خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

بهبود کیفیت اسپرم با غذا

چهارشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۰۸:۴۶ ب.ظ


از هر 25 مرد یک نفر تعداد اسپرم پایینی دارد. عوامل سبک زندگی مانند استرس، چاقی و رژیم غذایی نامناسب می توانند بر تعداد و فعالیت اسپرم تأثیر بگذارند.

از جمله عواملی که بر شیوع و شیوع ناباروری تأثیر می گذارد می توان به افزایش سن، آلودگی محیطی و شغلی، اشعه یونیزان، فلزات سنگین، مواد شیمیایی سمی، رژیم غذایی نامناسب و مصرف ناکافی مواد مغذی، سبک زندگی ناسالم مانند فست فود، سموم و عادات اشاره کرد. غذا، استرس اکسیداتیو، افسردگی، سیگار و غیره کیفیت پایین اسپرم یکی از عوامل ناباروری است و یکی از عواملی که نقش بسیار مهمی در کیفیت پایین اسپرم دارد رژیم غذایی است. اهمیت تغذیه به دلیل تغییر در رفتار غذایی و گرایشات غذایی ناسالم که با کاهش مصرف میوه و سبزیجات و افزایش مصرف غلات تصفیه شده، کالری و غذاهای پرچرب، چربی اشباع شده و کربوهیدرات های ساده همراه است، آشکار شده است. با این حال، اکثر تحقیقات در مورد اثرات  قرص افزایش جهش اسپرم و ریزمغذی ها مانند اسید فولیک، روی و آنتی اکسیدان های مختلف بر کیفیت اسپرم متمرکز شده اند و مطالعات کمتری رابطه بین ویژگی های اسپرم و گروه های غذایی یا الگوهای غذایی را بررسی کرده اند.

چیزهای ساده ای وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از سیستم تناسلی خود بیشترین بهره را ببرید و بهترین نتیجه را بگیرید. محصولاتی که شما مصرف می کنید متعلق به همین دسته هستند. برای داشتن اسپرم سالم و همچنین تقویت آن، استفاده از محصولات زیر اکیداً توصیه می شود:

تقویت قوای جنسی با خوردن موز

موز میوه ای است که برای بهبود عملکرد جنسی شناخته شده است و می تواند به افراد در بهبود عملکرد جنسی کمک کند. این میوه سرشار از ویتامین های B1، C و منیزیم است که تعداد و تحرک اسپرم را بهبود می بخشد. این میوه سرشار از آنزیم بروملین است، آنزیمی نادر که هورمون های جنسی را در بدن انسان تنظیم می کند.

با مصرف شکلات تلخ تعداد اسپرم را افزایش دهید

شکلات تلخ همچنین به تقویت قدرت جنسی و کیفیت اسپرم کمک می کند. این ماده غذایی حاوی ال آرژنین است، اسید آمینه ای که حجم اسپرم را در بدن انسان افزایش می دهد. همچنین به بهبود وضعیت ارگاسم افراد کمک می کند. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است. با این حال، مراقب باشید زیرا خوردن بیش از حد این غذا می تواند مضر باشد.

مصرف اسفناج سلامت اسپرم را بهبود می بخشد

اسفناج سرشار از اسید فولیک است که برای تقویت اسپرم ضروری است. این ماده به رشد طبیعی اسپرم کمک می کند. کمبود اسید فولیک باعث تولید اسپرم های غیر طبیعی در بدن می شود. این اتفاق نرسیدن و نفوذ اسپرم به تخمک را دشوار می کند. علاوه بر این، زمانی که اسپرم ها دارای این وضعیت هستند، حتی اگر بتوانند تخمک را بارور کنند، در معرض خطر ابتلا به ناهنجاری ها هستند.

مصرف تخمک شانس لقاح را افزایش می دهد.

تخم مرغ سرشار از ویتامین E و پروتئین است و این ماده غذایی به تشکیل اسپرم سالم و افزایش تحرک اسپرم کمک می کند. این ماده مغذی از اسپرم در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. اسپرم سالم و قوی شانس لقاح تخمک را افزایش می دهد.

افزایش جریان خون در بیضه ها با مصرف سیر

سیر حاوی سلنیوم و ویتامین B6 است که برای تولید اسپرم سالم مفید است. این غذا به افزایش جریان خون نیز کمک می کند.

با مصرف گردو تحرک اسپرم را افزایش دهید.

مصرف روزانه ۷۵ گرم گردو توسط مردان می تواند در تقویت شکل، تحرک و بقای اسپرم آنها کمک زیادی کند. گردو حاوی ال آرژنین است و می تواند به میزان قابل توجهی تعداد اسپرم را افزایش دهد.

بهبود کیفیت دانه با مصرف انار

انار غذای فوق العاده ای است که تاثیر بسزایی در سلامت اسپرم دارد. این میوه برای بهبود کیفیت مایع منی و افزایش تعداد اسپرم شناخته شده است. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه از اسپرم در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. از آب انار برای افزایش قدرت باروری استفاده می شود.

با استفاده از مارچوبه تعداد اسپرم را در بدن افزایش دهید.

مارچوبه حاوی مقادیر بالایی ویتامین C است. مارچوبه سبزی است که به افزایش تعداد اسپرم در بدن کمک می کند.

با مصرف ویتامین ها اسپرم را تقویت کنید

مولتی ویتامین یک راه حل عالی برای افرادی است که احساس می کنند بدنشان به اندازه کافی ویتامین های حمایت کننده از اسپرم را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی کند. اگرچه دریافت مواد مغذی از غذا بسیار مهم است، اما استفاده از مولتی ویتامین ها یکی از راه های توصیه شده برای غلبه بر کمبود مواد مغذی در رژیم غذایی است.

ویتامین ها

کمبود ویتامین A با کاهش تحرک اسپرم و در نتیجه کاهش باروری همراه است. برای دریافت این ویتامین بهتر است فلفل قرمز، جو، هویج، برگ زردآلو، سیب زمینی شیرین، اسفناج و کلم بروکلی مصرف کنید تا با دریافت این ویتامین بدن را تقویت کنید.

ویتامین سی

ویتامین C همچنین در توت فرنگی، مارچوبه، میوه ها و سبزیجات زرد رنگ به وفور یافت می شود و تأثیر مثبتی بر سلامت و تحرک اسپرم دارد (این عوامل باعث افزایش توانایی اسپرم برای شنا و حرکت به سمت تخمک می شود).

آنتی اکسیدان ها

ویتامین C و B12، E آنتی اکسیدان های قوی هستند که از اسپرم در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد و استرس اکسیداتیو محافظت می کنند.

معدنی

روی نقش مهمی در تولید تستوسترون و اسپرم دارد. منابع طبیعی این ماده معدنی عبارتند از: تخم مرغ، بوقلمون، صدف، غذاهای دریایی، تخم مرغ کدو تنبل، گوشت گاو، بلغور جو دوسر، بره، ماست، آجیل و بلغور جو دوسر. سلنیوم همچنین تأثیر عمده ای بر تحرک اسپرم و سلامت اسپرم دارد. با مصرف آجیل برزیلی، گوشت قرمز، پنیر دلمه، مرغ و تخم مرغ می توانید مقدار مورد نیاز این ماده معدنی را دریافت کنید. اگر فکر می کنید بدنتان روی و سلنیوم کافی دریافت نمی کند، مولتی ویتامین ها می توانند کمک کنند.

اسید چرب

تحقیقات نشان می دهد که منی مردان بارور حاوی چربی های غیراشباع بیشتری به خصوص اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است. این اسیدهای چرب در دانه های چیا، مکمل های امگا 3 و برخی ماهی ها مانند ساردین، ساردین و سالمون یافت می شوند.

اسید فولیک

برخی از مردان برای حفظ و تقویت سلامت دستگاه تناسلی خود از مکمل های اسید فولیک همراه با روی استفاده می کنند. با مصرف سبزیجات برگ سبز، غلات کامل، آووکادو، لوبیا و میوه ها می توانید سطح فولات خود را افزایش دهید.

لیکوپن

لیکوپن یک کاروتن قرمز است که در گوجه فرنگی، سس قرمز، هویج، هندوانه و پاپایا یافت می شود. این ماده غذایی باعث افزایش تعداد اسپرم در مردان می شود.

غذاهای مضر برای اسپرم

مصرف برخی مواد غذایی به مرور زمان باعث کاهش کیفیت و تحرک اسپرم می شود، مانند:

میوه ها و سبزیجات آلوده به سموم.

قبل از استفاده از غذاهای تازه، آنها را خوب بشویید. از طرفی می توانید آنها را با غذاهای ارگانیک جایگزین کنید تا از نبود سموم مضر در آنها مطمئن شوید.

کنسرو

بسیاری از غذاهای کنسرو شده حاوی رزین های حاوی BPA هستند. این ماده شیمیایی به ویژه در غذاهای کنسرو شده حاوی میوه های اسیدی و سس گوجه فرنگی به وفور یافت می شود. از غذای تازه استفاده کنید و از غذاهای نگهداری شده در ظروف شیشه ای استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به مجله فرازطب مراجعه کنید.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۲۲
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی