خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

مایکروفر چیست و چگونه کار می کند؟

پنجشنبه, ۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶ ق.ظ


در این مقاله با مایکروویو و نحوه عملکرد آن آشنا خواهید شد. برای توضیح عملکرد مایکروفر ابتدا توضیحی در مورد تشعشعات مایکروویو ارائه می دهیم و سپس در مورد نحوه عملکرد این دستگاه، اجزای مختلف این اجاق گازهای مدرن، تاریخچه آن و مایکروویو و تفاوت های موجود در آن صحبت می کنیم. مایکروویو. فر . اگر قصد خرید مایکروویو جدید برای خانه خود را دارید یا در مورد نحوه عملکرد آن کنجکاو هستید، خواندن این مقاله را فراموش نکنید.

تشعشعات مایکروویو چیست؟

مایکروویو نوعی تابش الکترومغناطیسی است. یعنی امواج الکتریکی و مغناطیسی که با هم در فضا حرکت می کنند. تابش الکترومغناطیسی طیف وسیعی از امواج رادیویی بسیار بلند تا پرتوهای گامای بسیار کوتاه را پوشش می دهد. چشم انسان تنها بخش کوچکی از این طیف به نام نور مرئی را می تواند درک کند

نور مرئی، امواج مایکروویو و تابش فرکانس رادیویی (RF) همگی اشکال پرتوهای غیریونیزان هستند. پرتوهای غیریونیزان انرژی کافی برای حذف الکترون ها از اتم ها را ندارند. اشعه ایکس شکلی از تابش یونیزان است، قرار گرفتن در معرض پرتوهای یونیزان می تواند اتم ها و مولکول ها را تغییر داده و به سلول های مواد آلی آسیب برساند.

امواج مایکروویو برای تعیین سرعت در بزرگراه یا برای انتقال داده های تلفن و تلویزیون استفاده می شود. صنعت از تشعشعات مایکروویو برای خشک کردن و تعمیر تخته سه لا، بهبود کیفیت لاستیک و رزین، تهیه نان و دونات و حتی ساخت چیپس سیب زمینی استفاده می کند.

با این حال، مایکروویو که بیشترین مصرف انرژی را دارد در مایکروویو است. تشعشعات مایکروویو دارای سه ویژگی است که امکان استفاده از آن در پخت و پز را فراهم می کند. این سه ویژگی عبارتند از:

این پرتوها توسط فلز منعکس می شوند.

این پرتوها از شیشه، کاغذ، پلاستیک و مواد دیگر عبور می کنند.

آنها از طریق غذا جذب می شوند.

مایکروویو چیست؟

مایکروویو ممکن است یکی از بزرگترین اختراعات قرن بیستم باشد. امروزه میلیون ها خانوار در سراسر جهان از یکی از این وسایل استفاده می کنند.

با فرض اینکه صبح روز هفته بیش از حد خوابیده اید، باید قبل از ساعت 8 صبح به محل کار خود برسید. شما صبحانه نخورده اید و طبیعتاً گرسنه هستید، زیرا با عجله از مترو به سمت محل کار خود، یک کیک صبحانه می خرید و آن را در مایکروویو دفتر خود گرم می کنید و از آن به عنوان صبحانه استفاده می کنید. با تعهدات بعدی نیز این اتفاق می افتد. ظرف غذای خود را بدون نیاز به ظرف دیگری برای گرم کردن غذا در مایکروفر قرار می دهید و ناهار یا شام در کمترین زمان ممکن آماده استفاده است. در واقع در دنیایی که همه چیز با سرعت بالا حرکت می کند، مایکروفر انتخاب درست و منطقی است.
 

همانطور که می بینید، اجاق های مایکروویو برای پختن غذا در زمان باورنکردنی شناخته شده اند. این دستگاه ها اکنون در همه جا در استفاده از برق بسیار کارآمد هستند، زیرا فقط غذا را گرم می کنند و از نظر تئوری ظرف را در مایکروویو گرم نمی کنند. در این مقاله به بررسی نمایندگی رسمی لوازم خانگی بوش در ایران راز جادویی پخت غذا در مایکروویو در چند دقیقه می پردازیم.

اجاق مایکروویو چگونه کار می کند؟

جای تعجب نیست که مایکروویوها از تشعشعات مایکروویو برای گرم کردن مجدد غذا استفاده می کنند. همانطور که گفتیم مایکروویو نوعی موج است که بین امواج رادیویی و تابش مادون قرمز در طیف الکترومغناطیسی قرار می گیرد. در مورد اجاق‌های مایکروویو، متداول‌ترین فرکانس موجی در حدود ۲۴۵۰ مگاهرتز (۲.۴۵ گیگاهرتز) است.

امواج در این محدوده فرکانسی خواص جالبی دارند. آنها آب، چربی و قند را جذب می کنند و هنگامی که جذب می شوند، بلافاصله تحت یک واکنش حرارتی اتمی قرار می گیرند. این امواج خواص جالب و مرتبط دیگری نیز دارند که در دیگر پلاستیک ها، شیشه ها و سرامیک ها یافت نمی شوند.

فلزات تابش مایکروویو را منعکس می کنند، بنابراین ظروف فلزی در اجاق مایکروویو به خوبی کار نمی کنند. همچنین به همین دلیل این دستگاه ها دارای دیواره های فلزی برای انعکاس پرتوها هستند.

اغلب می شنویم که غذا از داخل در مایکروویو پخته می شود. چه مفهومی داره؟ در این قسمت نحوه پخت غذا توسط مایکروفر را توضیح می دهیم.

فرض کنید می خواهید یک کیک را در یک فر معمولی بپزید. شما معمولاً یک کیک را در دمای 177 درجه سانتیگراد یا کمی بالاتر یا کمتر می پزید، اما این بار به طور تصادفی فر را به جای 177 درجه سانتیگراد روی 316 درجه سانتیگراد (600 درجه فارنهایت) تنظیم می کنید. چه خبر؟ قسمت بیرونی کیک قبل از گرم شدن داخل آن می سوزد.

در یک فر معمولی، حرارت باید (از طریق همرفت) از بیرون غذا به وسط آن منتقل شود. برای آشنایی بیشتر با روش های انتقال حرارت و گرما، روش های انتقال حرارت - زبان ساده را مطالعه کنید. هوای گرم و خشک بیرون غذا رطوبت را تبخیر می کند، بنابراین قسمت بیرونی غذا می تواند ترد و قهوه ای شود. به عنوان مثال، در یک اجاق گاز معمولی یک پوسته روی نان تشکیل می شود در حالی که داخل آن مرطوب است.

هنگام پخت و پز در اجاق مایکروویو، امواج رادیویی به داخل غذا نفوذ می کنند و مولکول های آب و چربی را تقریباً به طور یکنواخت در سراسر غذا تحریک می کنند. گرما از طریق هدایت الکتریکی به غذا منتقل نمی شود. گرما در غذا به یکباره وجود دارد زیرا تمام مولکول ها با هم برانگیخته می شوند. البته محدودیت هایی نیز وجود دارد، مثلا تشعشعات مایکروویو در تکه های ضخیم غذا به طور یکنواخت نفوذ نمی کند و این تشعشعات به وسط غذا نمی رسد و همچنین نقاط بسیار داغی در غذا وجود دارد که ناشی از تداخل امواج است.

با این حال، ایده اصلی  تعمیر ماکرویو بوش و نحوه عملکرد مایکروویوها این است که کل فرآیند گرمایش متفاوت است و اتم به جای انتقال واقعی گرما به کل فرآیند علاقه مند است.

در مایکروویو، هوای فر در دمای اتاق است، بنابراین هیچ راهی برای تشکیل پوسته داغ و انتقال حرارت به غذا وجود ندارد. به همین دلیل است که اقلام قابل مایکروویو گاهی از فویل یا مقوا کوچک ساخته می شوند. در واقع پس از قرار دادن غذا در این درب، آن را در مایکروویو قرار دهید. این کاور با تشعشعات مایکروویو بسیار داغ است و این حرارت را به غذا منتقل می کند و مواد غذایی داخل آن مانند فر معمولی فیلتر می شود.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۶/۰۲
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی