خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

ورق فولادی چیست؟

جمعه, ۱۴ مهر ۱۴۰۲، ۰۲:۳۴ ب.ظ


پایه ورق فولادی ضد زنگ آهن است، اما بسته به خواص مکانیکی مانند جوش پذیری و سختی، حاوی آلیاژهای دیگر و عناصر دیگر است. این محصولات حاوی مقدار کمی کربن معمولا کمتر از 2 درصد هستند. با افزایش درصد کربن در ورق فولادی، لرزش کاهش یافته و مقاومت افزایش می یابد. ورق های فولادی به دو شکل مربع و مستطیل ساخته می شوند که هر دو ابعاد متفاوتی دارند و می توان با توجه به نیاز پروژه انتخاب کرد. یکی دیگر از ویژگی های ورق های فولادی مقاومت بسیار بالای آن ها در برابر دماهای بالا و پایین می باشد به طوری که این ورق ها می توانند دمای 1000+ و 200- درجه سانتی گراد را تحمل کنند. در زیر به معرفی ابعاد و انواع ورق های فولادی می پردازیم. برای اطلاع از قیمت ورق استیل می توانید لینک مربوطه را در سایت مرکز آهن بررسی کنید.

فولاد ضد زنگ چیست؟ش

فولادها به دو دسته فولاد ساده یا فولاد زنگ نزن تقسیم می شوند که فولاد کربن ساده دارای عناصر محدودی است یعنی به غیر از کربن دارای سیلیکون، منگنز، گوگرد و فسفر نیز خواهد بود. اکنون وقتی عناصری مانند کروم به آهن اضافه می شود، فولاد ضد زنگ تولید می شود. این محصول همانطور که از نامش پیداست ضد خوردگی بوده و در برابر انواع خوردگی مقاومت بالایی دارد. علاوه بر این، کروم پس از ترکیب با اکسیژن اتمسفر به اکسید کروم تبدیل می شود. این لایه با چشم دیده نمی شود اما این عنصر لایه ای بین هوا و فلز ایجاد می کند و از فولاد محافظت می کند.

انواع قوطی

در این محدوده محصولات، صفحات بر اساس آلیاژ تقسیم بندی می شوند. چندین سری فولاد از جمله سری 300 و 400 وجود دارد. در بین انواع فولاد سری 300 استیل پرطرفدارترین و بیشترین کاربرد را دارد. این محصول از جنس استنلس استیل بوده و به انواع مختلفی تقسیم می شود که از جمله آنها می توان به 304، 305، 316، 321، 347 اشاره کرد که در بین تمامی موارد 304 بیشتر از سایر موارد استفاده می شود. برای اطلاع از قیمت ورق آهن 321 می توانید به لینک مربوطه در سایت مرکز آهن مراجعه نمایید.

فولاد ضد زنگ سری 400 نیز کاربردهای متنوعی دارد و اغلب در زندگی روزمره دیده می شود. به عنوان مثال برای ساخت ظروف از استیل 420 و برای تزئین از استیل سری 430 استفاده می شود. به طور کلی این فلز انعطاف پذیری خوبی دارد و با توجه به عناصر موجود در این ورق از قیمت ارزان تری نسبت به فولاد سری 300 برخوردار است.از ورق های فولادی که در صنعت کاربرد فراوانی دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

ورق فولادی سری 200

این نوع ورق ها از آلیاژهای کروم آستنیت، نیکل و منگنز به عنوان آلیاژهای اصلی ساخته می شوند و انواع آن عبارتند از:

ورق فولادی 201: از نوع آستنیتی و تولید شده از نورد سرد

ورق فولاد 202: ساخته شده از نوع آستنیتی و ترکیبی از فولاد ضد زنگ.

ورق استیل سری 300

ورق فولادی 301: یکی از ویژگی های مهم ورق فولاد 301 چکش خواری و انعطاف پذیری بالای آن است. قابلیت جوش این محصول نیز مطلوب است.

ورق فولادی 302: این نوع ورق بسیار مقاوم در برابر سایش است و در برابر خوردگی مقاومت خوبی از خود نشان می دهد.

ورق استیل 303: این محصول حاوی گوگرد و فسفر بیشتری است و در نتیجه ترکیب بهتری دارد.

ورق فولادی 304: فولاد 304 دارای 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل است و به ورق استیل 18/8 نیز معروف است.

ورق فولادی 304L: همان فولاد 304 با درصد کربن پایین مناسب برای جوشکاری.

ورق فولادی 309: یکی از پرکاربردترین ورق های فولادی با مقاومت حرارتی عالی.

ورق فولادی 316: فولاد 316 علاوه بر کروم و نیکل حاوی مولیبدن نیز می باشد. یعنی حاوی 16 درصد کروم، 10 درصد نیکل و 2 درصد مولیبدن است. فولاد ضد زنگ 316 به عنوان درجه دریایی نیز شناخته می شود و به همین دلیل به طور گسترده در کشتی سازی و صنایع دریایی استفاده می شود.

ورق فولادی 316L: همان فولاد 316 با محتوای کربن کمتر.

ورق استیل 317: این ورق به دلیل داشتن نسبت مولیبدن بالا دارای خواص مطلوبی است.

ورق فولادی 321: دارای خواص نزدیک به فولاد 304 است که خواص جوشکاری خوبی دارد.

ورق فولادی سری 400

ورق فولادی 405: یکی از ورق های فولادی 400 درجه است که برای جوشکاری استفاده می شود.

ورق فولادی 408: دارای مقاومت حرارتی بالا و مقاومت در برابر خوردگی پایین است.

ورق استیل 409: ورق مورد استفاده در اگزوز خودرو که قیمت پایینی دارد.

ورق فولادی 410: مقاومت بالایی در برابر سایش و خوردگی دارد.

ورق استیل 416 : این ورق دارای درصد گوگرد بالایی می باشد بنابراین قابلیت ماشین کاری و شکل پذیری بالایی دارد.

ورق فولادی 420. این بشقاب ها در زندگی روزمره، به عنوان مثال، هنگام ساخت کارد و چنگال استفاده می شود.

ورق استیل 430: شکل پذیری بسیار خوبی دارد و از این رو در ساخت وسایل تزئینی استفاده می شود.

ورق فولادی 440 : به دلیل داشتن کربن بالا، مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی دارد و در مصالح ساختمانی کاربرد دارد.

ورق 446: مناسب برای کار در دمای بالا

ورق فلزی سری 500

این نوع کاغذ به دلیل داشتن درصد کروم بالا در برابر حرارت مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و در مصارفی که نیاز به مقاومت حرارتی دارند استفاده می شود.

ورق استیل سری 600

ورق های فولادی مهفا سری 600 نیز بسته به نوع آلیاژ مورد استفاده متفاوت بوده و هر کدام دارای مقاومت و کاربرد متفاوتی هستند. در برخی از گروه ها ورق های فلزی به دو گروه گرفتن و نگرفتن تقسیم می شوند. همچنین دو کلمه رایج "آهن می گیری" و "تو نمی گیری" را شنیده اید. در زیر تفاوت این دو سبک را به شما نشان می دهیم. در یک توضیح ساده می توان گفت اگر آهنربا داشته باشید و آن را به فلز نزدیک کنید جذب آن می شود و اگر آن را به فلز نزدیک نکنید جذب آن نمی شود. .

فولادهای ضد زنگ تجاری مانند 304 و 316 حاوی عناصر کروم و نیکل هستند و این دو عنصر باعث نچسب شدن آنها می شوند. لازم به ذکر است که فولاد سری 400 حاوی کروم است و این عنصر خواص مغناطیسی فولاد ضد زنگ را حفظ می کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد تفاوت فولاد گرفتن و نگرفتن فولاد به مقاله مربوطه در سایت مرکز آهن مراجعه کنید. از دیگر انواع ورق های فولادی می توان به ورق های فولادی براق و طلایی اشاره کرد. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید مقاله " ورق استیل طلا چیست؟" را نیز مطالعه کنید.
 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۱۴
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی