خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

زنان و زایمان

يكشنبه, ۱۱ تیر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰ ق.ظ


بیماری زنان و زایمان چیست؟

متخصص زنان و زایمان پزشکی است که در دستگاه تناسلی زنان تخصص دارد. متخصصان زنان و زایمان اغلب در خط مقدم بحث های مربوط به سلامت و مراقبت های بهداشتی زنان هستند. اگرچه پزشک خانواده می‌تواند مشکلات جزئی سلامتی را در زنان تشخیص داده و درمان کند، اما برخی از جنبه‌های سلامت زنان کاملاً نیاز به نظر متخصص زنان دارد.

ارائه خدمات پزشکی مرتبط با بارداری یا زایمان. تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های زنان به‌ویژه بیماری‌هایی که بر دستگاه تناسلی تأثیر می‌گذارند. همچنین می تواند مراقبت های عمومی را برای زنان فراهم کند. او می تواند هر دو عمل پزشکی و زنان را انجام دهد.

پزشک چه می کند؟

پزشکان متخصص در زمینه سلامت زنان قرن هاست که وجود داشته اند و این متخصصان باستانی اجداد پزشکان و محققان زن امروزی هستند. امروزه، متخصصان زنان ممکن است مراقبت های پزشکی عمومی را برای زنان ارائه دهند، یا ممکن است در مسائل مربوط به قاعدگی، پیشگیری از بارداری، رابطه جنسی، یائسگی، باروری یا ناباروری تخصص داشته باشند. یک متخصص زنان در اتاق معاینه با یک بیمار صحبت می کند. متخصص زنان آزمایشات و معاینات مختلفی را با هدف سلامت زنان انجام می دهد. یکی از رایج ترین معاینات استاندارد در زنان مسن برای اطمینان از سلامت باروری است. در طول این معاینه، پزشک معاینه فیزیکی، پاپ اسمیر، تست STD، معاینه پستان و نظارت بر استفاده زن از روش های پیشگیری از بارداری را انجام می دهد. متخصصان زنان همچنین مشکلاتی را در اندام های تناسلی زنان مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک یا سرطان دهانه رحم تشخیص می دهند. آنها همچنین ممکن است عفونت های واژن و عفونت های دستگاه ادراری را در زنانی که از درد لگن یا درد جنسی شکایت دارند، بررسی کنند. متخصصان زنان نیز گاهی در زمینه مامایی گواهی می گیرند و سلامت مادر و نوزاد را در دوران بارداری نظارت می کنند. آنها همچنین اعمال جزئی را روی اندام تناسلی زنان انجام می دهند، مانند بستن لوله ها.

موقعیت ها

اطلاعات بیمار مانند تاریخچه پزشکی، گزارش ها یا نتایج آزمایش را جمع آوری، ثبت و نگهداری کنید.

مراقبت و درمان زنان در دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان.

درمان بیماری های اندام های زنانه

تجویز یا اجرای درمان ها، داروها یا سایر مراقبت های پزشکی تخصصی برای درمان یا پیشگیری از بیماری، بیماری یا آسیب

انجام عمل سزارین یا سایر عمل ها در صورت لزوم برای حفظ سلامتی بیمار و زایمان ایمن بیمار.
 

توابع اصلی

کمک و مراقبت از دیگران: ارائه کمک های شخصی، درمان، حمایت عاطفی یا سایر مراقبت های شخصی به دیگران، مانند همکاران، مشتریان یا بیماران.

به روز رسانی و به کارگیری دانش مرتبط: از نظر فنی به روز باشید و دانش جدید را در کار خود به کار ببرید

تصمیم گیری و حل مسئله: تجزیه و تحلیل داده ها و ارزیابی نتایج برای انتخاب بهترین راه حل و حل مشکلات

شناسایی اهداف، اقدامات و رویدادها: شناسایی اطلاعات از طریق طبقه بندی، پیش بینی، تشخیص تفاوت ها یا شباهت ها و شناخت تغییرات در شرایط یا رویدادها.

جمع آوری اطلاعات: مشاهده، جمع آوری و به دست آوردن اطلاعات

فعالیت های تفصیلی

اطلاعات بهداشتی را از بیماران، اعضای خانواده یا سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی جمع آوری کنید.

انجام تحقیقات برای افزایش دانش در مورد مسائل پزشکی.

پیشرفت یا پاسخ بیمار به درمان را ردیابی کنید

داده ها یا تصاویر آزمایش را برای تشخیص یا درمان مرور کنید.

توسعه برنامه های بهداشت عمومی یا کارکنان

ابزار متخصص زنان چیست؟

ادسون رنج می برد

آلیس را بگیر

شوک خودکار (AED)

فورسپس Babcock

ترازو نوزاد

متخصص زنان و زایمان چه چیزهایی را باید بداند؟

مهارتهای فنی

نرم افزار تقویم و برنامه ریزی: نرم افزار برنامه ریزی،

e-postprogram: e-postprogram

نرم افزار مرورگر اینترنت: نرم افزار مرورگر وب،

نرم افزار پزشکی: 🔥 نرم افزار MEDITECH، نرم افزار پزشکی Acrendo OB/Midwives EMR، Allscripts Professional EHR، Alteer Premier، AS Software AS-OBGYN، Bizmatics PrognoCIS EMR، ChartWare EMR، R4 ACERT Computer Systems Company، digiChart -C Gynecologyor, digiChart -C Gynecologyor و e- نرم افزار MDs، فناوری Greenway Medicine PrimeSUITE، MedcomSoft Record، نرم افزار برنامه نویسی روش های پزشکی، Partner Practice Total Partner Practice،

نرم افزار آفیس: 🔥 مایکروسافت آفیس،
 

تحصیلات

پزشکی و دندانپزشکی: آگاهی از اطلاعات و تکنیک های مورد نیاز برای تشخیص و درمان صدمات، بیماری ها و ناهنجاری های انسانی. این شامل علائم، گزینه های درمانی، خواص و تداخلات دارویی و اقدامات پیشگیرانه مراقبت های بهداشتی است.

انگلیسی: مقدمه ای بر ساختار و محتوای زبان انگلیسی، شامل معنی و املای کلمات، قواعد ترکیب و دستور زبان.

زیست شناسی: دانش گیاهان و جانوران زنده، بافت ها، سلول ها، عملکردها، وابستگی متقابل و تعامل با یکدیگر و محیط.

خدمات مشتری: اصول و فرآیندهای ارائه خدمات به مشتریان از جمله ارزیابی نیازهای مشتری، رعایت استانداردهای کیفیت خدمات و ارزیابی رضایت مشتری را تعریف کنید.

روانشناسی: درک رفتار و عملکرد انسان، تفاوت در توانایی ها، شخصیت و علایق، یادگیری و انگیزه، تحقیقات روانشناختی و تشخیص و درمان اختلالات رفتاری و عاطفی.

ویژگی های یک متخصص زنان چیست؟

مهارت

تفکر انتقادی: استفاده از منطق و استدلال برای شناسایی نقاط قوت و ضعف راه‌حل‌ها، نظریه‌ها یا رویکردهای جایگزین برای یک مشکل.

درک مطلب: درک جملات و پاراگراف های نوشته شده در اسناد مربوط به کار

گوش دادن فعال: توجه کامل به آنچه طرف مقابل می گوید، وقت گذاشتن برای درک آنچه گفته می شود، پرسیدن سؤالات مناسب و عدم قطع صحبت در زمان های نامناسب.

گفتگو: برای انتقال موثر اطلاعات با دیگران صحبت کنید

نوشتن: برقراری ارتباط مؤثر به صورت نوشتاری و بر اساس نیاز مخاطب

بیشتر نشان بده، اطلاعات بیشتر

مهارت ها

حساسیت به مشکل: توانایی تشخیص زمانی که چیزی اشتباه است یا احتمال دارد اشتباه پیش برود. این به معنای حل مشکل نیست، فقط به این معناست که مشکل وجود دارد.

استدلال استقرایی: توانایی ترکیب قطعات اطلاعات برای تشکیل قواعد یا نتایج کلی (از جمله یافتن روابط بین رویدادهای به ظاهر نامرتبط).

درک کلامی: توانایی گوش دادن و درک اطلاعات و ایده های ارائه شده در کلمات و جملات.

استدلال قیاسی: توانایی اعمال قواعد کلی برای مسائل خاص برای تولید پاسخ های منطقی.

بیان شفاهی: توانایی انتقال اطلاعات و ایده ها در گفتار به طوری که دیگران بتوانند آن را درک کنند.
 

موارد دلخواه

تحقیق: مشاغل تحقیقاتی اغلب شامل ایده ها و کار متفکرانه هستند. این مشاغل ممکن است شامل حقیقت یاب و مسائل مربوط به سلامت روان باشد.

اجتماعی: کار اجتماعی اغلب شامل افرادی است که کار می کنند، ارتباط برقرار می کنند و یاد می گیرند. این مشاغل اغلب شامل کمک یا ارائه خدمات به دیگران است.

واقعی: مشاغل واقعی اغلب شامل کارهای مرتبط با مهارت ها و مسائل عملی است. آنها اغلب با گیاهان، حیوانات و مواد واقعی مانند چوب، ابزار و ماشین آلات سر و کار دارند. اکثر مشاغل نیاز به کار در خارج از سازمان دارند و شامل کارهای اداری زیادی یا کار با دیگران نیستند.

سازمانی: کار سازمانی اغلب شامل برنامه ریزی و اجرای پروژه ها می شود. این وظایف ممکن است شامل رهبری افراد و تصمیم گیری های زیادی باشد. گاهی اوقات آنها نیاز به ریسک دارند و اغلب باید با تجارت مقابله کنند.

درآمد پزشک زنان

پزشکان زنان و زایمان ماهیانه 30 میلیون و 238 هزار تومان درآمد دارند.

حقوق ها معمولا از 13520000 تومان شروع و تا 46150000 یورو می رسد.

درآمد متخصص زنان و زایمان بر اساس سابقه کار:

90 درصد - درآمد متخصص زنان و زایمان از:

46,150,000 تومان در ماه

75 درصد - درآمد پزشکان ارشد زنان و زایمان:

ماهیانه 35230000 تومان

درصد 50 - درآمد متوسط ​​​​متخصص زنان و زایمان:

30,680,000 تومان در ماه

درصد 25 - درآمد سطح پایین متخصصین زنان و زایمان:

24,310,000 تومان در ماه

صدک دهم – سطح درآمد اولیه پزشکان زنان و زایمان:

13,520,000 تومان در ماه

بازار کار برای متخصصین زنان و زایمان

نام حوزه کاری پنجم: آموزش گسترده لازم است

تحصیل بیشتر این مشاغل نیاز به تحصیلات تکمیلی دارند. به عنوان مثال، آنها ممکن است نیاز به مدرک کارشناسی ارشد داشته باشند، در حالی که برخی نیاز به مدرک دکترا، MD، یا JD (مدرک حقوق).

تجربه مرتبط، مهارت های گسترده، دانش و تجربه برای این مشاغل مورد نیاز است. بسیاری از آنها به بیش از پنج سال تجربه نیاز دارند. به عنوان مثال، جراحان برای تکمیل کار خود باید چهار سال کالج و پنج تا هفت سال آموزش پزشکی را بگذرانند.

آموزش حین کار کارکنان به آموزش در حین کار نیاز دارند، اما اکثر مشاغل فرض می‌کنند که فرد قبلاً مهارت‌ها، دانش، تجربه و/یا آموزش‌های مرتبط با شغل را دارد.

نمونه هایی از این وظایف اغلب شامل هماهنگی، آموزش، نظارت یا هدایت فعالیت های دیگران برای دستیابی به اهداف است. مهارت های ارتباطی و سازمانی بسیار توسعه یافته مورد نیاز است. به عنوان مثال می توان به داروسازان، وکلا، ستاره شناسان، زیست شناسان، کشیشان، متخصصان مغز و اعصاب و دامپزشکان اشاره کرد.

محدوده SVP (8.0 و بالاتر)

ماهیت کار متخصصان زنان و زایمان چیست؟

در تمام دنیا به متخصص زنان نیاز است و تقاضا برای پزشک در این حرفه در حال افزایش است. متخصصان زنان معمولاً پزشکان خوداشتغال هستند که در کنار سایر متخصصان زنان، مطب یا تمرین خاص خود را دارند. برخی از آنها توسط بیمارستان ها، سازمان های دولتی و خیریه ها استفاده می شود. دیگران در کالج ها و دانشگاه ها کار می کنند و در حال انجام تحقیقات هستند یا در برنامه های پزشکی دانشگاه استاد هستند. اکثر متخصصان زنان و زایمان می گویند که از کار خود لذت می برند، اما بسیاری می گویند کار آنها استرس زا است و زمان زیادی را از زندگی خانوادگی و اجتماعی می گیرد.

صداقت و راستگویی: این شغل مستلزم صداقت و اخلاق است.

قابلیت اطمینان: این شغل مستلزم قابلیت اطمینان، مسئولیت پذیری و تعهد است.

توجه به جزئیات: این شغل مستلزم توجه به جزئیات و کامل بودن وظایف شغلی است.

تاب آوری در برابر استرس: این شغل مستلزم پذیرش انتقاد و برخورد آرام و موثر با موقعیت های استرس زا است.

مراقبت از دیگران: این شغل مستلزم حساسیت به نیازها و احساسات دیگران، درک و کمک در کار است.
 

 

اطلاعات بیشتر: https://pezeshke-shahr.com/زنان-و-زایمان/پزشک-متخصص-زنان-و-زایمان-در-شیراز/ 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۱۱
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی