خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

مراحل ساخت یک ساختمان

يكشنبه, ۲۷ فروردين ۱۴۰۲، ۰۶:۰۳ ب.ظ

ساختمان از سه عنصر اساسی تشکیل شده است که عبارتند از:

1- مبانی

2- رکن اساسی

3- سطح ساختمان (روبنا)

انواع پی در ساختمان سازی عبارتند از:

بنیاد طنز

پایه ستون

فونداسیون ساده یا کوسنی

شبکه پایه

یک پایه عالی

بنیاد شمع

پایه ستون عمیق

 



فونداسیون توسط هوای فشرده عمیق
 

 

مواد زیر عبارتند از:

1. کف

2. سقف

3. در و پنجره

4. تیرآهن، سایبان و جان پناه



1. تاخیر:

کف یک عنصر مهم در ساخت و ساز محسوب می شود که در سطح طبقات قرار می گیرد. کف را می توان به روش های مختلف تزئین کرد. کف برای رفتن از یک اتاق یا اتاق به اتاق یا اتاق دیگر استفاده می شود.



2. بنابراین:

سقف در بالای زمین قرار می گیرد. سقف ها بر اساس نصب در شرایط آب و هوایی مختلف طبقه بندی می شوند که عبارتند از:

سقف کاذب، آزبست سیمان، سقف مسطح، بام سبز، سقف شیبدار، سقف تک شیب، سقف گرم، سقف پوسته، سقف فلزی، سقف صنعتگر و غیره. انجام می شود



3. نوار، سایه و کاشی.

تیرهایی در سقف برای تحمل وزن بارهای مرده وارد شده از سازه بالای درها یا پنجره ها. نزدیک در قرار می گیرد و از فولاد، آجر آهن، سنگ یا چوب ساخته شده است.

صفحه نمایش نوعی دال بتنی است که بر روی پنجره ها و درها نصب می شود و آنها را از باران و نور شدید خورشید محافظت می کند.

جان پناه دیوار کوتاهی است که در اطراف سقف ساختمان یا اطراف بالکن یا لبه تراس و راه پله ساخته می شود.



4. درب و پنجره با پنجره های دو جداره:

به منظور ایجاد ارتباط بین فضاهای مختلف، به عنوان مثال ارتباط بین اتاق ها، این امکان را می دهد که آزادانه از یک اتاق به اتاق دیگر حرکت کنید. پنجره ها فرصتی برای اتصال دیوارها با فضای بیرونی فراهم می کنند. درها و پنجره‌ها نیز با وارد کردن نور، تهویه و صدا از بیرون، امنیت و حریم خصوصی را برای ساکنین فراهم می‌کنند.



5. دیوارها و ستون ها:

دیوارها از بلوک ها یا سنگ هایی تشکیل شده اند که فضای ساختمان را به صفحات تیرآهن و فضاهای مختلف تقسیم می کنند. دیوارها وزن تیرها و دال ها را بر روی شالوده حمل می کنند

ستون ها قسمت های عمودی ساختمان هستند که به صورت عمودی روی تیرها و دال ها قرار می گیرند. شکل ستون ها باید مربع، مستطیل یا دایره باشد.



6. اجرای جریمه کارهای ساختمانی:

نمای نهایی ساختمان به درمان ها و نازک کاری های زیر بستگی دارد:

گچ کاری و گچ کاری

اجرای جزئیات آشپزخانه

رنگ آمیزی

اتصال درب های چوبی

نقاشی و رنگ آمیزی نرده و فلزکاری

پارکینگ و آسانسور و پله

 

مرحله ساخت و ساز ساختمان جدید:

در این مقاله سعی شده است مراحل ساخت برای توسعه بهتر و کارآمد ارائه شود. هدف از این مقاله درک بهتر معماری به روشی ساده است.


1. مکان:

انتخاب زمین مناسب برای ساخت بسیار مهم است و باید با توجه به انتخاب سازنده انجام شود. همیشه از مشاوره یک معمار با دانش و تجربه قوانین ساخت درب برای تایید طرح اولیه ای که در ذهن دارید استفاده کنید. یک مهندس مشاور باید بتواند شما را با توجه به اصول، شرایط خاک و آخرین قوانین ساختمانی که برای قطعه زمین شما اعمال می شود، راهنمایی کند.

نقشه پیشنهادی را با دفتر مقامات محلی مانند شهرداری هماهنگ کنید تا در روند ساخت خانه شما در منطقه مورد نظر مشکلی پیش نیاید. همچنین طرح شما نباید مشکل قانونی داشته باشد.


2. فرآیند طراحی:

قبل از طراحی اولیه پلان ساختمان، فهرستی از انتظارات و فضای مورد نیاز در طراحی خانه خود تهیه کنید. این دوره باید شامل مفاهیم اولیه خانه باشد: فضای نشیمن، تعداد اتاق خواب، اتاق مهمان، سالن، آشپزخانه، حمام، پله ها، پارکینگ، باغ، پاسیو، استخر. یک بار مراحل کار خود را از ابتدا تا انتها مرور کنید.


3. بودجه:

ابتدا میزان بودجه مورد نیاز برای ساخت و ساز را تعیین کنید. در سال های اخیر هزینه ساخت خانه به شدت افزایش یافته است.


4. مهندس مشاور:

با یک مشاور جلسه ای ترتیب دهید و در مورد طرح طراحی خود بحث کنید. در نهایت، شما یک معمار را انتخاب می کنید تا پلان های اندازه گیری، چیدمان اتاق، قرار دادن مبلمان و استفاده از فضا را ترسیم کند. تغییرات ساختاری را در جایی انجام دهید که به استفاده بهتر از فضا کمک کند.

ضمن تهیه نقشه دو بعدی با مشورت معمار و تیم سازنده، مدل تجاری نهایی منزل خود را با ارتفاع مشخص تهیه کنید. این مسئولیت یک معمار واجد شرایط است که نقشه هایی را که برای شهر تهیه کرده اید مطابق با قرارداد مجوز توسعه دهد.
 

4.

اخذ پروانه ساختمانی

:

پروانه ساختمانی باید توسط مقامات محلی مانند شهرداری صادر شود که معمولاً 2 سال اعتبار دارد.

6. پیمانکار ساخت و ساز:

قدم بعدی انتخاب سازنده، لوله کش، مهندس مکانیک، برقکار و پیمانکار ساخت و ساز مجرب است. یک پیمانکار خوب، قابل اعتماد و معقول پیدا کنید. در واقع شما در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده اید. همچنین می توانید با بازدید از پروژه های قبلی وی سوابق کاری وی را مشاهده کنید. پس از اخذ گواهینامه مربوطه، دانش فنی و تایید عملکرد کار، می توانید وی را به عنوان پیمانکار پروژه خود در نظر بگیرید.



7. فرآیند تولید:

نظافت محل ساخت: قبل از اتمام پروژه ساختمانی، محل ساخت و ساز باید از چمن، زباله و غیره پاکسازی شود. اگر تپه ای روی زمین باشد باید آن را از بین برد و اگر سوراخی داشت پر شود. به همه این اقدامات پاکسازی سایت می گویند.

خاکبرداری و خاکبرداری فونداسیون: پس از پاکسازی آوار از محل ساخت و ساز، با خاکبرداری از خاک و حفر ترانشه، طرح سازه ای پی ساختمان را دنبال کنید.

فونداسیون: قسمت پایینی ساختمان که کل وزن سازه را به زمین حمل می کند. عمق، طول، عرض و شکل فونداسیون باید مطابق برنامه کاری مهندس مشاور برنامه ریزی شود.

مساحت ساختمان. عناصر مختلفی مانند ستون ها و تیرها باید طبق نقشه طراحی شده ایجاد شوند تا مقاومت لازم برای حمل وزنه های مرده و زنده را فراهم کنند تا به خوبی و ایمن در قسمت های مختلف سازه توزیع شوند.

راه پله: هنگام نصب پله توصیه های کارشناسان را رعایت کنید و پله ها را در جهت شمال به جنوب یا غرب به شرق و یا در مورد پله های مارپیچ در جهت عقربه های ساعت نصب کنید. با این حال، به دلیل محدودیت در طراحی ساختمان، نمی توان این توصیه ها را همیشه رعایت کرد.

دیوار محوطه و ورودی: دیوار مرکب باید قبل از شروع کارهای مهم ساختمانی ساخته شود. زیرا نقش مهمی در حفاظت از زمین های ساختمانی و مصالح ساختمانی در برابر محیط خارجی و سارقان دارند.



8. عایق حفاظت حرارتی و رطوبتی کف:

نصب سقف های مقاوم در برابر انواع آب و هوا، عایق های ضد آب و ضد باران و بام های سبز تنها برخی از مواردی است که می توانید برای کاهش دما از آنها استفاده کنید.



9. کار برق:

بعد از اتمام کار سنگ تراشی و سفت کاری می توان کارهای برقی را انجام داد.



10. طراحی و دکوراسیون:

بنا بر اساس نقشه طراحی شده توسط معمار ساخته شده است.
 

 

11. گچ کاری:

کار گچ کاری می تواند پس از اتمام کار برق و لوله کشی آغاز شود. گچ سیمان معمولاً با ضخامت 13 میلی متر و گاهی تا 2 سانتی متر نیز استفاده می شود. پس از اتمام کار خاک رس، زمان پوشاندن آن است.

گچ برای:

1. استحکام ile بیشتر

2. محافظت در برابر نفوذ آب و هوا

3. زیباسازی نمای ساختمان انجام می شود.

12. نصب اولیه:

بعد از گچ کاری دیوارهای حمام، مرحله بعدی لوله کشی ساختمان است.



13. رنگرزی و رنگرزی:

این نقشه پس از اتمام ساخت تاسیسات برقی و لوله کشی ساختمان انجام شد.



14. کفپوش و اجرای کفپوش:

پس از سیم کشی و گچ کاری دیوارهای داخلی مرحله بعدی کف سازی است. کفپوش ها بر اساس کارکرد، هزینه و نجاری انواع مختلفی دارند که از آن جمله می توان به کاشی و سرامیک، چوب، کفپوش اپوکسی و غیره اشاره کرد.



15. ساخت کابینت و یراق آلات:

انجام کارهای داخلی ساده بلافاصله پس از اولین سیم کشی و نصب اولین پوشش روی دیوارهای داخلی انجام می شود. این وظایف عبارتند از: نصب کابینت آشپزخانه و نصب قفسه در صورت لزوم.



16. اتمام کارهای هیدرولیک

پس از اتمام تخته ها، کار انجام می شود.



17. اتمام کار برق و سیم کشی قبل از شروع مرحله نهایی عکاسی



18. کار را کامل کنید:

دارنده پروانه ساختمانی پس از اتمام کار ساختمانی باید کار را در فرم مقرر به همراه نقشه اجرایی تکمیل شده جهت تکمیل به مرجع صادرکننده ارائه دهد. مقامات محلی همچنین با بررسی اسناد ارائه شده برای مطابقت با قوانین ساختمان، مالیات ساختمان را محاسبه می کنند.

پس از اتمام کارها می توانید برای آبرسانی ساختمان اقدام کنید، پس از اخذ کلیه مجوزها و گواهینامه های لازم می توانید اتصال برق موقت ساختمان را برای محل ساخت مشخص شده انجام دهید. سپس به یک اتصال دائمی تبدیل می شود



19. محوطه سازی و فضای سبز:

پس از اتمام کار معمار، نوبت به مرحله "محاطره" و نصب پارکینگ، پاسیو و پیاده رو رسید. پس از انجام این مراحل برای زیباسازی ساختمان باید سیستم آبیاری، فضای سبز، درختکاری و نورپردازی فضای باز را راه اندازی کنید. برای اطلاع از مرحله ساخت آنها می توانید به بانک اطلاعات ساختمان آجر به آجر مراجعه کنید.
 

مراجعه به ادامه مطلب: https://ajorroajor.com/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۲۷
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی