خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

خانه های تک خانواده

سه شنبه, ۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۰۹:۵۳ ق.ظ


ویلای پیش ساخته یا خانه پیش ساخته موضوعی است که در سراسر جهان از جمله ایران در حال گسترش است و هر روز بر طرفداران آن افزوده می شود. اما اینکه ویلای پیش ساخته چیست و چه مزایا و مزایایی دارد موضوعی است که در این مقاله به بررسی آن پرداخته ایم و روش های مختلف طراحی و ساخت را به همراه هزینه ها و شرایط هر کدام بررسی کرده ایم. ما سعی کرده ایم در این مقاله به تمام جوانب این موضوع بپردازیم، اما اگر سوالی در مورد آن دارید که پاسخ آن را در متن زیر پیدا نکردید، می توانید در نظرات بپرسید.

ویلای پیش ساخته چیست؟

طراحی ویلا پیش ساخته به خانه هایی اطلاق می شود که برای سکونت طراحی و ساخته می شوند و بر خلاف خانه های سنتی می توان آنها را از مکانی به مکان دیگر منتقل کرد. این سازه معمولاً برای کلبه‌های تابستانی و باغ‌های شخصی مورد استفاده قرار می‌گیرد و مقاومت بالای لرزه‌ای و صرفه‌جویی در زمان از مزیت‌های اصلی آن است و از دلایل اصلی استفاده از این ساختمان‌ها به جای ساختمان‌های سنتی است.

روش های ساخت خانه پیش ساخته

به طور کلی تمامی ویلاهای پیش ساخته از نظر متریال به سه دسته اصلی تقسیم می شوند.

دسته اول سازه های ساخته شده با پانل های آماده هستند که به سازه های ساندویچ پانل نیز معروف هستند. این نوع مصالح از پانل هایی با ورق های فولادی گالوانیزه و پیش رنگ شده در وسط دیوار و در دو طرف تشکیل شده است. محصولاتی با عایق پلی یورتان تزریقی کاملا سازگار با بدنه یخچال با ضخامت های مختلف بین 2 تا 12 سانتی متر عموماً در ساخت ساختمان های مسکونی با ضخامت 4 سانتی متر استفاده می شود. این ساختار همانطور که گفته شد است. بدنه یخچال کاملاً هماهنگ است. به خوبی کار می کند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می کند و سازه ای بسیار مناسب برای مکان های بسیار سرد یا بسیار گرم است. در این روش از دیوارپوش های طرح دار برای زیباسازی دیوارهای داخلی استفاده می شود. به صورت ورق فلزی.

نوع دوم سیستم اسکلت فولادی است که ساختار و اسکلت آن توسط پروفیل های فلزی مختلف تشکیل شده است. سپس ورق های فولادی گالوانیزه به ضخامت هایی با پیچ های خودگیر بر روی آنها نصب می شود و نمای بیرونی را فراهم می کند، به این ساختمان ها ویلاهای کانادایی یا ویلا کاندو نیز می گویند. بین قاب های فرعی و ستون های اسکلتی عایق و هسته های فومی به ضخامت 1 سانتی متر تعبیه شد. در نهایت دیوارپوش پی وی سی با طرح های مختلف چوب و کاغذ دیواری برای تزیین فضای داخلی نصب می شود.

دسته سوم چوب است که به دلیل شرایط اقلیمی در ایران به ندرت استفاده می شود و بالعکس چون چوب مخصوص وارداتی است که گران است و در دسته کانکس های راکو قرار نمی گیرد. محصولات، بنابراین ما آنها را در این مقاله توضیح نمی دهیم.

تفاوت این دو روش ساخت ویلای پیش ساخته

تفاوت اصلی این دو روش در ظاهر و نوع عایق است که در شرایط مختلف قابل استفاده است، زیرا ساختار ساندویچ پانل بهتر عایق می شود اما ظاهر ساده ای دارد اما در روش دوم ظاهر بسیار بهتری دارد. بنابراین در برخی موارد سازه از ساندویچ پانل ساخته می شود و در نهایت نما با روش های مختلفی از جمله روکش کاری یا چوب حرارتی تزئین می شود.

پشم بتن پیش ساخته چیست؟

در این رابطه دو نوع کلی وجود دارد. یکی از این ساختمان های پیش ساخته است که تمام قسمت های آن اعم از اسکلت و دیوارها از بتن پیش ساخته ساخته شده است و در گذشته در ساختمان های مرتفع استفاده می شد و همچنین به دلیل معماری مدولار معروف است. نمونه ای از این نوع سازه ها ساختمان بهشهر در حوالی میدان فردوسی است که حدود 50 سال پیش در ایران مورد بهره برداری قرار گرفت و از آنجایی که وزن قطعات بسیار زیاد است، امروزه در ساخت خانه های پیش ساخته از این روش استفاده نمی شود. . این سبک دیگر در تمام دنیا استفاده نمی شود، منسوخ شده است. روش دیگر استفاده از پانل های سیمانی پیش ساخته به نام پانل سیمانی است که فقط در جای پانل های بیرونی بدنه استفاده می شود و بقیه سازه مانند اسکلت و داخل کاملا شبیه به روش های ساندویچ پانل و روکش است. .

ویلای پیش ساخته نصب کنید

نصب ویلای پیش ساخته برای سازه های دوقلو یا چندبخشی است اما سازه های کوچکتر مانند ویلای پیش ساخته راکو 38.5 متری نیازی به نصب ندارد و پس از قرار دادن تاسیسات آب و برق بالای ورودی ها کافی است. Building Connect it، این به یک جادوگر نصب نیاز دارد. اما در بسیاری از ساخت و سازهای بزرگتر، از آنجایی که حجم بسیار زیاد است و حمل و نقل یک تکه سازه در جاده ها غیرممکن است، به چند قسمت تقسیم می شود و سپس در محل به هم متصل می شود. سازه ساخته می شود. سازه ها در این حالت سازه ها توسط سازنده بدون هیچ هزینه ای برای خریدار مونتاژ می شوند اما هزینه بارگیری و حمل بر عهده خریدار می باشد.

زیرسازی ویلای پیش ساخته شما

به طور کلی کلیه امور مربوط به سازه به عهده سازنده و موارد مربوط به ملک مانند صندلی چینی، محوطه سازی، حفر چاه فاضلاب، لوله کشی از کنتور تا سازه، برق و گاز از کنتور می باشد. نسبت به سازه به عهده خریدار است یا مالک است و سازنده فقط ساختمان را می سازد. اما برای سهولت در موضوع صندلی چینی و یا ایجاد بستر سازه، مشاوره تخصصی و راهنمایی های لازم را به مالک می دهد و برای رفع مشکلات طرح صندلی چینی را به آنها می دهد که با آن سازگار باشد. ساختار پلت فرم نیز جای نگرانی ندارد و به دانش تخصصی پیچیده ای نیاز ندارد. کافی است با چند بلوک و ملات ماسه سیمانی در ارتفاع حداقل 25 و حداکثر 60 سانتی متر از سطح زمین سکویی بسازید و متناسب با ارتفاع سطح زمین تعدادی پله برای آن بسازید. . بیشتر برای ویلاهای کنار دریا و رودخانه کار می شد تا با بالا آمدن سطح آب ساختمان آسیبی نبیند اما در باغ های دور از لبه آب بهتر است ساختمان کمی بالاتر از سطح قرار گیرد.

اثاثیه ویلاهای تاشو

یراق آلات داخلی هر ساختمان متفاوت است و بر اساس نیاز کارفرما تعیین می شود اما به طور کلی همگی دارای سرویس بهداشتی و حمام با سینک می باشند و سرویس بهداشتی و شیرآلات کامل و آماده استفاده می باشد. ، هود، پارتیشن گازی، کابینت دیواری، لوستر، درب ضد سرقت، پنجره های فلزی ضد سرقت از دیگر محتویات داخلی ویلا پیش ساخته است، اما محتویات دیگری مانند حمام، سونای بخار شیشه ای و سایر لوازم لوکس وجود دارد. در صورت درخواست مشتری موجود است و می تواند اضافه شود.

سیستم گرمایش و سرمایش پشمی پیش ساخته

برای سیستم گرمایشی و سرمایشی خانه های یک نفره که کاملا شبیه به ساختمان آپارتمانی است می توان از چند روش متداول مانند سیستم پکیج و کوره، بخاری گازی یا برقی، کولر آبی و گازی قابل گرمایش و ... استفاده کرد. مواد و روش ها. اینکه کدام یک برای مکان مناسب تر است بستگی به وضعیت ملک دارد، مثلاً به سیستم گاز دسترسی دارد یا خیر و سایر فضاهای ضروری. توجه داشته باشید که سیستم گرمایشی و سرمایشی اعم از رادیاتور، پکیج و کولر، خدماتی از سوی سازنده نیست و باید توسط خود خریدار تهیه و نصب شود.

عمر مفید یک کلبه پیش ساخته

به طور تقریبی می توان عمر مفید سازه های پیش ساخته را بین 25 تا 35 سال پیش بینی کرد اما این عدد یک برآورد کلی است و در صورت نگهداری مناسب سازه می تواند عمر مفیدی بیش از این سال ها و با بازسازی کارآمد داشته باشد. . از نو. و زیبا باشید بنابراین نمی توان زمان دقیقی برای آن تعیین کرد.

مزایای ویلای پیش ساخته

در زیر دلایل اصلی استفاده از روش مالکیت ویلایی پیش ساخته آورده شده است.

1. سرعت ساخت بسیار سریعتر از روش ساخت با استفاده از روش مصالح ساختمانی است. (حدود 25 تا 40 روز)

2. با توجه به ارتباط بیشتر اسکلت و جزئیات ترکیب نسبت به خانه معمولی، مقاومت ویلای پیش ساخته در برابر زلزله بیشتر است و در صورت تخریب به دلیل وزن مصالح و کاشی، آنها نه خطری برای زندگی انسان محسوب می شد.

3. قابلیت جابه جایی از مکانی به مکان دیگر که در بناهای سنتی امکان پذیر نیست.

4. با توجه به رعایت اصول و استفاده از روش های صحیح عایق کاری در دیوارهای ویلاهای پیش ساخته، اتلاف انرژی در آنها کاهش یافته و نسبت به یک ساختمان معمولی بسیار کمتر است.

5. زیبایی بصری و تنوع طرح و طرح

مزایای ساختمان های پیش ساخته

1. وجود محدودیت در رفت و آمد که البته با روش ساخت در محل و یا استفاده از ویلاهای دوقلو پیش ساخته تا حدود زیادی برطرف شده است. اما برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله واگذاری آپارتمان را مطالعه کنید.

2. برای ساخت بیش از دو طبقه یا دوبلکس محدودیت وجود دارد. برای ساخت خانه سه طبقه پیش ساخته روستایی یا سه طبقه باید از روش LSF استفاده کرد که در این صورت باعث افزایش زمان ساخت و عدم امکان جابجایی می شود.

3. عیب دیگری که برای این نوع سازه مشاهده کردند کاهش قیمت آن در زمان فروش مجدد است. اما به عقیده برخی، فروش ساختمان به صورت مستعمل پس از بهره برداری و بازپس گیری بخش زیادی از هزینه اصلی، نه تنها ضرر نیست، بلکه در زمره مزایا نیز قرار دارد و حکم در این مورد چنین است: ما وام می دهیم. به خوانندگان این مقاله

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۲۱
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی