خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.


در دهه 1960 انقلابی مکانیزه در صنعت کشاورزی و ابزار آن رخ داد که منجر به بهره برداری حداکثری از زمین های کشاورزی و رونق این صنعت شد. کشاورزان در این سال با چالش‌هایی مانند خلاصی از آفات، علف‌های هرز و بیماری‌های کشاورزی مواجه بودند که برای مبارزه و رفع آن از محلول‌پاشی و سمپاشی مزرعه استفاده کردند. محلول پاشی با دستگاه های مختلفی مانند برگ پاش دستی، تراکتور و غیره انجام شد. در سال های اخیر از فناوری پهپاد برای استفاده بهینه از کودها و آفت کش ها نیز استفاده شده است. در این فناوری دماغه پهپادهای کشاورزی نقش اساسی و مهمی در کیفیت محلول پاشی دارد. از این رو توسعه این منطقه از اولویت های اقتصادی صنعتی کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه است.

پهپادهای کشاورزی پیشرفته ترین تجهیزات کشاورزی هستند، بنابراین استفاده از پهپادهای کشاورزی برای سمپاشی، نظارت و نقشه برداری می تواند کمک زیادی به بخش کشاورزی کند. سم پاشی کشاورزی با هواپیماهای بدون سرنشین تأثیر بسزایی در افزایش بهره وری کشاورزی دارد که بارزترین آن افزایش چشمگیر سرعت سمپاشی، پوشش کامل و یکنواخت مزارع و باغات و کاهش 98 درصدی آب است. کاهش مصرف و سمیت برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله فواید محلول پاشی با پهپادهای کشاورزی ما مراجعه کنید. برای اطلاع از قیمت پهپاد سمپاش با ما تماس بگیرید.

نازل ها در تمامی تجهیزات اسپری مخصوصا پهپادها نقش مهمی دارند. هنگام طراحی یک نازل، به سرعت جریان محلول، کنترل سرعت و فشار و همچنین شکل و اندازه اسپری توجه می شود. بنابراین انتخاب نازل مناسب برای پهپادها به طور مستقیم بر کیفیت پاشش برگ تأثیر می گذارد. عواملی مانند نقطه هدف، قطر ذرات محلول، زمان پاشش، زاویه پاشش و عرض از عوامل مهم در انتخاب نوع نازل هستند. در قسمت های بعدی به معرفی و بررسی انواع نازل های مورد استفاده در پهپادهای کشاورزی می پردازیم.

نازل های جت تخت:

در نازل‌های دمنده، محلول از یک دهانه بیضی شکل کوچک عبور می‌کند تا سطحی صاف و نازک ایجاد کند.

این نازل ها بسته به کاربرد در طرح های مختلف موجود می باشند. نازل های سری XR (Extended Range) به طور کلی در پهپادهای کشاورزی استفاده می شوند، از جمله: XR11001VS-XR110015VS. شرکت های تولیدی با قرار دادن اعداد روی دهانه، اطلاعات لازم را در اختیار مصرف کننده قرار می دهند. این اطلاعات شامل: سرعت پاشش در دقیقه بر حسب گالن آمریکا (هر گالن آمریکا برابر با 3.78 لیتر) و زاویه پاشش نازل در فشار ثابت است. مثلا:

نازل 11001: عدد 110 نشان دهنده زاویه پاشش است، عدد 01 نشان دهنده سرعت پاشش است که به معنی 1 گالن در دقیقه است.

نکته 110015: عدد 110 نشان دهنده زاویه پاشش و عدد 015 نشان دهنده جریان پاشش است که به معنی 1.5 گالن در دقیقه است.

دو حرف VS مخفف فولاد ضد زنگ است و در برخی از نازل ها، حروف دیگر نشان دهنده جنس آن است.

مواد آهن BR

فولاد ضد زنگ SS

فولاد ضد زنگ سخت شده HS

پلیمری با کد رنگی VP

سرامیک رنگی VK

فولاد ضد زنگ سخت شده کد رنگی VH

فولاد ضد زنگ کد رنگ VS

علاوه بر این، نازل های سری TP (Tapered Edge Flat) در پهپادهای کشاورزی استفاده می شوند که در فشارهای 30 psi و 60 psi بهترین عملکرد را دارند. به عنوان مثال، مدل TP1100050-SS (تصویر زیر). در اینجا SS به معنای فولاد ضد زنگ است. در نمودار زیر، این نازل دارای حجم اسپری 5.5 اونس (معادل 5.5 x 27.34 = 150 گرم) در دقیقه با 30 psi و 7 در 60 psi در روز هشتم است. اونس (213 گرم) در دقیقه ... همچنین لازم به ذکر است که این نازل دارای زاویه پاشش 110 درجه می باشد.

نازل های خالی:

در این نازل ها محلول یکنواخت و تقریباً توخالی دایره ای در طیف وسیعی از نرخ جریان و فشار است. نازل توخالی قطرات کوچکی از محلول را تشکیل می دهد که روی سطح بزرگتری اسپری می شوند.

نازل ها با شماره ها و کدهای مختلف در دسترس هستند که معمولاً از نازل های سری TXVK در پهپادهای کشاورزی استفاده می شود. در عکس زیر شماره های 4 و 6 و 8 این سری از نازل ها قابل مشاهده است. هنگام پاشش با پهپاد، از نازل ها در فشار 40 psi و بالاتر استفاده می شود. جنس این نوع نازل سرامیک است که باعث افزایش طول عمر نازل می شود.

عدد 4-6-8 با کد رنگی Tjet می باشد، به عنوان مثال برای یک نازل با کد 6، فشار سیال 40 psi و حجم خروجی نازل 0.4 لیتر در دقیقه است. مشخصات فنی دهانه ها در جدول زیر آورده شده است.

نازل الکترواستاتیک:

یکی از ویژگی های پهپاد الکترواستاتیک این است که محلول را یونیزه می کند، به طوری که به محصول می چسبد و جدا نمی شود. مهمترین نکته در این نازل ولتاژ و فشار الکترواستاتیک است. نازل

آره، از دیگر ویژگی های این نازل ها؛ می توان گفت محلول را به ذرات بسیار ریز تبدیل می کند. در برخی کاربردها (سمیت سیستمیک) بسیار مناسب و در برخی دیگر (کنترل علفهای هرز) مناسب نیست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۱۱/۲۳
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی