خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

سیلانت های دندان در کودکان ترک می خورند

جمعه, ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۰۲:۴۷ ب.ظ


اغلب اوقات، درختچه های برگریز و چند ساله دارای حفره های عمیق و باریکی هستند که تمیز کردن کانال را بسیار دشوار و گاهی غیرممکن می کند. از سوی دیگر، به دلیل عادت های دوران کودکی، اکثر کودکان تمایلی به مراقبت از تمیزی دهان و دندان های خود ندارند. برای جلوگیری از پوسیدگی لثه های فرزندتان چه کرده اید؟ در این مقاله با چند اقدام پیشگیرانه ساده و بدون درد آشنا می شویم که می تواند احتمال زنگ زدگی را تا حد زیادی کاهش دهد. با اسپلیت سیل دندان های کودک خود را سالم نگه دارید.

 


فیشور سیلانت چیست؟

کراک سیلر روشی بی خطر و بدون درد برای محافظت از دندان های دائمی کودک شما در برابر پوسیدگی است. سیلانت لایه نازکی است که در شیارهای عمیق سطح جویدنی دندان های عقب (آسیاب اول و دوم) قرار می گیرد. هنگامی که سیلانت به خوبی در شیارهای عمیق دندان قرار می گیرد، می تواند از سطح حساس دندان در برابر اسیدهایی که باعث ایجاد حفره می شوند محافظت کند و از پوسیدگی قابل توجه دندان جلوگیری کند.

با چه روشی نیازی به فیشورسیلنت برای دندان کودکانمان نداریم؟

اگر کودک و والدین از بهداشت دهان و دندان کودک آگاهی کامل داشته باشند

کودکان باید به خوبی تغذیه شوند

مصرف شیرینی و شکلات در کودکان باید کم باشد

معاینه کودک شش ماهه باید به دندانپزشک خوب مراجعه کند

در معاینه باید مشخص شود که دندان های کودک سالم است

 


 

مراحل درمان کاشی ترک خورده

ابتدا دندان‌پزشک سطح دندان‌های در حال رشد را می‌شوید، سپس چیزی در دندان‌ها می‌مالد، سطح دندان‌ها را با این ماده می‌مالد، پس از حدود پانزده تا بیست ثانیه دوباره دندان‌ها شسته می‌شوند. و شسته می شوند، در مرحله بعد روی دندان ها خشک می شود. پس از آن، دیگری به عنوان پس‌آب استفاده می‌شود.

در این مرحله از پرتو مخصوصی برای سفت شدن مایع موجود در دندان استفاده می شود، سپس فیشور سیلانت با سرنگ روی سطح دندان قرار می گیرد و در نهایت از پرتو مجددا استفاده می شود. عملکرد سلول های فیشور هر شش ماه یا یک سال بررسی می شود. اگر دوباره نیاز به تعمیر داشته باشد، تعمیر می شود

 



کرک سیلر برای چه کسانی مناسب است؟

اگرچه تمام دندان های آسیاب به طور طبیعی دارای حفره و حفره هستند، اما عمق حفره ها نیز برای این روش مهم است. گاهی اوقات شیارها خیلی عمیق نیستند و نیاز به درزگیر مانند موم دارند. دندانپزشک معاینه لازم را انجام می دهد و در صورت لزوم این روش پیشگیرانه را تجویز می کند.

هنگامی که دندان های دائمی کودک رشد کرد، دندان های آسیاب می توانند به هم جوش بخورند. سیلانت های دندانی معمولا برای کودکانی با شرایط زیر توصیه می شود:

دندان های شیری آنها پوسیدگی دارد.

اگر به نظر می رسد دندان ها در معرض خطر پوسیدگی بالایی هستند.
 

 

اغلب، تا زمانی که یک حفره دائمی ظاهر می شود، از سیلانت دندان استفاده می شود. این کار در سنین 6 تا 7 سالگی برای آکنه های کوچک و سپس تا 14 سالگی برای آکنه های بزرگ باقی مانده توصیه می شود. البته تا زمانی که دندان ها هنوز سالم هستند می توان از این روش استفاده کرد. اگر دندان پوسیدگی جزئی داشته باشد، باز هم می توان آن را خارج کرد. او دندان ها را پر می کند و سپس سایر نواحی آسیب پذیر دندان ها را از پوسیدگی با سیلانت محافظت می کند.

 



مزایای استفاده از درزگیر ترک

این یک راه آسان برای تمیز کردن بهتر شکاف های عمیق است.

71 تا 33 درصد از پوسیدگی جلوگیری می کند.

این منجر به معکوس شدن مراحل اولیه پوسیدگی می شود.

محافظت از دندان های دائمی کودکان

دیگر لازم نیست دندان های فرزندتان را پر کنید. این معمولا کودک را می ترساند.

به راحتی روی دندان ها قرار می گیرد.

فیشور سیلانت؛ از سلامت دندان کودکان محافظت می کند.

بهداشت دهان و دندان آسان است.
 

 

معایب ترک درزگیرها

از معایب سیلانت های رزینی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

در بیشتر مواقع، پرکردگی دندان ها فرسوده یا از بین می رود زیرا هنگام پرکردن دندان ها باید خشک و عاری از بزاق باشند و این امر به دلیل بزاق زیاد برای کودکان دشوار است.

50 درصد درزگیرها 5 سال عمر می کنند.

اگر سیلانت دندان را در جای خود نگه ندارد یا قسمتی از آن شکافته شود، دندان دچار پوسیدگی شده و قسمت زیادی پر می شود. هر 6 ماه در صورت افتادن باید تعویض شود.

برای انجام موفقیت آمیز فیشور سیلانت، دندان باید کاملاً عاری از بزاق باشد و این کار دشواری است زیرا این کودکان دندان های کوچک و بزاق زیادی دارند.

با برداشتن واشر، نخ به حالت اولیه خود باز می گردد و می توان واشر را تعویض کرد.



برای آب بندی ترک از چه موادی استفاده می شود؟

ماده ای که در سیلانت های دندانی استفاده می شود معمولا یک رزین پلاستیکی همرنگ دندان است. این ماده ممکن است دقیقاً با رنگ طبیعی دندان ها مطابقت نداشته باشد، اما همانطور که گفتیم این روش برای دندان های آسیاب استفاده می شود و در نتیجه این تفاوت رنگ معمولاً ناچیز است. از ترکیبات شیشه ای نیز می توان برای پوشاندن شیارها استفاده کرد، اما برخی مطالعات نشان داده اند که این ترکیبات نسبت به رزین مقاومت کمتری دارند.


 

تعمیر و نگهداری فیشورسیلانت

کودکان می توانند بلافاصله پس از فیشورسیلانت آب بخورند و بنوشند.

کودکان باید مراقب تمیزی دهان و دندان خود باشند و از آن غافل نشوند. (مسواک و خمیردندان را فراموش نکنید.)

منظم؛ به دندانپزشک کودکان مراجعه کنید و معاینه شوید.

کودکان باید غذاهای سالم بخورند و از زیاده روی در مصرف شیرینی ها، تنقلات و امثال آن خودداری کنند.
 

رجوع به مقاله: https://drsheidaclinic.com/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۱۵
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی