خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

پاکسازی پوست

جمعه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۵۸ ق.ظ


آیا به اهمیت تمیز کردن پوست خود پی می برید؟ چقدر از پوست خود مراقبت می کنید؟ آیا می دانستید با تمیز کردن به موقع پوست صورت جوان و شادابی دارید؟ بسیاری از افراد به دلیل وجود آلودگی در هوا، نور خورشید و غیره که تأثیر منفی بر بدن دارند، از محیط بیرون مراقبت می کنند. پوست، پوست کدر و تیره می شود. به خصوص خانم هایی که به زیبایی و تمیزی پوست خود بسیار حساس هستند. این ممکن است به ذهن خطور کند، برای رفع این مشکل چه باید کرد؟ امروزه راه های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که یکی از آنها پاکسازی و جوانسازی پوست است که می تواند باعث شادابی پوست و بازگرداندن طراوت اولیه به صورت شود.

معمولاً پوست صورت افراد سن افراد را نشان می دهد، ظاهر بدتر می شود، پیری پوست خشک و تیره است، که برای افراد کاملاً جذاب نیست، از نظر روانی تقریباً همه افراد زیبا به نظر می رسند و باید خوب باشند - این ناشی از کمال، حضور پوست بسیار زیبا و جوان است. روحیه اعتماد به نفس و اعتماد به نفس تقویت می شود. در این مقاله در مورد روش های جدید پاکسازی پوست صحبت خواهیم کرد.

آشنایی با انواع پوست

حتماً بعد از خرید یک محصول مراقبت از پوست گران قیمت و پوست شما هنگام استفاده از آن احساس بدی پیدا کرده است. اگر از محصولات مختلفی از این قبیل بدون اطلاع از نوع پوست خود استفاده کنید، پوست خود را سریعتر در مسیر پیری قرار می دهید.

به یاد داشته باشید که برای اینکه پزشک شما مراقبت مناسبی را برای پوست شما تجویز کند، ابتدا باید نوع پوست شما را طبقه بندی کند.

پوست چرب (این نوع پوست با جوش و آکنه همراه است)

معمولی (مخلوط)

پوست خشک و بسیار خشک

پاکسازی پوست یعنی چه؟

لایه برداری سلول های مرده پوست: بیشتر کوتیکول های پوست چندین بار در روز برداشته می شوند و دوباره استفاده می شوند، اما گاهی اوقات این لایه ها جمع می شوند و باعث کدر شدن پوست و مستعد ابتلا به عفونت می شوند.

از بین بردن باکتری ها و مواد اضافی از روی پوست مانند چربی: مقدار مشخصی روغن روی سطح پوست وجود دارد که مفید بوده و در محافظت از لایه های زیرین نقش خواهد داشت. اما گاهی اوقات این روغن جمع می شود و منافذ را می بندد و جا برای جوش های ریز و درشت باز می شود. بنابراین با شستن پوست این روغن ها را از بین می برند.

مرطوب کننده و تقویت کننده: مرطوب کننده از پیری پوست جلوگیری می کند و خون رسانی را افزایش می دهد.

حفظ و محافظت از پوست: این مرحله پوست را جوان و شاداب نگه می دارد.

علل آسیب پوست

هوای کثیف و آلاینده های موجود در آن روی پوست تاثیر می گذارد و در تماس با پوست روی آن جمع می شود.

استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی نامناسب که باعث تحریکات پوستی مانند آکنه و غیره می شود. منافذ پوست در اثر مصرف مواد آرایشی ناخواسته مسدود می شود که منجر به اختلال در تبادل هوای منافذ پوست می شود.

استفاده از محلول های پاک کننده نادرست نیز می تواند بر روی پوست تاثیر منفی بگذارد.
 

پاک کننده پوست مردانه

برخی می پرسند آیا مردان می توانند پوست خود را تمیز کنند؟ پاسخ بله است. در این پاکسازی سعی شده تا کیفیت پوست، کاهش روند پیری پوست و محافظت مناسب از آن صورت پذیرد. توجه به این نکته ضروری است که مردان به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و استرس روحی زودتر کیفیت پوست خود را از دست می دهند.

فواید پاکسازی پوست

لایه های پوست از سلول های چربی، لایه شاخی (که حاوی سلول های مرده پوست است)، عروق و غیره تشکیل شده است.

پوست منافذ زیادی دارد. آلودگی محیطی یا تماس نامناسب با پوست باعث مسدود شدن منافذ پوست می شود که منجر به ضایعات مختلف پوستی می شود.

همانطور که می دانید زیبایی چهره عامل مهمی در ارتباطات اجتماعی و اعتماد به نفس فرد است. پوست قوی تر و جوان تر برای به حداکثر رساندن حالات صورت بسیار مهم است، بله، امروزه به دلیل اهمیت جوان سازی پوست، تکنیک های جدیدی در حال توسعه است. که نتایج شگفت انگیزی ایجاد می کند

همانطور که می دانید پیشگیری بهتر از درمان است. تمیز کردن پوست به موقع و به روش صحیح می تواند به شادابی و جوانی پوست شما کمک کند و از ضایعات پوستی مانند آکنه، جوش و سایر مشکلات جلوگیری کند.

با توجه به توصیه های ارزشمند دکتر مصطفی خدایاری، خوب است که صورت خود را ماهی یک بار تمیز کنید تا پوست از میکروب ها و سایر عوامل مضر و عوارض پوستی ظاهر نشود.

آیا پاکسازی پوست عوارضی دارد؟

در اطراف خود، گاهی اوقات با افرادی مواجه می شویم که از پوست خود شکایت دارند و به دنبال راه هایی برای زیباتر کردن آن هستند. گاهی این افراد طبق تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی با استفاده از درمان ها و داروها به تنهایی، بدون تجویز پزشک یا به شرط آشنایان خود آسیب های جبران ناپذیری به پوست خود وارد می کنند.

علاوه بر این، بسیاری از افرادی که به آرایشگاه مراجعه می کنند پوست خود را به افرادی می دهند که دانش و شناختی از ساختار پوست ندارند و یا دانش آنها در این زمینه کافی نیست اما هنگام مراجعه به پزشک متخصص پوست به مراقبت از پوست می پردازند. پوست، مشکلات بهبود یافته است. پوست شما فضای دلپذیری را برای خود ایجاد کرده اید، زیرا این فیزیولوژیست های پوست آگاهی کاملی از آن خواهند داشت.

نکات مهم در پاکسازی پوست

پوست انواع مختلفی دارد: پوست چرب، پوست خشک و پوست مختلط، پوست معمولی. پس از معاینه و تشخیص نوع پوست باید روش های پاکسازی پوست را انتخاب کرد. زیرا هر چرم ویژگی های خاص خود را دارد و از تکنیک های خاصی برای تمیز کردن چرم های مختلف استفاده می شود. می توانید برای بررسی وضعیت پوست و ضایعات آن به پزشک مجرب و با تجربه مراجعه کنید تا از بهترین روش پاکسازی پوست بهره مند شوید.

به عنوان مثال در افرادی که پوست چرب دارند، پاکسازی برای کنترل بافت چربی پوست و رفع لکه های سیاه و سایر عوارض انجام می شود.
 

 

روش های پاکسازی پوست

میکرودرم ابریژن

این تکنیک با استفاده از دو روش 1. پودری و 2. اوربیتال انجام می شود. نوع دوم این روش جدید است و تاثیر بهتری دارد.

از کرم های پاک کننده مناسب استفاده کنید

پوست را در فواصل منظم به درستی بشویید

به عنوان مثال وقتی بیرون از خانه هستید، آلودگی روی پوست شما رسوب می کند و بستر مناسبی را برای رشد میکروب ها و باکتری ها فراهم می کند. توصیه می شود هنگام بازگشت به خانه پوست خود را با صابون مناسب پوست خود بشویید.

از غذای مناسب و مقوی استفاده کنید.

در مورد ضایعات پوستی مانند جوش و ... از روش های مناسب برای از بین بردن آنها استفاده کنید.

امروزه محصولات زیادی برای پاکسازی پوست وجود دارد، اما نسل جدید میکرودرم های بدون پودر و محلول های صورت یکی از بهترین محصولات در این زمینه است که همان حوزه مراقبت و لایه برداری پوست است.
 

 

یک روال مراقبت از پوست بسازید!

برای نتیجه بهتر در پاکسازی پوست و حفظ زیبایی آن، با رعایت توصیه ها و دستورات پزشک، از یک برنامه مراقبت روزانه از نظر محصولات آرایشی مناسب با ph صورت خود پیروی کنید. تمام این موارد برای افرادی که پوست خود را تمیز نکرده اند قابل استفاده هستند.

پاک کننده ها و پاک کننده های صورت: همانطور که گفته شد این محصولات باید با توجه به ph پوست هر فرد تهیه شوند تا به اشتباه چربی های مفید پوست را از بین نبرند.

تونرها: تونرها معمولاً پس از شستشو با پاک کننده ها برای حذف کلر از سطح پوست استفاده می شوند. تونرها در دو گروه الکلی و غیر الکلی هستند و متخصص پوست شما را در این زمینه راهنمایی می کند.

مرطوب کننده ها: از کرم های مبتنی بر آب یا محصولات مشابه برای محافظت و مرطوب کردن پوست در برابر نور خورشید استفاده کنید.

کرم شب محافظ - برای محافظت از پوست خود در برابر تولید باکتری، حتما از کرم شب محافظ استفاده کنید.

آیا نظافت منزل موثر است؟

لازم به ذکر است که درمان های خانگی یا طب سنتی برای پاکسازی پوست نه تنها نتایج خوبی به همراه خواهد داشت، بلکه گاهی اوقات نتایج بدی نیز به همراه خواهد داشت. در مواردی مشخص شد که افراد از ماسک های خانگی با موادی مانند عسل، آبلیمو، خیار، گلاب و ... استفاده می کردند و از مشکلات دیگری گلایه داشتند.

بدون دانستن نوع پوست، PH، کیفیت و عوامل دیگر، نمی توانید از محصولات پاک کننده خانگی استفاده کنید.

 

مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

برای کاهش حساسیت یا تحریک پوست صورت از کمپرس سرد استفاده کنید.

بلافاصله پس از پاکسازی پوست صورت باید تمیز شود و کرم های مرطوب کننده به پوست صورت مالیده شود.

پس از تمیز کردن پوست، حداقل تا دو ساعت بعد از آن از مواد آرایشی اجتناب کنید.

زمانی که پوست تمیز و عاری از هرگونه آلودگی است، به نور خورشید حساس می شود و احتمال آسیب به پوست وجود دارد، سعی کنید حداقل دو هفته در روز چند بار از کرم های ضد آفتاب استفاده کنید. از واکنش هایی مانند قرمزی و التهاب اجتناب کنید.

از جویدن و کشیدن ناخن یا خاراندن پوست خودداری کنید.

از تحریک پوست در طول هفته با مواد شیمیایی، ماساژ و غیره خودداری کنید.

از رفتن به مکان های گرم که باعث تعریق پوست می شود خودداری کنید.

میوه و سبزیجات زیاد بخورید.

دارو یا کرم را طبق دستور پزشک استفاده کنید.

آب زیاد بنوشید.


تمیز کردن پوست در آرایشگاه ممنوع!

یکی از رایج ترین موقعیت هایی که امروزه خانم ها با آن مواجه می شوند این است که وقتی برای خدمات زیبایی به آرایشگاه مراجعه می کنند، به دلیل تبلیغات نادرست در آرایشگاه ها تصمیم می گیرند پوست خود را تمیز کنند. این افراد اطلاعات و دانش کاملی در مورد فیزیولوژی پوست ندارند و مهارت کافی در درمان ندارند. بنابراین، استفاده از بهترین متخصص پوست برای تمیز کردن پوست خود را فراموش نکنید.
 

برداشت شده از: آموزش فیشیال پوست در تهران فاطمه حبشی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۳/۱۲
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی