خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

مانیتور ایسوس

چهارشنبه, ۴ بهمن ۱۴۰۲، ۰۹:۰۳ ب.ظ


راهنمای خرید مانیتور ایسوس

شاید کمتر برندی را در بازار پیدا کنید که مانیتورهای خود را در 9 سری مختلف مانند ایسوس به بازار عرضه کرده باشد. حتی برند دل که یکی از برندهای پرطرفدار است، تنها پنج سری برای مانیتور خود دارد. البته پذیرش این واقعیت که تنوع مانیتورهای ایسوس نسبت به سایر برندها بیشتر است کمی دشوار است، زیرا از یک طرف دو سری از این مانیتورها جزو سری مانیتورهای ایسوس هستند و عملا نوعی کلمه یا کلمه هستند. عبارتی برای نوعی فناوری است و از طرفی تنها چند سری از این مانیتورها در بازار ایران به طور گسترده موجود است و سری های دیگر نه تنها کمتر در بازار موجود هستند، بلکه در بسیاری از موارد نام برندها نیز وجود ندارد. حتی ذکر شده (حداقل در بازار ایران). برای آشنایی بیشتر شما با این مجموعه ها، نام و نام کاربری هر کدام را در زیر قرار داده ایم.

انواع مانیتورهای ایسوس

مانیتور سری ROG ایسوس (برای گیمرهای حرفه ای)

مانیتور سری TUF ایسوس (مانیتورهای گیمینگ ارزان)

مانیتورهای سری ASUS ProArt (برای طراحان و هنرمندان گرافیک)

مانیتور سری ZenScreen ایسوس (مانیتورهای قابل حمل با قابلیت اتصال به انواع دستگاه های خارجی)

مانیتور سری Asus Eye Care (معمولاً استفاده عمومی با حداقل آسیب به چشم)

مانیتور سری ASUS Designo (مناسب برای چند رسانه ای و تماشای فیلم)

مانیتور سری لمسی ایسوس (مانیتورهای لمسی با قابلیت دریافت چندین لمس همزمان)

مانیتورهای سری کسب و کار ایسوس (ایده آل برای مشاغل دارای وب کم و میکروفون سر)

مانیتورهای سری پزشکی ایسوس (مناسب برای محیط های پزشکی از جمله بیمارستان ها)

در زیر به طور خلاصه به هر یک از این سری ها و ویژگی های آن ها می پردازیم، اما قبل از اینکه به این سری ها بپردازیم، باید در مورد وضوح تصویر، نرخ تازه سازی، زمان پاسخگویی، پوشش طیف رنگ، پنل های مانیتور و موارد دیگر صحبت کنیم. اغلب استفاده می شود. اگر با این اصطلاحات آشنا نیستید، توصیه می کنیم «راهنمای خرید مانیتور» را در این وب سایت مطالعه کنید. این اصطلاحات به طور کامل در آنجا توضیح داده شده است و در این راهنما بیشتر مورد بحث قرار نخواهد گرفت.

مانیتورهای سری ROG ایسوس

مانیتورهای سری ROG برای گیمرهای حرفه ای طراحی شده اند و همانطور که ایسوس در وب سایت خود می گوید، در ساخت این مانیتورها از تجربه ده ساله این شرکت در ساخت لپ تاپ و مانیتور مخصوص بازی استفاده شده است. به طور خلاصه، مانیتورهای سری ROG، حتی با بالاترین قیمت، مانیتورهایی هستند که حتی حرفه ای ترین گیمرها را نیز هیجان زده می کنند! این مانیتورها یا از پنل IPS با بهترین کیفیت و زاویه دید در بین سایر پنل ها استفاده می کنند یا از فناوری OLED یا Mini LED با کیفیت بهتر نسبت به پنل IPS (پنل های VA و TN با کیفیت پایین) استفاده می کنند. (برای این مانیتورها قابل استفاده نیست)).

حداقل نرخ رفرش (نرخ تازه سازی) این نمایشگرها 144 هرتز است که برای بازی های حرفه ای کافی است اما به این مقدار محدود نمی شود. نرخ تازه سازی برخی از مانیتورهای سری ROG حتی به 360 هرتز می رسد که برای بازی های حرفه ای و شرکت در مسابقات آنلاین مناسب است. وضوح تصویر در مانیتورهای ROG بسته به مدل آنها می تواند از Full HD تا 4K متفاوت باشد. این مانیتورها زمان پاسخگویی یک میلی ثانیه یا کمتر دارند، در حالی که زمان پاسخگویی 1 تا 3 میلی ثانیه برای بازی مناسب است. حتی در برخی از مانیتورهای ROG زمان پاسخگویی به یک دهم میلی ثانیه کاهش یافته است، به طوری که در حین حرکات سریع هیچ تاری و حتی برای لحظه ای اثری از حرکات مشاهده نمی شود.

سری مانیتورهای ROG حداقل 100٪ طیف رنگی sRGB را پوشش می دهد. در واقع اگر کمتر از این باشد این مانیتورها به دلیل دقت پایین در بازتولید رنگ دیگر برای بازی مناسب نخواهند بود. اما باید اشاره کنیم که برخی از مانیتورهای سری ROG به پوشش 133 درصدی طیف رنگ sRGB می رسند که برابر با صد درصد طیف رنگی DCI-P3 و استانداردی است که برای طراحان نیز مناسب است. گیمر

اندازه صفحه نمایش سری ROG کمتر از 17.9 اینچ نیست و در برخی از مدل های این سری به 49 اینچ می رسد. در خط مانیتور ROG صفحه نمایش های فوق عریض و منحنی و البته صفحه نمایش هایی با فناوری OLED یا Mini LED وجود دارد که هر دو کیفیت بهتری نسبت به صفحه نمایش های هم ردیف با پنل های IPS دارند. البته در مورد صفحه نمایش های مینی ال ای دی باید گفت که از پنل IPS یکسانی استفاده می کنند اما میزان نور ساطع کننده ال ای دی در آنها کمتر است که به این صفحه ها کمک می کند رنگ ها به خصوص رنگ های روشن را بهتر بازتولید کنند.تاریک. در مقایسه با صفحه نمایش های IPS معمولی، آنها همچنان در این زمینه از صفحه نمایش های OLED عقب هستند. در واقع از نظر کیفیت باید آنها را جایی بین صفحه نمایش های معمولی IPS و صفحه نمایش های OLED در نظر گرفت.

بسیاری از مانیتورهای سری ROG یکی از دو استاندارد فناوری HDR، DisplayHDR 400 یا DisplayHDR 600 را پشتیبانی می کنند. به طور خلاصه، مانیتورهایی که از فناوری HDR پشتیبانی می کنند، عملکرد رنگ بهتری دارند (آنها می توانند تنوع بیشتری از هر رنگ را نمایش دهند) و در نتیجه توانایی ایجاد کنتراست بیشتر را دارند. رنگ های روشن را نشان دهید و رنگ های تیره رنگ های تیره را نشان دهید آنها می توانند تصاویر روشن تر و واقعی تری تولید کنند تنوع پورت ها در برخی از مانیتورهای سری ROG نیز قابل تقدیر است این مانیتورها علاوه بر داشتن یک یا چند پورت USB 3.0 Type C و A، جک 3.5 میلی متری هدفون و البته پورت های HDMI، DisplayPort و D-Sub، دارای پورت اترنت نیز هستند که به آنها امکان اتصال به شبکه ها و اتصالات را می دهد. . به این ترتیب.

سری TUF ایسوس را دنبال کنید

مشابه لپ تاپ ایسوس TUF که یک لپ تاپ گیمینگ مقرون به صرفه است، این سری از مانیتورها برای بازی های مقرون به صرفه نیز مناسب هستند. این بدان معناست که مانیتورهای سری TUF ایسوس برای بازی کاملاً مناسب هستند، اما از نظر مشخصات فنی کمی از مانیتورهای سری ROG این شرکت عقب هستند و البته قیمت بسیار پایینی دارند. این مانیتورها برای گیمرهایی که می خواهند یک مانیتور گیمینگ خوب (البته نه بهترین) را با قیمتی ارزان داشته باشند، عالی هستند.

اما اگر بخواهیم در مورد مانیتورهای سری TUF به تفصیل صحبت کنیم، باید بگوییم که برخلاف مانیتورهای سری ROG، این مانیتورها سایزهای بین 17.9 تا 23 اینچ را ندارند. کوچکترین صفحه نمایش در سری TUF 23 اینچ و بزرگترین آن 35 اینچ است (صفحه نمایش های سری ROG تا 49 اینچ هستند). وضوح تصویر در مانیتورهای سری TUF مانند مانیتورهای ROG یکی از رزولوشن های Full HD، 2K، 4K یا یکی از رزولوشن های تصویر در این بین است، اما زمان پاسخگویی در این مانیتورها در همه موارد تقریباً یک میلی ثانیه است. خیلی باهوشه برای بازی (اگر یادتان باشد گفتیم که زمان پاسخگویی بین 1 تا 3 میلی ثانیه برای بازی مناسب است) اما از طرف دیگر اگر دقت کنید زمان پاسخگویی در مانیتورهای سری ROG می تواند کمتر از یک میلی ثانیه باشد و کمتر از 0.1 میلی ثانیه

نرخ تازه سازی مانیتورهای سری TUF از 100 تا 240 هرتز متغیر است که برای بازی بسیار مناسب است. بله، نرخ تازه سازی 100 ممکن است کمی پایین باشد، اما تعداد مانیتورهای TUF با نرخ رفرش 100 هرتز بسیار کم است و باید بگوییم که اکثر مانیتورهای این سری از نرخ رفرش 144 هرتز یا بالاتر، که حداقل نیاز برای بازی حرفه ای است. پنل های مورد استفاده در مانیتورهای سری TUF بیشتر پنل های IPS هستند که بهترین کیفیت و زوایای دید را در بین سایر پنل ها دارند، اما در برخی موارد می توان از پنل های VA در آنها استفاده کرد، البته بهتر از همتای خود (مقایسه) است. پانل. . IPS دارد اما کیفیت و زاویه دید ندارد. برخلاف نمایشگرهای سری ROG، در هیچ یک از نمایشگرهای سری TUF از فناوری OLED یا Mini LED استفاده نمی شود، زیرا در غیر این صورت قیمت نمایشگر افزایش چشمگیری پیدا می کند و به صرفه تلقی نمی شود.

از آنجایی که بازتولید صحیح رنگ برای بازی ها مهم است و به طور مستقیم بر کیفیت تصویر تأثیر می گذارد، یک مانیتور بازی (حتی اگر یک بازی اقتصادی باشد) باید بتواند حداقل صد درصد از طیف رنگی sRGB را پوشش دهد. این همان چیزی است که در اکثر مانیتورهای سری TUF دیده می شود و حتی در این سری نیز مانیتورهایی وجود دارند که گستره رنگ sRGB را بیش از 100 درصد پوشش می دهند، اما ممکن است مدل های ارزان تری نیز در این سری وجود داشته باشند که طیف رنگی sRGB را پوشش می دهند. این 100٪ پوشش نمی دهد، بنابراین بهترین راه برای بررسی این است که به صفحه مانیتور خاص در وب سایت فروشگاه یا وب سایت سازنده نگاه کنید تا به طور خاص بررسی کنید. در اینجا باید بگوییم که چندین مانیتور TUF مانند مانیتورهای سری ROG از استاندارد DisplayHDR 400 پشتیبانی می کنند که در بالا به آن پرداختیم.

سری مانیتور Asus ProArt

مانیتورهای ایسوس ProArt مخصوص طراحان و گرافیست ها طراحی شده اند و دارای ویژگی هایی هستند که آنها را برای کارهای طراحی عالی می کند. شاید از خود بپرسید این ویژگی ها چیست؟ خوب! در پاسخ باید بگوییم که مانیتورهای سری ProArt ایسوس تنها مانیتورهای این شرکت هستند که طیف گسترده ای از رنگ ها از جمله sRGB، DCI-P3، Adobe RGB، Rec.2020 و محدوده Rec.709 را پشتیبانی می کنند، در حالی که ایسوس ادعا می کند که این مانیتور وجود دارد. "true" 10 همچنین از عمق رنگ -bit پشتیبانی می کند. علاوه بر این، فناوری ASUS Smart HDR در مانیتورهای سری ProArt استفاده می‌شود که مانیتور را قادر می‌سازد از فرمت‌های HDR مختلف از جمله HDR10، HLG و Dolby Vision پشتیبانی کند.

شاید موارد فوق برای افرادی که در طراحی تخصص ندارند چندان معنی نداشته باشد، اما برای یک طراح این تفاوت بین یک مانیتور طراحی پسند و یک مانیتور معمولی است. بد نیست بدانید مانیتورهای سری ProArt ایسوس دو بار برنده جایزه بهترین مانیتور حرفه ای جوایز سخت افزار اروپا و دو بار برنده جایزه انتخاب PCMag Reader شده اند.

اما با کنار گذاشتن این کلمات، باید گفت که مانیتورهای سری ProArt ایسوس در اندازه های 14 اینچ تا 34 اینچ هستند و حتی برخی از آنها حساس به لمس هستند (می توانند بیش از یک لمس را همزمان بپذیرند). این مانیتورها از پنل IPS یا فناوری های OLED یا Mini LED استفاده می کنند البته همانطور که قبلا گفتیم Mini LED مشابه همان پنل IPS است اما تفاوت آن در کوچکتر بودن لامپ های LED است. در هر صورت واضح است که در این مانیتورها نباید از پنل های VA و TN استفاده شود زیرا دیگر از نظر طراحی کاربردی نخواهند داشت (زاویه دید این پنل ها محدود و عملکرد بازتولید رنگ آنها محدود است) . برای کار طراحی مفید نیست).

وضوح تصویر در مانیتورهای سری ProArt، مانند دو سری ROG و TUF، می تواند Full HD، 2K، 4K یا هر چیزی در این بین (بسته به مدل مانیتور) باشد، اگرچه نرخ تازه سازی این سری به طور کلی بین 75 تا 175 هرتز است. در مقایسه با سری های ROG و TUF نسبتا پایین تر است. البته اگر موشن گرافی هستید و با موشن گرافیک کار می کنید، نرخ رفرش بالای 120 هرتز برای شما کافی خواهد بود، در غیر این صورت (کار شما ویرایش عکس و گرافیک استاتیک است)، حتی نرخ رفرش 60 هرتز پاسخگوی نیاز شما خواهد بود. . . زمان پاسخگویی در مانیتورهای ProArt معمولاً 5 میلی ثانیه است که برای اکثر کارهای طراحی مناسب است و کمتر از آن مورد نیاز نیست زیرا زمان پاسخگویی بسیار کم، مانند یک میلی ثانیه یا کمتر، برای کاربران حرفه ای مفیدتر است. بازی

اگر قصد خرید مانیتور ایسوس از سری ProArt را دارید، توصیه می کنیم یک مانیتور OLED از این سری را انتخاب کنید. مانیتورهای OLED بهترین انتخاب برای کارهای طراحی هستند و می توانند 1.07 میلیارد رنگ را نمایش دهند، در حالی که مانیتورهای IPS یا هر پنل تنها می توانند 16.7 میلیون رنگ را نمایش دهند.

سری ZenScreen ایسوس را مانیتور کنید

ویژگی کلیدی مانیتورهای ZenScreen ایسوس وزن سبک و قابل حمل بودن آنهاست. این مانیتورها را در واقع می توان مانیتورهای موبایلی دانست که می توانند به هر دستگاه خارجی متصل شوند و در هر شرایطی مورد استفاده قرار گیرند. مانیتورهای سری ZenScreen بیشتر شبیه تبلت هستند تا مانیتور. تقریباً هیچ یک از این مانیتورها مانند سایر مانیتورها پایه ندارند و مانند برخی از تبلت ها دارای ساپورتی هستند که امکان کج شدن و استفاده از مانیتور را فراهم می کند (تنها یک مدل از مانیتورهای سری ZenScreen یعنی ZenScreen MB249C دارای پایه مشابه هستند. مانند سایر مانیتورها، یا بهتر است بگوییم، پایه کوچکی دارد که می توان آن را به صورت میز تا کرد).

با توجه به آنچه گفتیم، نمی توان انتظار اندازه صفحه نمایش های سری ZenScreen را داشت و این درست است. اکثر مانیتورهای این محدوده 16 اینچ یا کوچکتر هستند و تنها 17 اینچ اندازه دارند. البته یکیشون هم 24 اینچی (مدل بالا). در ضمن تمامی مانیتورهای ZenScreen دارای پنل IPS هستند به جز یک مدل (مدل ZenScreen OLED MQ16AH) که از فناوری OLED استفاده می کند که بدون شک بهتر از صفحه نمایش های دارای پنل IPS است و اگر از صفحه نمایش خود انتظار کیفیت بهتری دارید توصیه می کنیم این مدل.

در مورد نرخ رفرش مانیتورهای ZenScreen، بین 120 تا 165 هرتز متغیر است که برای همه کاربران بازی به جز حرفه ای ها مناسب است. اما جالب است بدانید که حداقل در حال حاضر وضوح تصویر در یکی از مانیتورهای سری ZenScreen بالاتر از Full HD نیست. البته این رزولوشن تصویر برای استفاده عمومی مناسب است و حداقل مورد نیاز برای بازی و کارهای طراحی است، اما نمی توان انتظار دقت رزولوشن تصویر 2K یا 4K را داشت. نکته جالب دیگری که در مورد سری مانیتورهای ZenScreen باید به آن اشاره کرد این است که برخی از مانیتورهای این سری باتری های مخصوص به خود را دارند و این بدان معناست که این مانیتورها نمی توانند نیروی مورد نیاز خود را از دستگاهی که به آن وصل شده اند تامین کنند. دستگاه مورد نظر برای مدتی قابل استفاده است. با باتری خودش بیشتر دوام میاره

همانطور که می دانید 80 درصد از باتری لپ تاپ، تبلت یا هر وسیله ای که صفحه نمایش دارد توسط صفحه نمایش مصرف می شود و اگر خود صفحه نمایش باتری های دیگری داشته باشد 80 درصد در انرژی دستگاه صرفه جویی می کند. . اگر از زمان پاسخگویی مانیتورهای ZenScreen صحبت کنیم، باید بگوییم که تقریباً در همه آنها 5 میلی ثانیه است و فقط در مدل OLED به 1 میلی ثانیه کاهش می یابد. زمان پاسخ 5 میلی ثانیه برای استفاده عمومی و استفاده محدود چند رسانه ای از مانیتورهای ZenScreen کافی است، اما این زمان پاسخ حداقل مورد نیاز برای طراحی و بازی در نظر گرفته می شود.

برخی از مانیتورهای ZenScreen نیز مانیتورهای صفحه نمایش هستند که معمولاً از کلمه Touch در نام خود استفاده می کنند. مدلی از همین سری هست که علاوه بر مشکوک بودن، یک قلم مخصوص (قلم) دارد که در نامش از کلمه Ink استفاده شده است. لطفاً توجه داشته باشید که هیچ یک از مانیتورهای ZenScreen دارای پورت DisplayPort، DVI یا D-sub برای سازگاری با رایانه‌های رومیزی نیستند. دلیل آن شاید قابل حمل بودن آنها باشد و این که این مانیتورها بیشتر برای دستگاه های خارجی مانند تلفن همراه، تبلت و لپ تاپ مناسب هستند تا رایانه های رومیزی. به همین دلیل در هر کدام از آنها از یک پورت USB 3.0 نوع C و یک پورت HDMI یا Mini HDMI استفاده شده است. برخی از آنها حتی دارای جک 3.5 میلی متری هدفون هستند. در کنار همه اینها، این مانیتورها را می توان از طریق سوئیچ به کامپیوتر رومیزی نیز متصل کرد.

مانیتور سری مراقبت از چشم ایسوس

آنها بخشی از سری مانیتورهای ارزان قیمت هواوی هستند (که فقط 100 تا 150 دلار قیمت دارند) که برای استفاده عمومی طراحی شده اند و مهمترین آنها فناوری است که آسیب دیدگی ناشی از مانیتور را به حداقل می رساند. ظاهرا به همین دلیل نام سریال Eye Care را گذاشته اند. البته در اینجا لازم به ذکر است که اصطلاح مراقبت از چشم در واقع اصطلاحی است که Huashu برای هر سری از مانیتورهایی که از فناوری های مورد نظر استفاده می کنند استفاده می کند. اگر از این منظر به آن نگاه کنید، سریال مراقبت از چشم را نباید از سری مانیتورهای جدید هوآشو در نظر گرفت، اما با تمام این اوصاف خود هوآشو مانیتورهای مراقبت از چشم را سری جدید در سایت خود معرفی کرده است و دلیل آن برای گنجاندن آن در این راهنما در یک سری جداگانه مورد بحث قرار خواهد گرفت. برای خرید مانیتور Asus با دیجی چه تماس بگیرید.

همانطور که ایسوس در وب سایت خود می گوید، دستگاه ردیاب چشم بیشترین گواهینامه TUV Rheinland را در زمینه کاهش سطوح مضر نور آبی دریافت کرده است. همچنین این ابزارها چیست؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۱/۰۴
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی