خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام

مرجع اصلی خرید و فروش پیج اینستاگرام

خرید پیج اینستاگرام و اکانت را می توانید در این سایت به صورت کاملا امن و معتبر انجام دهید و در صورتی که پیجی برای فروش دارید جهت ارائه در سایت، با مدیر پشتیبانی تماس بگیرید تا فروش پیج اینستاگرام شما نیز انجام گردد.

5 نوع ترشی سیر! مزایا و معایب آن

دوشنبه, ۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۳ ق.ظ


در این مقاله از خواص، مضرات و انواع سیر ترشی می گوییم.

انواع:

ترشی سیر مرواریدی سنتی:

سیر ترشی سنتی با خیساندن حبه های سیر در مخلوطی از سرکه، آب (شکر یا در بیشتر موارد آب انگور) و نمک تهیه می شود. سیر را برای چند هفته رها می کنند تا طعم مایع را جذب کند. این نوع سیر ترشی برای افزودن به سالاد، ساندویچ و سایر غذاها برای طعم تند و معطر عالی است.

سیر شیرین و تند:

سیر ترشی شیرین شبیه سیر ترشی سنتی اما با شیرینی اضافه است. این نوع سیر ترشی با استفاده از آب انگور در سرکه تهیه می شود. سیر ترشی شیرین برای افزودن به سیب زمینی، ترشی و سس برای طعم شیرین و تند عالی است.

سیر خرد شده:

سیر ترشی تند با اضافه کردن فلفل چیلی، فلفل قرمز خرد شده یا سایر مواد تند به مقدار کمی آب، سرکه و نمک تهیه می شود. این نوع سیر ترشی برای افزودن به تاکو، بوریتو و سایر غذاهای خوش طعم برای طعم بیشتر عالی است.

سیر سیاه:

سیر سیاه نوعی سیر تخمیر شده در اثر حرارت نور خورشید است که طعمی شیرین و معطر با بافتی شبیه ملاس دارد. سیر به مدت چند هفته در دمای کم در معرض نور خورشید قرار می گیرد تا سرکه و مواد موجود در سرکه وارد سیر شده و به آرامی رسیده تا سیاه شود و طعم بی نظیری پیدا کند. سیر سیاه برای افزودن به غذاهای پاستا، پیتزا و سایر غذاهای خوش طعم عالی است تا طعمی منحصر به فرد و لذیذ به آن بدهد.

سیر ترشی کره ای:

سیر ترشی کره ای با خیساندن حبه های سیر در مخلوط سس سویا، سرکه، شکر و آب درست می شود. سیر چند روز می نشیند تا طعم مایع را جذب کند. سیر ترشی کره ای برای افزودن به غذاهای برنجی، سوپ رشته فرنگی و سایر غذاهای کره ای برای طعم شور و تند عالی است.

مزایا و معایب:

خواص سیر انتخابی در منزل بیشتر از نمونه صنعتی آن است و برای افراد مبتلا به بیماری های قلبی و فشار خون موثر است اما به شرط رعایت تعادل در خوردن خیس. اگر چه افزودن سرکه و نمک به انواع ترشی ها از خواص محتویات آن می کاهد و در دراز مدت منجر به تشکیل مواد سمی مانند نیترات (عامل مشکلات معده و کبد) می شود، اما اینطور نیست. . برای سیر ترشی

برخی از فواید سیر پخته عبارتند از ویتامین B، C، پتاسیم، فسفر و آهن موجود در سیر. این ویتامین B باعث می شود روده ها به خوبی کار کنند. همچنین فسفر موجود در سیر پخته شده در افزایش حافظه موثر است.

همچنین لازم به ذکر است که افراد مبتلا به فشار خون پایین مصرف سبزیجات ترشی توصیه نمی شود. seyfikar.com

ترکیبات گوگرد موجود در سیر هنگام هضم گاز تولید می کنند. این گاز وارد خون شده و باعث ایجاد بوی نامطبوع از دهان و سیستم تنفسی انسان می شود. یکی از فواید سیر ترشی معطر این است که با وجود ترکیبات گوگردی، بوی تند سیر برای انسان ایجاد نمی کند. سیر خام پس از تمیز کردن به مدت 30 دقیقه در معرض هوا قرار می گیرد تا خواص درمانی آن فعال شود. در سیر ترشی، خواص درمانی سیر طی فرآیند پخت آزاد می شود.

آیا زنان باردار باید سیر ترشی بخورند؟

اگرچه در منابع علمی درباره فواید یا عوارض احتمالی مصرف سیر ترشی در دوران بارداری نکته خاصی وجود ندارد، اما می توان در مورد ترکیبات آن اظهار نظر کرد. سیر و سرکه دو ماده ای هستند که مصرف آنها در حد اعتدال در دوران بارداری کاملاً بی خطر است.

در نتیجه سیر ترشی یک ماده خوشمزه و همه کاره است که می تواند طعم هر غذایی را افزایش دهد. در میان انواع مختلف، به راحتی می توان دستور تهیه سیر ترشی را متناسب با ذائقه خود پیدا کرد. چه سیر خود را شیرین، تند یا سنتی ترجیح دهید، این فصل مطمئناً هر غذایی را تقویت می کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۴/۰۴
ترش واش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی