خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

همه چیز در مورد فرش دستباف

يكشنبه, ۱ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۴۸ ق.ظ


فرش دستبافت همواره در تاریخ فرهنگ ایران جایگاه ویژه ای داشته است. خانواده های ایرانی نه تنها به جنبه عملی بلکه به جنبه هنری نیز توجه دارند و می توان گفت ناخودآگاه به جنبه زیبایی شناختی هنر نگاه می کردند. اما امروزه با افزایش فرش ماشینی از یک سو و تورم و مشکلات اقتصادی از سوی دیگر، اکثر خانواده ها فرش ماشینی را به فرش دستباف ترجیح می دهند. تنها مزیتی که فرش ماشینی نسبت به فرش دستبافت دارد این است که قیمت کمتری دارد. اما به نظر می رسد که اکثر خریداران در مورد مزایای فرش دستباف اطلاعات کمی دارند یا اصلا چیزی نمی دانند. در زیر به بررسی هفت مزیت فرش دستباف می پردازیم که می تواند دلایل محکمی برای خرید فرش ماشینی باشد.

یک فرش دستباف بلند

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید هر محصولی باید به آن توجه کنیم دوام آن است. فرش دستبافت از آن دسته موادی است که گارانتی خاص خود را دارد و اگر نکاتی را برای مراقبت و استفاده از آن رعایت کنید، مطمئن باشید که می توانید سال ها بدون هیچ مشکلی از زیبایی و ماندگاری آن لذت ببرید. گره های فرش دستبافت محکم در تار و پود فرش جاسازی شده و به راحتی بیرون نمی آیند. حالا این نکته را با یک فرش مکانیکی مقایسه کنید که پشت آن چسب مخصوصی وجود دارد که گره ها را محکم می کند که به مرور زمان از استحکام آن کاسته شده و شسته می شود.

فیبر طبیعی خوب

از جمله نکات مهم فرش دستباف باید به الیاف طبیعی و سالم اشاره کرد. اگرچه این روزها تولیدکنندگان فرش ماشینی سعی در استفاده از الیاف بدون پرز و حساس دارند، اما بدون شک الیاف و رنگ های به کار رفته در پایه و پود فرش دستبافت برای سلامتی افراد به ویژه کودکان مضر نیست.

ایجاد صلح و آرامش

الیاف و پشم طبیعی به کار رفته در فرش دستباف، جاذب صدا بیشتر است که باعث کاهش صدا در خانه و محل کار می شود و فضای زندگی شما را آرام تر می کند. یک واقعیت جالب این است که حتی استودیوهای موسیقی نیز از فرش های دستباف برای ایجاد میزانسن در محیط های ضبط استفاده می کنند.

کمک به طبیعت

الیاف طبیعی مورد استفاده در فرش دستباف تماماً از پشم، پنبه و ابریشم ساخته شده است. حال به یاد داشته باشید که الیاف مصنوعی فرش ماشینی از مشتقات نفتی تهیه می شود. بازگشت این مواد به چرخه طبیعت به راحتی و در مدت زمان کوتاهی اتفاق نمی افتد. نباید فراموش کرد که پشم مورد نیاز فرش دستباف بدون آسیب به بزها تولید می شود و این عمل در فصل تابستان برای این حیوانات مفید و خوشایند است.

در تابستان سرد و در زمستان گرم

از دیگر رازهای فرش دستباف باید به این نکته اشاره کرد که الیاف طبیعی به کار رفته در آن قابلیت حفظ گرما و خنکی در فصول مختلف را دارد تا محیط راحت تری را برای افراد ایجاد کند. این ویژگی در الیاف مصنوعی وجود ندارد.

با گذشت زمان زیباتر و نرم تر می شود

برخلاف فرش ماشینی، هر چه بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، انعطاف پذیری آن بیشتر می شود و رنگ های طبیعی به مرور زمان زیباتر به کار می روند.

فرش دستبافت همواره در تاریخ فرهنگی ایران جایگاه ویژه ای داشته است. خانواده های ایرانی فقط به جنبه عملی توجه ندارند، بلکه به جنبه هنری نیز توجه دارند و می توان گفت زیبایی شناسی هنر را درک نمی کنند. اما اکنون با گسترش فرش ماشینی از یک سو و نرخ تورم و مشکلات اقتصادی از سوی دیگر، بیشتر خانواده ها ترجیح می دهند به جای فرش دستباف از فرش ماشینی استفاده کنند. تنها مزیت فرش ماشینی نسبت به فرش دستبافت قیمت پایین تر آن است. با این حال، به نظر می رسد اکثر خریداران از مزایای فرش دستباف بی اطلاع یا بی اطلاع هستند. در زیر به هفت مزیت فرش بافته می پردازیم که می تواند دلیل محکمی برای خرید آن به جای فرش ماشینی باشد.

فرش دستباف

ماندگاری بیشتر فرش دستباف

یکی از مهم ترین نکاتی که در هنگام خرید هر محصولی به آن توجه می کنیم ماندگاری محصول است. فرش دستباف از آن دسته محصولاتی است که با ضمانت خود عرضه می شود و با رعایت چند نکته در نگهداری و استفاده از آن می توانید مطمئن باشید که تا سال ها بدون هیچ مشکلی از زیبایی و ماندگاری آن لذت ببرید. گره های فرش دستباف به گونه ای است که به راحتی بیرون نمی آیند زیرا این گره ها در تار و پود فرش محکم فرو رفته اند. حال این نکته را با فرش ماشینی مقایسه کنید که از چسب مخصوصی در پشت خود برای محکم کردن گره ها استفاده می کند که باعث کاهش ماندگاری آن در طول زمان و شستشو می شود.

الیاف سالم و طبیعی

از نکات مهم فرش دستباف می توان به طبیعی بودن و سالم بودن الیاف آن اشاره کرد. اگرچه تولیدکنندگان فرش ماشینی این روزها سعی می کنند از الیاف بدون پنبه و حساس استفاده کنند، اما الیاف و رنگ های مورد استفاده در فرش دستباف در واقع برای سلامتی انسان به خصوص کودکان بی ضرر هستند.

یک بالکن درست کنید و استراحت کنید

الیاف و پشم طبیعی به کار رفته در فرش دستباف دارای قابلیت جذب صدای بالایی هستند که در نتیجه صدای کمتری در خانه و محیط کار و در نتیجه راحتی بیشتری در فضای زندگی شما ایجاد می شود. جالب اینجاست که حتی استودیوهای موسیقی نیز از فرش های دستبافت برای ایجاد فضای بیشتری در محیط ضبط استفاده می کنند.

کمک به محیط زیست

الیاف طبیعی مورد استفاده در فرش دستباف تماماً از پشم، پنبه و ابریشم ساخته شده است. اکنون به یاد داشته باشید که الیاف مصنوعی در تشک های اتومبیل از مشتقات نفتی ساخته شده است. بازگرداندن این مواد به چرخه طبیعت آسان و در مدت زمان کوتاهی نیست. نباید فراموش کرد که پشم مورد نیاز فرش دستباف بدون آسیب رساندن به گوسفندان تولید می شود و این عمل حتی در فصل تابستان برای این حیوانات مفید و خوشایند است.

در تابستان خنک و در زمستان گرم

از دیگر رازهای فرش دستباف باید به این نکته اشاره کرد که الیاف طبیعی به کار رفته در آن قابلیت حفظ گرما و خنکی در فصول مختلف را دارد تا محیط راحت تری را برای افراد ایجاد کند. این ویژگی در الیاف مصنوعی یافت نمی شود.

زیبایی و لطافت بی انتها هستند

برخلاف فرش های ماشینی، هر چه بیشتر استفاده شود نرم و لطیف تر می شود، رنگ های طبیعی به کار رفته در آن ها به مرور زمان زیباتر و جذاب تر می شوند.

ارزش را در طول زمان حفظ کند

یکی دیگر از مزایای فرش دستبافت این است که در صورت نگهداری مناسب، این فرش ها می توانند ظاهر بهتری داشته باشند و به مرور زمان ارزش آنها افزایش یابد. گاهی اوقات می توان فرش دستباف را به قیمتی بسیار بالاتر از قیمت خرید فروخت و در نتیجه می توان روی آن مانند طلا سرمایه گذاری کرد. این در حالی است که فرش ماشینی کارکرده ارزش اقتصادی چندانی ندارد و فروش نوع کارکرده آن بسیار مشکل است.

اینها برخی از مزایایی است که به آن اشاره کردیم. اگر تجربه بیشتری در مورد ارزش فرش دستباف دارید، لطفاً آن را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.
 

 

مرجع مقاله:  https://ghalikhane.com/brand/negin-carpet

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۰۱
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی