی دارد، طلاق کمتری نسبت به سایر خانواده ها دارند.

خواندن مقاله رشد هوش ریاضی کودکان را به شما توصیه می کنیم.

زیبایی ریاضی

ریاضیات را می توان زیبایی و هنری با جذابیت خاصی دانست. دلایل مختلفی برای زیبایی ریاضیات را می توان برشمرد که از آن جمله می توان به نحوه بیان استدلال، نحوه نگارش آن، نحوه ارائه مطالب، دلایل منطقی، رابطه ریاضیات، زندگی و واقعیت، مسیر اشاره کرد. توسعه ریاضی و خود موضوع ریاضی با تاکید بر اینکه تمامی موارد ذکر شده زیبایی دلایل ریاضی محسوب می شود. اگرچه ریاضیات یک علم انتزاعی است، اما همه دانش ها را هدایت می کند. قوانین ریاضی به عنوان ابزار قدرتمندی که تمامی علوم اجتماعی و طبیعی را تجزیه و تحلیل، تحلیل و تفسیر می کند، همینطور است. همچنین آنها را جلا می دهد و آنها را برای خدمات انسانی آماده می کند.
 

ماخذ مقاله: https://lotusmath.ir/teaching-mathematics-cat-tajrobi/ریاضی-یازدهم-تجربی/

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۰۲ ، ۱۸:۱۹
ترش واش