خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

واکس بیزووکس چیست و چه کاربردی دارد؟

چهارشنبه, ۴ مرداد ۱۴۰۲، ۰۳:۳۱ ب.ظ


موم زنبور عسل محصولی است که از شانه زنبور عسل و سایر کندوها تهیه می شود.واکس بیزووکس برای کلسترول بالا استفاده می شود. عفونت قارچی پوست زخم معده و بسیاری از مشکلات دیگر اما تحقیقات علمی خوبی برای حمایت از آنها وجود ندارد.

موم زنبور عسل در ابتدا سفید است، اما مخلوط کردن روغن گرده با موم آن را زرد یا قهوه ای می کند.

موم خالص و سفید شده در تولید مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی و دارو استفاده می شود. سه نوع اصلی موم وجود دارد، موم زرد، سفید و موم کامل. موم زرد محصول خامی است که از موم زنبور عسل به‌دست می‌آید، موم سفید فیلتر شده یا زرد رنگ می‌شود و موم کامل موم زردی است که با الکل تصفیه شده و به عنوان پوشش پنیر استفاده می‌شود.

از نظر شیمیایی، موم زنبور عسل عمدتاً از استرهای اسیدهای چرب و انواع مختلفی از الکل های با زنجیره بلند تشکیل شده است.

از نظر تاریخی، موم زنبور عسل از دوران ماقبل تاریخ به عنوان یک ماده پلاستیکی اولیه، روان کننده و ضد آب، در ریخته گری فلز و شیشه، به عنوان پولیش چوب و چرم و در ساخت شمع استفاده می شده است.

همچنین برای تزئین و به عنوان یک تکنیک هنری در نقاشی برجسته استفاده می شود.

موم بیزووکس ایمن برای مواد غذایی است و سمیت ناچیزی مشابه موم های گیاهی دارد و برای استفاده در مواد غذایی در بسیاری از کشورها و اتحادیه اروپا تایید شده است.

Tikanga hanga waki Bizowax

این موم توسط زنبورهای کارگر ترشح می شود. و اندازه غدد مولد موم به سن زنبورهای کارگر بستگی دارد. و معمولا در طول پروازهای روزانه این غدد آتروفی شده و ترشحات کاهش می یابد.

موم تازه در ابتدا بی رنگ و شفاف است، اما پس از جویدن و مخلوط شدن با گرده های خورده شده توسط زنبور، به تدریج زرد یا قهوه ای می شود.

زنبورهای کارگر از موم برای ساخت سلول های لانه زنبوری استفاده می کنند برای کندوهای زنبور عسل دمای کندو باید 33-36 درجه سانتیگراد باشد.

خواص فیزیکی موم بیسوکس

رنگ این موم به رنگ دانه های گرد و غبار و ناخالصی های موجود در آنها بستگی دارد. این ماده طعم ندارد، اما بوی مطبوعی از عسل متصاعد می کند.

چگالی نسبی این ترکیب از 0.956 تا 0.970 متغیر است و هر چه بیشتر باشد، کیفیت موم بهتر است. محتوای آب حدود 0.14٪ تا 0.57٪، تا 5٪ است. موم بیزوواکس سبکتر از آب است، در آب و گلیسیرین نامحلول و در الکل نامحلول است.

موم فقط در حلال های آلی، روغن، بنزن، کلروفرم، سقز و غیره محلول است. این ماده در دمای اتاق بسیار مقاوم است و می توان آن را برای صدها سال بدون تغییر خواص آن نگهداری کرد.

بافت این ماده بسیار سفت است و با شعله روشن می سوزد. نقطه ذوب بسته به ترکیب حدود 62-72 درجه سانتیگراد است و با حرارت آهسته تبدیل به مایع نرم شده و در دمای 63-65 درجه سانتیگراد کاملاً مایع می شود. البته هر چه دمای ذوب بالاتر باشد کیفیت بالاتری دارد.
 

خواص شیمیایی موم بیزووکس

موم بیزووکس یک ماده پیچیده است که بیش از 300 ماده مختلف را در خود جای داده است. عناصر شیمیایی اصلی در این ماده شامل کربن (73.3%)، هیدروژن (13.2%) و اکسیژن (5.5%) است.

ترکیب شیمیایی موم زنبور عسل بسیار پیچیده است. این ماده حاوی حدود 15 ترکیب مختلف است و به سه گروه اسیدهای چرب آزاد (15.5-13.5 درصد)، استرها (70.4-74.7 درصد) و هیدروکربن های اشباع (12.5-15.5 درصد) تقسیم می شود. علاوه بر این، ترکیب موم زنبور عسل حاوی مقادیر کمی رنگ و اسانس است که رنگ و عطر آن را تعیین می کند.

استفاده از واکس بیزووکس

این ماده اغلب در شمع سازی استفاده می شود، شمع های موم زنبور عسل بهتر از سایر شمع ها هستند زیرا روشن تر می سوزند و ماندگاری بیشتری دارند، خم نمی شوند و تمیز نمی سوزند.

موم بیسوکس تصفیه شده نقش موثری در ساخت ابزارهای هنری به عنوان چسب رنگ های مومی و تثبیت کننده رنگ های روغنی مورد استفاده در بدنه ابزار دارد.

این موم جزئی از موم جراحی است که در حین جراحی برای کنترل خونریزی از سطح استخوان استفاده می شود. در واکس کفش و براق کننده مبلمان، این ماده در ترکیب با سقز یا روغن بزرک استفاده می شود.

موم مدلسازی همچنین می تواند از موم زنبور عسل به عنوان یک ماده استفاده کند. از موم خالص زنبور عسل نیز می توان به عنوان موم ارگانیک استفاده کرد.

موم زنبور عسل مخلوط با چوب کاج برای اپیلاسیون استفاده می شود و می توان از آن به عنوان چسب برای چسباندن قسمت های داخلی آلات موسیقی استفاده کرد.

در گذشته از این ماده برای ساخت سیلندرهای گرامافون استفاده می شد. هنوز هم می توان از آن برای مهر و موم کردن قضاوت های رسمی یا واقعی و دانشگاهی استفاده کرد.

موم Bizowax به عنوان افزودنی غذایی E901 در مقیاس کوچک به عنوان نور برای جلوگیری از هدر رفتن آب استفاده می شود. این ماده برای محافظت از سطح برخی میوه ها استفاده می شود. کپسول ها و قرص های ژلاتین نرم نیز ممکن است از E901 استفاده کنند.

موم زنبور عسل نیز جزء اصلی آدامس های طبیعی است. مونومرهای موم بیزوواکس در انسان و سایر پستانداران ضعیف تجزیه می شوند، بنابراین ارزش غذایی کمی دارد.

در حال حاضر، استفاده از موم زنبور عسل در محصولات مراقبت از پوست و لوازم آرایشی در حال افزایش است، زیرا تحقیقات نشان می دهد که این ترکیب موثرتر از کرم های مشابه ساخته شده از روغن معدنی یا ترکیبات نفتی است.

موم زنبور عسل در بالم لب، برق لب، کرم های دست و صورت و مرطوب کننده ها استفاده می شود. از این ماده در لوازم آرایشی مانند سایه چشم، رژگونه، سایه چشم و محصولات زیبایی مو مانند ژل مو استفاده می شود.

ایمنی و عوارض جانبی واکس بیزووکس

این ترکیب برای استفاده خوراکی یا به عنوان دارو بی خطر در نظر گرفته می شود، اگرچه در موارد نادر ممکن است برخی افراد به موم حساسیت داشته باشند.

موم زنبور عسل احتمالاً برای اکثر افرادی که آن را مستقیماً روی پوست قرار می دهند بی خطر است. اما برخی از افراد ممکن است پس از استفاده از موم زنبور عسل دچار حساسیت پوستی شوند.

از این ماده در دوران بارداری و شیردهی استفاده نکنید، زیرا اطلاعات موثقی در مورد این ماده وجود ندارد.
 

لینک مقاله: https://exirchemi.com/product/beeswax-white-yellow/ 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۵/۰۴
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی