خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.


سقف عرشه فلزی چیست؟ نقش و جزئیات آن در ساختمان ها چیست؟ در سال های اخیر استفاده از میلگرد فولادی در بین سازندگان رواج زیادی پیدا کرده است و یکی از گرایش های جدید صنعت ساختمان است که در این مقاله از مجله رونیکس به بررسی صفر تا صد اجرای آن می پردازیم.

سقف فولادی چیست؟

"عرشه حمله" یک سازه فلزی موجدار است که برای تشکیل سقف یا کف یک ساختمان استفاده می شود. نام های مختلفی برای کفپوش فولادی استفاده می شود. این سازه با نام هایی مانند عرشه فلزی، صفحه عرشه و کیو دک شناخته می شود، اما صفحه عرشه فولادی و صفحه عرشه رایج ترین نام های این نوع سازه است.

سقف ورق فولادی به طور کلی بر روی تیر فولادی و اسکلت فولادی نصب می شود و سکوی محکمی را برای استفاده از مواد مختلف برای سقف از جمله بتن سبک یا معمولی، عایق و اعضای عایق رطوبتی فراهم می کند.

اطلاعات عملکرد سقف فلزی

سقف‌های فلزی به دلیل استحکام و وزن سبکی که دارد در سال‌های اخیر مهمترین مورد برای سازندگان بوده است. به طور کلی برای ساخت سقف های فلزی از چهار نوع مصالح استفاده می شود:

ورق فولادی به عنوان عرشه

برش دادن

انکر

بتن

در ادامه این مقاله به بررسی نحوه اجرا و مراحل ساخت سقف عرشه فولی می پردازیم:

نحوه اجرای سقف لایه فولادی

برای سقف فولادی، روش زیر را انجام می دهیم:

نورد سرد ورق های فولادی گالوانیزه

ابتدا یک ورق فولادی گالوانیزه بر اساس طراحی سازه به شکل فولادی مورد نظر نورد سرد می شود.

تحویل ورق فلزی در محل پروژه

پس از انتقال صفحات فولادی به محل پروژه، فرآیند بارگیری اسکلت آغاز می شود. این اسلب ها وزن بسیار سبکی دارند و با کمک نیروی انسانی به راحتی به محل نصب منتقل می شوند. اما اگر تعداد طبقات زیاد باشد، برای صرفه جویی در وقت و هزینه، اسلب های هر طبقه را با جرثقیل بسته بندی و حمل می کنند. سپس عرشه در طبقات بالاتر باید به درستی و دقیق با کابل های فلزی و زنجیر برای تعلیق محکم شود. همه اجزا باید طوری قرار داده شوند که بار اضافی به سازه اصلی اضافه نکنند.

یکی از مهم ترین مصالح این سقف فولادی ورق گالوانیزه است که به روش نورد سرد تولید شده و توسط دستگاه های مخصوص شکل می گیرد و در سطح این ورق از فلز روی به عنوان پوشش گالوانیکی استفاده می شود. و گالوانیزه باید به طور کامل در هر دو سطح ورق انجام شود.

ضخامت روی معمولا بین 0.8 تا 1.2 میلی متر است. سطح ورق فولادی دارای برآمدگی برای ایجاد پیوند مناسب بین بتن و ورق می باشد. این برجستگی ها را می توان به دو صورت مشاهده کرد.

ذوزنقه ای

موج دار "

· ورق های فلزی؛ نحوه مدیریت سقف عرشه فولادی

برای اتصال دائم، ورق های فولادی باید روی تکیه گاه ها و در محل مناسب قرار گیرند. ورق ها باید قبل از اینکه به طور دائم متصل شوند در موقعیت مورد نظر با دقت تنظیم شوند. همچنین در صورتی که طول دهانه تیر بیش از 4 متر باشد برای اجرای سقف عرشه فولادی باید از تیر فرعی بدون شمع بندی استفاده شود.

نصب میله های فولادی در سازه

برای تثبیت ورق های فولادی در سازه؛ در هنگام مونتاژ ورق های فولادی، استفاده از ناخن، ناخن، با اتصال دهنده ها به سازه متصل می شود.

نصب ناودانی (کاتر)

برای اتصال محل قرارگیری عرشه فلزی روی تیر باید از قیچی یا ناودانی استفاده کرد. کاتر با دستگاه جوش به قاب سازه جوش داده می شود. بهتر است قبل از جوشکاری از حلقه سرامیکی استفاده کنید تا از پاشیدگی جوش به پارچه آسیبی نرسد.

· تقویت؛ مهمترین مرحله اجرای سقف عرشه فولادی

پس از نصب ناودانی نوبت به قرار دادن آرماتور و میلگردهای حرارتی بر روی صفحه فولادی بر اساس نقشه اجرا می رسد. برای این منظور انبر میلگرد رونیکس ابزاری عالی برای شماست.

بتن؛ آخرین مرحله برای قدرت بیشتر

در نهایت نوبت به ریختن بتن بر روی عرشه فولادی با توجه به ضخامت ذکر شده در نقشه ها می رسد. ریخته گری در اینجا به عنوان یک فرم عمل می کند و سطح بتن نهایی را صاف می کند.

لاستیک های فولادی؛ ترکیبی برنده از فلز و بتن

با توجه به مطالب ارائه شده در این مقاله باید گفت که انتخاب عرشه فولادی در صورتی که اصولی و حساب شده انجام شود می تواند هم در بحث های اقتصادی و هم در مدیریت زمان پروژه تاثیر مثبتی داشته باشد.

با توجه به نکات ذکر شده، روش فولاد یکی از بهترین روش ها در بحث اجرای اسکلت در سازه های فولادی است، باید توجه داشت که مواد به کار رفته در این روش در تعیین مقاومت نقش دارند. سازنده چنین ساختمان هایی وجود دارد. آجر فولادی سازه ای مستحکم تری نسبت به بتن است که برای پایداری استفاده می شود و همین امر علاوه بر ساده بودن باعث دوام و ماندگاری آن می شود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۲/۰۱
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی