خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

فیلتر شنی استخر

سه شنبه, ۹ اسفند ۱۴۰۱، ۰۷:۱۸ ب.ظ


یکی از مهمترین بخش های هر سیستم نگهداری استخر، فیلتر است که برای حذف کثیفی، زباله و سایر آلودگی ها از آب کار می کند. اگرچه انواع مختلفی از فیلترها موجود است، فیلترهای استخر شنی به دلیل کارایی و سهولت استفاده، انتخاب محبوب بسیاری از صاحبان استخر است.

اگر استخر دارید، می دانید که تمیز و شفاف نگه داشتن آن برای یک تجربه شنای ایمن و لذت بخش ضروری است. یکی از مهمترین اجزای هر سیستم نگهداری استخر، فیلتر است که وظیفه حذف کثیفی، زباله و سایر آلودگی ها را از آب بر عهده دارد. انواع مختلفی از فیلترها وجود دارد، اما فیلترهای استخر شنی به دلیل کارایی و سهولت استفاده، انتخابی محبوب برای بسیاری از صاحبان استخر است. در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به فیلترهای شنی استخر، نحوه عملکرد آن‌ها و اینکه چه چیزی آن‌ها را به انتخابی مطمئن برای تمیز نگه‌داشتن آب استخر تبدیل می‌کند، خواهیم داشت.



فیلتر شنی برای استخرها چیست؟

فیلتر شنی استخر نوعی فیلتر است که برای تمیز و شفاف نگه داشتن آب استخر استفاده می شود. این فیلتر دارای مخزن بزرگی است که با ماسه مخصوصی به نام حوض فیلتر شنی پر شده است. هنگامی که آب استخر از مخزن فیلتر پمپ می شود، ماسه به عنوان یک فیلتر عمل می کند و زباله ها و ناخالصی ها را جمع آوری می کند. فیلترهای شنی استخر در اندازه های مختلف، معمولا بر حسب گالن در دقیقه (GPM) وجود دارند. اندازه فیلتر مورد نیاز شما بستگی به اندازه استخر و پمپ دارد.



قیمت فیلتر شنی استخر imax

انواع مختلفی از فیلترهای شنی استخر در بازار وجود دارد

• فیلتر پاسیر ریزدانه

فیلترهای شنی ریزدانه رایج ترین نوع فیلتر شنی حوضچه ای هستند. آنها از شن و ماسه ریز دانه برای فیلتر کردن کثیفی و آلاینده ها از آب هنگام عبور از محیط فیلتر استفاده می کنند.

• فیلترهای خاک دیاتومیت

فیلترهای خاک دیاتومه (DE) شبیه فیلترهای شنی هستند، اما از پودر ریز ساخته شده از دیاتومه های فسیل شده به عنوان رسانه فیلتر استفاده می کنند. فیلترهای DE می توانند ذرات ریزتر را حتی نسبت به فیلترهای شنی فیلتر کنند و برای کسانی که تمیزترین آب استخر را می خواهند انتخابی عالی هستند.

• فیلتر کارتریج

فیلتر کارتریج از یک کارتریج کاغذی یا پارچه ای به عنوان محیط فیلتر استفاده می کند. تمیز کردن و نگهداری آنها آسان است، اما در از بین بردن ذرات ریز از آب به اندازه فیلترهای شن یا DE موثر نیستند.

• فیلترهای زئولیت

فیلترهای زئولیت از یک کانی طبیعی آتشفشانی، زئولیت، به عنوان فیلتر استفاده می کنند. زئولیت دارای سطح بزرگتری نسبت به شن و ماسه است و در به دام انداختن ذرات و آلاینده ها موثرتر است.

• فیلتر شیشه ای

فیلترهای شیشه ای از شیشه بازیافتی به عنوان رسانه فیلتر استفاده می کنند. مانند زئولیت، سطح شیشه بیشتر از ماسه است و در فیلتر کردن آب موثرتر است. فیلترهای شیشه ای به دلیل استفاده از مواد بازیافتی سازگار با محیط زیست هستند.

فیلتر .لوله

هر نوع فیلتر شنی مزایا و معایب خود را دارد، بنابراین مهم است که قبل از انتخاب فیلتر برای استخر، نیازها و ترجیحات شخصی خود را در نظر بگیرید.


http://aftabir.com/reportages/view/4446/%D9%81%DB%8C%D9%84%D8%AA%D8%B1-%D8%B4%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1
عملکرد فیلتر شنی استخر

فیلتر شنی استخر بر اساس اصل فیلتراسیون مکانیکی کار می کند، به این معنی که به طور فیزیکی ناخالصی ها را از آب در هنگام عبور از ماسه پاک می کند. با گذشت زمان، شن و ماسه فیلتر با زباله ها و ذرات مسدود می شود و توانایی آن در فیلتر کردن موثر آب را کاهش می دهد. برای حفظ اثربخشی فیلتر، باید به طور دوره‌ای شستشوی معکوس انجام شود، یعنی جریان آب از طریق فیلتر معکوس شود تا زباله‌ها و ذرات به دام افتاده حذف شوند.



چند نکته برای نگهداری فیلتر شنی استخر

همانطور که قبلا ذکر شد، فیلترهای شنی استخر باید هر 1-2 هفته یکبار شستشوی معکوس شوند تا زباله ها و آلاینده های محبوس شده در ماسه از بین بروند. سطح ماسه در مخزن فیلتر باید به طور مرتب بررسی شود. اگر سطح ماسه خیلی کم باشد، فیلتر ممکن است به طور موثر کار نکند. ماسه فیلتر استخر باید هر 3 تا 5 سال بسته به دفعات استفاده از استخر تعویض شود.



خرید پمپ های تصفیه استخر Lew

فیلتر باید به طور مرتب تمیز شود تا زباله ها یا کثیفی های انباشته شده از بین برود. به طور کلی، فیلترهای شنی گزینه ای عالی برای تمیز و شفاف نگه داشتن آب استخر شما هستند.



مزایای استفاده از فیلتر شنی برای استخر

• فیلتراسیون موثر: فیلترهای شنی استخر به دلیل توانایی خود در فیلتر کردن موثر گرد و غبار و آلاینده ها از آب شناخته شده اند. شن حاوی ذرات کوچک 20 تا 40 میکرون است که کوچکتر از آن چیزی است که چشم انسان می تواند ببیند.

• نگهداری کم: فیلترهای شنی استخر در مقایسه با انواع دیگر فیلترها به نگهداری بسیار کمی نیاز دارند. آنها فقط باید هر 1-2 هفته یکبار شستشو شوند (پشت جریان) و ماسه فقط باید هر 3-5 سال یکبار تعویض شود.

• مقرون به صرفه: فیلترهای شنی استخر در مقایسه با انواع دیگر فیلترها نسبتاً ارزان هستند و شن و ماسه مقرون به صرفه و به راحتی در دسترس است.



برنامه نگهداری فیلتر استخر

علاوه بر شستشوی منظم فیلتر، کارهای تعمیر و نگهداری دیگری نیز وجود دارد که باید انجام شود، مانند بررسی مواد شیمیایی استخر و تمیز کردن کفگیر و سبد پمپ. برای تمیز و مرتب نگه داشتن استخر در تمام فصل، ایده خوبی است که یک برنامه تعمیر و نگهداری ایجاد کنید و به آن پایبند باشید.



منبع تحت فشار

زمانی که زمان تعویض شن و ماسه در فیلتر شنی استخر فرا می رسد، باید شن و ماسه قدیمی را جدا کرده و با ماسه فیلتر جدید استخر جایگزین کنید. استفاده از مقدار مناسب شن بسیار مهم است، زیرا مقدار زیاد یا کم آن می تواند بر عملکرد فیلتر تأثیر بگذارد.



نتیجه

همانطور که گفتم فیلتر شنی استخر یک دستگاه تمیز کننده و فیلتر کننده آب استخر است که زباله ها، کثیفی ها و سایر آلودگی ها را از آب استخر پاک می کند تا آن را برای شنا تمیز و ایمن کند. این فیلتر از یک ظرف پر از شن تشکیل شده است که رسانه فیلتر است. هنگامی که آب به داخل مخزن می ریزد، از ماسه عبور می کند که ذرات و ناخالصی ها را از آب گرفته و خارج می کند. سپس آب تصفیه شده از فیلتر خارج شده و به استخر بازگردانده می شود. در مجموع، فیلتر شنی استخر بخش مهمی از سیستم نگهداری استخر است تا اطمینان حاصل شود که آب تمیز، ایمن و عاری از ناخالصی ها برای تجربه شنای لذت بخش تر است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱/۱۲/۰۹
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی