خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

لیپوساکشن یک جراحی پلاستیک بوده که باعث از بین بردن چربی‌های اضافه بدن شما می‌شود. البته دقت کنید که این روش برای افرادی که دچار اضافه وزن هستند یا اینکه تمایل به تناسب‌اندام دارند، توصیه نمی‌شود. معمولاً افرادی این عمل جراحی را انجام می‌دهند که با ورزش و رژیم نمی‌توانند از شر چربی‌هایی که در بدنشان هست، خلاص شوند. در این مطلب از مجله جوان ایرانی به بررسی این‌گونه جراحی پرداخته و عوارض آن را به طور کامل برای شما شرح می‌دهیم.

 

چه افرادی می‌توانند لیپوساکشن انجام دهند؟
برای برخی از افراد لیپوکسایشن ممنوع است، اما برای بعضی دیگر مناسب است که در ادامه به آن می‌پردازیم.جوان ایرانی (irjavan.com)

درواقع افرادی که پوست اضافی ندارند، پس از جراحی دیگر نیاز به عمل دیگری برای برداشتن پوست اضافه نخواهند داشت.

همچنین افرادی که ماهیچه‌های ورزیده و محکمی دارند، نیز می‌توانند این‌گونه عمل را انجام دهند‌‌.

افرادی که اضافه وزنشان بیش از اندازه نبوده و همچنین چربی‌های اضافه‌شان از طریق رژیم و ورزش از بین نرفته، همچنین بسیار تندرست بوده و سیگاری نیستند، نیز می‌توانند این‌گونه جراحی پلاستیک را انجام دهند.

 

ممنوعیت انجام لیپوساکشن
اکنون ممکن است این سؤال در ذهن شما ایجاد شود به طور کلی افرادی که سیگار می‌کشند یا از بیماری‌های مزمن رنج می‌برند و همچنین سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است، نمی‌توانند لیپوساکشن کنند. همچنین اگر اضافه‌وزن دارند یا پوستتان شل و افتاده است، یا سابقه ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی دارید نیز نباید این‌گونه عمل‌ها را انجام دهید.

افرادی که داروهایی مصرف می‌کنند که خطر خونریزی برای آن‌ها افزایش یافته یا سابقه انعقاد خون دارند، نیز نباید لیپوساکشن انجام دهند.

 

عوارض لیپوساکشن در بلند مدت
هرچند عوارض بلند مدت بسیار متغیر است، اما شما عزیزان باید بدانید که ممکن است چربی‌های اضافه ناحیه تحت درمان پس از مدتی دوباره برگردند. درواقع اگر مجدداً وزن شما بالا رود، در بخش‌های مختلف بدنتان چربی ذخیره شده و درنتیجه ممکن است اندام شما به وضعیت قبلی برگردد.

حتی برخی از افراد ممکن است پس از انجام این عمل دچار ناراحتی اعصاب شوند و میزان حساسیت پوست آن‌ها بسیار کاهش می‌یابد. شما عزیزان باید بدانید که این عوارض ممکن است تا آخر عمر گریبان گیر شما شود، بنابراین نمی‌توان از خطرات آن چشم‌پوشی کرد.

 

عوارض لیپوساکشن چیست؟
درهرصورت عمل جراحی پلاستیک لیپوساکشن مانند هرگونه جراحی دیگری ممکن است عوارض زیادی داشته باشد. در ادامه این مطلب از مجله جوان ایرانی در مورد خطرات این نوع عمل به طور کامل بحث می‌کنیم.

تجمع مایعات در زیرپوست
به تجمع مایعات در زیرپوست سروما گفته می‌شود. حتی در برخی از مواقع پزشک مجبور است با سوزن زدن این‌گونه مایعات را خارج کند.

بی‌حسی در محل عمل
شما عزیزان باید بدانید که پس از عمل لیپوساکشن، ممکن است اعصاب آن ناحیه تحریک شده و به صورت دائم یا موقت احساس بی‌حسی در ناحیه عمل داشته باشد‌.

احتمال ایجاد عفونت
معمولاً پس از این گونه جراحی پلاستیک، احتمال عفونت‌های پوستی وجود دارد. بنابراین به توصیه‌های پزشک دقت کنید. حتی در برخی از مواقع عفونت‌های پوستی به قدری شدید می‌شود که ممکن است خطرهای بسیار زیادی داشته باشد.

مشکلات قلبی و کلیوی
تغییر در سطح مایعات تزریق شده و ساکشن، باعث ایجاد مشکلات در قلب و کلیه‌ها می‌شود. هر چقدر که تعداد دفعات این ساکشن بیشتر باشد، احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و کلیوی بسیار افزایش خواهد یافت.

شل شدن پوست تحت درمان
اگر پس از عمل لیپوساکشن تغییرات و ناهنجاری‌های پوستی ایجاد شود، ممکن است به دلیل برداشتن چربی، پوست آن ناحیه شل شده و یا اینکه جای زخم بر روی پوست شما همچنان باقی بماند.

آمبولی چربی
یکی دیگر از خطراتی که ممکن است پس از جراحی پلاستیک ایجاد شود، این است که چربی آزاد شده وارد عروق خونی شود. در این صورت حتی ممکن است وارد ریه یا مغز شما شده و بسیار خطرناک باشد. حتی این وضعیت تهدیدکننده زندگی است.

 

احتمال تشدید عوارض لیپوساکشن
هرچند برخی از عوارض عمومی در بین تمامی افرادی که این نوع جراحی پلاستیک را انجام می‌دهند، مشترک است. اما به طور کلی در برخی از مواقع این گونه عوارض تشدید می‌یاید. هرچند می‌توان از طریق توصیه‌هایی که پزشک ارائه می‌دهد احتمال ایجاد این گونه عوارض‌ها را بسیار کم کرد. در ادامه این مطلب این‌گونه شرایط را با هم بررسی می‌کنیم.

ابتلا به بیماری‌های خاص
هرگونه سابقه پزشکی و بیماری‌های خاص باعث افزایش عوارض این نوع جراحی پلاستیک می‌شود. درواقع بیماری‌های قلبی عروقی، تشنج، ضعف سیستم ایمنی، مشکلات انعقاد خون و خونریزی شدید باعث ایجاد این گونه خطرات خواهند شد. همان‌طور که در این مطلب به آن اشاره شد در صورت ابتلا به این گونه بیماری‌ها پزشکان توصیه می‌کنند که از عمل صرف‌نظر کنید‌.

افراد مسن
افرادی که دچار کهولت سن هستند و سن بالاتری دارند، احتمال عوارض این نوع جراحی پلاستیک در آن‌ها بسیار بیشتر است، زیرا در این گونه افراد پوست آن‌ها خاصیت کشسانی خود را از دست داده و باعث خطرات بیشتری می‌شود.

مصرف داروهای خاص
در صورت مصرف هرگونه دارو نظیر آسپرین، وارفارین، داروهای ضدالتهاب و مواردی از قبیل که ممکن است فرد دچار خونریزی بیشتری شود، احتمال ابتلا به عوارض این‌گونه جراحی را بسیار افزایش می‌دهد.

لیپوساکشن بسیار گسترده در بدن
دقت کنید نباید میزان چربی خارج شده از بدن افراد بیش‌ازحد استاندارد باشد، یا اینکه نباید آن فرد به طور هم‌زمان این‌گونه جراحی را انجام دهد‌‌. زیرا عوارض کوتاه مدت و بلند مدت در این فرد افزایش پیدا می‌کند. حتی اگر چندین ناحیه از بدن شما نیاز به لیپوساکشن دارد، باید میان دو عمل حداقل یک ماه فاصله باشد.

استعمال دخانیات
استعمال دخانیات و مصرف سیگار باعث تأخیر در بهبودی افراد شده، حتی پزشکان توصیه می‌کنند که حداقل چند هفته قبل و بعد از لیپوساکشن هیچ‌گونه مواد مخدر و سیگاری مصرف نکنند.

ایجاد آلرژی به داروهای بیهوشی
یکی دیگر از عوارض لیپوساکشن ایجاد آلرژی به دلیل داروهای بیهوشی است. بنابراین بهتر است با پزشک در مورد کاهش عوارض آن مشورت کنید‌.

ایجاد کبودی در ناحیه عمل شده
هرچند لیپوساکشن مزایای بسیار زیادی دارد، اما در برخی از مواقع ممکن است در ناحیه‌ای که تحت عمل قرارگرفته دچار کبودی شوید.

نیاز به جراحی مجدد
یکی دیگر از عوارض این گونه جراحی این است که ممکن است شما عزیزان نیاز  به عمل مجدد پیدا کنید.

عدم تقارن بدن
یکی دیگر از عوارض لیپوساکشن این است که پس از عمل، ممکن است ظاهر بدن مناسب نبوده و گاهی اوقات بین دو سمت بدن تقارن و عدم تعادل دیده شود. اگر آن فرد برای لیپوساکشن مناسب نباشد امکان بروز این عارضه بسیار بیشتر می‌شود.

 

نحوه انجام عمل لیپوساکشن
در این‌گونه عمل جراحی فرد به طور کامل بیهوش می‌شود. بنابراین در هنگام جراحی هیچ‌گونه دردی را احساس نمی‌کند، اما بلافاصله پس از عمل احساس درد شما آغاز می‌شود. در برخی از مواقع این‌گونه جراحی پلاستیک به صورت سرپایی انجام می‌شود. اما در برخی از مواقع نیز بستگی به ناحیه‌ای که عمل می‌شود، ممکن است فرد در بیمارستان بستری شود.

 

 

نواحی تحت درمان لیپوساکشن
این نوع جراحی پلاستیک باعث می‌شود که چربی‌های قسمت‌هایی از بدن که به رژیم غذایی و ورزش پاسخ نمی‌دهد، حذف شود. این بخش‌ها شامل شکم، بازوهای بالایی، باسن، ساق پا و مچ پا، سینه و پشت، باسن و ران، همچنین چانه و گردن است.

 

اقدامات لازم قبل از عمل لیپوساکشن
اگر می‌خواهید برای جراحی لیپوساکشن اقدام کنید، بهتر است از پزشک بخواهید در مورد دردهای پس از عمل برای شما به طور کامل توضیح دهد. همچنین در مورد داروهای بیهوشی که ممکن است در حین عمل استفاده کنید، نیز از او سؤال کنید.

همچنین از پزشک بپرسید که برای کاهش درد، چه نوع داروهایی باید مصرف کنید.

 

اقدامات لازم پس از عمل لیپوساکشن
افرادی که به هر دلیلی تحت جراحی پلاستیک قرار می‌گیرند، پس از عمل تمامی داروهایی که پزشک برایشان تجویز کرده را باید مصرف کنند. به ویژه اگر پزشک شما مسکن تجویز کرده، آن را سروقت مصرف کنید تا از دردهای شما کاسته شود‌‌.

لباس‌های مخصوصی که پزشک برای شما توصیه کرده را بپوشید.

حتماً پس از عمل، آب و مایعات زیاد بنوشید. همچنین نمک نخورید تا باعث التهاب و ورم شما نشود.

پس از عمل ممکن است یک لوله باریک به ناحیه عمل وصل شده تا خونابه‌های شما از آن خارج شود. در مورد این‌گونه لوله‌ها نیز باید با پزشک مشورت کنید و مطابق دستور او عمل کنید‌.

استراحت کافی کرده و از هرگونه استرس و اضطراب به دور باشید.

 

نتیجه لیپوساکشن چیست؟
پس از  پس از این گونه جراحی پلاستیک انتظار می‌رود که تورم معمولاً در عرض چند هفته از بین برود. سپس چند ماه انتظار داشته باشید که ناحیه تحت درمان شما بسیار باریک‌تر به نظر برسد. البته دقت کنید که با افزایش سن مقداری از حالت کشسانی پوست از بین رفته، بنابراین افرادی که دچار کهولت سن شده‌اند مدت بیشتری طول می‌کشد تا به نتیجه دلخواه خود برسند. حتی برخی از پزشکان معتقد هستند که این‌گونه افراد مسن، لیپوساکشن انجام ندهند.

البته بستگی به هدف شما برای انجام این نوع جراحی دارد. بسیاری از مردم تمایل دارند ظاهر بدن خود را بهبود بخشیده و نسبت به خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. البته دقت داشته باشید که هیچ‌گاه نباید به لیپوساکشن به عنوان یک روش کاهش وزن نگاه کنید و نباید به عنوان یک جایگزین برای سبک یک زندگی سالم داشته باشید. بنابراین نسبت به این نوع عمل دید واقع بینانه‌ای داشته باشید.

 

سؤالاتی که باید از جراح زیبایی خود بپرسید:
هنگامی که به مطب مراجعه می‌کنید، از جراح زیبایی خود باید سؤالات خاصی در مورد چگونگی بهبودی خود بپرسید. در ادامه مطلب به این گونه سؤالات می‌پردازیم.

چه نوع داروهایی باید مصرف کنم؟
آیا ناحیه تحت درمان باندپیچی خواهد شد.
آیا آن ناحیه را بخیه زده و چه زمانی برداشته می‌شود؟
چه زمانی می‌توانم مجدد ورزش کنم؟
در چه تاریخ مجدد مراجعه کنم؟
 

سخن پایانی
قبل از انجام لیپوساکشن شما عزیزان باید بدانید که این نوع روش کاملاً اختیاری بوده و خطرات بسیار زیادی دارد. بنابراین قبل از انجام آن با پزشک مشورت کنید.

برای کاهش وزن نمی‌توان به این گونه روش درمانی اکتفا کرد. بنابراین بهتر است قبل از انجام آن اطلاعات کافی و لازم را کسب کنید.

همچنین سعی کنید به مراکز معتبر مراجعه کنید تا از عوارض آن کاسته شود. اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در این مورد دارید، می‌توانید در انتهای مقاله بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

عوارض لیپوساکشن چیست؟ (نظرات افراد در این مورد)
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۷
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی