خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

نحوه نصب درایور چاپگر کانن

جمعه, ۱۸ فروردين ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶ ق.ظ


پرینتر لیزری کانن و پرینتر جوهرافشان کانن را می توان یکی از پرکاربردترین و پرکاربردترین چاپگرها در بین برندهای موجود در بازار دانست. کیفیت و قدرت تجهیزات کانن باعث محبوبیت بیشتر این محصول در محیط های خانگی، اداری و تجاری شده است. اگر شما نیز از این چاپگرها استفاده می کنید یا به تازگی چاپگر Canon خریداری کرده اید، باید نحوه نصب درایور چاپگر Canon را یاد بگیرید.

نصب و پیکربندی چاپگرها با گذشت زمان آسان تر شده است. با این حال استفاده از آنها در سیستم عامل های مختلف همچنان می تواند مشکلاتی را برای کاربران این محصولات ایجاد کند. در مقاله زیر دستورالعمل هایی در مورد نحوه نصب درایور چاپگر Canon در ویندوز 7 و 10 با و بدون سی دی ارائه شده است.



نصب درایور چاپگر کانن در ویندوز 7 از روی سی دی

اگر سیستم عامل شما ویندوز 7 است و قصد نصب چاپگر کانن را دارید، می توانید از سی دی همراه چاپگر استفاده کنید. در این بخش مراحل نصب چاپگر Canon با استفاده از CD و افزودن چاپگر به سیستم را مورد بحث قرار دادیم:

سی دی درایور چاپگر را در درایو DVD-ROM رایانه خود قرار دهید. سیستم شما باید آن را شناسایی کرده و به طور خودکار درایورهای چاپگر را راه اندازی کند. منتظر بمانید تا مراحل نصب شروع شود. اگر اتفاقی نیفتاد، روی نماد «رایانه من»، درایو CD-ROM و پوشه [PCL] یا [UFRII] -> [uk_eng] کلیک کنید. سپس روی [Setup.exe] دوبار ضربه بزنید تا فرآیند نصب شروع شود. عملیات نصب شروع می شود و درایورهای مورد نیاز به صورت خودکار بر روی سیستم شما نصب می شوند.



اگر عملیات اتوران کار نمی کند، برای افزودن چاپگر Canon خود به دستگاه های رایانه شخصی و نصب درایورها در ویندوز 7، مراحل زیر را دنبال کنید:

1- در منوی Start گزینه Devices and Printers را انتخاب کنید.

2- در سمت چپ و بالای پنجره باز شده روی «افزودن چاپگر» کلیک کنید.

اضافه کردن چاپگر به ویندوز 7

3- اگر قصد اتصال به شبکه را ندارید، گزینه «افزودن چاپگر محلی» را انتخاب کنید. با این حال، اگر می خواهید چاپگر خود را به صورت بی سیم یا از طریق بلوتوث به رایانه خود متصل کنید، روی افزودن شبکه، بی سیم یا چاپگر بلوتوث کلیک کنید. در اینجا گزینه اول را انتخاب می کنیم.

افزودن یک چاپگر محلی

4- در این مرحله پنجره انتخاب پورت چاپگر باز می شود. پورت چاپگر اتصالی است که به رایانه امکان تبادل اطلاعات با چاپگر را می دهد. تنظیمات پیش فرض را در این صفحه بگذارید و روی دکمه Next کلیک کنید.

5- در این مرحله پنجره "Install the printer driver" ظاهر می شود. در اکثر سیستم عامل ها، درایورهای مختلفی وجود دارد. اما اگر نتوانستید چاپگر مورد نظر را پیدا کنید و درایورهای داخلی فعلی برای شما کار نمی کنند، باید به دو گزینه "Windows Update" و "Have Disk" بروید. اگر سی دی مناسب چاپگر را دارید، از گزینه "Have Disk" استفاده کنید و آدرس درایورهای نصب شده را وارد کنید. اگر به هر دلیلی نتوانستید درایور را پیدا کنید، روی گزینه "Windows Update" کلیک کنید.

نصب درایور چاپگر در ویندوز 7

6- به صورت پیش فرض و بدون تغییر به پنجره بعدی بروید. کادر "Enter Printer Name" ظاهر می شود. نام مورد نظر را وارد کرده و روی "بعدی" کلیک کنید. چاپگر پس از نصب با این نام ظاهر می شود.

7- پس از نصب، با باز شدن پنجره ای به نام Printer Sharing از شما سوال می شود که آیا می خواهید چاپگر Canon خود را به اشتراک بگذارید.

اگر تیک "Don't share this printer" را بزنید به این معنی است که نمی خواهید دستگاه خود را به اشتراک بگذارید. اما اگر گزینه "به دیگران اجازه دهید این چاپگر را در شبکه خود پیدا و استفاده کنند" را فعال کنید، کادرهای پایینی "نام اشتراک" فعال خواهد شد. افراد دیگر برای پیدا کردن شما، باید در مورد نام فکر کنید. البته می توانید از نام دستگاه پیشنهادی نیز استفاده کنید. این نام برای سایر کاربران شبکه قابل مشاهده خواهد بود.

در نهایت روی «Next» کلیک کنید.

یک چاپگر را در ویندوز 7 به اشتراک بگذارید

8- در مرحله آخر نصب موفق اعلام خواهد شد. می‌توانید چاپگر Canon خود را با کلیک کردن روی «چاپ یک صفحه آزمایشی» آزمایش کنید. همچنین می توانید چاپگر را در پوشه "درایورها و چاپگرها" مشاهده کنید.



یک صفحه آزمایشی چاپ کنید

نصب درایور چاپگر کانن روی ویندوز 10 با سی دی

پس از همان مراحلی که برای نصب چاپگر در ویندوز 7 استفاده کردیم، با ویندوز 10 نیز کار می کنیم. سی دی را در دستگاه قرار می دهیم تا درایورها به طور خودکار نصب شوند. با این حال، به دلیل تفاوت بین ویندوز 10 و ویندوز 7، برای افزودن چاپگر به ویندوز 10 مراحل زیر را دنبال کنید:

1- از منوی «شروع» گزینه «تنظیمات» را انتخاب کرده و وارد «دستگاه ها» شوید.

2- برای جستجوی چاپگر مورد نظر روی دکمه «افزودن چاپگر یا اسکنر» کلیک کنید.

یک چاپگر یا اسکنر در ویندوز 10 اضافه کنید

3- هنگامی که چاپگر مورد نظر خود را پیدا کردید، روی گزینه «افزودن دستگاه» کلیک کنید.

اضافه کردن چاپگر در ویندوز 10

4- اگر دستگاهی پیدا نشد، متن "چاپگر مورد نظر من ثبت نشده است" ظاهر می شود. برای نصب دستی چاپگر Canon مورد نظر کلیک کنید.

هیچ چاپگری در لیست وجود ندارد

5- صفحه «یافتن چاپگر با گزینه های دیگر» را مشاهده می کنید.

اولین گزینه نصب درایور برای مدل های بسیار قدیمی است. باید از پشتیبانی سازنده کمک بگیرید.

گزینه دیگر جستجوی چاپگرها با نام آنهاست.

در گزینه سوم برای افزودن چاپگر به IP آن نیاز داریم.

اگر می خواهید چاپگر خود را از طریق شبکه "بی سیم" و "بلوتوث" اضافه کنید، این گزینه را علامت بزنید.

اگر می خواهید چاپگر خود را به صورت "محلی" روی رایانه نصب کنید، آخرین گزینه "افزودن چاپگر محلی" باید انتخاب شود.

یک چاپگر در ویندوز 10 پیدا کنید.

برای ادامه بر روی بعدی کلیک کنید. بقیه مراحل دقیقاً مشابه مراحلی است که در ویندوز 7 توضیح دادیم. برای یافتن چاپگر در Devices مراحل مشابه را دنبال کنید.



نصب درایور چاپگر کانن در ویندوز 7 و 10 بدون سی دی

اگر به هر دلیلی سی دی راه اندازی چاپگر کانن ندارید و چاپگر شما به صورت خودکار نصب نمی شود، می توانید با مراجعه به وب سایت پشتیبانی کانن به راحتی درایور چاپگر مورد نظر را مطابق با سیستم عامل کامپیوتر خود دانلود کنید.

1- به وب سایت Canon Support بروید. در کادر جستجو، پس از وارد کردن چاپگر خود، به «درایورها و دانلودها» بروید.

2- در قسمت "Operating System Selection" سیستم عامل های مناسب ویندوز 7 و 10 را برای کامپیوتر خود انتخاب و دانلود کنید.

3- روی فایل دانلود شده دوبار کلیک کنید تا از حالت فشرده خارج شده و مراحل نصب شروع شود.

4- فایل "wizard" درایورهای چاپگر را روی کامپیوتر شما نصب می کند. بر روی گزینه “Next” کلیک کنید.

انتخاب چاپگر Canon برای نصب

5- حال دو گزینه «انتخاب دستگاه» و «انتخاب درایور» ظاهر می شود. در این مرحله «دستگاه» و «درایور» مورد نظر خود را انتخاب کنید.

درایور چاپگر Canon را انتخاب کنید

6- در این مرحله پنجره "Confirm configuration" را مشاهده خواهید کرد. روی گزینه "شروع" در پایین پنجره کلیک کنید.

در حال تأیید تنظیمات نصب درایور چاپگر Canon

7- با زدن دکمه "شروع" نصب درایورها شروع می شود.

8- در این مرحله می توانید چاپگر مورد نظر خود را به عنوان چاپگر پیش فرض انتخاب کنید.

چاپگر پیش فرض را تنظیم کنید

9- در نهایت با نوشتن تست صفحه از کارکرد پرینتر خود مطمئن شوید و از برنامه خارج شوید.



آخرین کلمه

امیدواریم دستورالعمل نصب درایور چاپگر Canon ارائه شده در این مقاله به شما کمک کند تا به راحتی این چاپگرها را در سیستم خود نصب کنید و از کار با آنها لذت ببرید. اگر قصد خرید پرینتر کانن را دارید یا می خواهید از قیمت پرینترهای کانن مطلع شوید، لطفا از فروشگاه ما در لینک زیر دیدن کنید. برای انتخاب با کیفیت ترین و کاربردی ترین پرینترهای موجود در بازار می توانید از تجربیات همکاران ما استفاده کنید.
مقاله کامل: آوا فرهنگ آریا

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۱/۱۸
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی