خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

عینک و لوازم جانبی

شنبه, ۱۷ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰ ق.ظ


نتایج چندین مطالعه انجام شده در دهه اخیر نشان می دهد که ماندن ساعت های طولانی زیر نور خورشید بدون محافظت مناسب از چشم، احتمال ابتلا به بیماری های چشمی را افزایش می دهد. در سال 1988، گروهی از چشم پزشکان 838 ماهیگیر خلیج چساپیک را که سال های زیادی را در آب گذرانده بودند، مورد مطالعه قرار دادند. احتمال ابتلا به ماهیگیرانی که محافظ چشمی ندارند 3 برابر بیشتر از کسانی است که از عینک یا کلاه ایمنی استفاده می کنند.

نتایج چندین مطالعه در ده سال اخیر نشان داده است که ساعات طولانی زیر نور خورشید بدون محافظت کافی از چشم، احتمال ابتلا به بیماری های چشمی را افزایش می دهد.

در سال 1988، گروهی از چشم پزشکان 838 ماهیگیر خلیج چساپیک را که چندین سال را روی آب گذرانده بودند، مورد مطالعه قرار دادند. ماهیگیرانی که محافظ چشم نداشتند 3 برابر بیشتر از کسانی که از عینک آفتابی یا کلاه نوک تیز استفاده می کردند، آب مروارید داشتند. آب مروارید در واقع کدر شدن عدسی طبیعی چشم است.

بر اساس این مطالعه و مطالعات دیگر، اکنون چشم‌پزشکان توصیه می‌کنند که وقتی چشم‌هایتان را در برابر نور خورشید می‌بندید، از عینک‌های آفتابی استفاده کنید که جلوی اشعه ماوراء بنفش را بگیرد، تا جایی که در صورت آفتاب‌سوختگی می‌توانید پوست خود را برنزه کنید، به‌ویژه اگر در بالا هستید. ارتفاعات یا در نزدیکی خط استوا زندگی می کنید.

استفاده از عینک برای محافظت از چشم در برابر نور شدید به خصوص در روزهای آفتابی تابستان و در برابر اشعه های نامرئی خورشید مانند اشعه ماوراء بنفش برای همه افراد بسیار ضروری است. در حالی که گروهی از مردم فکر می کنند عینک غیر ضروری و تزئینی است.

مهم ترین دلیل برای انتخاب عینک آفتابی زیباسازی صورت نیست، بلکه وظیفه اصلی عینک آفتابی محافظت از چشمان ما در برابر اشعه های مضر خورشید است. اگر می خواهید چشمان خود و فرزندانتان را از تابش نور خورشید که در آینده باعث آب مروارید می شود محافظت کنید، در انتخاب عینک آفتابی باید به دلایل دیگری غیر از زیبایی ظاهری نیز توجه کنید. اگرچه بدن انسان در جایگزینی سلول‌های آسیب‌دیده خوب عمل می‌کند، اما سلول‌های عدسی چشم در صورت آسیب دیدن جایگزین نمی‌شوند. آسیب های ناشی از اشعه ماوراء بنفش و به میزان کمتری توسط اشعه مادون قرمز به مرور زمان جمع می شود و باعث کدر شدن قرنیه می شود. با وجود آب مروارید، بینایی فرد دچار اختلال می شود و نیاز به جراحی است. تخریب لکه زرد، یکی دیگر از بیماری های چشمی ناشی از آسیب شبکیه، تأثیر مستقیم نور خورشید بر شبکیه را نیز تسریع می کند.

عینک آفتابی و بیشتر (1)

نور خورشید و آسیب چشم

نور منعکس شده از برف یا سطوح لغزنده مانند آب به چشم آسیب می رساند و بینایی انسان را مختل می کند. عدسی های عینک آفتابی با پخش و شکست نور، تمرکز و انعکاس نور خورشید را از سطوح صاف حذف می کنند و تابش خیره کننده را متعادل می کنند.

دکتر چشم پزشک مدرس زاده درباره تابش نور شدید به چشم اظهار می کند: در روزهای آفتابی به ویژه در تابستان میزان نوری که به چشم می رسد 50 برابر بیشتر از نور محیط است. این مقدار نور برای سلول های مخروطی دریافت کننده نور و سلول های تشکیل دهنده تصویر در شبکیه مضر است.

پرتوهای فرابنفش یا (UV) سه نوع طول موج دارند: UVA، UVB و UVC. اشعه UVC توسط لایه اوزون جذب می شود و به زمین نمی رسد و قسمت مضر چشم UVB است که باعث سوختگی پوست و اثرات مضر می شود روی چشم است.

مثلا وقتی UVB روی برف می تابد، می تواند باعث کوری شود و بین 12 تا 48 ساعت بینایی خود را از دست بدهید.

دانشمندان بر این باورند که قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه UVB می تواند باعث بیماری های مزمن مانند آب مروارید، آب مروارید و ناخنک شود.

اشعه UVA معمولا توسط عدسی چشم جذب می شود و هیچ مدرکی دال بر آسیب دیدگی چشم وجود ندارد. UVB یک اشعه ضروری برای محافظت از چشم است.

عینک باید حداقل 98 درصد اشعه UVA و UVB را جذب کند، زیرا عینک های بی کیفیت بسیار مضرتر از عینک های دیگر هستند، عینک آفتابی مردمک چشم را باز می کند و اگر اشعه UV را جذب نکند، همه اشعه های مضر از آن عبور می کنند. چشم

استفاده از لنزهای تماسی برای محافظت از سلامت چشم ضروری است. محافظت از چشم در برابر نور شدید خورشید و اشعه ماوراء بنفش بسیار مهم است. استفاده از عینک مناسب در زیر نور شدید خورشید، بینایی را بهبود می بخشد و از آسیب به عدسی و شبکیه جلوگیری می کند. استفاده از عینک مصنوعی نه تنها این ویژگی را دارد بلکه منجر به بسیاری از مشکلات چشمی مانند کاهش بینایی، آب مروارید و بیماری های شبکیه می شود.

در نور شدید، چشم احساس خستگی می کند و دید رنگ کاهش می یابد. اگر چشم ها برای ساعات طولانی بدون محافظت در معرض نور خورشید قرار بگیرند، خطر ابتلا به آب مروارید افزایش می یابد.
 

چشم پزشکی با عینک غیر استاندارد

چشم پزشکان بر این باورند که نور شدید خورشید به مدت طولانی باعث بسیاری از بیماری های چشمی با علائمی مانند سوزش، خارش و التهاب چشم ها و پلک ها می شود.

دکتر منصوری متخصص چشم در مورد بیماری های ناشی از تاثیر نور شدید آفتاب بر روی چشم می گوید ناخنک را می توان در این بیماری ها ذکر کرد. در این بیماری لکه سفیدی روی قرنیه فرد ایجاد می شود.

دکتر چشم پزشک منصوری می گوید نور زیاد و اشعه ماوراء بنفش می تواند رنگ شبکیه ماکولا را تغییر دهد. که باعث از دست دادن بینایی می شود و بالعکس نور زیاد باعث شب کوری شدید می شود. علاوه بر بیماری های فوق تبخیر اشک و خشکی چشم نیز از عوارض عدم محافظت از چشم در برابر نور است. عدم محافظت از چشم در فصل بهار منجر به ایجاد حساسیت بهاری در افراد می شود. خارش و سوزش در اطراف چشم و اطراف چشم نیز وجود خواهد داشت

برای انتخاب عینک آفتابی به مشاوره نیاز دارم

دکتر جعفرزاده پور متخصص بینایی سنجی در مورد انتخاب عینک مناسب می گوید: برای داشتن عینک آفتابی مناسب با دید و هیکل صورت خود نیاز به نسخه چشم پزشک یا اپتومتریست دارید و خرید خودسرانه عینک تنها بر اساس ظاهر آن می تواند باشد. برای سلامت چشم مضر باشد. هنگام تجویز عینک آفتابی باید نیازهای بینایی، ویژگی های چشمی و تشریحی و ابعاد صورت فرد را در نظر گرفت. برای مثال فردی که جراحی چشم انجام داده و می خواهد عینک مناسب برای رانندگی تهیه کند، نیاز به عینک هایی دارد که کاملاً با یک راننده معمولی متفاوت است.

وی خاطرنشان می کند: مهم ترین نکته در هنگام خرید عینک، محیطی است که می خواهیم از عینک استفاده کنیم، باید تمرکز کنیم که در کجا، چه زمانی و با عینک چه کار کنیم. بیایید توجه کنیم که طیف نور محیط چگونه به نظر می رسد و چشمان ما چگونه به آن واکنش نشان می دهند.

1- افرادی که در ارتفاعات اسکی و پیاده روی می کنند حتما از عینک آفتابی استفاده کنند. در چنین مواردی به عینک هایی نیاز است که تنها 8-12 درصد نور را از خود عبور دهند.

2- عینک های سبز و قهوه ای مضر هستند زیرا با طیف رنگ تداخل دارند. در واقع استفاده از عینک های قهوه ای برای کسانی که می خواهند برای مدت طولانی بدود توصیه می شود، زیرا این عینک ها نور آبی آسمان را کاهش می دهند و دید را افزایش می دهند، بنابراین استفاده از این رنگ برای استفاده روزمره توصیه نمی شود.

3- در صورت نشستن پشت فرمان، توصیه می شود از عینک آفتابی سبز استفاده نکنید، زیرا مانع تشخیص نور قرمز و زرد می شود و از این نظر مناسب نیست. به عنوان یک قاعده، بهترین رنگ برای عینک آفتابی ابتدا خاکستری و سپس قهوه ای است.

4- عینک آفتابی باید مقاومت کافی داشته باشد. پلی کربنات از همه مواد مقاوم تر است.

عینک آفتابی (1)

5- برای حفاظت کامل در این قسمت، قاب شیشه ای باید بزرگ باشد.

6. عینک آفتابی استاندارد عینکی است که با تکان دادن آن در مقابل صفحه طرحدار، صفحه مواج نباید تار و منحنی باشد.

۷- اگر می خواهید بدانید تیرگی عینک آفتابی شما مناسب است یا خیر، در اتاقی با نور معمولی به آینه با آینه نگاه کنید. اگر عینک آفتابی شما خوب باشد، نمی توانید چشمان خود را ببینید.

8- کودکانی که ساعات طولانی زیر نور آفتاب بازی می کنند باید عینک خود را داشته باشند.

9- اگر در محل کار در معرض تشعشعات زیاد هستید، عینک آفتابی گزینه مناسبی نیست، بنابراین توصیه می شود از عینک های مختلف و مخصوص استفاده کنید (مثلاً هنگام جوشکاری یا کار با دستگاه های تابش اشعه، عینک یا وسایل حفاظتی خاص. لازم است)

10- افرادی که تحت عمل جراحی آب مروارید یا عمل لیزیک یا لیزیک قرار گرفته اند هنگام نگاه به آفتاب از عینک آفتابی استفاده کنند.

12- عینک آفتابی با عدسی بازتابنده که روکش آینه ای دارد برای اسکی یا پیاده روی مناسب است.

13- با توجه به هزینه های مختلفی که هر روز متحمل می شوید، خرید یک عینک آفتابی استاندارد نه تنها اقدامی صحیح و مناسب، بلکه ضروری نیز می باشد. قیمت عینک تقلبی سلامت چشمان شما را به خطر می اندازد.

14- برای خرید عینک آفتابی بهتر است با چشم پزشک مشورت کنید یا از اپتومتریست کمک بگیرید. برای خرید به عینک فروشی های معتبر مراجعه کنید. می توانید به راحتی یک عینک خوب بخرید و سال ها از آن استفاده کنید.

15- اگر کم بینایی دارید و از عینک طبی استفاده می کنید در صورت تمایل می توانید از عینک مخصوصی که روی عینک طبی قرار می گیرد استفاده کنید و یا عینک طبی یا عینک های رنگی را سفارش دهید.
 

بدون استفاده از دستگاه "UV meter" برای تعیین وضعیت عینک آفتابی، تشخیص صحیح عینک آفتابی برای یک بینایی سنجی دشوار و غیرممکن است.

لازم به ذکر است این دستگاه باید شیشه های UV 98 درصد یا بیشتر را نشان دهد.

همه شیشه های گران قیمت را نمی توان عادی در نظر گرفت و همه باید با دستگاه UV متر آزمایش شوند.

تست تناسب عینک آفتابی

عینک آفتابی که هیچ مشخصاتی ندارد برای چشم مضر است و پدیده ای به نام ناراحتی نور ایجاد می کند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مردم خسته می شوند، قرمزی چشم ها تاری دید شما عوارض دیگری مانند چشم درد و سردرد را تجربه خواهید کرد. مشخصات فنی عینک آفتابی یکی از مهمترین فاکتورها در انتخاب یک عینک آفتابی استاندارد است. علاوه بر این، چشم پزشکان شغل مردم هستند، نوع خاصی از عینک آفتابی بر اساس زمان استفاده و پارامترهای شاخص OD (چگالی نوری) توصیه می شود. اولین روش شناسایی این است که یک تکه مقوای مشکی را زیر عدسی عینک فتوکرومیک قرار داده و عینک آفتابی را کاملاً روی شیشه قرار داده و به مدت حدود 30 ثانیه زیر نور خورشید قرار دهید. شیشه ای مشابه بعد از مدت مذکور در کنار آن قرار می گیرد. میزان تاریکی دو لیوان را در صورتی که تفاوتی بین آنها وجود ندارد مقایسه کنید. نتیجه می گیریم که عینک آفتابی اشعه UV را جذب نمی کند و نباید از آن استفاده کرد. تست دیگر این است که در عینک آفتابی اعوجاج تصویر وجود نداشته باشد. وجود چنین علائمی نشان دهنده کیفیت پایین لنزهای عینک آفتابی است. عینک آفتابی هم نزنید. بنابراین شما به اجسام موجود در لنز در فاصله 40 سانتی متری نگاه می کنید و در یک حرکت دایره ای تکان می دهید. چرخش در اشیاء؛ هنگامی که تغییر مکان یا تغییر شکل تشخیص داده شود. این نشان می دهد که لنزهای عینک آفتابی مناسب نیستند.
 

ویژگی پانل های شیشه ای بدون خش

امروزه بیشتر عینک ها و عینک ها به دلیل هزینه بالا از شیشه ساخته می شوند، اما جالب است بدانید که اگر شیشه بدون اعداد را جلوی چشمان خود قرار دهید، 98 درصد UV را جذب می کند. نکته مهم در انتخاب عینک این است که تمام چشم باید پوشیده باشد، بنابراین استفاده از عینک های کوچکی که بیشتر برای زیبایی و پوشش کمتر طراحی شده اند، توصیه نمی شود.
 

ماخذ مقاله:  https://sapticstore.ir/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۴/۱۷
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی