خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

مزایا و معایب اینورتر را بررسی کنید

جمعه, ۵ آبان ۱۴۰۲، ۰۷:۱۰ ب.ظ


اینورترها از جمله ابزارهای پرکاربرد در اتوماسیون صنعتی هستند که می توانند مصرف انرژی را کاهش داده و کارایی ماشین های الکتریکی را بهبود بخشند. با این حال، استفاده از درایو برای کنترل موتورهای الکتریکی دارای معایبی است که هنگام خرید و تنظیم این محصولات باید از آن ها آگاه باشید. در این مقاله از فنی مهندسی ثامن می خواهیم که مزایا و معایب اینورتر را بررسی کند.

مهمترین مزایای اینورتر عبارتند از:

- افزایش عمر موتور

درایوهای فرکانس یا اینورترها از دهه 1970 برای کاهش مصرف انرژی در فرآیندهای اتوماسیون صنعتی در بازار ظاهر شدند. همه انواع اینورترهای صنعتی می توانند جریان ورودی به دستگاه را محدود کرده و با استفاده از فرآیندی به نام PWM متناسب با یک دستگاه یا موتور خاص، آن را بهبود بخشند. بنابراین استفاده از اینورتر در کاربردهایی با بارهای گشتاور متغیر بسیار مقرون به صرفه بوده و می تواند عمر مفید موتور را افزایش دهد.

- ذخیره انرژی

بنابراین می توان گفت یکی از مزایای اینورتر اینوت مدل gd10 اینورترها کاهش مصرف انرژی و استفاده از انرژی لازم برای عملیات فرآیند است. این بدان معناست که موتور الکتریکی مجبور نیست از تمام انرژی خود در فرآیند صنعتی استفاده کند و در نتیجه هزینه مصرف برق به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. علاوه بر این، مصرف بهینه انرژی نقش اساسی در کاهش سایش موتور دارد.

- سرعت کاملا قابل تنظیم

از دیگر مزایای اینورتر سرعت قابل تنظیم آن است. با استفاده از درایو فرکانس متغیر می توانید به راحتی سرعت موتور الکتریکی را به سطحی بالاتر از سطح سرعت نامی افزایش دهید. علاوه بر این، از آنجایی که تعدادی سنسور دما به اینورتر متصل هستند، می توانید به راحتی سرعت را کنترل کرده و در نتیجه از آسیب دیدن موتور جلوگیری کنید.

- گزینه استارت نرم موتور

با درایو فرکانس متغیر، جریان راه اندازی به طور قابل توجهی کاهش می یابد تا از استرس شبکه در هنگام راه اندازی جلوگیری شود. در اصطلاح به این مزیت استفاده از اینورتر، گزینه soft start گفته می شود که با استفاده از سافت استارتر نیز می توان به آن دست یافت. اما تفاوت هایی بین این دو روش راه اندازی نرم وجود دارد که در مقاله تفاوت اینورتر و سافت استارتر به آن ها پرداخته ایم.

- قابلیت کنترل سرعت موتور برای تجهیزات صنعتی

یکی از مزایای اینورترها این است که در تجهیزات پرسرعت مانند میکسر، آسیاب و سنگ شکن بسیار کارآمد بوده و سرعت این موتورها به راحتی قابل کنترل است. با استفاده از درایو فرکانس متغیر محدودیت سرعت وجود ندارد و در نتیجه می توان گشتاور را به راحتی کنترل کرد.

از دیگر مزایای اینورترها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش تقاضای انرژی از منبع در ساعات اوج مصرف

در صورت عدم نیاز برق را کاهش دهید

دارای حفاظت در برابر اضافه بار پیشرفته است

کنترل، توقف و شتاب گرفتن

امکان کنترل گشتاور دینامیکی

فرآیند نصب بسیار ساده است

ضریب توان بالا

با اینورترهای آسانسور می توان حرکات صاف و بدون ضربه را برای آسانسور و پله برقی ایجاد کرد.

کاهش استرس حرارتی و مکانیکی موتور و تسمه در هنگام راه اندازی

معایب استفاده از اینورتر

معایب استفاده از اینورتر صنعتی

در این قسمت از بررسی مزایا و معایب اینورتر، آیا استفاده از درایو فرکانس متغیر را در همه شرایط و برای همه موتورها توصیه می کنیم؟ یعنی می خواهیم معایب استفاده از اینورتر را برای شما توضیح دهیم که مهمترین آنها عبارتند از:

- نسل هارمونیک

یکی از معایب استفاده از اینورتر این است که در ولتاژ خروجی موتور هارمونیک ایجاد می کند و باعث گرم شدن بیش از حد موتور می شود. این مشکل می تواند به سیم پیچ موتور آسیب برساند و به همین دلیل مجبور به استفاده از چوک خروجی خواهیم بود. مقاله ما در مورد چوک های خروجی اینورتر و نحوه استفاده از آنها را بخوانید.

- قیمت گران

یکی دیگر از معایب اینورتر قیمت بالای آن است. در مقایسه با سافت استارتر یا راه های دیگر راه اندازی موتور مانند ستاره مثلث، قیمت خرید اینورتر بسیار بالاتر است. به همین دلیل در مواردی که نیازی به تنظیم سرعت یا بهینه سازی مصرف انرژی نباشد از روش های جایگزین مبدل فرکانس استفاده می شود. اگر می خواهید با مدار ستاره مثلثی آشنا شوید مقاله ما را در مورد آن بخوانید. البته باید بدانید که با وجود قیمت بالای اینورتر، در برخی موارد به دلیل حساسیت بالای واحدها و اهمیت تنظیم سرعت و گشتاور در آنها، استفاده از اینورتر می تواند هزینه های شما را در دراز مدت به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

آخرین کلمه

باید بدانید که انتخاب اینورتر برای خودروی برقی به نظر کارشناسان بستگی دارد و در همه موارد نمی توان از اینورتر استفاده کرد. به همین دلیل در این مقاله پینیون به بررسی مزایا و معایب اینورتر پرداخته ایم تا بدانید برای چه خودروهایی باید درایو فرکانس متغیر خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره در زمینه خرید اینورتر صنعتی می توانید با ما در پینیون تماس بگیرید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۸/۰۵
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی