خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

طرز تهیه سوپ سبزیجات خانگی

چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۱۱ ب.ظ


کورما سبزی یک غذای خوشمزه با مواد سبزی تازه است

سبزی سیاه یکی از غذاهای سنتی و محبوب فرهنگ غذایی ایرانیان است. این غذا با ترکیب سبزیجات تازه و اغلب گوشت قرمز یا مرغ تهیه می شود. در قورما سبزی سبزیجات معمولاً شامل تره خرد شده، جعفری، گشنیز، شنبلیله و نعناع است که با گوشت و ادویه استفاده می شود.

کیک هویج علاوه بر طعم شیرین و لذیذی که دارد دارای خواص سبزیجات از جمله غنی بودن از ویتامین ها و مواد مغذی، افزایش سطح آنتی اکسیدان ها و فیبر غذایی است. این غذا معمولا با برنج یا نان سفید سرو می شود و می توانید با افزودن رب گوجه فرنگی یا آب لیمو طعم و رنگ آن را تغییر دهید.

از آنجایی که پختن غذای گیاهی زمان می برد، می توانید آن را در فریزر باز نگه دارید تا در صورت نیاز آماده سرو شود.

تاریخچه قورمه سبزی - آغاز و رشد آش در پی می آید.

کورمه سبزی یکی از غذاهای سنتی ایرانی معروف و محبوب است. تاریخچه این غذا قرن ها قدمت دارد و از قدیم الایام در جوامع روستایی و شهری وجود داشته است.

کورما سبزی در طول زمان تغییرات و تغییراتی را تجربه کرده است. این غذا در ابتدا فقط با سبزیجات تازه و گوشت تهیه می شد. اما با گذشت زمان و تأثیرات گوناگون فرهنگی، دستور پخت و تنوع قورمه سبزی افزایش یافت. به عنوان مثال افزودن مواد افزودنی مانند لیمو عمانی و ادویه های مختلف به طعم و عطر این غذا می افزاید.

قورمه سبزی امروزه به عنوان یک غذای پرطرفدار و پرکاربرد در رستوران ها و منازل سراسر ایران و حتی خارج از کشور شناخته می شود. این غذا نمادی از فرهنگ و غذاهای ایرانی محسوب می شود و در جشن ها، جشن ها و مناسبت های خاص نیز سرو می شود.

طرز تهیه سوپ سبزیجات

در این قسمت از آشپزی نمناک با شما هستیم در مورد طرز تهیه قورمه سبزی لذیذ و یا قورمه سبزی خوشمزه و ریشه دار.

مواد لازم برای سوپ سبزیجات مواد لازم مقدار مورد نیاز

گوشت سرد نیم کیلو

1 عدد پیاز بزرگ

250 گرم تخم مرغ

5-6 عدد لیمو عمانی

نیم لیتر لوبیا قرمز

خورش سبزی 1 کیلوگرم

زردچوبه به میزان لازم

نمک در صورت درخواست

فلفل به میزان لازم

 

نکته اول: سبزیجات خورشتی شامل تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله و نعناع است.

نکات دیگر: برای تهیه کاری سبزیجات از گوشت سرد و بدون استخوان استفاده کنید.

طرز تهیه سوپ سبزیجات

برای تهیه کورمه سبزی ابتدا لوبیاها را یک شب در ظرف مناسبی خیس کنید و آب آن را چند بار عوض کنید تا باقالی نرم و چاق شود و نفخ آن برطرف شود.

سپس ظرف سبزی را آماده کرده و گوشت را تمیز کرده و داخل خورش برش دهید. پیازهای درشت را پوست بگیرید و به قطعات کوچک خرد کنید.

ابتدا پیاز و روغن را در روغن تفت دهید سپس گوشت را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

در مرحله بعد زردچوبه و فلفل سیاه را به گوشت و پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا ادویه ها کاملا جذب گوشت و پیاز شوند.

سپس لوبیا قرمز را خشک کرده و دو بار بشویید و به گوشت و پیاز اضافه کنید.

به این مواد آب اضافه کنید و حرارت دهید. این آتش را تا نیم پز شدن گوشت ادامه می دهیم.

حالا برای تهیه سوپ سبزی باید سبزی ها را که شامل پیاز، جعفری، گشنیز، شنبلیله و چند برگ نعناع می باشد، تمیز کرده، سپس آب آن را بشویید و آب آن را بگیرید. سبزیجات تیره و برشته هستند.

حالا وقت آن است که سبزیجات پخته شده را به قابلمه آب سبزیجات اضافه کنید.

طرز تهیه قورمه سبزی سبزی در این مرحله باید ادویه های خود را مانند سایر خورش های ایرانی مانند خورش قیمه، خورش کرفس و غیره به کرم سبزی اضافه کنید. فلفل و نمک برای کرم سبزی کافی است اما با توجه به تجربه می توانید از آن استفاده کنید. از سایر ادویه ها استفاده کنید. بعد از چند بار پختن خورش، وقت آن است که لیمو عمانی را به غذا اضافه کنید و حتماً چند سوراخ کوچک در لیمو عمانی ایجاد کنید تا غذا پخش شود.

توجه داشته باشید که اگر لیمو عمانی شما تلخ است، طعم سوپ سبزیجات شما تلخ می شود، بنابراین اگر از کیفیت لیمو عمانی مطمئن نیستید، از پودر لیمو استفاده کنید. می توانید یک سوم لیوان آب هم به خورش اضافه کنید، البته سلیقه ای است

این ارتباط مستقیمی با فضای غذا دارد. حالا صبر می کنیم تا غذا آماده شود. می دانیم که غذا زمانی پخته می شود که سطحی از روغن روی غذا باشد.
 

بگذارید یک ساعت تا یک ساعت و نیم بپزد و وقتی از جا افتادن سبزی مطمئن شدید از روی حرارت بردارید و با برنج سرو کنید.

سوپ سبزیجات

از رب گوجه فرنگی استفاده کنید

یکی از راه های کمتر تلخ شدن خورش قورمه سبزی استفاده از یک قاشق سس کچاپ در خورش است. لازم به ذکر است که اگر گوجه فرنگی را زیاد اضافه کنید، خورش طعم خود را از دست می دهد.

از آنجایی که در گرمه سبزی از حبوبات استفاده می شود، این غذا می تواند نفاخ باشد. اما برای جلوگیری از این مشکل می توانید حبوبات را از شب قبل خیس کنید و چند بار آب آن را عوض کنید تا تورم حبوبات کاملا برطرف شود.

سلیقه شما در انتخاب لوبیا چه قرمز و چه لوبیا چیتی نقش دارد، زیرا برخی افراد لوبیا سبز و لوبیا قرمز و برخی لوبیا چیتی را دوست دارند.

در انتخاب نوع گوشت گوسفندی یا گوساله بهتر است از گوشت گوسفندی با کمی چربی استفاده شود تا خوش طعم تر شود.

سعی کنید از روغن کمتری برای سرخ کردن و سرخ کردن استفاده کنید.

برای تهیه سوپ سبزیجات می توانید از روغن حیوانی استفاده کنید.

اگر شروع به خوردن کردید، ببینید که غذا خوب قرار نگرفته و سطح روغن به آن دست نزده است، لطفاً قبل از برداشتن سوپ، 3 یا 4 تکه یخ را قبل از 10 دقیقه قبل از برداشتن سوپ اضافه کنید، این عمل باعث می شود چربی سوپ پاک شود. . خورشت. و به داخل خورش برویم

در مورد سبزیجات، شما می توانید با توجه به سلیقه یا تجربه خود؛ جوشاندن سبزیجات قبل از افزودن آنها به غذا یک دستور بسیار خوشمزه است.

همچنین می‌توانید از عصاره کاج برای خوشمزه‌تر یا چرب‌تر کردن سوپ سبزیجاتتان استفاده کنید.

سبزیجات باید خوب سرخ شوند. قهوه ای زیبا. آن را خیلی سیاه نکنید وگرنه تلخ می شود.

غذاهای اصلی شامل کورما سبزی، تهین مرغ و کلم خرد شده است.
 

برداشت شده از: https://bepazeem.com/recipes/طرز-تهیه-خورش-قورمه-سبزی-جا-افتاده/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۰۴
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی