خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

عوارض استفاده از عطرهای تقلبی چیست؟

پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۰۶:۰۳ ب.ظ


استفاده از عطر یا لوازم آرایشی به این معنی است که هیچ تضمینی برای کیفیت ندارید و سلامت خود را به خطر می اندازید. هنگام خرید کالا، حقوق خود را به عنوان مصرف کننده از دست می دهید. زیرا هیچ تضمینی برای مضر یا ناسالم بودن محصول وجود ندارد و به مصرف کنندگان این امکان را می دهد که از خود در برابر هر خطری محافظت کنند.

فروش غیرقانونی عطر و لوازم آرایشی فاقد کنترل ایمنی و بهداشتی است. این بدان معناست که این محصولات در آزمایشگاه آزمایش نمی شوند و بر خلاف محصولات اصلی، قبل از فروش نیازی به تجزیه و تحلیل سم شناسی ندارند. آنها همچنین ممکن است حاوی موادی باشند که در لوازم آرایشی مجاز نیستند زیرا می توانند باعث تحریک پوست، واکنش های آلرژیک، آکنه یا بدتر از آن شوند.

تجارت عطر تقلبی یک تجارت سودآور است

شبکه های جنایت سازمان یافته ده ها میلیون یورو از این تجارت مخفیانه در بازار اروپا به دست می آورند. یک تجارت مجرمانه که مجازات و عواقب بسیار کمتری نسبت به قاچاق مواد مخدر یا قاچاق جنسی دارد. این وضعیت زمانی به وجود آمد که نمایندگان برندهای معروف و لوکس عطر سکوت کردند و بدون توجه به خطر عطرهای تقلبی برای سلامت مردم، نسبت به این اتفاق واکنشی نشان ندادند. حتی اگر در مسیر قاچاق هیچ عامل مبارزه با قاچاق پیدا نشود، این سکوت به معنای ورود راحت تر این عطر به بازار جهانی است!

خطرات سلامتی

ارزش بالای محصولات اصل نشان می دهد که خرید و فروش تقلبی به اوج خود رسیده است. از طرفی آگاهی عمومی از خطرات و عواقب استفاده از محصولات تقلبی بسیار پایین است. اکثر محصولات مارک شده از شرکت های خوب بسیار گران هستند، بنابراین بیشتر مردم تمایل دارند به دنبال جایگزین های تقلبی و ارزان تر باشند که شبیه نمونه اصلی هستند. اما استفاده از مواد شیمیایی خطرناک و سمی در این محصولات تقلبی نگران کننده است که می تواند برای مصرف کنندگان کشنده باشد.

عطرها و لوازم آرایشی تقلبی می توانند باعث مسمومیت تنفسی، سوزش چشم، درماتیت، واکنش های آلرژیک شدید، واکنش های پوستی، حساسیت به نور یا حتی مشکلات سلامتی طولانی مدت شوند. اکثر عطرهای تقلبی تا 50 درصد آب هستند، به علاوه از اتانول صنعتی یا کم عیار به عنوان حلال استفاده می شود. برخی از آنها حاوی دی اتیلن گلیکول هستند، ماده ای سمی که در محصولات آرایشی و بهداشتی به جز مقادیر کم مجاز نیست و سایر مواد ممنوعه در این محصولات یافت شده است.

مقادیر کمی از مواد تشکیل دهنده عطر مانند ژرانیول یا سیترول می تواند فرمول را بپوشاند و مصرف کنندگان را گمراه کند. محصولات تقلبی حاوی فیلترهای UV نیستند، بنابراین می توانند در برابر نور خورشید واکنش نشان داده و تجزیه شوند و موادی را تشکیل دهند که برای سلامتی خطرناک است. اکثر عطرهای تقلبی حاوی ترکیبات بسیار متفاوتی هستند و ممکن است حاوی حلال های صنعتی یا مواد سمی یا ممنوعه باشند که اگر ساعت ها روی پوست باقی بمانند، می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند.

مواد شیمیایی موجود در عطرهای مصنوعی با درماتیت و سرطان کبد مرتبط است. چون معمولاً عطر روی نواحی حساس مثل مچ دست و گردن اسپری می شود و سپس به پوست نفوذ کرده و وارد بدن می شود! عطرهای تقلبی معمولاً حاوی مقادیر بالاتری متانول هستند، در حالی که عطرهای واقعی معمولاً از مقدار کمی اتانول به عنوان یک حلال ایمن استفاده می کنند. متانول موجود در عطرهای تقلبی به فرمالین تبدیل می شود که می تواند باعث سرطان کبد و احتمالاً باعث سرگیجه، سردرد، حالت تهوع، درد معده و حتی مشکلات بینایی شود.

علاوه بر این، آزمایش‌ها نشان داده‌اند که وقتی مایع عطر تقلبی با چشم تماس می‌گیرد، کاربران می‌توانند نزدیک‌بینی و کوری و همچنین تنگی نفس و مشکل در تنفس را تجربه کنند. از دیگر اثرات منفی طولانی مدت این عطرهای تقلبی می توان به اختلالات عصبی و درماتیت فوتوکانتکت اشاره کرد. بنابراین آگاهی مشتریان و ارزیابی سلامت و اصالت عطرها قبل از استفاده از آن ها ضروری است.

کودکان زیر 15 سال قربانی عطرهای تقلبی می شوند

در این بازار مخدوش جای تاسف است که کودکان طعمه بخورهای تقلبی و تاریخ مصرف گذشته می شوند. در سال 2011، سه دختر نوجوان اهل رومانی بین 12 تا 13 سال پس از مراقبت های ویژه در بیمارستان جان باختند. آنها پس از خوردن سم یافت شده در عطر تقلبی که گفته می شود به طور غیرقانونی در چین تولید و جمع آوری شده است، مسموم شدند. دخترانی که قبل از مرگ علائمی مانند حالت تهوع و سردرد داشتند تنها نمونه کوچکی از مسمومیت های فراوانی است که در دنیا به دلیل آسیب عطرهای تقلبی اتفاق می افتد.

عطرهای تقلبی چه ویژگی هایی دارند؟

افزایش آگاهی مصرف کنندگان و تشویق آنها به اجتناب از محصولات غیر اصل برای مبارزه با گسترش عطرها و لوازم آرایشی تقلبی بسیار ضروری است. امیدواریم به شما مصرف کننده کمک کنیم تا انواع محصولاتی را که ممکن است سلامتی و حقوق شما را به خطر بیندازند شناسایی کنید. حاوی اطلاعات حساسی است که می تواند واقعی یا تقلبی بودن رایحه را تعیین کند. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:

قیمت های متفاوت و مناسب

محصولات تقلبی معمولاً قیمتی بسیار کمتر از اصل دارند تا توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کنند. عطرهای تقلبی علاوه بر اینترنت، معمولاً در بازارهای کوچک، فروشندگان خیابانی و کیوسک ها در مراکز خرید به فروش می رسند.

برنامه ریزی

نام تجاری که سعی در تقلید از یک کالای تقلبی دارد معمولا با فونت و رنگ متفاوت روی جعبه نوشته می شود. به عنوان مثال، اگر یک قاب سفید با حاشیه مشکی روی شیشه عطر تقلبی اصلی وجود داشته باشد، متوجه می شوید که کوچک یا بزرگ است یا لبه های آن ناهموار است. علاوه بر این، اگر شرکت اصلی محصول را به عنوان نسخه محدود برچسب نزند، ممکن است برچسب عطر تقلبی "نسخه محدود" روی آن چاپ شده باشد!

وجود کف در عطر

بسیاری از عطرهای تقلبی با تکان دادن کف می کنند و برای مدتی به همین شکل می مانند، در حالی که عطرهای واقعی به سختی کف می کنند و کف به سرعت از بین می رود.

لوله غوطه ور

لوله کوچکی که بخشی از اسپری بلندتر یا ضخیم تر در عطرهای تقلبی است و معمولاً آنقدر ضعیف است که از اسپری اصلی جدا می شود.

بطری

بطری های عطر تقلبی اغلب دارای درزهای تیز و تیز بر روی شیشه هستند که خودنمایی می کنند، زیرا طراحی شیشه با کیفیت بخشی جدایی ناپذیر از صنعت عطرسازی و شرکت های معتبر است.

علامت Unfolslein

منابعی مانند لیست مواد تشکیل دهنده، بارکد یا شماره دسته ممکن است وجود نداشته باشد یا اطلاعات ناقصی درباره عطرهای تقلبی ارائه دهد. برای آشنایی بیشتر با مطالب عطر سازی با اولین آکادمی عطرسازی ایران در ارتباط باشید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۹/۲۳
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی