خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.


پول دیجیتال، پول رمزنگاری شده، پول رمزنگاری شده و پول رمزگذاری شده نام های دیگر پول دیجیتال در فارسی هستند که در مورد یک مفهوم صحبت می کنند. مفهومی که ممکن است برای بسیاری از افراد احمقانه و مرموز باشد. در این مقاله به زبان ساده شما را با ارزهای رمزنگاری شده و هر آنچه که مربوط به آن است آشنا می کنیم. از کاربردها، خطرات، تفاوت ها، مزایا و معایب آن نسبت به پول معمولی گرفته تا مفاهیم جدیدی مانند بلاک چین، استخراج، کیف پول و مبادلات. اگر می خواهید به این انقلاب بپیوندید، با کشورهای بلاک چین همراه باشید تا به طور کامل بفهمید پول دیجیتال چیست و چه مفاهیمی را به جهان ما معرفی کرده است.

یادداشت مهم:

• ارز دیجیتال نوعی پول است که برخلاف ارزهای معمولی به صورت فیزیکی تولید نمی شود و مجازی است.

• کریپتوکارنسی بهترین معادل ارز دیجیتال است.

• بیت کوین اولین ارز دیجیتال تاریخ است که در سال 2008 راه اندازی شد.

• ارز دیجیتال با استفاده از فناوری رمزگذاری امنیت تراکنش ها را تضمین می کند.

• ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند. یعنی هیچ واسطه یا ارگان دولتی که کنترل و مدیریت داشته باشد وجود ندارد.

• برای ذخیره ارزهای دیجیتال به یک کیف پول ارز دیجیتال نیاز داریم.

• قیمت ارزهای دیجیتال توسط عوامل متعددی تعیین می شود که از مهمترین آنها می توان به عرضه و تقاضا اشاره کرد.

• قانونگذاران هنوز در مورد قوانین حفظ حریم خصوصی به اجماع نرسیده اند و قوانین حفظ حریم خصوصی در نقاط مختلف جهان متفاوت است.

ارز دیجیتال چیست؟

تعریف مفهوم ارز دیجیتال

منبع: money.com

ارز دیجیتال یا کریپتوکارنسی شکلی از پول است که به صورت دیجیتال یا مجازی ایجاد می شود و می توان از آن برای مبادله استفاده کرد. Cryptocurrency از دو کلمه Crypto به معنی رمزگذاری و ارز واحد تشکیل شده است. بنابراین کلمه "کریپتوکارنسی" بهترین معادل برای آن است.

ارزهای رمزنگاری شده تمام ویژگی های ارزهای معمولی را به جز ماهیت فیزیکی خود دارند و از فناوری رمزنگاری برای ایمن سازی و تأیید تراکنش ها استفاده می کنند. آنها را می توان انتقال داد، با ارزهای دیگر مبادله کرد، آنلاین خرید و غیره، درست مانند حواله های بانکی با محدودیت های بسیار کم. اولین ارز دیجیتال بیت کوین بود که در سال 2008 توسط فردی ناشناس به دنیا معرفی شد.در قسمت بعدی بیشتر در مورد این ارز دیجیتال و مهمترین ارز دیجیتال صحبت خواهیم کرد.

ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال چیست؟

برای درک نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال، بهتر است ابتدا مروری کوتاه بر اقتصاد سنتی داشته باشیم. برای انتقال پول و بهره مندی از خدمات مالی باید به بانک مراجعه کنیم. بانکی که محدودیت هایی مانند حداقل 18 سال سن دارد. بانک هویت ما را چک می کند، امضای ما را ثبت می کند و حسابی با شماره مشخص برای ما باز می کند. هر پولی که به این شماره حساب واریز شود متعلق به ماست و برداشت از آن فقط با اجازه و امضای ما انجام می شود.

تمام تراکنش های حساب بانکی در دفتری ثبت می شود که فقط بانک ها می توانند به آن دسترسی داشته باشند. موجودی هر حساب با اضافه و کم کردن تاریخچه معاملات آن حساب مشخص می شود. هنگامی که ما درخواست انتقال یا برداشت از حساب خود می کنیم، بانک دو حساب را برای جلوگیری از کلاهبرداری بررسی می کند:

هویت: برای اطمینان از اینکه انتقال دهنده همان صاحب حساب است.

موجودی حساب: برای اطمینان از وجود مبلغی در حساب به اندازه مبلغ درخواستی.

اما در مورد ارزهای دیجیتال، دیگر موضوعی برای بانک یا موسسه مرکزی نیست که قوانینی ایجاد کند و حساب باز کند. همه چیز به صورت مستقل و با کدهای برنامه نویسی توزیع شده انجام خواهد شد.
 

تفاوت پول معمولی و ارز دیجیتال چیست؟

رمزارزها عمدتاً از طریق کسب درآمد بیان می شوند. و به همین دلیل، شباهت های زیادی بین ارزهای دیجیتال و ارزهای فیات وجود دارد. به عنوان مثال، هر دو به جای یکدیگر استفاده می شوند و هر دو قابل تفکیک هستند. علاوه بر ویژگی‌های اصلی، ارزهای دیجیتال دارای ویژگی‌های ویژه‌ای هستند که آن‌ها را از ارزهای معمولی متفاوت می‌کند. این ویژگی ها را می توان به صورت زیر پیاده سازی کرد:

تمرکززدایی: مفهوم تمرکززدایی با تولد بیت کوین محبوبیت پیدا کرد. تمرکززدایی به این معنی است که کنترل بازار ارز دیجیتال در دست یک سازمان یا شرکت دولتی واحد نیست.

شفافیت: در دنیای ارزهای دیجیتال، همه چیز آشکارا نوشته می شود. به لطف وجود مرورگرهای بلاک چین، تراکنش های مختلف قابل نظارت و ردیابی هستند.

غیر قابل استرداد: اگر به اشتباه یا به هر دلیلی ملک خود را به آدرس دیگری ارسال کرده باشید، قابل استرداد نمی باشد.

سرعت و دسترسی: ارز دیجیتال بلوک های جغرافیایی را حذف کرده است. علاوه بر این، در پلتفرم بلاک چین، تراکنش‌ها تقریباً بلافاصله در اینترنت منتشر می‌شوند و در عرض چند دقیقه تأیید می‌شوند.

ایمنی. استفاده از رمزنگاری کلید عمومی و خصوصی به امنیت ارزهای دیجیتال کمک می کند. فقط صاحب کلید خصوصی می تواند به وجوه دسترسی داشته باشد و عملیات ارسال را انجام دهد.

بدون نیاز به مجوز: برای استفاده از ارز دیجیتال فقط به اینترنت، کیف پول و دارایی های خود نیاز دارید، بدون نیاز به مجوز از جایی.

چند نوع دسته ارز دیجیتال؟

تفاوت بین سکه و توکن

 ارتباط با بیت ارز های دیجیتال را می توان از چند دیدگاه طبقه بندی کرد. نمونه ای از این تقسیم بندی را در زیر مشاهده می کنید.

به طور کلی ارزهای دیجیتال را می توان به دو دسته بیت کوین و آلت کوین تقسیم کرد. بیت کوین به دلیل ماهیت نوآورانه و ویژگی های منحصر به فردش در تافته ای متفاوت بافته می شود. به همین دلیل است که بعدها همه ارزهای دیجیتال آلتکوین نامیده شدند. آلت کوین شامل ترکیب دو کلمه Alternative و Coin است و به معنای سکه های جایگزین است.

از طرفی ما یک دسته بندی به نام کوین و توکن داریم. سکه ها بلاک چین مخصوص به خود را دارند. مانند بیت کوین و اتریوم. اما توکن‌ها ارزهای رمزپایه‌ای هستند که در بلاک چین‌های دیگری مانند اتریوم منتشر می‌شوند. توکن ها از نظر طراحی و پیاده سازی ساده تر از سکه هستند. زیرا آنها مجبور نیستند یک بلاک چین جدید طراحی کنند.

گروه دیگری که در این دسته می توانیم روی آن تمرکز کنیم، ارزهای رمزنگاری شده حریم خصوصی یا به اصطلاح کوین های حریم خصوصی هستند. دارایی هایی مانند Monero، ZCash و Dash از جمله سکه هایی هستند که با جلوگیری از انتشار اطلاعات و حذف قابلیت ردیابی و ردیابی تراکنش ها، به حفظ حریم خصوصی کاربران کمک می کنند.

بیت کوین و میم کوین یکی دیگر از ارزهای دیجیتال است. بیت کوین یک ارز دیجیتال است که تقریباً هیچ ارزش ذاتی ندارد و نمی توان به آن اعتماد کرد. محبوبیت بیت کوین در این واقعیت نهفته است که گاهی اوقات می توانند ثروت زیادی برای صاحبان خود به ارمغان بیاورند. با این حال، آنها عمدتا به کاربر آسیب می رسانند. Memecoin ها نیز دارایی هایی هستند که اغلب از تصاویر پرطرفدار در شبکه های اجتماعی (مم ها) سرچشمه می گیرند.

ارزهای دیجیتال محبوب چیست؟

انواع ارزهای دیجیتال

اکنون که با مفاهیم کریپتوکارنسی آشنا شدید، تعدادی از محبوب ترین ارزهای رمزنگاری شده در جهان را معرفی می کنیم.

بیت کوین با نماد BTC اولین ارز دیجیتال است و در سال 2008 توسط فردی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو معرفی شد. بیت کوین همیشه در صدر رتبه بندی ارزهای دیجیتال بوده و در طول سال عملکرد خوبی داشته است. این تغییرات قیمت بیت کوین همیشه قابل توجه است و بر بازار تأثیر می گذارد.

اتریوم با نماد ETH: دومین ارز دیجیتال با ارزش بازار با ویژگی هایی مانند قراردادهای هوشمند و برنامه های غیرمتمرکز اتریوم نام دارد. اتریوم را می توان جدی ترین رقیب بیت کوین از نظر ارزش بازار دانست و بارها به بیت کوین نزدیک شد.

USDT Tether: تتر اولین استیبل کوین در بازار ارزهای دیجیتال است که امتحان خود را پس داده است. تتر که با نام دلار دیجیتال نیز شناخته می شود، در میان 5 ارز دیجیتال برتر بازار قرار دارد و در حال حاضر با ارزش بازار حدود 80.2 میلیارد دلار در رتبه سوم قرار دارد.

سکه بایننس با نماد BNB: ارز دیجیتال BNB که با فاصله زیادی از رقبای خود در رتبه چهارم بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد، سکه اصلی زنجیره BNB است. بسیاری از افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند معمولا این ارز دیجیتال را همراه با بیت کوین و اتر خریداری می کنند.

سایر ارزهای رمزنگاری شده محبوب: از دیگر ارزهای رمزنگاری شده مهم که همیشه با سر و صدا و اخبار زیادی همراه هستند، می توان به ریپل با نماد XRP، مونرو با نماد XMR، دوج کوین با دوج و شیبا با نماد SHIB اشاره کرد. اگرچه این دو مورد آخر از نظر فنی سکه های به یاد ماندنی هستند، اما حرفی برای گفتن ندارند. با این حال معمولاً نام این ارزهای رمزپایه در تیترهای اخبار شنیده می شود.

بررسی ریسک های سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

نسبت ریسک به پاداش چیست؟

بازار ارزهای دیجیتال بی ثبات است و بنابراین سرمایه گذاری در این دارایی ها با ریسک بالایی همراه است. عدم تسلط بر مفاهیم اولیه و عدم تجربه در زمینه های خاص می تواند کاربران را به اشتباه سوق دهد. کلاهبرداران و سودجویان نیز با وعده پرداخت های هنگفت، کاربران ناآگاه را فریب می دهند. برخی از این خطرات عبارتند از:

خطرات کاربر: از آنجایی که هیچ راهی برای لغو یا معکوس کردن تراکنش‌های ارزهای دیجیتال وجود ندارد، اشتباهات کاربر اغلب می‌تواند منجر به از دست دادن دارایی‌های آنها شود.

ریسک نظارتی: وضعیت قانونی ارزهای دیجیتال در اکثر کشورها هنوز نامشخص است. برخی آنها را پول و برخی دیگر اوراق بهادار می دانند. سخت‌گیری‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار در سال‌های اخیر همواره باعث اتفاقاتی شده است که نوسانات ارزهای دیجیتال را نشان می‌دهد.

ریسک شخص ثالث: بسیاری از مصرف کنندگان و سرمایه گذاران با تغییرات نرم افزاری غیرمتمرکز و غیره کار می کنند. و به آنها پول بدهید تا از آنها مراقبت کنند. کلاهبرداری یا سوء رفتار توسط این اشخاص ثالث منجر به نابودی سرمایه همه خواهد شد.

ریسک شکست پروژه: دنیای ارزهای دیجیتال بسیار شبیه به فضای راه اندازی است و احتمال شکست پروژه نیز زیاد است. بسیاری از تیم ها برای رسیدن به اهداف خاص کار می کنند و در پروژه های خود با افرادی که به آنها اعتماد دارند سرمایه گذاری می کنند. شکست یا خروج برخی از اعضای مهم یک گروه منجر به کاهش قیمت ارز دیجیتال می شود و در نتیجه سرمایه گذاران متحمل ضرر می شوند.

خطر برنامه نویسی ضعیف: بسیاری از پلتفرم ها، مانند برنامه های وام دهی، از قراردادهای هوشمند خودکار برای کنترل سپرده های کاربران استفاده می کنند. به دلیل اشکالات کد برنامه نویسی این قراردادهای هوشمند، هک های زیادی رخ داده و میلیون ها دلار به سرقت رفته است. نمونه ای از این مشکل را می توان به وضوح در هک پل های بلاک چین مشاهده کرد.

ریسک دستکاری بازار: دستکاری بازار یک مشکل بزرگ در فضای ارزهای دیجیتال است. صرافی ها یا نهنگ ها اغلب به دستکاری قیمت متهم می شوند. علاوه بر این، پمپاژ و تخلیه ارزهای دیجیتال آسیب زیادی به بسیاری از کاربران وارد کرده است.

قیمت ارزهای دیجیتال چگونه تعیین می شود؟

سایت ها و پلتفرم های مختلفی مانند Coin Market Cap وجود دارند که قیمت ها را بر اساس عوامل خاصی تعیین می کنند. قیمت ساعت‌های دیجیتال در سایت‌های جستجو بر اساس روش‌هایی تعیین می‌شود و میانگین آن بر اساس عوامل مختلفی در دسترس کاربران است. از جمله مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت ارز دیجیتال می توان به عرضه و تقاضا، استفاده در دنیای واقعی، نفوذ رسانه ها، شبکه های اجتماعی و افراد مشهور، مسائل قانونی، نقل و انتقالات، ریسک ها و هک ها اشاره کرد. و دیگران.

همچنین در زیر هر ارز رمزنگاری شده، اخباری وجود دارد که گاهی اوقات می تواند روی قیمت آن تأثیر بگذارد. به عنوان مثال، احتمال رکود و دلاری شدن می تواند بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد. همچنین تاثیر هارد فورک شانگهای بر قیمت اتریوم نمونه دیگری است که تاثیر اخبار را بر قیمت ارزهای دیجیتال نشان می دهد. جدای از اینها، دارایی های مختلف روش های متفاوتی برای قیمت گذاری دارند. به عنوان مثال، سیستم قیمت گذاری NFT با سیستم قیمت گذاری بیت کوین متفاوت است. با مطالعه این موارد می توانید متوجه شوید که فرآیند تعیین قیمت ارزهای دیجیتال چقدر پیچیده است.

آیا ارز دیجیتال قانونی است؟

قانونی شدن ارز دیجیتال

شاید این سوال هرگز پاسخ روشنی پیدا نکند. زیرا کشورهای مختلف در این مورد نظرات متفاوتی دارند. بنابراین، وجود بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال هنوز هاله ای از عدم قطعیت دارد. از آنجایی که محبوبیت ارز دیجیتال روز به روز بیشتر می شود، سازمان های مجری قانون، مقامات مالیاتی و مقامات قانونی در سراسر جهان در تلاش هستند تا مفهوم ارز دیجیتال را درک کنند و به چارچوب قانونی مناسب فکر کنند. آنها برنده نشدند. .

نگرانی های زیادی در مورد ماهیت غیرمتمرکز  صرافی بیت ارز های دیجیتال و استفاده از آنها برای فعالیت های غیرقانونی وجود دارد. بنابراین در حال حاضر هر کشوری قوانین خاص خود را برای ارزهای دیجیتال دارد و تقریبا هیچ قانون مشترکی در این زمینه وجود ندارد. در ایران هم همین وضعیت وجود دارد و هنوز چارچوب و قانون خاصی در مورد ماینینگ یا استفاده از ارزهای دیجیتال نداریم. یکی از برجسته ترین موارد قانون گذاری ارزهای دیجیتال مربوط به پرونده ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار است که نتیجه آن پس از مدت ها هنوز مشخص نشده است.

چرا ارزهای دیجیتال محبوب هستند؟

دلایل زیادی برای پاسخ به این سوال وجود دارد. اما شاید مهم‌ترین عامل محبوبیت ارزهای دیجیتال، انگیزه کسب درآمد باشد. اما نکته مهم اینجاست که بسیاری از افرادی که وارد این عرصه می شوند با هدف یک شبه ثروتمند شدن این مسیر را در پیش می گیرند و عاقبت خوشی در انتظارشان نیست.

از سوی دیگر، تازگی این پلتفرم از جمله خدمات و فناوری های ارائه شده توسط ارزهای دیجیتال، تعداد زیادی از مردم را به خود جذب می کند. اینترنت نسل سوم معرفی مفاهیمی مانند DeFi و Metaverse چیزی است که افراد کنجکاو را به سمت ارزهای دیجیتال جذب می کند.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۰۴
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی