خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

ماندگاری لمینت های دندان چقدر است؟

شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۴ ق.ظ


در پاسخ به این سوال باید گفت که طول عمر این روکش ها تا حد زیادی به این بستگی دارد که تا چه حد توصیه های مراقبتی آنها را رعایت کرده و از آنها مراقبت می کنید. اگر به دقت و به درستی از آنها مراقبت شود، می توانید تا 20 سال آنها را روی دندان های خود نگه دارید و از زیبایی دندان های خود لذت ببرید، اما اگر به درستی از آنها مراقبت نشود، بیش از 10 سال ماندگاری دارند. ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که اگر روکش دندانم آسیب دید چه کار کنم؟ برای یافتن پاسخ این سوال شما را به خواندن ادامه این مقاله دعوت می کنیم.


آیا روکش دندان در صورت آسیب یا افتادن قابل تعویض است؟

اگر لمینت از دندان جدا شده باشد یا لبه آن پر شده، سایش و پارگی داشته باشد، قابل تعویض است. این روش درمانی زیبایی برگشت ناپذیر است، زیرا دندانی که قبلاً لمینت شده است، به دلیل خراش های ناشی از نصب لمینت نمی تواند بدون روکش باقی بماند و در صورت افتادن لمینت، لمینت باید دوباره روی آن نصب شود. در قسمت بعدی راه هایی برای افزایش دوام لمینت های سرامیکی برای جلوگیری از این پدیده ها بیان می کنیم.



راه حلی برای افزایش طول عمر لمینت

راهکارهایی برای افزایش عمر لمینت ها

لمینت های سرامیکی به دلیل استحکام و مقاومت بالایی که دارند به محبوب ترین روش در بین برخی از دندان های زیبایی تبدیل شده اند. دیدن.

رعایت بهداشت دهان و دندان

اولین و اساسی ترین قدم برای افزایش عمر پروتزها، رعایت بهداشت دهان و دندان است. مراقبت از این روکش ها نیاز به چیز خاصی ندارد و شما می توانید مانند دندان های طبیعی خود از آنها مراقبت کنید. مسواک زدن، نخ دندان کشیدن و شستشوی دهان دو بار در روز باعث سلامت دندان ها، لثه ها و لثه ها می شود.



مصرف غذاهای رنگی، قلیایی و اسیدی را کاهش دهید

اگرچه لمینت ها در برابر جذب رنگ مقاوم هستند، اما مصرف زیاد غذاها و نوشیدنی های قلیایی، اسیدی و رنگی مانند شکلات، میوه های رنگی، قهوه، چای و شراب قرمز، نوشابه های گازدار می توانند به مرور زمان باعث کم رنگ شدن رنگ آنها شوند. آثار و علل. رنگ و زرد لمینت ها. بنابراین توصیه می شود مصرف این مواد را محدود کنید و پس از مصرف، مسواک زدن را فراموش نکنید و اگر در شرایطی هستید که نمی توانید دندان های خود را مسواک بزنید، شستشوی دهان را با آب فراموش نکنید. .



اگر دندان قروچه دارید از محافظ شب استفاده کنید

عاداتی مانند دندان قروچه که در اثر اضطراب ایجاد می شود و باعث می شود فرد دندان های خود را به هم فشار دهد، یکی از اصلی ترین عواملی است که می تواند بر ماندگاری لمینت ها تأثیر بگذارد و باعث شکستگی آنها شود. در صورت داشتن این مشکل می توانید به دندانپزشک خود مراجعه کنید و برای جلوگیری از آسیب بیشتر به مینای دندان، یک محافظ شب مخصوص دندان های خود سفارش دهید.

سیگار نکش

سیگار و سایر محصولات تنباکو بر سلامت لمینت دندان تأثیر منفی می گذارد. این مواد علاوه بر تغییر رنگ لمینت ها باعث پوسیدگی دندان و بیماری لثه می شوند که طول عمر لمینت ها را کوتاه می کند. اگر ونیرهای دندانی انتخاب شما برای بهبود ظاهر دندان هایتان است، سیگار را ترک کنید.

از دندان به عنوان ابزار استفاده نکنید.

درست است که روکش های لمینت بسیار بادوام هستند، اما استفاده از دندان های لمینت شده به عنوان ابزار، مانند باز کردن درب بطری، برش کیسه های پلاستیکی یا چسب نیز می تواند به این روکش ها آسیب برساند و باعث پری و ترک خوردن لب ها شود.

غذای جامد نخورید

خوردن غذای سفت؛ شکستن آجیل و دانه؛ عاداتی مانند جویدن یخ؛ آسیب به لمینت ها به عنوان دشمنان طبیعی سلامت دندان از این رو، برای افزایش طول عمر سقف لمینت بهتر است چنین کارهایی انجام ندهید.

استفاده از محافظ دندان

توصیه می شود افرادی که به فعالیت های ورزشی که احتمال ضربه به صورت وجود دارد مانند بوکس و ورزش های رزمی از گارد دندانپزشکی استفاده کنند تا در صورت ضربه به صورت، روکش لمینت نشکند. آنها


انجام معاینه دندان 6 ماهه

برای اطمینان از سلامت دندان های طبیعی توصیه می شود هر 6 ماه یکبار به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید، برای بررسی سلامت دندان های لمینت شده باید به طور مرتب به دندانپزشک مراجعه کنید تا آسیبی به دندان ها و یا لمینت ها وارد شود. در صورت قرار دادن، باید در اسرع وقت درمان شود تا از آسیب بیشتر جلوگیری شود.

 



عوامل موثر بر دوام روکش های چینی

در ادامه شما را با این موارد آشنا می کنیم:

مواد لمینت شده

یکی از عواملی که بر ماندگاری دندان ها تأثیر می گذارد، مواد استفاده شده است اگر متریال لمینت از یک برند باکیفیت انتخاب شود، طول عمر کفپوش لمینت بیشتر می شود.



مهارت دندانپزشک در نصب آن

یکی از مهمترین مراحل پس از انتخاب این روش زیبایی دندان، دقت در انتخاب دندانپزشک زیبایی است. این کار باید بسیار ظریف و دقیق انجام شود تا دندان های لمینت شده شباهت زیادی به دندان های طبیعی داشته باشند. اگر دندانپزشک مهارت و دانش کافی نداشته باشد، نتیجه رضایت بخش نخواهد بود و ممکن است بیمار تمایل به نصب مجدد لمینت ها داشته باشد که در این صورت نیاز به زمان و هزینه های اضافی دارد. همچنین در صورت عدم نصب صحیح روکش ها، دندان ها به درستی تمیز نمی شوند و در نتیجه دندان ها و لثه ها دچار مشکل می شوند که بر سلامت دهان و دندان و سلامت لمینت تاثیر منفی می گذارد.

سن بیمار

با افزایش سن، بافت لثه عقب می نشیند و در نتیجه دندان ها بلندتر می شوند. این باعث ایجاد شکاف بین لثه و روکش دندان می شود. فاصله ایجاد شده بر ظاهر لمینت تاثیر منفی می گذارد و تا حدودی از زیبایی آن ها می کاهد.



عواقب عدم رعایت بهداشت دهان و دندان پس از لمینت

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند باعث بیماری لثه و پوسیدگی دندان شود. اگر لثه ها بیمار باشند، می توانند عقب بروند و این باعث ایجاد شکافی بین دندان ها و روکش ها می شود که ظاهری غیر زیبایی به نظر می رسد. علاوه بر این، فضای ایجاد شده بین دندان ها و لثه ها به محلی برای تجمع باکتری ها و پلاک تبدیل می شود که منجر به پوسیدگی دندان می شود. اگر دندان زیر لمینت پوسیده شود، دیگر قادر به حمایت از این روکش ها نخواهید بود و استحکام و دوام لمینت کاهش می یابد.


چگونه بفهمیم لمینت دندان ما نیاز به تعویض دارد؟

در صورت عدم رعایت توصیه ها و مراقبت های بعد از لمینت دندان، باید در زمان کوتاه تری لمینت را تعویض کنید. در هنگام تعویض لمینت سرامیکی تنها در صورت آسیب دیدن دندان زیر لمینت باید لاینینگ لازم را انجام داد و پوسیدگی را به طور کامل از بین برد، در غیر این صورت نیازی به لاینینگ نیست. در ادامه توضیح خواهیم داد که چرا بیمار نیاز به تعویض لمینت دندان دارد:

آسیب لمینت

اگر لایه سرامیکی فرسوده، ترک خورده و بریدگی دارد، باید برای تعویض آن به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

پوسیدگی دندان

اگر دندان زیر لمینت پوسیده شده باشد باید لمینت را برداشته و ترک دندان را ترمیم کرد و سپس لمینت جدید گذاشت.

نارضایتی بیماران

اگر دندانپزشک زیبایی شما کار خود را به درستی انجام ندهد و لمینت را به درستی نصب نکند، نتیجه راضی کننده نخواهد بود و تمایل به تعویض آن خواهید داشت.
 

متن کامل مقاله را بخوانید: https://realtimedentist.com/1399/06/متخصص-لمینت-دندان-در-شیراز-بهترین-دندا/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۲/۰۲
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی