خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

زبان مردم قبرس شمالی چیست؟

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۲، ۰۷:۰۴ ب.ظ


قبرس جزیره ای با مساحت 9251 کیلومتر مربع و سومین جزیره بزرگ دریای مدیترانه است. این جزیره در شرق دریای مدیترانه و در 60 کیلومتری ترکیه، 100 کیلومتری سوریه، 370 کیلومتری مصر و 950 کیلومتری یونان قرار دارد. زبان مردم قبرس شمالی ترکی است. بهتر است تاریخچه زبان در این جزیره را مرور کنیم:

فاصله بین جزیره قبرس و کشورهای اطراف

فاصله قبرس با کشورهای همسایه به شرح زیر است:

ترکیه: 60 کیلومتر

کوچک: کیم 1000

مصر: 370 کیلومتر

مسافت: 950 کیلومتر

قبرس به دو منطقه جغرافیایی شمالی و جنوبی تقسیم می شود. قبرس شمالی حدود 36 درصد از مساحت کل جزیره و قبرس جنوبی حدود 64 درصد را پوشش می دهد.

قبرس کشوری جزیره ای است که اهمیت تاریخی، سیاسی و اقتصادی زیادی دارد. یورومای این جزیره به دلیل موقعیت استراتژیک خود در دریای مدیترانه، همیشه مرکز قدرت های بزرگ بوده است.

رایج ترین زبان ها در جزیره قبرس

زبان قبرس به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود.

زبان یونانی در جنوب

زبان ترکی در قسمت شمالی

وسعت جزیره انگلیسی

قبرس جنوبی (یونانی)

یونانی زبان رسمی بخش جنوبی قبرس است. این زبان از یونان باستان آمده است. یونانی قبرسی با زبان یونانی رایج در یونان متفاوت است و بیشتر به انواع گویش ها و گویش ها مربوط می شود. یونانی اولین زبانی است که در قبرس صحبت می شود. این زبان توسط مهاجران یونانی در قرن سوم قبل از میلاد به قبرس آورده شد. با توجه به تعداد زیاد یونانی زبانان در این جزیره; یونانی اولین زبان در جزیره قبرس است.

زبان اصلی قبرس شمالی (ترکی)

ترکی زبان مردم قبرس شمالی است. این زبان از ترکی گرفته شده است. بین ترکی قبرس و ترکی استانبولی تفاوت های قابل توجهی در گویش و لهجه وجود دارد. زبان ترکی در قرن پانزدهم توسط عثمانی ها به قبرس وارد شد که در سال 1571 قبرس را فتح کردند و این جزیره بخشی از امپراتوری عثمانی شد.

زبان دوم قبرس شمالی (انگلیسی)

زبان انگلیسی به دلایل زیادی در قبرس محبوب است. دلایل این امر عبارتند از:

تاریخ استعمار: قبرس از سال 1878 تا 1960 تحت سلطه استعمار بریتانیا قرار داشت.تأثیر فرهنگ انگلیسی در این سالها باعث شد که زبان انگلیسی به دومین زبان رایج در قبرس تبدیل شود و فرهنگ مردم قبرس تحت تأثیر فرهنگ انگلیسی قرار گیرد. همچنین قوانین این کشور همچنان مطابق با قوانین انگلستان است.

رتبه گردشگری: قبرس یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در جهان محسوب می شود و گردشگران زیادی از این کشور دیدن می کنند. این باعث شده است که قبرسی ها بتوانند به خوبی انگلیسی صحبت کنند تا بتوانند با بازدیدکنندگان خارجی ارتباط برقرار کنند.

تحصیلات: انگلیسی به عنوان زبان دوم در تمام مدارس به طور جدی تدریس می شود. بجز؛ اکثر دانشگاه های قبرس بین المللی هستند و به زبان انگلیسی تدریس می کنند.  زبان رسمی قبرس شمالی یورومای . این امر باعث شده است که بسیاری از نوجوانان و جوانان قبرسی برای تسلط بر زبان انگلیسی و تحصیل در این دانشگاه ها سعی در ورود به این دانشگاه ها داشته باشند.

روابط بین الملل: قبرس یکی از مهم ترین مراکز تجاری در منطقه است و شرکت های بین المللی زیادی در این کشور فعالیت می کنند. بنابراین افراد محلی برای استخدام در این شرکت ها باید زبان انگلیسی را یاد بگیرند.

زبان انگلیسی در کدام شهر قبرس محبوب تر است؟

گیرنه یا گیرنه، شهری پرطرفدار و مجلل در شمال جزیره، هم زبان انگلیسی رواج بیشتری دارد و هم پول پوند بریتانیا به طور گسترده در همه مراکز استفاده می شود. همچنین فرهنگ انگلیسی در این شهر بیش از سایر مناطق قبرس رواج دارد. شاید به خاطر وجود یک دهکده انگلیسی در این شهر

زبان قبرس در یک روستای انگلیسی (قریه کرمی).

دهکده انگلیسی توسط انگلیسی ها در قرن نوزدهم ساخته شد. پس از اشغال قبرس توسط بریتانیا در سال 1878، این روستا به عنوان پایگاه نظامی مورد استفاده قرار گرفت. در آن زمان انگلیسی ها در این روستا خانه ها و ساختمان های مختلفی ساختند که هنوز هم وجود دارد. دهکده انگلیسی گیرنه در قبرس شمالی یکی از زیباترین و مشهورترین روستاهای این کشور است. این روستا در 10 کیلومتری شهر گیرنه در دامنه کوه های بشبارمگ قرار دارد. دهکده انگلیسی به دلیل معماری منحصر به فردش که متاثر از فرهنگ اروپای غربی است به این نام معروف است.

خانه های این روستا از سنگ و سفید ساخته شده و با پنجره های بزرگ و درهای چوبی تزئین شده است. خیابان های روستا سنگفرش شده و با گل های رنگارنگ تزئین شده است. حومه انگلیسی مناظر زیبایی دارد. از بالای روستا می توانید با پنج انگشت منظره متفاوتی از دریای مدیترانه و کوه ها را ببینید.

امروزه دهکده انگلیسی یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در قبرس شمالی است. این روستا مکانی ایده آل برای استراحت و استراحت است. در دهکده انگلیسی می توانید از کافه ها و رستوران های محلی لذت ببرید، قدم بزنید یا حومه زیبای دهکده را تماشا کنید.

جاذبه های گردشگری روستای کرمی در گیرنه

خانه های سنگی: خانه های سنگی دهکده انگلیسی یکی از جاذبه های اصلی روستا است. خانه ها اکثراً سفید رنگ هستند و با پنجره های بزرگ و درهای چوبی تزئین شده اند.

جاده‌های تند: جاده‌های حومه‌های انگلیسی با گل‌های رنگارنگ پوشیده شده‌اند. قدم زدن در این خیابان ها لذت بخش است.

مناظر طبیعی: دهکده انگلیسی نیز دارای مناظر طبیعی زیبایی است. از بالای روستا می توانید منظره بی نظیری از دریای مدیترانه و کوه ها را تا پنج انگشت ببینید.

کافه ها و رستوران های محلی: در دهکده انگلیسی می توانید از کافه ها و رستوران های محلی لذت ببرید و غذاهای سنتی قبرسی را امتحان کنید.

زبان در قبرس بسیار متنوع است. یونانی و ترکی دو زبان رسمی این کشور هستند. به غیر از این دو زبان، انگلیسی نیز در قبرس بسیار رایج است. زبان انگلیسی به دلایل زیادی از جمله تاریخ استعماری قبرس، گردشگری، تحصیل و تجارت در قبرس رایج است.

انگلیسی به عنوان زبان دوم در بسیاری از مناطق قبرس از جمله آموزش، تجارت و گردشگری استفاده می شود. در نتیجه مردم قبرس به زبان انگلیسی تسلط پیدا کرده اند و این زبان نقش مهمی در زندگی روزمره آنها دارد.

با توجه به اهمیت زبان انگلیسی در قبرس، انتظار می رود در سال های آینده این زبان در این کشور محبوبیت بیشتری پیدا کند.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۱۲
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی